0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Nyugati kényelem egymillióból? Ha van hozzá merszed!

Használt prémiumautók egymillió forintig. Audi, BMW, Mercedes

Prémiumra vágyik a magyar. Persze, a legtöbbet akarjuk kihozni abból, amennyink van és csábítóak az árak. De vajon egy Audi A4, 3-as BMW, vagy C Merci éri meg jobban?

%KA%Megállás nélkül ömlenek az országba a nyugaton már levetett, itthon vágyott kincsnek számító prémiumautók%KA%

Megállás nélkül ömlenek az országba a nyugaton már levetett, itthon vágyott kincsnek számító prémiumautók

Nem hiába áll évek óta több német prémium modell is a magyarországi használtautó forgalomba helyezési listák élén. Mindenki próbálja kihozni a legtöbbet abból, amije van, esetleg egy régi álmot megvalósítani, emlékeket fölidézni, mikor a német rokon betoppant a vadonatúj A4-essel 1994-ben. A kor csúcstechnikáit nyújtó német modellek árai mára igencsak leapadtak, népszerűek az importlistán még mindig, de annyi van belőlük, hogy már 1 millió forint környékén is vállalhatót találunk és válogathatunk is. A három nagy német alsó középkategóriás modellnek néztünk utána, vajon milyen A4-es Audit, 3-as BMW-t, vagy C Mercedest kapunk, ha van egymillió spórolt forintunk.

%KA%Az első A4, persze csak névügyileg. A B5 kategóriatársaitól eltérően fronthajtású, örökzöld folyami kavics formáját egy magyar tervezőnek köszönheti%KA%

Az első A4, persze csak névügyileg. A B5 kategóriatársaitól eltérően fronthajtású, örökzöld folyami kavics formáját egy magyar tervezőnek köszönheti

Audi A4, B5 − 1994-2001. Tipikus '90-es évek az első A4-es formája, pedig a minden irányból legömbölyített, folyami kavics fazont már 1988-ban felskiccelte egy magyar dizájner, Hasanic Imre. A négykarikás modellnek persze kellett még pár év, így érkezett meg 1994-ben a szedán, majd egy évvel később az Avant. Az Audi különleges elrendezésű padlólemezt használt már akkor, szemben a két konkurenssel, az A4 B5 alapvetően elsőkerékhajtású, motorelrendezése ugyanakkor hosszanti. Persze kaphatott quattro összkerékhajtást is, ilyen modellből is találni néhányat. Benzines és dízel motorkínálatának legnépszerűbb darabjai az alap 1,6-os benzines és az 1,9-es dízel. Előbbi nem rejt magában nagy kockázatokat, cserébe csupán 100 lóerős.

%KA%A jobban felszereltek természetesen fabetétet is kaptak, ekkora keretért viszont még hasonlót sem kapunk, örüljünk, ha legalább csak kevésbé kopott odabent%KA% %KA%A jobban felszereltek természetesen fabetétet is kaptak, ekkora keretért viszont még hasonlót sem kapunk, örüljünk, ha legalább csak kevésbé kopott odabent%KA%

A jobban felszereltek természetesen fabetétet is kaptak, ekkora keretért viszont még hasonlót sem kapunk, örüljünk, ha legalább csak kevésbé kopott odabent

Audi A4, B5 − 1994-2001, árak
Modell Üzemanyag Hengerűrtartalom (cm3) Teljesítmény (LE) Ár (Ft)
1.6 Benzin 1595 100 350 000-100 000
1.8 Benzin 1781 125, 150, 180 350 000-100 000
1.9 TDI Dízel 1896 110 350 000-999 999
2.4 V6 Benzin 2393 165 630 000-890 000
2.6 V6 Benzin 2598 150 300 000
2.8 V6 Benzin 2771 174, 193 499 999-750 000
2.5 V6 TDI Dízel 2496 150 595 000-1 000 000

%KA%Az A4 Avant kiváló családi autó lehet, és az egymillióba ilyen is belefér. 1,6-os szívótól az 1,8 turbón át a V6 benzin és dízelig, minden akad a kínálatban%KA%

Az A4 Avant kiváló családi autó lehet, és az egymillióba ilyen is belefér. 1,6-os szívótól az 1,8 turbón át a V6 benzin és dízelig, minden akad a kínálatban

Benzinesből van azért combosabb, a 20 szelepes 1,8-asból például 125 és 150 lóerőst is találni, de van a 180 lóerős turbós modellből is néhány. Egymillió forint alatt persze ne várjunk patika példányokat, az árhatár közelében is legtöbbször sokat futott, ám ígéretes autókat találunk. V6-os benzinesből is volt többféle 2,4-2,8 literig, ezek már a ritkábbak közé tartoznak, de lehet találni. Dízelből is van V6-os, a 2,5 TDI, ám a legtöbben inkább az 1,9-est javasolják, a kevesebb henger, kevesebb probléma okán. A dízelek adagolói hajlamosak a túlmelegedésre, ami által tönkremennek, így ezekre érdemes odafigyelni. Emellett a szokásos futómű problémák a jellemzőek, frissen behozott autóknál annyira nem, de a több éve itthon használt A4-eseknél szilent, lengőkar és lengéscsillapítók cseréjére készüljünk, szerencsére az alkatrészárak nem az eget verdesik.

%KA%Családi, vagy szolid munkába járós, esetleg kiváló játékautó is lehet az E36. A legsokoldalúbb a három közül, akár hathengeres dízelmotorral, vagy változó szelepvezérlésű benzinessel is elérhető, utóbbi a játékosabb, hobbiautónak való%KA%

Családi, vagy szolid munkába járós, esetleg kiváló játékautó is lehet az E36. A legsokoldalúbb a három közül, akár hathengeres dízelmotorral, vagy változó szelepvezérlésű benzinessel is elérhető, utóbbi a játékosabb, hobbiautónak való

BMW 3-as sorozat, E36 − 1990-2000. Nagyobb a választék és a dilemma is, hogy milyen karosszériakivitelt keressünk a 3-as BMW-ből. A meghatározott árba már belefér több motorváltozattal is az E46, de az A4 B5 és a W202-es C Merci miatt az E36-osok közül szemezgettünk. Van szedán, kombi, kétajtós kupé, kabrió és háromajtós rövidhátú, vagyis a Compact. Utóbbi jórészt a korábbi E30 szériára épül, így annak alkatrészeinek nagy része nem egyezik a többi E36-tal. A Compacton kívül viszont a többi modellnél jelentősen találunk csereszabatos alkatrészeket, bár ha kupét, vagy kabriót vettünk, lehetnek egyedi alkatrészek, amiknek meg is kérik az árát. A használtautó eladási listákat több évig itthon vezető modellből nem csak eladásra, bontásra is rengeteget hoznak az országba, ezért van alkatrész dögivel, de többet nehéz lehet beszerezni, mint például a projektoros első fényszórókat, amikből ha van is bontott, azonnal elkapkodják, az új pedig méregdrága.

%KA%Compactból van dögivel, az 18ti-k elég jól húznak, de a legtöbb alkatrésze a korábbi E30-assal egyezik, beltere sem ilyen, mint a többi E36-é%KA% %KA%Compactból van dögivel, az 18ti-k elég jól húznak, de a legtöbb alkatrésze a korábbi E30-assal egyezik, beltere sem ilyen, mint a többi E36-é%KA%

Compactból van dögivel, az 18ti-k elég jól húznak, de a legtöbb alkatrésze a korábbi E30-assal egyezik, beltere sem ilyen, mint a többi E36-é

BMW 3-as sorozat, E36, 1990-2000, árak
Modell Üzemanyag Hengerűrtartalom (cm3) Teljesítmény (LE) Ár (Ft)
316i Benzin 1596 102 299 000-740 000
318i, 318 is Benzin 1796, 1895 116, 140 299 000-750 000
318 tds Dízel 1665 90 250 000-750 000
320i Benzin 1991 150 459 000-990 000
325i Benzin 2494 192 699 000-999 999
325 tds Dízel 2497 143 400 000-850 000
328i Benzin 2793 193 710 000-730 000

%KA%Az 1,6-os benzines is elég lehet, elég jól mozgatja a 3-ast. Mindegyik motor láncos vezérlésű, nem árt az óvatosság%KA%

Az 1,6-os benzines is elég lehet, elég jól mozgatja a 3-ast. Mindegyik motor láncos vezérlésű, nem árt az óvatosság

Az E36 lehet komoly autó, játszós autó és családi is, a legtöbb motor elérhető még a kombihoz is. Népszerű az 1,6-os benzines 316i, erőből persze hiányt szenved, de szintén kevés a kockázat és vizes úton, vagy hóban az is lehet jó játék. A négyhengeres motorok egy részét még az E30-tól örökölte, a korábbi 1,6-osak még 99 lóerősek és szíjasak, később pár lóerővel erősebb láncos vezérlésűre cserélték, ami hajlamos a szakadásra, alaposan vizsgáltassuk be a kiszemeltet. Négyhengeresből a 140 lóerős 1,8-as, '96-tól 1,9-es motorral szerelt 318is lehet jó választás − igen, egy olyanba ugrottam bele én is, és egyelőre nem csalódtam − hangja persze nem olyan, mint a hathengeres, változó szelepvezérlésű (Vanos) 20i-nek, dinamikája egészen hasonló. Dízelekből az 1,8-as 318 tds és a hathengeres 325 tds van terítéken, utóbbit kiegyensúlyozottabb járásáért, meg persze 280 Nm nyomatékáért szeretik sokan. Azt persze nem árt észben tartani, hogy ha csak nem kombit keresünk, a legtöbb E36 sanyarú történeteket mesélhetne. Futásuk ennyiért jelentős, a futómű felújítása sem kizárt.

%KA%A Baby Benz utódja a W202-es. Lágyabb vonalvezetés, de határozottan Mercedes, az A-osztály érkezéséig a C 180 volt a belépőmodell%KA%

A Baby Benz utódja a W202-es. Lágyabb vonalvezetés, de határozottan Mercedes, az A-osztály érkezéséig a C 180 volt a belépőmodell

Mercedes-Benz C-osztály, W202 − 1993-2000. A második generációs "Baby Benz" sem kevésbé népszerű, mint a már említett két modell. Az A-osztály 1997-es megjelenésig a W202 volt a belépő a csillagos életbe, ráadásul a korábbi elnevezést is váltották, a 190 E után már C-osztályként nevezhettük. Hosszanti motorelrendezéséből adódóan a 3-as BMW-hez hasonlóan hátsókerekes, ám kevésbé tartják játékautónak, sokan a presztízs miatt veszik. Négy és hathengeres benzinmotoros kivitelek közül válogathat, aki C-osztályra vágyik. A belépő az 1,8-as 122 lóerős négyhengeressel szerelt, akár kompresszorral és 193 lóerővel.

%KA%Alapáron kapott légzsákot a sofőr, ezért a nagy buta kormány, de a biztonság mindenek felett. A W124-es nagyon hasonló, ha épp nem áll mellette, a csúcsos lápákról ismerni fel%KA% %KA%Alapáron kapott légzsákot a sofőr, ezért a nagy buta kormány, de a biztonság mindenek felett. A W124-es nagyon hasonló, ha épp nem áll mellette, a csúcsos lápákról ismerni fel%KA%

Alapáron kapott légzsákot a sofőr, ezért a nagy buta kormány, de a biztonság mindenek felett. A W124-es nagyon hasonló, ha épp nem áll mellette, a csúcsos lápákról ismerni fel

Mercedes-Benz C-osztály, W202, 1993-2000, árak
Modell Üzemanyag Hengerűrtartalom (cm3) Teljesítmény (LE) Ár (Ft)
C 180 Benzin 1799 122 299 000-860 000
C 200 Benzin 1998 136 560 000-890 000
C 200 D Dízel 1997 75 480 000-720 000
C 200 CDI Dízel 2151 102 620 000-780 000
C 220 CDI Dízel 2151 125 349 000-1 000 000
C 230 Kompressor Benzin 2295 193 648 999-950 000
C 250 D Dízel 2497 113 435 000-680 000
C 250 TD Dízel 2497 150 489 000-990 000
C 280 Benzin 2799 193 549 000-600 000

%KA%Szintén van kombi is, de 1,8-as a belépőmotor, viszont a választék is nála a legszélesebb. Van selymes járású öthengeres dízelmotor is, de ezért az árért jellemzően C 180-asokat találni%KA%

Szintén van kombi is, de 1,8-as a belépőmotor, viszont a választék is nála a legszélesebb. Van selymes járású öthengeres dízelmotor is, de ezért az árért jellemzően C 180-asokat találni

Itthon nehezebb beszerezni, de akad soros hathengeres, 2,8-as szintén 193 lóerős motorral szerelt C-osztály is, és ha szerencsénk van, még a részlegesen önzáró differenciálművet is berendelték hozzá anno. Dízelből a kétliterest és a 2,2-est a 190-estől örökölte, járásuk nyers, vagy finoman szólva karakteres. Kedvező fogyasztásuk és megbízhatóságuk miatt lehet jó választás, bár éppen ezért előszeretettel használták őket taxinak is, így érdemes figyelni a futásra. A W202 óriási ellensége a rozsda, na, persze ez az E36-os 3-asra legalább ennyire jellemző, érdemes alaposan alájuk nézni, mielőtt az eladó tenyerébe csapnánk. Prémium autókról van szó, így érdemes a javíttatással és az alkatrészárakkal is úgy kalkulálni. Nem feltétlenül tántorítanánk el senkit ezektől az autóktól, ha van egy álom, vagy ötlet, annak úgy sem lehet nemet mondani. Szerencsére nem vállalhatatlan se a beszerzésük, se a fenntartásuk.

%KA%Lutri a használt prémiumautó, jellemzően van utángyártott alkatrész, de néhány dolog ára még ma is magas lehet hozzájuk. Hamarosan olvashatnak egy közel tökéletes állapotú A4-esről. Figyeljék az oldalt!%KA%

Lutri a használt prémiumautó, jellemzően van utángyártott alkatrész, de néhány dolog ára még ma is magas lehet hozzájuk. Hamarosan olvashatnak egy közel tökéletes állapotú A4-esről. Figyeljék az oldalt!

Ez is érdekes lehet:
 

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek...

A Megane RS érkezésével frissül a GT is

Szabadalmi fotóin már szinte minden látszik, annál biztos, hogy több, mint első hivatalos szereplésén...

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

BMW E36 316i, 1998 - használtteszt

Az importlista élén is állt az E36 316i. Tetőablak, klíma, villanyablakok központi zár, minden...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

emesferi13 írta: 2 hete

A 190-es mercikhez képest ez a C -osztály elég nagy visszaesés volt, bár még mindig nem akkora mint az E sorozat esetében, ahol a 124 után csináltak egy romhalmazt....

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 2 hete

Azért az tényleg elképesztő, hogy az Audik kapcsán semmiféle rozsdásodási hajlamról nem lehet olvasni, hallani. Emiatt le a kalappal előttük. Vagy azt választanám, vagy egy jó állapotú Mercedest - szerintem ez a C-Merci még többé-kevésbé hozza azt a tartóssági szintet mechanikailag, mint a 190-es. A BMW semmilyen szinten nem mozgat meg, szokás szerint.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Hirdetés

BMW tesztek

BMW 740e iPerformance teszt

Lehengerlő - BMW 740e

Varázsszőnyeg, igazi végtelen luxust kínáló, lágyan simogató, négyajtós kupékat verő formatervvel szolgáló guruló szanatórium. Négyhengeres motor? Minek több?


BMW i3 94 Ah teszt

A formabontó - BMW i3 94 Ah teszt

Már 94 Ah-s akkucsomaggal is kipróbáltuk, milyen a prémium villanyautózás. Az i3 praktikus, formabontó, és hatótávjával sem vérzik el.


BMW 730d xDrive teszt

Csak könnyedén! BMW 730d teszt Videó

Veszített súlyából a BMW 7-es sorozata a tavaly megjelent hatodik generációval. Már alapdízelével is kellően potens.


BMW X1 18d sDrive teszt

Előadóművész! BMW X1 teszt

Tavaly második generációjába lépett, új autó lett a BMW X1. Alapból már fronthajtású. Vajon milyen egy elöl hajtó BMW szabadidő-autó?


BMW M4 Coupé DKG, 2014 - használtteszt

Másfél éves sárga szörny - BMW M4 használtteszt

Nincs hiány M-es BMW tesztautóból mostanában a szerkesztőségben, közel minden hónapra jut egy. Most viszont nem újat, hanem egy használtat sikerült elcsípnünk.


Még több BMW teszt

Címlapon


Friss cikkek

Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

53 perce – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

BMW 3-AS SOROZAT 316ti Compact Gyári külsö-belsö M-paket II

BMW 3-AS SOROZAT 316ti...

Ár: 1.300.000 Ft

Évjárat: 2003 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

BMW 3-AS SOROZAT 316ti Compact Individual Perfect

BMW 3-AS SOROZAT 316ti...

Ár: 1.555.555 Ft

Évjárat: 2004 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

BMW 3-AS SOROZAT 316ti Compact

BMW 3-AS SOROZAT 316ti...

Ár: 950.000 Ft

Évjárat: 2001 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!