Olcsó kombi kéne? Itt a megoldás: Ford Focus rendőrkézből

Még mindig van az ex-rendőrautó Ford Focusokból, ismét mentünk velük néhány száz kilométert

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mi vihet rá valakit arra, hogy valahai rendőrautót vásároljon? Naná, hogy az ár! És a minőségtől sem kell félni, fix szintet kapunk.


Nem először találkozunk a valahai rendőrautó Ford Focus kombikkal. Próbáltunk már leszerelt példányt, majd megkérdeztük a közeget is, hogy ők mennyire elégedettek a Focusszal. Elégedettek voltak, s amikor az Astrákat megkapták, bizony vissza is sírták a kombi praktikusan nagy és remekül pakolható csomagterét.
Aztán két korábbi (2012-es téli és 2013-as nyári) gumitesztünket is végigszolgálták a rendőrségtől már leszerelt példányok. Bírták a kiképzést. Aztán tavaly ősszel az a hír járta, hogy az összes volt rendőrautót eladták külföldre. Ez egyébként akkor is tudhatóan nem volt igaz, ám rendszámot viselő, a tesztre vihető példányt akkor nem találtunk, a márkát és a modellt nem csaltuk meg, de ötajtósokkal teszteltünk legutóbbi téli gumimérkőzésünkön. Mostani tesztünkhöz viszont ismét tudtunk volt rendőrautókat szerezni az AutoCity Csepel telepéről. Ott egyébként még bőven sorakoznak a kifutott rendőrautók, de azért fogyatkoznak is folyamatosan - tudtam meg a használtautótelep értékesítési vezetőjétől.
A Focusokat hajtva volt időm gondolkozni, hogy mégis mi visz rá valakit arra, hogy rendőrautót vegyen, s bizony nem nehéz rájönni. Aki 4-5 éves, 150 000 kilométernél kevesebbet futott, első tulajdonostól származó, folyamatosan szervizelt, szervizkönyves, netán taxizáshoz Euro4-es motorú kombit keres, az ezt kapja meg a legolcsóbban. És olyan a rendőr-Focus, mint a McDonald's: egy fix minőséget kapunk, nem kell sok-sok időt szánni arra, hogy magáneladók, vagy nepperek színielőadásait végighallgassuk, adott állapotú - konkurenseihez mérten több százezer forinttal olcsóbb - kombit kaphatunk utánajárás nélkül is. És bizony érdemes közvetlenül a korábbi finanszírozó MKB Euroleasing szervizpartnerének is számító AutoCitynél vásárolni. Keresésünk szerint itt a legalacsonyabbak az árak. A piacon amúgy bizony az is előfordul, hogy nem bevallottan rendőrmúlttal próbálják eladni a volt zsarukocsikat. Megesik, hogy például a raktérelválasztó-rács kikerül belőlük, de a hátsó tetőantenna rendszerint egyértelműen mutatja a rendőrségi múltat.
Hirdetés
Milyen egy ex-rendőr Focus azon túl, hogy olcsó?
Ijesztőbben hangzik a rendőrmúlt, mint amilyen valójában. A mostani gumitesztünkhöz kapott autók beltere például egészen makulátlan volt. Az üléskárpitok rendszerint mindben hibátlanok, ugyanis a rendőrautókba egységes és vastag üléshuzat került, az előírások szerint legfeljebb 120 ezer kilométerrel lecserélt autók így szinte hibátlan gyári kárpittal szereltek le, s várják új tulajdonosaikat. Kik vannak köztük? Taxisok, magánvásárlók és vállalkozók egyaránt. Nem meglepő, hiszen teljesen normális használt autókat jelentenek a volt rendőrautók. Korábban találkoztunk olyanokkal, amelyekben mutattak sérülést a rádiókkal összekaristolt ajtók, fegyvertáskákkal ütögetett oldalkárpitok, a most próbáltak azonban tényleg egészen egyben és jó állapotban voltak. Az egyikben 129, a másikban 142 ezer kilométer volt. Utóbbiban volt kopottabb a kuplungpedál, s utóbbi volt az érezhetően jobb állapotú minden szempontból, abban már sanszosan cserélték a tengelykapcsoló szerkezetet is.
Ennél komolyabb hiba pedig nem létezik a még nem változó szelepvezérlésű, de 16 szelepes, 100 lóerős Focusnál. Nem egy versenyautó, bizony forgatni kellett ahhoz, hogy elérje a 130 km/órás tempót a Hungaroring célegyenesében (olyan távon, hogy legyen bőven helyünk megállni). Viszont átlagos használói igényekhez tökéletesen megfelel, normál üzemben simán 7 literes átlag körül tartható az étvágya.
Ellátmánya nem rossz: 4 légzsák, kikapcsolható ESP, légkondicionáló, bicskás kulcsról távirányítható központi zár, fedélzeti számítógép, CD-rádió, elöl-hátul (automata!) elektromos ablak, elektromos tükör és még ködlámpa is van mindegyikben. Az AutoCity Csepelnél 1 689 000 forintért kaphatóak, ráadásul 20%-os befizetéssel elhozhatóak, akkor tehát nem egész 350 000 forintos befizetéssel elérhető lehet egy tiszta, bár rendőrségi múltú praktikus kombi. Ez pedig éppen elég indok lehet ahhoz, hogy valaki valahai rendőrautót vegyen. Ráadásul a későbbi példányok nem mind futották ki 120 ezer kilométeres távjukat, a mostanság piacra kerülők között vannak csupán 70-80 ezer kilométert használtak is, azok pedig még a most vezetetteknél is jobb állapotúak lehetnek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Én is vettem annak idején leselejtezett rendőrautót igaz nem Fordot hanem Lada Nivát. 90ezerrel vettem most van benne 317Ezer Km és még most is kiválóan működik. Jobbára mondva nem rendőr hanem határőr Niva. Sokan nemtudom miért vannak azon kiakadva,hogy nem vennének Fordot (én se vennék) kinek a pap kinek a papné…

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Kedves DLI1192!
    Nem megsérteni akartalak, csak felhívni a figyelmedet, hogy olyat mondani, hogy “nem vennék Fordot” óriási butaság. Tapasztalatlanságról és tudatlanságról tanúskodik. Egy adott márka különböző típusai között is nagyon nagy különbségek vannak. A különböző típusok különböző évjáratairól nem is beszélve.
    Ez a mezei 1.6-os Focus nem egy luxusautó. Viszont a legmegbízhatóbbak, legritkábban elromlók, legkevesebb konstrukciós hibával rendelkezők közé tartozik. Ez tény.
    Nekem nincs, nem is volt ilyen Focusom. Viszont egy barátom cégautóként nagyon durva használatban tartott egy ehhez hasonló benzines Focust. Amikor totálkáros balaset miatt kidőlt alóla az autó, majdnem 500.000 km-t mutatott az órája! És az időszakos karbantartásokon kívűl alig járt szervízben az autó. Ezt elég kevés típus tudja produkálni manapság.

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Az hogy 22 éves kort súrolom, nem jelenti azt hogy hülye vagyok. Ha nem csak az önteltséggel foglalkoznál – pedig közben arról pakolsz hogy mások egymás torkának esnek – akkor észre vennéd hogy mások kárából tanulok, le is írtam. Ez a márka akkor is rizikós. Van édesapám, idősebb ismerőseim/barátaim stb. Például autó értekésítésel foglalkozott hosszú évekig, szinte minden márkánál ami városunkban volt. Hasonló a véleménye, egyik jó minőségű japán márkát (Mazda) akkor hordták garanciára nagy számba vissza amikor Fordal közös alkatrészek kerültek bele. Ma már nincs ilyen megállapodás… Nem véletlen…

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Tökéletesen egyetértek bologna hozzászólásával.Nekem annakidején volt egy Ford Tranzitom ami szintén rendőrautó volt.Én jártam vele kb 200000 km miután a motor meghalt és selejtezésre került.Amikor megvettem az autót “87000” km-t mutatott az óra igaz hogy csak 99000 ment utána átfordult 0 ra.Ezt nalam kétszer csinálta azért mondtam a 200000 et.A lényeg az hogy lehetett benne több mint félmillió és a a szakszerü javítások meg idöszakos karbantartásoknak köszönhetően soha semmi bajom nem volt vele.A futómüben új alkatreszeket találtam .Biztos vagyiok benne hogy egy rendörautóra többet költenek mint egy maganszemély aki”vigyáz a z autóra “de nem is cserél semmit rajta.Sajnaos az idő ellenünk dolgozik ha használjuk ha nem az autót.

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Egyszerűen félelmetes, hogy mi megy itt. Fröcsögnek egymásra az emberek állandóan. Mondhatnánk, h éppúgy mint az életben Mo-on. De ez egy szakfórum. Ennek ellenére képesek minden egyes cikk kapcsán egymásnak esni.

    Ráadásul tökéletes hülyeségeket írkálnak.

    Az alig 20 éves gyerek leírja, h soha nem venne Fordot? 🙂
    Nekem több – saját neven lévő – autóm volt, mint ahány éves Ő…de fikázó véleményt mondani azt már tud.
    Még 2 egykorú – de különböző típusú – benzines 1.6-os Ford között is óriási különbség van. Speciel ez a mezei 1.6-os egy tök megbízható konstrukció.

    Az egyik legértelmesebb hsz az előttem szóló TaZ-é.
    Nem is értem, hogy lehet olyan buta következtetésekre jutni, hogy ezeket az autókat hideg motorral és rövid távokon használták. Pontosan úgy használják őket, ahogy TaZ leírta.
    Persze kétségtelenül megtépik őket néha, de nem hideg motorral.
    De ezek legalább megkapják a szervízt. Egy kábelmegtörést is a szakszervíz javítja, nem a szomszéd barkácsolja szigszalaggal.

    És ha valaki kíváncsi a kartergázra, hát nézze meg, ne ítélkezzen előre!

    Az egyedüli amire rácsodálkoztam, hogy ha jól látom alig adjál olcsóbban ezeket a rendőrségi autókat, mint a hasonló évjáratú 2010-es 1.6-os Fordokat. 1,9 M-ért már magánszemélytől van – állítólag 55 ekm-es – ugyanilyen. Persze lehet, h ez utóbbi nem igaz, de akkor is!
    Én nem félnék egy ilyen autótól, de csak akkor venném meg ha legalább 3-500 eft-tal van a piac alatt.
    A negatív előélet árát el kell engedni, akkor is, ha jelenleg épp nincs baja az autónak.

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Én belső szemmel mondom azt, hogy nem vennék “levetett” rendőrautót.
    150 ezer km-ről ne beszéljünk, mert 3 év/120.000 km-re lettek lízingelve az autók.
    A járőrautók az itt olvasott hiedelmekkel ellentétben az egész szolgálat alatt járnak : amíg nincs küldés addig prevenciós, bűnmegelőzési jelleggel róják az adott község útjait kiírás, előre meghatározottak szerint, tehát NINCS hideg motoros gyilkolás – télen sem. Szolgálatváltáskor az új páros ugyanabba az autóba ül be, amivel az éppen hazafelé tartó kollégáik az imént húztak le 12 órát -jó esetben, ha nem többet- nem sok ideje van kihűlni az autónak – van, hogy még az ülés is meleg volt… 🙂
    Igen, prioritást élvező helyszín esetében az átlagosnál nagyobb terhelést kap az autó, de mivel nem turbós a motor, nem árt neki ( olyan mértékben ), ha kiérkezéskor le van állítva a motorja; illetve igen gyakran az egész intézkedés alatt jár a motor ( balesetek, igazoltatás, stb ). Ami fokozott kopásnak van kitéve, az leginkább a futómű ( fék, lengéscsillapító ) és a karosszéria ( esetleges törések, vidéki – értsd földúton, ágas-bogas dzsungelen megközelíthető – helyszínek ), és az amúgy is kopó-fogyó alkatrészek. A motor és a hajtáslánc nem kap többet, mint egy-két idegbeteg sofőr autója, akik padlógáz-padlófékkel vezetnek. Persze hallottam olyat is, hogy BP-n az Astra 90-nél még visszaveszi az egyest és 2-3000 km-enként kell kuplungozni őket, de az egy teljesen más város minden szempontból, mint egy vidéki megyeszékhely is akár.
    Ugyanakkor, a beltér az, ami engem a legjobban aggasztana ilyen autó esetén : személyes tapasztalat, hogy egyik-másik állatpolgár -már bocs- 100-200 méteres távon is képes “maradandót” alkotni : behugyozni, beszarni az autóba. Na most ha azt nézzük, hogy kombit ( sok más mellett ) főként (nagy)családosok vesznek, nem szívesen ültetném ilyen ülésre a gyermekem…

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Üdv Mindenkinek!
    Lehet,hogy csak nekem tűnt fel?
    Itt 4-5 éves autókról szól a cikk,melyekben kb.130-140.000km. van!!!!!
    Ami az éves futás teljesítményt tekintve kb.30-50.000km!!!!!
    Itt már feltételezhető(ekkora km.-nél),hogy a motor bemelegedhet! 🙂
    Mivel a városban Ők sem rohangáltak,jellemzően alacsony fordulatszám mellett,araszoltak,így Én is csak azokkal tudok egyet érteni,akik azt mondják” lehetnek ezek jó autók is” 🙂
    Mellesleg a Dacia Loganban is láttam, 230-330.000km.-s üzemképes példányokat!!!
    Miért ne lehetne a Focus is 130-140.000km.-rel jó autó????

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Valószínűleg nem is fognak mert még túl keveset futottak ahhoz. Viszont feltételezhetően – persze nem biztos, hogy így van de feltételezhetően – kopottabbak ezek a motorok mint a magánkézben lévő Ford Focusok motorjai még ha ez jelenleg nem is jár semmilyen tünettel. Viszont volt már a praxisomban olyan rendőrség kötelékébe tartozó autó amit hivatalos iratok szállítására használtak. Fővárosi és megyeszékhelyi ügyészségek között ingáztak vele többnyire autópályán. Van ilyen is olyan is. Én sem azt mondtam, hogy az összes Focus ami nálatok van mind szar és sikítva meneküljön mindenki ha meglátnak egyet. Ezekkel az egyszerű szívóbenzines motorokkal sok gondja nem lesz az új tulajdonosoknak. És ha olajcsere periódus felénél rá kell tölteni néhány deci olajat akkor mi van? Semmi. Annyi bőven belefér.

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Mit nem mondasz. Igen egy “vagy” kötőszó kimaradt a mondatból észre is vettem de mivel itt elküldést követően már nem lehet szerkeszteni a hozzászólást hát úgy maradt. Gondoltam autóhoz valamicskét is értő ember értelmezi majd a szöveget amit olvas és csodák csodája, ez eddig itt rajtad kívül mindenkinek sikerült.

    Tehát akkor a nyelvtan nácik kedvéért a mondat újra immár helyesen:

    szívesen leszedném néhány innen leadott ex-rendőr focus hengerfejét VAGY megnézném mennyi kartergáza van.

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Ahhoz hogy megnézd a kartergázt nem kell levenni a hengerfejet. Ülj le fiam 1-es!

    “szívesen leszedném néhány innen leadott ex-rendőr focus hengerfejét megnézném mennyi kartergáza van”

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Witz! Elmerenghetünk azon, hogy mit érdemes mondani arra, ami hülyeség. Lehet rá mondani azt, hogy okos vélemény, meg azt is, hogy parádés gondolatok…de minek hazudni?
    Csak a teljesen hülye emberek képzelik magukról, hogy ők nem mondhatnak hülyeséget. Ha te közéjük tartozol, az a te gondod. Én nem tudok rajtad segíteni.
    Én bevallom, velem is előfordul, hogy hülyeséget mondok. Sértődés helyett beismerem. Ennyi. Ez most nem volt az.

    Te meg olvasd el, amit írtam, azt is amire írtam, aztán értelmezd, értsd meg, s utána reklamálj.

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Elvből nem vennék olyan autót, ami rendőrautó volt. De fehér octavia-t, jeti-t, suzuki-t, cordoba-t se.

    Szégyelje magát az, aki ilyet autókat vesz, az meg tényleg szégyelje magát, aki használja/használta is. De az Autocity is, hogy ilyen szemetet árul. Riogatják vele a munkába igyekvő normálisan vezető embereket is, akik a reggeli nyomorgásban próbálnak beérni 9 óra előtt, hogy ne rugják ki őket, mert 50 helyett 60-nal megyek. Nem itt kellene serénykedni üldögélve-kamerázva, hanem a lopásokat felderíteni. De itt Mo-n mindenki a munka könnyebbik oldalán áll.

    Amúgy 10 éve ugyanazt a cikkeket olvasom, mindegy milyen autó, a szöveg ugyanaz. Csak a fele bújtatott reklám.

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Nem mind lett legyilkolva. Rendőr vagyok én is, használtam a kombi fókákat. Nem mind volt “URH” autó. Ami nálunk volt a közlekedésen az nem is futott sokat, valamint nem is kellett vele rohanni.
    Kábelhiba ezeken is előjött, bár csak 1-2-n, mint az enyémen. Ez volt hibájuk.
    Esetleg klíma hiba. Ezen kívül semmi.
    150.000 km ezeknek a blokkoknak nem árt szerintem….olajat nem ették…..
    Az olajcsere periódust én sem támogatom, aláírom, hogy nem lenne szabad 10.000nél többet bennük hagyni.
    Főleg a rendőrségen. Nem biztos, hogy rossz vételek ezek. De ajánlatos átnézni őket rendesen.
    Van benne ilyen is olyan is, a két végletből szerintem.

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Ez nettó hülyeség. Nekem csak használt autóra tellett és -bár csak később tudtam meg- de volt önkormányzati autót vettem meg. Az eléggé állami…szerintem.
    Köszöni szépen jól van, dízelsége és turbóssága ellenére sincs semmi baja. Bár mostanában kevesebbet megyek, de eddig már így is futott több, mint 200 ezer kilométert komolyabb hiba nélkül.

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Ez nem csoda, a 6L hosszú távon tudja, ergo gondolom nem városban használod, hanem inkább főúton. Ez rendben is van, mert úgymond ideáli skörülmények között kis terhelésen futja(futotta) a kilométereket. De egy rendőrautó az más eset. Pár kilométerekre van használva, és általában, akkor is gyorsan kell kiérni a helyszínre. Hideg üzem, nem tökéletes olajfilm az alkatrészeken, napi sokszori hidegindítás, nem lerövidített olajcsereperiódus stb… ez eléggé lecsökkenti az élettartamot.

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Nekem 220.000 km futás feletti Ford focus II-em van, még a ráncfelvarrás előtti széria. Csak a gyári olaj kell bele és a szűrők minden évben, ez 10.000 Ft 10.000 km-enként. Olajat nem eszi, motor benzin fogyasztása 6 liter, ami 1.6 benzin esetében korrekt. Futómű gyári, semmi nem volt cserélve benne, és csendes, NKH-nál simán átmegy, tehát terhelésügyileg is rendben van. Most koptak el a hátsó fékdobokban a betétek….
    Nem rossz autó ez. Fapados az igaz, de megbízható és olcsón fenntartható. Soha nem volt nagyobb gondja egy megtört és eloxidálódott vezetéken kívül. Nem luxusautó, mint mondom, de igen is megbízható és költséghatékony üzemeltetésű. 8év/160.000 km pl a vezérműszíj csereperiódusa is….

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Annyira nem gondolnám hitelesnek et a hozzászólást. Gondolom ismeri a mondást “Minden cigány a maga lovát dicséri”
    Minden esetre soha nem vennék volt állami autót, rendőrautót pedig pláne nem.
    Ami pedig a leglényegesebb hogy soha, de soha nem szabad a low-end kategóriából mazsolázni, csak ha kereskedő vagy 🙂
    Nem véletlenül olcsóbb százezrekkel és még így sem kell senkinek. Ezen azért érdemes gondolkodni, a piac nem hülye, persze azért a nagy számok alapján “Amíg lószar van, veréb is van!” 😀

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Volt alkalmam kollégáimmal ilyen autót vezetni pár ezer kilométert, két külön darabot is. Cég bérelte Bp.-Bécs oda-vissza rendszeresen, a cég is szervizelte. Csak jót tudnék mondani róla, elég kényelmes volt, ment is ha kellett, a klímát is bírta, jól meg lehetett pakolni. Baj az nem volt vele, nálunk nem romlott el semmi rajta, céges szerviz is jó állapotúnak találta. Egyedül a tempómat meg a kartámasz hiányzott kicsit. Ha nem lenne egy jobb felszereltségű 1-es Focusom akár el is fogadnék egy ilyet, mert bevált. 🙂

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Kedves Troll hunter! Nagyon sok ilyen Focust adtunk el ügyfeleinknek, de szerencsére az Ön által előrevetített problémák még nem jelentkeztek.Gondolom értesültünk volna a gondokról. Minden érdeklődőt szerelttel várunk nálunk és azt javaslom inkább személyesen győződjenek meg az autók állapotáról. ÜDV. Autocity Csepel

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Így igaz, én már megszoktam hogy ezen az oldalon a VW és konszernjei az etalon, a Fordot meg egekbe magasztalják… De miért is? Amit ismerőseim között tapasztaltam Ford-ot soha az életben nem fogok venni. Hiába kapnak meg mindent a jóból, vigyáznak rájuk. Mégis állandóan baj van velük. Mindegy hogy benzines vagy dízel üzemű. Egyik srác apjának Renault Laguna-ja van, fényévekkel jobb autó mint a Ford a bevallása szerint… Majd az ECOboost motorok, és a mai műszaki szerkezetük megcáfolhatják ha tudják…

  • 2017.10.29. at 10:28
    Permalink

    Kisvárosban élek a település két legtávolabbi pontja között kb. 5km a távolság talán még annyi sem. Szívesen leszedném néhány innen leadott ex-rendőr focus hengerfejét megnézném mennyi kartergáza van. Sejtem, hogy láthatnánk ott csodákat. Gondoljatok bele mit kaptak ezek a motorok 4-5év alatt attól a féltucat embertől aki hajtotta őket. Senki sem váltogatott el szigorúan 2000rpm alatt, hogy kímélje a hideg motort és senki sem vigyázott rá sajátjaként. Folyamatosan a hideg motor kapta a terhelést télen 3-4kilométereket mentek vele kis túlzással soha be sem melegedtek. Ez az álmoskönyv szerint semmi jót nem jelent. A fővárosi rendőrautók többsége dettó ugyanez a kategória. Kerületen belül elszaladtak vele ide oda hosszabb utakra szinte soha és az előírt gyári olajcsere periódust sem hiszem, hogy megfelezték volna pedig az ő esetükben indokolt lett volna. De nem. Ehelyett elhasználódott olajjal hideg motorral rövid utakon járatták és terhelték őket. Ezeknél nem az összekaristolt belső műanyag elemektől vagy egy lerúgott kuplungtól kell félni hanem ettől. Manapság már egy motorfelújítás nem világ de akkor is…

Vélemény, hozzászólás?