0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hallasd a hangod! - Mercedes-Benz CLS 500 használtteszt 

Mercedes-Benz CLS 500 Lorinser, 2005 - használtteszt

·

A országban alig pár darab van belőle, az egyiket sikerült megnézni és kipróbálni. A CLS 500 Lorinser optikával nem csak színe miatt fekete bárány. Valóban ennyire ritka.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%A német prémiumgyártók közül a Mercedes-Benz rukkolt elő elsőként a négyajtós kupé fogalmával, amit a CLS jelentett. Az első darabok manapság már 13 évesek, a képen egy ennél egy évvel fiatalabb látható%KA%

A német prémiumgyártók közül a Mercedes-Benz rukkolt elő elsőként a négyajtós kupé fogalmával, amit a CLS jelentett. Az első darabok manapság már 13 évesek, a képen egy ennél egy évvel fiatalabb látható

A stuttgartiak az ezredforduló után nem sokkal egész megdöbbentő újdonsággal rukkoltak elő, a négyajtós kupéval. Talán jól mutatja ezt, hogy a közvetlen német versenytársak is csak hosszú évek után reagáltak a formára. A Mercedes-Benz középkategóriás négyajtós kupéja 2004-ben mutatkozott be a New York-i Autószalonon. Az Audi hat évvel később alkotta meg az A7-est, a BMW-nek pedig további két évre volt szüksége, hogy piacra dobja a 6-os Gran Coupét. A kategóriát uraló egykori CLS modellek mostanra megöregedtek, mi is egy 10 év feletti 500-ast vehettünk közelebbről szemügyre. Nem is akármilyet, gyári Lorinser optikával felszerelt kiadással volt dolgunk.

%KA%A belső díszítőelemek alapesetben fából vannak, itt viszont karbon fólia bevonatot kaptak, ami visszatükrözi a Lorinser külső sportosságát a beltérben is%KA%

A belső díszítőelemek alapesetben fából vannak, itt viszont karbon fólia bevonatot kaptak, ami visszatükrözi a Lorinser külső sportosságát a beltérben is

Fekete bárányunkat − ugyanis valóban annyira ritka idehaza a teljes, gyári Lorinser optikával felszerelt CLS 500 − először 2005 júniusában helyezték forgalomba Szlovákiában. A második tulajdonos már idehaza hajtotta, jelenleg pedig a harmadik gazdánál sikerült közelebbről is megismerkedni vele. Ő 1,5 éve vette, 194 ezer kilométerrel, azóta csupán hétezret tekert bele. Szereti a ritka darabokat, a német autókat és a V8 hangot. Ezért döntött a vétel mellett, a CLS 500 Lorinser mindhármat megadja. A mindennapokban természetesen nem ezzel jár mindenhová, emiatt nem meglepő, hogy keveset futott az elmúlt időszakban.

%KA%A külsőn kevésbé, a belsőn már jobban meglátszik a kor. A bőrülések kifényesedtek, egyéb sérülés azonban nincs rajtuk%KA% %KA%A külsőn kevésbé, a belsőn már jobban meglátszik a kor. A bőrülések kifényesedtek, egyéb sérülés azonban nincs rajtuk%KA%

A külsőn kevésbé, a belsőn már jobban meglátszik a kor. A bőrülések kifényesedtek, egyéb sérülés azonban nincs rajtuk

Szervizeléssel kapcsolatban sincs emiatt nagy tapasztalat. Amit lehet tudni, hogy ezeknél a modelleknél a váltó és légrugó 200 ezer környékén cserére szorul. Ezeken a beavatkozásokon még az előző tulajdonosnál túlesett az autó, a légrugó a csere helyett pontosabban csak felújítva lett. A jelenlegi tulajnál ezeken túl ki lett cserélve az ABS egység és a klímakompresszor, ami 150 illetve 100 ezer Forintot kóstált. Ezen kívül csak az általános szerviz esetén látott szerelőt. A V8-as 500-as blokk jellegéből adódóan viszont a mindennapi fenntartással, azaz a tankolással is érdemes komolyan kalkulálni. Az 5.0 literes 306 lóerős szívó benzines óvatosan autózva 10-14 liter között elboldogul. Városban már reálisabb 14-17 literrel kell számolni 100 kilométerenként, ha pedig szeretünk neki sűrűn odalépkedni, akkor könnyen lehet, hogy 23-24 l/100 km átlagot is viszont láthatunk a fogyasztásmérőn.

%KA%Alapból is szépen dübörög a V8-as benzines, ezzel a kipufogóval viszont igazán ütős a hangja. A cikk végén található videóból minden hangorkán elő kerül%KA%

Alapból is szépen dübörög a V8-as benzines, ezzel a kipufogóval viszont igazán ütős a hangja. A cikk végén található videóból minden hangorkán elő kerül

Kívülről egyébként hibátlan állapotban van, a fényezés szép, hibák szinte nincsenek is benne. Egy hozzá nem értő, pontosabban aki nem tudja, hogy mettől meddig gyártották az első generációs CLS-t, biztos nem mondaná meg, hogy ez 12 éves. A felét simán letagadhatja. Bentről viszont már árulkodóbb a kora, hiszen a bőrülések már jócskán ki vannak fényesedve. Állapotuk ennek ellenére rendben van, elöl hűthető-fűthető, hátul csak fűthetők. Fontos megjegyezni, hogy a CLS csupán négyszemélyes, ennek köszönhetően viszont az a négy személy kényelmesen el is fér benne.

%KA%A légrugózás kényelmes, a hasmagasság állítható, itt viszont az intenzív elindulás miatti súlypont-áthelyeződés ad némi látványt%KA%

A légrugózás kényelmes, a hasmagasság állítható, itt viszont az intenzív elindulás miatti súlypont-áthelyeződés ad némi látványt

Extrák szempontjából igazából fullosnak mondható, nagy valószínűséggel minden belekerült, amit akkoriban rendelni lehetett hozzá. A vezetőoldali ülés minden irányba motorosan állítható, a masszázsfunkción kívül pedig mindent tud, amit egy üléstől elvárhatunk. A váltó hétfokozatú Steptronic, a futómű légrugós és a hasmagasság gombnyomásra állítható. A lámpák még Xenonosak, akkoriban ugyanis még nem volt elérhető a LED-es technológia. Napfénytetőnk is van, ha egy kis nyitottságra vágyunk. A hifi Harman/Kardon, ami prémium hangzást biztosít, ha éppen nem a V8-as dübörgését akarjuk hallgatni. iPhone dokkolót kapott az autó, lényegében csak a TV funkció hiányzik belőle, ha a multimédiát nézzük.

%KA%Nem csak az első, a hátsó ajtók is legalább 30 centi szélesek. Már csak ezek miatt sem mondható el a CLS-ről, hogy papírautó%KA% %KA%Nem csak az első, a hátsó ajtók is legalább 30 centi szélesek. Már csak ezek miatt sem mondható el a CLS-ről, hogy papírautó%KA%

Nem csak az első, a hátsó ajtók is legalább 30 centi szélesek. Már csak ezek miatt sem mondható el a CLS-ről, hogy papírautó

És hogy mekkora élmény egy ilyen nagy bálna? A V8-as blokkal és a Lorinser kipufogórendszerrel igen komoly. Már a motor indításánál is meg lehet őrülni attól a hangtól, ami fogad. Nagyobb gázzal elindulva pedig sokan érezhetik azt, hogy mindig is egy ilyen hangra vágytam. Jó dolog a vényóc, főleg, ha van mellé sportos kipufogóhang is. Minden gázfröccs és gyorsulás élmény vele, nulláról 100 km/órára 6,1 másodperc alatt ér, ami manapság már nem nevezhető gyorsnak, de sokan örülnének, ha ennyit tudna az autójuk, ez fix. Ez az autó tudja. Ha olyan kedvünk van, akkor kényelmesen haladhatunk vele, ha adrenalinra vágyunk, akkor pedig vaddisznó módon tud menni és üvölteni. Aki rákapott és hasonló fílingre vágyik, 4,5-5,0 millió forintért meg is kaphat egy ilyen fenevadat.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Méretek

Hosszúság: 4913 mm
Szélesség: 1873 mm
Magasság: 1390 mm
Saját tömeg: 1810 kg
Össztömeg: 2275 kg
Tengelytáv: 2854 mm
Karosszéria-kivitel: coupe
Csomagtér: 490 liter

Motor és váltó

Motor: Benzin
Motorosztály: EURO 4
Hengerűrtartalom: 4966 cm³
Hengerek/szelepek száma: 8
Sebességváltó: automata (7 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték: 460 Nm
Teljesítmény: 225 kW (306 LE)

Menetteljesítmény

Végsebesség: 250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 6.10 s
CO2-kibocsátás: 266 g/km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Ne fájjon a feje miatta!

Bármelyikünkkel megtörténhet, hogy hűséges autónk váratlanul felmondja a szolgálatot. Ez nyaralás...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható...

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek...

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon...

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves...

BMW E36 316i, 1998 - használtteszt

Az importlista élén is állt az E36 316i. Tetőablak, klíma, villanyablakok központi zár, minden...

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (7 db)

Bezzenev írta: 1 hónapja

az a felni ezzel a színkombóval ölég ocsmány, a peremig küllős, ezüstbe úgy még so-so, de egyébként sem a legszebb darab. kár volt a lámpákat kicserélni meg a csirkehálós lökösöket, az a gyorskötözős megoldás meg mondjuk passzol ehhez a hülyegyerek stílushoz (ha meg mär nem fiatal hßlyegyerek a tulaj, akkor szimplán izléstelen).

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 1 hónapja
igumbi írta: 1 hónapja

Valami by-pass szerűségre tippelek. Kis szelep nyit/zár és ezek felé a kis csonkok felé jön ki a kipuffogó gáz, megkerülve a hátsó hangtompítókat. Ettől ordít majd a V8, ahogy kell.



Nem biztos, majd a hozzáértők megmondják. De a kötegelő azért elég gáz....


Előzmények megtekintése

Valószínűleg benne felejtették az emisszió méréskor használt redukáló mágnesszelepeket...:-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
igumbi írta: 1 hónapja
Palladium írta: 1 hónapja

A 43. képen mit láthaunk? A gyorskötözővel bebugyolált kis fekete dobozokra gondolok piros vezetékkel. Meg ott van még két kipufogó?


Előzmények megtekintése

Valami by-pass szerűségre tippelek. Kis szelep nyit/zár és ezek felé a kis csonkok felé jön ki a kipuffogó gáz, megkerülve a hátsó hangtompítókat. Ettől ordít majd a V8, ahogy kell.

Nem biztos, majd a hozzáértők megmondják. De a kötegelő azért elég gáz....

A válaszoláshoz belépés szükséges
Palladium írta: 1 hónapja

A 43. képen mit láthaunk? A gyorskötözővel bebugyolált kis fekete dobozokra gondolok piros vezetékkel. Meg ott van még két kipufogó?

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 1 hónapja
schrank írta: 1 hónapja

Bochkornak 10 éve volt ilyen V8 compressor verzióban . . .


Igazad lehet... már emlékszem...asszem később egy Sandero-ra cserélte...

A válaszoláshoz belépés szükséges
schrank írta: 1 hónapja

Bochkornak 10 éve volt ilyen V8 compressor verzióban . . .

A válaszoláshoz belépés szükséges
Béla tudod a Béla írta: 1 hónapja

Szép, de otthonra nem kéne.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC Coupé teszt

Magasan hordja a farát – Mercedes GLC 220 d Coupé

Csak a képeken tolakodó, a valóságban épp jó méretű SUV a GLC. Kupé farával mindent elveszít abból, amitől praktikus lehet, viszont ez a divat, aminek maximálisan megfelel.


Mercedes-Benz E 220 d teszt

Alapdízel, mégsem a zöldséges autója - Mercedes E 220 d teszt Videó

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.


Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Mercedes-Benz B 200 Automata teszt

Hogy ez mennyivel jobb autó lett! Mercedes-Benz B 200 teszt

Csak egy frissítést kapott a három évvel ezelőtt megjelent Mercedes B-osztály, ám nagyon sokat fejlődött. Egy baja van csak: nem a mi autónk.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Padlógázra törölhetsz ablakot! Videó

5 napja – Sztori

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen, hogy egy tökéletes ablaktörlés elég sokba fog kerülni.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ CLS 500 (Automata) Napfénytető-Üléshűtés

MERCEDES-BENZ CLS 500...

Ár: 5.499.000 Ft

Évjárat: 2008 / 1

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ CLS 500 BlueEFFICIENCY (Automata) Allofutes. serulesmentes.szerv

MERCEDES-BENZ CLS 500...

Ár: 11.400.000 Ft

Évjárat: 2011 / 11

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ CLS 500 (Automata) Magyarországi!

MERCEDES-BENZ CLS 500...

Ár: 2.999.999 Ft

Évjárat: 2005 / 2

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!