0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hallasd a hangod! - Mercedes-Benz CLS 500 használtteszt 

Mercedes-Benz CLS 500 Lorinser, 2005 - használtteszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A országban alig pár darab van belőle, az egyiket sikerült megnézni és kipróbálni. A CLS 500 Lorinser optikával nem csak színe miatt fekete bárány. Valóban ennyire ritka.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%A német prémiumgyártók közül a Mercedes-Benz rukkolt elő elsőként a négyajtós kupé fogalmával, amit a CLS jelentett. Az első darabok manapság már 13 évesek, a képen egy ennél egy évvel fiatalabb látható%KA%

A német prémiumgyártók közül a Mercedes-Benz rukkolt elő elsőként a négyajtós kupé fogalmával, amit a CLS jelentett. Az első darabok manapság már 13 évesek, a képen egy ennél egy évvel fiatalabb látható

A stuttgartiak az ezredforduló után nem sokkal egész megdöbbentő újdonsággal rukkoltak elő, a négyajtós kupéval. Talán jól mutatja ezt, hogy a közvetlen német versenytársak is csak hosszú évek után reagáltak a formára. A Mercedes-Benz középkategóriás négyajtós kupéja 2004-ben mutatkozott be a New York-i Autószalonon. Az Audi hat évvel később alkotta meg az A7-est, a BMW-nek pedig további két évre volt szüksége, hogy piacra dobja a 6-os Gran Coupét. A kategóriát uraló egykori CLS modellek mostanra megöregedtek, mi is egy 10 év feletti 500-ast vehettünk közelebbről szemügyre. Nem is akármilyet, gyári Lorinser optikával felszerelt kiadással volt dolgunk.

%KA%A belső díszítőelemek alapesetben fából vannak, itt viszont karbon fólia bevonatot kaptak, ami visszatükrözi a Lorinser külső sportosságát a beltérben is%KA%

A belső díszítőelemek alapesetben fából vannak, itt viszont karbon fólia bevonatot kaptak, ami visszatükrözi a Lorinser külső sportosságát a beltérben is

Fekete bárányunkat − ugyanis valóban annyira ritka idehaza a teljes, gyári Lorinser optikával felszerelt CLS 500 − először 2005 júniusában helyezték forgalomba Szlovákiában. A második tulajdonos már idehaza hajtotta, jelenleg pedig a harmadik gazdánál sikerült közelebbről is megismerkedni vele. Ő 1,5 éve vette, 194 ezer kilométerrel, azóta csupán hétezret tekert bele. Szereti a ritka darabokat, a német autókat és a V8 hangot. Ezért döntött a vétel mellett, a CLS 500 Lorinser mindhármat megadja. A mindennapokban természetesen nem ezzel jár mindenhová, emiatt nem meglepő, hogy keveset futott az elmúlt időszakban.

%KA%A külsőn kevésbé, a belsőn már jobban meglátszik a kor. A bőrülések kifényesedtek, egyéb sérülés azonban nincs rajtuk%KA% %KA%A külsőn kevésbé, a belsőn már jobban meglátszik a kor. A bőrülések kifényesedtek, egyéb sérülés azonban nincs rajtuk%KA%

A külsőn kevésbé, a belsőn már jobban meglátszik a kor. A bőrülések kifényesedtek, egyéb sérülés azonban nincs rajtuk

Szervizeléssel kapcsolatban sincs emiatt nagy tapasztalat. Amit lehet tudni, hogy ezeknél a modelleknél a váltó és légrugó 200 ezer környékén cserére szorul. Ezeken a beavatkozásokon még az előző tulajdonosnál túlesett az autó, a légrugó a csere helyett pontosabban csak felújítva lett. A jelenlegi tulajnál ezeken túl ki lett cserélve az ABS egység és a klímakompresszor, ami 150 illetve 100 ezer Forintot kóstált. Ezen kívül csak az általános szerviz esetén látott szerelőt. A V8-as 500-as blokk jellegéből adódóan viszont a mindennapi fenntartással, azaz a tankolással is érdemes komolyan kalkulálni. Az 5.0 literes 306 lóerős szívó benzines óvatosan autózva 10-14 liter között elboldogul. Városban már reálisabb 14-17 literrel kell számolni 100 kilométerenként, ha pedig szeretünk neki sűrűn odalépkedni, akkor könnyen lehet, hogy 23-24 l/100 km átlagot is viszont láthatunk a fogyasztásmérőn.

%KA%Alapból is szépen dübörög a V8-as benzines, ezzel a kipufogóval viszont igazán ütős a hangja. A cikk végén található videóból minden hangorkán elő kerül%KA%

Alapból is szépen dübörög a V8-as benzines, ezzel a kipufogóval viszont igazán ütős a hangja. A cikk végén található videóból minden hangorkán elő kerül

Kívülről egyébként hibátlan állapotban van, a fényezés szép, hibák szinte nincsenek is benne. Egy hozzá nem értő, pontosabban aki nem tudja, hogy mettől meddig gyártották az első generációs CLS-t, biztos nem mondaná meg, hogy ez 12 éves. A felét simán letagadhatja. Bentről viszont már árulkodóbb a kora, hiszen a bőrülések már jócskán ki vannak fényesedve. Állapotuk ennek ellenére rendben van, elöl hűthető-fűthető, hátul csak fűthetők. Fontos megjegyezni, hogy a CLS csupán négyszemélyes, ennek köszönhetően viszont az a négy személy kényelmesen el is fér benne.

%KA%A légrugózás kényelmes, a hasmagasság állítható, itt viszont az intenzív elindulás miatti súlypont-áthelyeződés ad némi látványt%KA%

A légrugózás kényelmes, a hasmagasság állítható, itt viszont az intenzív elindulás miatti súlypont-áthelyeződés ad némi látványt

Extrák szempontjából igazából fullosnak mondható, nagy valószínűséggel minden belekerült, amit akkoriban rendelni lehetett hozzá. A vezetőoldali ülés minden irányba motorosan állítható, a masszázsfunkción kívül pedig mindent tud, amit egy üléstől elvárhatunk. A váltó hétfokozatú Steptronic, a futómű légrugós és a hasmagasság gombnyomásra állítható. A lámpák még Xenonosak, akkoriban ugyanis még nem volt elérhető a LED-es technológia. Napfénytetőnk is van, ha egy kis nyitottságra vágyunk. A hifi Harman/Kardon, ami prémium hangzást biztosít, ha éppen nem a V8-as dübörgését akarjuk hallgatni. iPhone dokkolót kapott az autó, lényegében csak a TV funkció hiányzik belőle, ha a multimédiát nézzük.

%KA%Nem csak az első, a hátsó ajtók is legalább 30 centi szélesek. Már csak ezek miatt sem mondható el a CLS-ről, hogy papírautó%KA% %KA%Nem csak az első, a hátsó ajtók is legalább 30 centi szélesek. Már csak ezek miatt sem mondható el a CLS-ről, hogy papírautó%KA%

Nem csak az első, a hátsó ajtók is legalább 30 centi szélesek. Már csak ezek miatt sem mondható el a CLS-ről, hogy papírautó

És hogy mekkora élmény egy ilyen nagy bálna? A V8-as blokkal és a Lorinser kipufogórendszerrel igen komoly. Már a motor indításánál is meg lehet őrülni attól a hangtól, ami fogad. Nagyobb gázzal elindulva pedig sokan érezhetik azt, hogy mindig is egy ilyen hangra vágytam. Jó dolog a vényóc, főleg, ha van mellé sportos kipufogóhang is. Minden gázfröccs és gyorsulás élmény vele, nulláról 100 km/órára 6,1 másodperc alatt ér, ami manapság már nem nevezhető gyorsnak, de sokan örülnének, ha ennyit tudna az autójuk, ez fix. Ez az autó tudja. Ha olyan kedvünk van, akkor kényelmesen haladhatunk vele, ha adrenalinra vágyunk, akkor pedig vaddisznó módon tud menni és üvölteni. Aki rákapott és hasonló fílingre vágyik, 4,5-5,0 millió forintért meg is kaphat egy ilyen fenevadat.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Méretek

Hosszúság: 4913 mm
Szélesség: 1873 mm
Magasság: 1390 mm
Saját tömeg: 1810 kg
Össztömeg: 2275 kg
Tengelytáv: 2854 mm
Karosszéria-kivitel: coupe
Csomagtér: 490 liter

Motor és váltó

Motor: Benzin
Motorosztály: EURO 4
Hengerűrtartalom: 4966 cm³
Hengerek/szelepek száma: 8
Sebességváltó: automata (7 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték: 460 Nm
Teljesítmény: 225 kW (306 LE)

Menetteljesítmény

Végsebesség: 250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 6.10 s
CO2-kibocsátás: 266 g/km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Sportkivitel készült több Toyota modellből, némelyikre jó esélyünk van

A Toyota betartja a szavát, megérkeztek az első, új sportmodellek. A Gazoo Racing Toyoták három...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós...

Villanyautózás percdíjért? Úgy tűnik, Budapesten is működik

Már 10 hónapja használható Budapesten a közösségi villanyautó-megosztás, azaz a GreenGo. Működőképesnek...

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (7 db)

Bezzenev írta: 3 hónapja

az a felni ezzel a színkombóval ölég ocsmány, a peremig küllős, ezüstbe úgy még so-so, de egyébként sem a legszebb darab. kár volt a lámpákat kicserélni meg a csirkehálós lökösöket, az a gyorskötözős megoldás meg mondjuk passzol ehhez a hülyegyerek stílushoz (ha meg mär nem fiatal hßlyegyerek a tulaj, akkor szimplán izléstelen).

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 3 hónapja
igumbi írta: 3 hónapja

Valami by-pass szerűségre tippelek. Kis szelep nyit/zár és ezek felé a kis csonkok felé jön ki a kipuffogó gáz, megkerülve a hátsó hangtompítókat. Ettől ordít majd a V8, ahogy kell.



Nem biztos, majd a hozzáértők megmondják. De a kötegelő azért elég gáz....


Előzmények megtekintése

Valószínűleg benne felejtették az emisszió méréskor használt redukáló mágnesszelepeket...:-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
igumbi írta: 3 hónapja
Palladium írta: 3 hónapja

A 43. képen mit láthaunk? A gyorskötözővel bebugyolált kis fekete dobozokra gondolok piros vezetékkel. Meg ott van még két kipufogó?


Előzmények megtekintése

Valami by-pass szerűségre tippelek. Kis szelep nyit/zár és ezek felé a kis csonkok felé jön ki a kipuffogó gáz, megkerülve a hátsó hangtompítókat. Ettől ordít majd a V8, ahogy kell.

Nem biztos, majd a hozzáértők megmondják. De a kötegelő azért elég gáz....

A válaszoláshoz belépés szükséges
Palladium írta: 3 hónapja

A 43. képen mit láthaunk? A gyorskötözővel bebugyolált kis fekete dobozokra gondolok piros vezetékkel. Meg ott van még két kipufogó?

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 3 hónapja
schrank írta: 3 hónapja

Bochkornak 10 éve volt ilyen V8 compressor verzióban . . .


Igazad lehet... már emlékszem...asszem később egy Sandero-ra cserélte...

A válaszoláshoz belépés szükséges
schrank írta: 3 hónapja

Bochkornak 10 éve volt ilyen V8 compressor verzióban . . .

A válaszoláshoz belépés szükséges
Béla tudod a Béla írta: 3 hónapja

Szép, de otthonra nem kéne.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC Coupé teszt

Magasan hordja a farát – Mercedes GLC 220 d Coupé

Csak a képeken tolakodó, a valóságban épp jó méretű SUV a GLC. Kupé farával mindent elveszít abból, amitől praktikus lehet, viszont ez a divat, aminek maximálisan megfelel.


Mercedes-Benz E 220 d teszt

Alapdízel, mégsem a zöldséges autója - Mercedes E 220 d teszt Videó

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.


Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Mercedes-Benz B 200 Automata teszt

Hogy ez mennyivel jobb autó lett! Mercedes-Benz B 200 teszt

Csak egy frissítést kapott a három évvel ezelőtt megjelent Mercedes B-osztály, ám nagyon sokat fejlődött. Egy baja van csak: nem a mi autónk.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Érintőpontokra utazott a driftes Nissan 370Z

Roncstelepen tombolt Chris Forsberg és a Nissan 370Z Videó

Tegnap – Sztori

Chris Forsberg és filmes csapata most egy roncstelepen csapatott a V6-os Nissan 370Z driftautóval, hogy színes érintési pontokat romboljanak.


10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Top 10: ezek a legköltségesebben fenntartható autók

Tegnap – Sztori

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban érdekli a fenntartási költség. Mutatjuk a náluk ebben legrosszabakat.


Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Olcsó navi vezessen utadon - navigációt teszteltünk Videó

2 napja – Újdonság

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az E500 mérhetetlenül egyszerű, kezelése sem ördöngösség és az ára is kedvező, de lehet jobb, mint egy okostelefon?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ CLS 500 4Matic BlueEFFICIENCY (Automata)

MERCEDES-BENZ CLS 500...

Ár: 13.190.000 Ft

Évjárat: 2011 / 11

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ CLS 500 4Matic BlueEFFICIENCY (Automata) AMG

MERCEDES-BENZ CLS 500...

Ár: 13.490.000 Ft

Évjárat: 2011 / 6

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ CLS 500 (Automata) LORINSER

MERCEDES-BENZ CLS 500...

Ár: 4.290.000 Ft

Évjárat: 2005 / 6

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!