0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Háborús játék felnőtteknek - Mercedes G-osztály - használtteszt

Mercedes-Benz G 250 GD, 1989 - használtteszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Mercedes-Benz G-osztályát mindenki ismeri, az eredetileg is katonai járműnek épített széria egy seregben szolgált példánya pedig különösen érdekes - ilyet vezettünk.

Teszt
Műszaki adatok

Mintha csak egy háborús tudósításból lépett volna elő

Mintha csak egy háborús tudósításból lépett volna elő

Hátul meghatározó a tartalék üzemanyag kannája, ott a lökhárítók széleinél, elöl azok közepén láthatók a rögzítőpontok, amelyekre az autók ejtőernyőit kötötték. Volt, hogy a G-k az égből potyogtak

Hátul meghatározó a tartalék üzemanyag kannája, ott a lökhárítók széleinél, elöl azok közepén láthatók a rögzítőpontok, amelyekre az autók ejtőernyőit kötötték. Volt, hogy a G-k az égből potyogtak

Bár humánus dolognak aligha nevezhető, ki ne játszott volna katonásdit gyerekkorában? Óvodában rendszerint még a lányok is belekerülnek egy-egy virtuális lövöldözésbe, a mostanság epedkeve vágyott strandokon, tópartokon pedig rendszerint előkerül a vízipisztoly, vízipuska. Van, aki olyannyira komolyan veszi a nyári háborúsdit, hogy a strandra is katonai járművel megy.

Ilyen célt szolgál tesztünk hőse, a Mercedes-Benz G-osztálya, mely a hetvenes években az (akkoriban a Mercedes-t 18 százalékban birtokló) iráni kormány megrendelésére készült. Minden terepakadályt leküzdő, 20 éves ciklust hibamentesen leszolgáló masszív terepjáró kellett legyen. Ilyen is lett, de végül sem az irániaknak, sem a német hadseregnek nem kellett − elsőre. Így aztán kezdetben − 1979-ben − piacra került a 460-as gyári kóddal kiadott első polgári verzió, de kisvártatva megszületett a honvédségi (ott járőrtől mentő- vagy tűzoltóautón keresztül parancsnoki cirkálóig bárminek alkalmazott) 461-es verzió is. Vásárolt is belőle idővel − a teljesség igénye nélkül − argentin, dán, észt, finn, görög, kanadai, maláj, holland, norvég, német, osztrák, portugál és svájci fegyveres erő egyaránt, s a leszerelt példányok még bőven szolgálnak tovább, leginkább tehetős vadászoknál, autógyűjtőknél.

Nem elhasznált a műszerfal, ám hiába futott e példány keveset, leszerelésekor kopott motorral szerelték fel

Nem elhasznált a műszerfal, ám hiába futott e példány keveset, leszerelésekor kopott motorral szerelték fel

Mindössze 28 ezer kilométer jutott az eddigi 23 évre

Mindössze 28 ezer kilométer jutott az eddigi 23 évre

Mint azt a kipróbált G gazdájától megtudtuk ugyanis, az csak legenda, hogy fillérekért megkaphatók az akár szerény futású, alig használt, remek kondícióban lévő túlkoros példányok is. Vagy legalábbis a hazai piacon nem azok vannak, amelyek valóban a legjobb jellemzőkkel bírnak. Ha léteznek egyáltalán jó állapotban leszereltek, azok vélhetően a tűzhöz közel állóknál kötnek ki, s a magyarnál fizetőképesebb vevőkhöz vándorolnak. Nekünk marad a többi, ésszel leszerelt darab, azaz azok, amelyek már tényleg nem épp tökéletesek. A hozzánk legközelebbi, jelentős G-flottát üzemeletető osztrák hadsereg például selejtezés előtt kiszereli a jobb fődarabokat, s a koruk alapján cserére érett, 20 éves, de akár nevetséges futású példányokba gond nélkül beleteszik a már sokat szolgált motorokat.

Mercedes-Benz 250 GD, 1989 − alkatrészárai

Első fékbetét 6 360 Ft/db − Roadhause
Első féktárcsa 10 200 Ft − Delphi
Hátsó lengéscsillapító 11 000 Ft/oldal − Monroe Reflex
Olajszűrő 1 940 Ft − Mann Filter
Vezérműlánc és feszítői 48 800 Ft − Febi
Kuplungszett 80 380 Ft − LUK
Kipufogódob (középső) 40 640 Ft − Imasaf

Forrás: Zs+U Kft.

Nincs helyhiány, hátul is teljes értékűek, és az elsőknél magasabbra szereltek a masszív műbőrbe varrt ülések Nincs helyhiány, hátul is teljes értékűek, és az elsőknél magasabbra szereltek a masszív műbőrbe varrt ülések

Nincs helyhiány, hátul is teljes értékűek, és az elsőknél magasabbra szereltek a masszív műbőrbe varrt ülések

Egészen tisztességes méretű a csomagtér

Egészen tisztességes méretű a csomagtér

Tesztautónk órája például 21 ezer kilométert mutatott 3 évvel ezelőtt, mikor is a seregből leszerelték, s mostani gazdája − közvetítőn keresztül − megvásárolta. Ennyi kilométer még harcmezős használattal sem indokolta azt, hogy a 2,5 literes dízelmotor 100 kilométerenként 18 liter gázolajat nyakaljon be, s az amúgy elnyűhetetlenségéről ismert dízel gyári száma alapján sem az autóba való volt, minden bizonnyal másik példányban szolgált már jó sokat. Következhetett így egy komplett generál − nem olcsón. Kellett foglalkozni az elöl tárcsa, hátul dob fékekkel is, hogy fogjanak, valamint az egész autó át lett építve, mielőtt mostani gazdája nevére vette. A csupán kétülésesre új vászontető került, hátsó terébe pedig üléseket szereltek a vevő kérésére, haszonjárműből így személyautó lett, immár négyen élvezhetik szédítő 117 km/órás végsebességét.

Ilyen széles, szög egyszerű ajtózsebeket csak a honvédségi verziók kaptak

Ilyen széles, szög egyszerű ajtózsebeket csak a honvédségi verziók kaptak

Utóbbi persze barokkos túlzás, és ferdítés, a G-vel inkább a 80 km/órás utazótempó az, ami élvezhető, gyári végsebessége valóban a fentebb említett érték, de váltója csak 4 fokozatú, így motorja 100 km/óra felett már zajos, s mivel a karosszéria légellenállása egy hűtőszekrényével vetekszik, szélzaj is van bőven. Ha valamit élvezni kívánunk, például a menetszelet és azt, hogy a G-vel, pláne egy ilyen, honvédségi példánnyal kelthető a legnagyobb feltűnés, inkább érdemes lecsavarni az elöl keret nélküli ablakokat, hátul felcsavarni a zipzáras oldalsó ablakokat puha plexiket, és lehet elcsavarni a járókelők fejét. Aki igazán meghökkentő szeretne lenni, az akár az első szélvédőt is ledöntheti, keretének felső pontját a gépháztetőn várja rögzítő-szem.

A most négy üléses G gyakorlatilag minden ülőhelyén azonos kényelmet kínál, hátsó ülésein is bőven elegendő a tér, mivel azokat az elsőknél valamivel magasabbra szerelték, azokról is jó a kilátás. Mögöttük bőven elegendő az oldalsókhoz hasonlón zipzáras ablakkal és vaskos, oldalra nyíló ajtóval feltárható csomagtér.

Kapcsolható összkerékhajtás felező áttétellel és elöl-hátul zárható differenciálművekkel. Balra a terepváltó, jobbra az első és a hátsó diffi zárókallantyúi Kapcsolható összkerékhajtás felező áttétellel és elöl-hátul zárható differenciálművekkel. Balra a terepváltó, jobbra az első és a hátsó diffi zárókallantyúi

Kapcsolható összkerékhajtás felező áttétellel és elöl-hátul zárható differenciálművekkel. Balra a terepváltó, jobbra az első és a hátsó diffi zárókallantyúi

Elöl a hagyományos, hátul a terepváltó

Elöl a hagyományos, hátul a terepváltó

Motorjának felújítása óta teljesen megbízhatóan és az üresen is 1,9 tonnás saját tömeghez mérten abszolút elfogadható 10 l/100 km átlagfogyasztással szolgál a G. Természetesen nem sokat, igazi hobbiautó lévén évente csak néhány ezer kilométert fut, főként nyáron. Az öthengeres, ősi technikájához mérten egészen bársonyosan járó dízelmotor duruzsolása menet közben megnyugtató, négy fokozatú váltója kemény kézzel, de jól kapcsolható, az egyes és a hátramenet kivételével szinkronizáltak a fokozatok. A kormányzást és a fékezést egyaránt szervórasegítés könnyíti meg, így nem olyan nehéz vezetni a G-t, mint azt katonai megjelenése hiteti. Az elöl-hátul merevtengelyes, de tekercsrugós futómű országúton is egészen lágy, terepen pedig mindent bír.

Akár a teljes tető levehető, oldalt és hátul másodpercek alatt nyitható, feltekerhető a plexi. A ponyva anyaga a honvédségi sátrakéhoz hasonló Akár a teljes tető levehető, oldalt és hátul másodpercek alatt nyitható, feltekerhető a plexi. A ponyva anyaga a honvédségi sátrakéhoz hasonló Akár a teljes tető levehető, oldalt és hátul másodpercek alatt nyitható, feltekerhető a plexi. A ponyva anyaga a honvédségi sátrakéhoz hasonló

Akár a teljes tető levehető, oldalt és hátul másodpercek alatt nyitható, feltekerhető a plexi. A ponyva anyaga a honvédségi sátrakéhoz hasonló

Egyszerű, de nagyszerű megoldással rögzíthetők a ponyvák, menet közben sem rázódnak le

Egyszerű, de nagyszerű megoldással rögzíthetők a ponyvák, menet közben sem rázódnak le

Jelentős hasmagasságából és hajtásláncából adódóan a G-vel elakadni lehetetlen. Elvétve találni csak ilyen, professzionális használatra szánt példányt, amivel egyetlen tapadó kerékkel is tovább lehet haladni. A felezőáttételt is kínáló terepváltóval ugyanis teljesen fixre zárható a központi differenciálmű, s két huzalos karral az első és a hátsó differenciálmű is zárható. Elvéből adódóan már az összkerékhajtás is csak laza talajon, a diffizár pedig csak extrém esetben, kanyarodási igény nélkül ajánlott. Noha ezek alkalmazására ritkán, elvétve van csak szükség, kellemes a tudat, hogy vannak, ugyanakkor velük őszinte a G. Nem egy katonai jelmezbe öltöztetett zsúrkocsi, hanem valóban egy komolyan kiképzett katonai gép, amely ma már nyugdíjas napjait tölti, de még mindig a sereg ezúttal a matt zöld fényezés és az egyedi kiegészítők, például az ejtőernyős szem, vagy az autentikus benzinkanna által megtestesített egyenruhájában pózol, s jóval többre képes, mint a mai szabadidő-autók.

Szépen jár, generál után nem fogyaszt sokat az öthengeres dízel

Szépen jár, generál után nem fogyaszt sokat az öthengeres dízel

Ára is képességeinek megfelelő, a próbálthoz hasonlót 2,3 millió forintért találtunk a használtautó.hu oldalon, s egyébként ezt is alig többért vásárolta tulajdonosa. A komplett motorgenerállal, valamint az egyéb, a makulátlan állapot elérését célzó felújítással azonban még közel ennyit költött rá. Nem titok, hogy kerestek rajta a vállalkozók, ingyen senki sem dolgozik, de így ez a G tényleg gyári seregállapotú lett. Játékszer felnőtteknek és egyébként még lehet, hogy befektetésnek sem rossz, 7 év múlva oldtimer vizsgát kaphat, s ahogyan most kinéz, az örökkévalóságig megmaradhat.

Méretek

Hosszúság: 3955 mm
Szélesség: 1699 mm
Magasság: 1925 mm
Saját tömeg: 1900 kg
Tengelytáv: 2400 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 249 liter

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Hengerűrtartalom: 2497 cm³
Hengerek/szelepek száma: 5/10
Sebességváltó: 4 fokozatú
Nyomaték: 154 Nm 2200-2800 1/min-nél
Teljesítmény: 92 kW (125 LE) 4600 1/min-nél

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt...

További egységes üzemanyagár-csökkenés következik

Míg szerdán csak a benzin ára került lejjebb, pénteken már a gázolaj is ármérséklést kap.

Gyorsan adnál túl autódon a használat után? Mutatjuk, mit érdemes venned!

Brit tudósok szerint használtan a Lexusok minden többi autónál könnyebben eladhatók. Azért nyilván...

Minden, amit a motorolajokról tudni érdemes

A belső égésű motorok megfelelő működése érdekében a legfontosabb „alkatrész” a motorolaj, spórolni...

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon...

Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A...

Brutális gyorsulást ad a világ legfürgébb gokartja

Jó móka a gokartozás, főként ha komoly gyorsulás is társul hozzá. A világ legfürgébbjét egy villanymotor...

Füvezett, aki szerint a kamion alatt átszáguldó Tesla sofőrje filmet nézett

Újabb részletek derültek ki a tavalyi szörnyű Tesla balesetről. Eddig a kamiont vezető férfi...

Két világbajnok is távozhat a Forma-1-ből

A Libery Media több versenyt szeretne a száguldó cirkuszban, Alonso és Hamilton viszont máris...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (9 db)

m20b25 írta: 2012 június 24., vasárnap 19:31:16

Magyar seregben is szolgál pár G250 sőt G230E is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Dreamless írta: 2012 június 24., vasárnap 13:46:00

Valóban mefizethetetlen. Leginkább a magyarnak, aki havi 75ezerért gyártja hozzá a kábelköteget, vagy a töröknek, aki a gráci gyárban összeszerel... :(

A válaszoláshoz belépés szükséges
csibi írta: 2012 június 24., vasárnap 11:11:20

Jó terepjáró, csak megfizethetetlen. Akár a civil akár a katonai változatról beszélünk. A gazdagok játékszere. Árából kijönne 3-4 vitara, Feroza..
Amúgy nem tudom hogy lehet annyiara szétgyilkolni egy olyan motort, ami elmegy 1M km-t.

A válaszoláshoz belépés szükséges
H U N N I A írta: 2012 június 22., péntek 20:03:51

Ezek alapján mégis csak a LABANCOK jártak vele a legjobban...mármint az eladással...hát ez nem éppen olcsó uri-muri így, bár ahol sok a felesleges pénz...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vipo írta: 2012 június 22., péntek 18:51:51
Törölt felhasználó írta: 5 éve

Mivel ez itt a fekete Afrika a Magyar Hadseregtől biztosan a csókosokhoz jutnak a járművek lehet, hogy még mielőtt egy katona is használta volna.


Előzmények megtekintése

Aztán nehogy azt gondold, hogy az osztrákoknál a bennfentesek nem stipistopizzák le az alig futott patika állapotú példányokat. Bár erről a cikk is burkoltan említést tesz...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2012 június 22., péntek 15:35:51
Vipo írta: 5 éve

Annyival kiegészíteném, hogy hozzánk legközelebb nem az osztrák, hanem a magyar hadseregben szolgálnak G-s Mercik, lassan 10 éve, mostanra már több száz járművel.


Előzmények megtekintése

Mivel ez itt a fekete Afrika a Magyar Hadseregtől biztosan a csókosokhoz jutnak a járművek lehet, hogy még mielőtt egy katona is használta volna.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2012 június 22., péntek 15:32:42

Milyen vezérműszij???????? A Mercedes motorok láncosak!!!!! Pontosság!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 2012 június 22., péntek 10:47:06 − szerző
Vipo írta: 5 éve

Annyival kiegészíteném, hogy hozzánk legközelebb nem az osztrák, hanem a magyar hadseregben szolgálnak G-s Mercik, lassan 10 éve, mostanra már több száz járművel.


Előzmények megtekintése

Igen, tudom, én nagyobb flottát írtam, ha jól tudom, az osztrák seregben azért jóval több szolgál, jóval többet szerelnek le onnan, a piacon azok a jellemzők.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vipo írta: 2012 június 22., péntek 09:10:12

Annyival kiegészíteném, hogy hozzánk legközelebb nem az osztrák, hanem a magyar hadseregben szolgálnak G-s Mercik, lassan 10 éve, mostanra már több száz járművel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC Coupé teszt

Magasan hordja a farát – Mercedes GLC 220 d Coupé

Csak a képeken tolakodó, a valóságban épp jó méretű SUV a GLC. Kupé farával mindent elveszít abból, amitől praktikus lehet, viszont ez a divat, aminek maximálisan megfelel.


Mercedes-Benz E 220 d teszt

Alapdízel, mégsem a zöldséges autója - Mercedes E 220 d teszt Videó

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.


Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Mercedes-Benz B 200 Automata teszt

Hogy ez mennyivel jobb autó lett! Mercedes-Benz B 200 teszt

Csak egy frissítést kapott a három évvel ezelőtt megjelent Mercedes B-osztály, ám nagyon sokat fejlődött. Egy baja van csak: nem a mi autónk.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ C 200 Kompressor Avantgarde

MERCEDES-BENZ C 200 Ko...

Ár: 1.499.000 Ft

Évjárat: 2003 / 9

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ ML 350 BlueEFFICIENCY (Automata) 4MATIC

MERCEDES-BENZ ML 350 B...

Ár: 10.990.000 Ft

Évjárat: 2012 / 8

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ C 220 d 9G-TRONIC

MERCEDES-BENZ C 220 d...

Ár: 13.418.553 Ft

Évjárat: 2017 / 9

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!