Ha kell egy kis luxus – Mercedes-Benz S 350 d használtteszt

Mercedes-Benz S 350 BlueTEC 4MATIC L, 2014 - használatteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lassan 3 éve, hogy megjelent a piacon a jelenleg futó Mercedes S-osztály, már lehet barátkozni az újaknál sokkalta olcsóbb használtakkal is.


Idén már próbára tettünk egy német zászlóshajót a vadonatúj 7-es BMW személyében. Most az egyik közeli versenytárshoz volt szerencsénk, nem is akármilyen kivitelben. Egy Mercedes-Benz S-osztályt próbálhattunk ki 350 d motorral, összkerékhajtással, hosszított kivitelben. Vajon felveszi-e a kesztyűt a közel 3 éves konstrukció a tavaly bemutatott 7-essel? Fel bizony. Ebben a kategóriában már olyan extrákkal kényeztetik az embert, hogy aki korábban ellenezte a márkát, egy szemle és egy próbakör után megenyhül és elismerően veszi tudomásul, hogy bizony bármelyik prémiumgyártó komoly minőséget és luxust képvisel ebben a szegmensben.
Hirdetés


Mit kell tudni róla? Az aktuális S fekvőrendőröket is feledtető légrugózásáról, biztonsági rendszereiről egy rövid próba alapján már írtunk, most inkább e példányra koncentrálunk. 2014 májusától Németországban gyári szolgálati autóként futott, majd egy ottani kereskedéstől lett behozva alig egy hónapja. 47 ezer kilométeres futása nem mondható soknak, kívülről-belülről egyaránt újként hat. A hazai tulajdonosára még egyelőre vár, hiszen itthon is kereskedésben áll, nem véletlen tehát a P rendszám. A lang kivitel 13 cm-rel hosszabb tengelytávot ad, amely jól megmutatkozik a hátsó üléssorban. Fejedelmi kényelmünk lehet, ha ott utazunk, ráadásul a szórakoztató elektronika mellett egy hűtőszekrény is vár ránk a könyöklő mögé bújtatva. De ez még nem minden. Komfortülések szolgálják az igazi kényelmet, amelyek elektromosan állíthatóak és a fűtés mellett szellőztethetőek is.

Az S-osztály dízeleinél belépő szintet jelentő 350 d blokk 258 lóerőt és 620 Nm forgatónyomatékot továbbít a hétfokozatú G-TRONIC PLUS váltón keresztül a négy kerékhez. Hangja lényegében nincs, olyan jó a hangszigetelés. Ebben a kategóriában elvégre ezt is várjuk el, nem igaz? A picivel több mint 2 tonnás tömeget könnyedén mozgatja a háromliteres V6-os, az egész kocsiszekrény méltóságteljesen ring az úton a légrugózásnak köszönhetően. Ebben a kategóriában már ez is alapfelszereltségként jár.

Lehet-e egy ilyen autón fogáspontot találni? A nagyjából egy órás randi alatt nem igazán sikerült belekötni. Jól lehet annyi extra és funkció volt benne, hogy ki sem lehet ismerni ennyi idő alatt. Még egy gyakorlott, technikai beállítottságú tulajnak is több óra, vezetés közben pedig több hét kell, míg mindent készségszinten megtanul használni. Egy egész cikket kitenne, hogy mi mindent lehet bele rendelni, így csak a lényegesebbeket említjük meg, a többit pedig fel lehet fedezni a képgaléria végigböngészésével.

Head Up Display, éjjellátó kamera, Burmester hifi, mindenféle vezetést segítő extra, TV funkció, elöl-hátul komfortülés elektromos állítással, állófűtés, hogy télen se kelljen fagyoskodni, ha hidegben parkolunk órákon át. Az ára is jól mutatja, hogy nem sajnálták a pénzt az extrákra. A 28 millió forintos alapár két évvel ezelőtt 45 millióra ugrott, ami mostanra közel megfeleződött. Jelenleg 27 millióért érhető el a természetesen a Használtautó.hu kínálatában is megtalálható autó. Durva különbség, de nem meglepő. A prémium kategória többnyire az első két évben dobja el a nagyobb százalékot az újkori vételárából. Sokak szerint ilyenkor kell megvenni őket, mert még nincs benne sok kilométer, de az ára már bőven elfogadható tartományba esik. Igazuk van.

Lehetne még hosszasan folytatni a tények közlését, könyvet lehetne írni erről az autóról, de azt gondolom felesleges. Lehet szeretni és lehet nem szeretni a Merciket, egy biztos, ha találkozunk vele és kipróbáljuk, akkor még utálatunk ellenére is elismerjük, hogy ennél feljebb már csak a magánrepülő van. Aki viszont fél a repüléstől vagy a magasságtól és a földön érzi magát biztonságban vegyen egy ilyen S-osztályt, fizessen mellé egy sofőrt és élvezze az utazást úgy, ahogy eddig csak a filmekben láttuk.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 07:08
    Permalink

    te máár csak tudod:))) hisz ilyenekell hasítasz.
    jézus!!!! skoda, na az való neked!!!
    OSTOBA
    majd ha 1* bele is ülhetsz egy ilyenbe,nem csak a szalonba,na majd akkor +tudod mi az AUTÓ!
    ja azok a Ostoba sutyók Brahiból verik szét.

  • 2017.10.28. at 07:08
    Permalink

    “Óriási és egybefüggő, extra széles egérmozi az egész műszerfal. Közelít a repülőiparhoz a technológia, ott csak glass cockpitnak hívják az ehhez hasonló megjelenítést” – eddig olvastam. Ez az “egérmozi” 6 éve 1-2x egy fiesta cikknél elment de ma már nagyon gáz duma. Mi az a “repülőipar”? “Technológia”? Állati menőn hangzik, csak épp egy műszerfal nem technológia, hanem technika. Technológia a gyártósoron meg a konyhában van. Érdemes lenne műszaki “újságíróként” tisztában lenni a szakszavakkal.

    Ez az autót Németországban simán rendelik flottában. Egy partnercégünknél több ilyen autó van és számos okból rendelhetik máshol is.

    1. Belefér a keretbe, reprezentációs célokra sokszor szükséges. Az ottani gazdaság másképp teljesít jól…
    2. A hazai gazdaságot támogatják.
    3. A motorválasztás semmit nem jelent. A használóiknak sokszor fogalmuk sincs milyen motor van az autóban, közlekedésre mindegyik alkalmas és gyakran a beszerző rendeli meg. A co2 kibocsátás sokkal fontosabb szempont, mint hogy “hú bmeg ennyiért már v8 benzines is lenne”. A szarrágás csak a magyar kivagyi világban létezik, normális cégeknél költség optimalizálás van és céges környezetterhelési mutatók. Akik ilyen autókkal járnak megszokták ezt a színvonalat, jellemzően minimum középkorúak és nem lámpától-lámpáig versenyeznek.

    Tudnék még fejből vagy 8 érvet de lusta vagyok leírni mindet, ostoba vagy kaller, közelében nem jártál még NY- EU-i nagy cégek döntéshozóinak.

  • 2017.10.28. at 07:08
    Permalink

    Aki itt óratekergetésről ír, az gondolja, hogy nem ellenőrizték le az amúgy elektronikus szervizfüzetben az összes infót az autóról ? Ráadásul 1,5 évet futott, nem hármat. Azért ne higyétek már, hogy mindenki órát teker és minden vevőt hülyére lehet venni, pláne ebben a kategóriában.

  • 2017.10.28. at 07:08
    Permalink

    Pl. első generációs A8 3,7. Afölött már csak a 4,2-es volt, azt nem kérhette tanácsadó.
    És nem ezért nem szokták kérni – hanem azért, mert 400 km alatt kifogyott a tank…

    A típusjelzésről meg annyit, hogy láttam már A6 19 (PD)TDI-t, amin két vastag kályhacső volt hátul. Az is V8 volt, a tulaj (használó) direkt kis jelzést rakatott rá, hátha átveri a bűnözőket.

  • 2017.10.28. at 07:08
    Permalink

    Számomra és szerintem sokak számára a 27 millió Ft bőven az elfogadható tartományon kívül esik. Na de játszunk el a gondolattal, hogy van ennyi pénzünk és még utána is fent tudjuk tartani! Én valószínűleg akkor sem ilyen öreguras kivitelben venném meg, hanem fiatalosabb belsővel. A 350 CDI pedig khm nem épp a legjobban sikerült Mercedes motor. Inkább egy erősebb benzines társát választanám, az is biztos beleférne ebbe az árba. Ebben a hosszított kivitelben inkább sofőrös használatra fogják megvenni. Parkolni normál helyre biztos nem kell vele 🙂 .

  • 2017.10.28. at 07:08
    Permalink

    Ezzel a fekete belsővel sajnos nagyon nem adja ki magát az új, igencsak letisztult beltér. Rideg és nem adja át a luxust annyira. Képeken nem jön át annyira, de egy világos beltér sokkal barátságosabb: [url]http://media.emercedesbenz.com.s3.amazonaws.com/magazine/wp-content/uploads/Mercedes-s-class-13C744_03.jpg[/url]

  • 2017.10.28. at 07:08
    Permalink

    Mutass egy olyan tanácsadót aki egy 47 milliós S osztályt kapott … itt nem arról van szó hogy egy 350 cdi hanem arról hogy 47 volt az új ára ami alig kevesebb mint egy s500-é … érted…nem áll össze a matek sehogy . Azért a mercinél se a portások járnak az s350 el a felső vetetés meg az s500 al aki ott kap egy 47 milliós autót nyugodj bele hogy minimum valami igazgató … és azt nem értem miért szarakodna egy alap diesel motorral … Naaaaaa de mindegy csak lesz olyan belek aki majd megveszi ezt is .

    Aki meg lekaparja egy alapmotor esetén a típus jelzést az nem azért teszi mint mondjuk egy S600 esetében hogy nem akar menősködni hanem azért mert égőnek tartja … mint ennek a kocsinak a régi tulaja .

  • 2017.10.28. at 07:08
    Permalink

    Azért azt sem kell elfelejteni hogy mercit csak facelift után szabad megvenni mert előtte vannak gondok …pl pont ezzel a típussal nem egyet vertek már szét az utcán felbőszült tulajok … 27 ért meg ajándék főleg garancia nélkül 😀

  • 2017.10.28. at 07:08
    Permalink

    Egyetértek veled, Németországban is tekeri szinte már mindenki az órát, ritka a tisztességes márkakereskedés is már, ha céges volt akkor meg szinte biztos hogy belerepült pár százezer, utána meg úgyis nepperhez jut, azt meg hogy közvetlenbe egy keveset futott ilyet behozzon egy magyar nepper az szerintem kizárt mert elhoppolják előle az ott élő törökök.

  • 2017.10.28. at 07:08
    Permalink

    De nem csak úgy lehet céges kocsi hogy vkinek oda van adva hogy nesze menjél vele. Hanem úgy is hogy van a gyárnak pár sofőrje és ha vmi nagy embert el kell hozni vagy kivinni a reptérre akkor ezzel viszi ki, hozza el.
    Nálunk is van pár céges mondeo, audi a6 kiadva névre szólóan napi használatra. Viszont amikor a fentebb írtakhoz kell kocsi, akkor előveszik a merci kisbuszokat, illetve az s osztályt, vagy az új 7es bmwt attól függően gondolom hogy hány ember furikázásáról van szó.

  • 2017.10.28. at 07:08
    Permalink

    Nem egészen úgy van, ahogy írod. A nagyobb motorokat csak a felsővezetés rendelhette az autóba, de kisebb motorral már egy tanácsadó is megkaphatta. És ezek a tanácsadók nem mindig egyesével jártak haza, hanem Fahrgemeinschaftokban (mert az üzemanyagköltségen spórolnak).
    A “motormegjelölés nélkül” meg általában 0 Ft-os “extra” a német gyártóknál, bár inkább a nagyobbakat szokták nem-kérni…

  • 2017.10.28. at 07:08
    Permalink

    Vicces miket ki nem találnak csak azért hogy elhitessék a tekert kilométeróra állást ” gyári szolgálati autó ” :DDDDDD ezen jót kacagtam …gondolkozzunk már el egy picit vajon melyik vezető kap S osztályt a Mercinél szolgálati autóként és az vajon miért választana v6 dieselt belőle és szarakodik az adblue adalékkal mikor ugyan annyiért ” 47 ért ” beleülhet egy s500 4matic-ba is vagy egy S400 4matic-ba ? És persze ez a röhejes futásteljesítmény 47.000 km :DDDDDDD 3 éves kocsiban :DDDDD Ha április 1 lenne azt hinném jópofa tréfa … Na de jó tételezzük fel igaz …viszont garancia már nincs rá 27 ért …. háááááát Akkor már inkább egy fullra szerelt új E400 4 év garanciával az sem tud kevesebbet csak kompaktabb méret mint ez … de persze pávázni kell a verda akkor inkább az S … és okosan a régi tulaj lekaparta a hátsó motor megjeleölést róla mert hát ha Merci szolgálati kocsi ha nem ő is érezte hogy ebben a ligában egy alap diesel motor erősen szarrágó kategória … Nahh ennyit erről a kocsiról szerintem nem éri meg .

  • 2017.10.28. at 07:08
    Permalink

    Ez az autó kisebbnek tűnik, mint amekkora valójában. Az újonnan érkező E-osztálytől ezért teljességgel megkülönböztethetetlen lesz. Viszont a német trióból ez adja a legjobban az über-feelinget. És úgy hírlik, belső tere is tartósabb azokénál.

Vélemény, hozzászólás?