0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Külföldi használt autó vásárlása: ezekre figyeljünk!

Nem csak az esetleges átveréssel, hanem a járulékos költségekkel is számolni kell

2013 és 2016 között megduplázódott a külföldről behozott használt autók száma, az idei év derekától ismét gyorsuló ütemben bővül a használtautó-import.

%KA%Ha személyesen megyünk ki egy autóért, jobban tudunk alkudni. Persze ilyenkor már eleve befektettünk némi pénzt az autóba, illetve az utazásba%KA%

Ha személyesen megyünk ki egy autóért, jobban tudunk alkudni. Persze ilyenkor már eleve befektettünk némi pénzt az autóba, illetve az utazásba

Sokszor úgy tűnik, igen jó üzlet külföldről, vagy külföldről behozott használt autót vásárolni, ám a piaci tapasztalatok azt mutatják, célszerű résen lenni. Azon kívül, hogy a külföldi használt autók előéletét nehezebb ellenőrizni, a járulékos költségek is könnyen rossz üzletté tehetnek egy-egy ilyen beszerzést. A Használtautó.hu alábbi elemzése a legjellemzőbb kockázati tényezőket mutatja be.

%KA%Továbbra is felfelé megy a behozott autók száma%KA%

Továbbra is felfelé megy a behozott autók száma

„A külföldi piacokon is érezhető fellendülés, valamint a kelet-európai vásárlók fokozódó megjelenése miatt az elmúlt évben csökkent a külföldi használt autók árelőnye a hazai kínálathoz képest” – tájékoztat Fodor László, a Használtautó.hu értékesítési vezetője. „Ezáltal csökkent a gazdaságosan behozható autók köre is, hiszen nagyobb autók esetében 10, míg a kisebbeknél 15 százalékos árelőnyt is el tudnak tüntetni a vételárra rakodó hazai költségek.”

%KA%Nyugat-Európában rendszám nélkül kapjuk meg az autókat, ha "lábon" hoznánk be, akkor fizethetünk az ideiglenes rendszámért is, majd persze itthon a hazaiért is%KA%

Nyugat-Európában rendszám nélkül kapjuk meg az autókat, ha "lábon" hoznánk be, akkor fizethetünk az ideiglenes rendszámért is, majd persze itthon a hazaiért is

Műszaki, törzskönyv, rendszám
A Használtautó.hu személyautó-hirdetéseinek több mint 7 százaléka külföldi okmányokkal rendelkező, itthon nem regisztrált autókról szól. A szerződés előtt mindenképpen tisztázni kell, hogy az ilyen esetben kötelező műszaki vizsga, a törzskönyv, rendszám és a forgalmi együttesen mintegy 50 ezer forintot kitevő költségei kit fognak terhelni. (Unión kívüli országokból érkező autóknál emellett egyedi forgalomba helyezési engedélyt is intézni kell.)

Regisztrációs adó
További plusz teher a regisztrációs adó, amelyet szintén gyakran kihagynak a hirdetésekből. Ezek összege életkortól, hengerűrtartalomtól és emissziós besorolástól függően többszázezres tétel is lehet. Az összeg kiszámítására az interneten (többek között a Használtautó.hu oldalán is, a Hasznos menüpont alatt) találhatunk kalkulátorokat. Fontos tudni, hogy az olcsóbban beszerezhető Euro 4-es besorolású motorok regisztrációs adója közel négyszer magasabb, mint a hasonló méretű és korú Euro 5-ösöké.

%KA%Vezetett szervizkönyv, csak az utolsó 24 ezer kilométerre nem jutott olajcsere, ami nem éppen jó egy gyárilag 15 ezres ciklusú autónál%KA% %KA%Vezetett szervizkönyv, csak az utolsó 24 ezer kilométerre nem jutott olajcsere, ami nem éppen jó egy gyárilag 15 ezres ciklusú autónál%KA%

Vezetett szervizkönyv, csak az utolsó 24 ezer kilométerre nem jutott olajcsere, ami nem éppen jó egy gyárilag 15 ezres ciklusú autónál

A listának még itt sincsen vége, 2014-től ugyanis a külföldön vásárolt használt járművek után vagyonszerzési illeték is fizetendő, melynek összege teljesítménytől és életkori sávtól függően átlagosan újabb 40-50ezer forintot tesz rá az eddigi költségekre.

Az autó hazajuttatása is pénzbe kerül
Aki maga hozza be a kint megvásárolt autóját, annak egy németországi kiutazás során – oda egy, visszafelé két autó üzemanyagát és autópályadíjait számolva – további 60-80 ezer forintos költséggel kell kalkulálnia. Amennyiben úgy ítéljük meg, hogy a kiszemelt autó megvásárlása a fent kalkulált legalább 200-300 ezer forint pluszkiadás mellett is jó üzletnek tűnik, akkor érdemes immár magával a kiszemelt járművel is foglalkozni.

%KA%Az ilyen apróbb sérülések jellemzően nem vehetőek észre egy hirdetésből%KA% %KA%Az ilyen apróbb sérülések jellemzően nem vehetőek észre egy hirdetésből%KA%

Az ilyen apróbb sérülések jellemzően nem vehetőek észre egy hirdetésből

Ellenőrizhetetlen előélet
A hazai autók aktuális kilométeróra-állását 2012 januárjától minden tulajdonváltás vagy műszaki vizsga során regisztrálják a Belügyminisztérium (korábban a KEKKH-hoz tartozó) adatbázisában. Mostanra tehát a legtöbb autóról legalább két kilométeradattal is rendelkezik a hazai rendszer.

Külföldről behozott autóknál általában jóval kevesebbet tudunk a jármű előéletéről. Pedig az óratekerés gyakorlatát korántsem csak idehaza ismerik. Amit mindenképpen érdemes megtennünk:

  • Szervizadatok lekérése: ha a külföldről behozott autót hivatalos márkaszervizben tartották karban – ez korábbi flottaautók esetében különösen jellemző –, akkor hazai márkaszervizeken keresztül is hozzájuthatunk néhány perc alatt a kívánt adatokhoz. Ha az eladó bármire hivatkozva vonakodik ettől, azonnal érdemes beszüntetni a tárgyalást.
  • A szervizkönyv valódiságának ellenőrzése: óvatosságra int, hogy gyakran a szervizkönyvek sem valódiak. Ennek jele lehet például az, ha az elvileg több éves eltéréssel születő bejegyzések mind ugyanazzal az írással és tintával szerepelnek benne.
  • Alapos átvizsgálás: egyetlen szerződést sem szabad megkötni anélkül, hogy az autó állapotát szakember mérné fel. A Használtautó.hu oldalain minden meghirdetett jármű adatlapján megtalálható az a link, amely az autóhirdető földrajzi helyéhez legközelebb eső, eredetvizsgálattal és állapotfelméréssel foglalkozó szervizek elérhetőségét ismerteti. Amennyiben az autóért mi magunk megyünk külföldre, saját szaktudás hiányában vigyünk magunkkal olyan szakembert, akinek ítéletében megbízunk.

Ha bármilyen garanciát várunk az eladótól, érdemes arra is figyelni, hogy a kereskedésben kit írnak be eladóként az adásvételi szerződésbe. Ha ugyanis papíron nem a kereskedőtől, hanem a korábbi tulajdonostól vesszük meg az autót (ez általános gyakorlatnak számít), probléma esetén sokkal nehezebben tudunk nála bármit is elérni. Ragaszkodjunk a korrekt adásvételi szerződéshez, ne elégedjünk meg a nevünkre szóló forgalmi engedéllyel, jótállási igénnyel ugyanis csak az alapján élhetünk.

%KA%Mámorító tud lenni a nevünkre szóló forgalmi, ám ha nem kapunk adásvételi szerződést, semmilyen jótállási igénnyel nem tudunk élni%KA%

Mámorító tud lenni a nevünkre szóló forgalmi, ám ha nem kapunk adásvételi szerződést, semmilyen jótállási igénnyel nem tudunk élni

Külföldi beszerzésnél gyakori probléma, hogy csak a helyszínen derül ki, az autónak eltitkolt sérülései, hiányosságai, hibái vannak. Az eladó könnyen visszaélhet az utazásba fektetett jelentős idő- és pénzráfordítással, a vevő ugyanis ilyenkor hajlamos súlyos kompromisszumokra is. Ezért ilyen útnak sosem szabad egyetlen ajánlat birtokában nekiindulni.

„Az év végéig további 45-50 ezer használt autó érkezik külföldről az országba. Aki megfelelő körültekintéssel vásárol ilyen autót, jó eséllyel előnyös üzletet köt majd. Akár évekre kiható csalódást és anyagi veszteséget is okozhat azonban, ha nem vagyunk előre tisztában, hol tud kisiklani egy első ránézésre alkalmi vételnek tűnő lehetőség.” – tette hozzá a Használtautó.hu szakértője.

Ez is érdekes lehet:
 

Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon...

Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység...

Skoda Octavia Style 1.0 TSI teszt

Túltolták a downsizingot, de ne legyünk előítéletesek. Az ezres Octaviát vezetni jó, a fogyasztása...

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy...

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk...

208 lóerős Ford Transit Custom az M-Sporttól

Mindig is pályázni akartál egy haszonjárművel? Az M-Sport új Ford Transit Custom csapatszállítója...

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

BMW 120i, 2004 - használtteszt

Nem is túl rég játszik szerepet a BMW az ötajtós kompakt kategóriában, de várjunk csak! Az első...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

Zsolt01 írta: 3 hete

Lehet hozni a sok roncsot amit autonak hiv a magyar ember! Az szamit kitol vesszuk az autot! Nezd meg a gazdajat es a szervizben minden olyan lesz mint az ember! De szeretunk oolcson jot vagyis szeretnenk ! majd kesobb dobbenunk ra,hogy ocso auto nincs ami jo is csak a sok hivo ember! miert is van az,hogy nugaton nem cengettek be egy magneses pleddel vagy hasonlo marketing termekkel ?? Ezen nem kell gondolkodni sokat csak a nyugati ember tudja,hogy a jot nem igy aruljak ! A roncsokat egy orszagba sem aramlik mint hazankba ! Dugo hegyen hatan az autok minden varosban mert 200 ezer ft os auto is auto ! Inkabb alkatresz de ez az orszag bune is !Es csodlkozunk,hogy budos a levego ! Szanalmas ! Egy auto az uj arahoz kepest minimalisan alkukepes! De mar szamtalanszor leirtam!

A válaszoláshoz belépés szükséges
NIG88 írta: 3 hete

Az út költségét jelentősen lehet csökkenteni, ha bérel az ember egy autószállítót. Nem érdemes egyetlen autóért elindulni, legyen B, C terv is.

Elsősorban nem a kedvezőbb üzlet, hanem a szélesebb kínálat, típuson belül felszereltebb példányok, alaposabb karbantartás az, ami miatt többek között én is a magánimport mellett döntöttem.

Érdemes lett volna kitérni a cikkben arra is, hogy hogyan kell eljárni, ha az autóhoz nincs forgalmi/törzskönyv-

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 4 hete

@Mámorító tud lenni a nevünkre szóló forgalmi, ám ha nem kapunk adásvételi szerződést, semmilyen jótállási igénnyel nem tudunk élni@

ha jól tudom, akkor sincs az eladónak semmilyen kötelezettsége, ha az autó kikerül az országból. De mondjuk ezt a kérdéskört is ki lehetett volna fejteni a cikkben.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

19 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

22 órája – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY 4Matic (Automata)

MERCEDES-BENZ GLK 220...

Ár: 3.999.900 Ft

Évjárat: 2009 / 10

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA RAV 4 Rav4 2.2 D-4D 4x4

TOYOTA RAV 4 Rav4 2.2...

Ár: 2.500.000 Ft

Évjárat: 2007 / 6

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ A 140 Elegance Friss vizsga. Tető ablakos

MERCEDES-BENZ A 140 El...

Ár: 479.000 Ft

Évjárat: 1998

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!