Kelet a nyugat ellen: melyik a jobb, a Passat, vagy az Avensis?

Összevetettük a két legnépszerűbb félmilliós szedánt - ez jött ki belőle

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vatta újakkal is menő lenne, de így adja ki igazán: 22 év távlatából, a jövő és a tartósság ismeretében a legjobb az összehasonlítás. Ráadásul ezeket még meg is lehet fizetni. De vajon a németek vagy a japánok csinálták jobban a szedánt az ezredfordulón?

A napokban egy igen hosszú cikkben rangsoroltuk a 10 legjobbat a gyakran előforduló nagyobb szedánok közül félmillió forint alatt. Igyekeztem arra is kitérni, hogy mit várjunk ezektől a gépektől ilyen minimális vételár mellett, hiszen ha csak ennyi van az autóra, akkor nem valószínű, hogy lesz párhavonta újra és újra ugyanennyi a fenntartására. Elsősorban tehát megbízhatósága miatt került az első két helyre a Volkswagen Passat B5 generációja és az első Toyota Avensis. De amikor el kellett döntenem, hogy ki kapja az aranyérmet, igen nehéz helyzetbe kerültem. Ezért is hoztuk el nektek mindkét autót személyesen is: egymás mellett jobban látni az előnyeiket és hátrányaikat. Itt az idő, hogy összecsapjanak, a végére pedig kiderüljön, hogy miért a Passat került a dobogó tetejére, bár szerintem vannak, akik sejtik már a választ.
Hirdetés
Méretek, tömegek
Toyota Avensis 1.6 Volkswagen Passat 1.6
Saját tömeg 1 220 kg 1 200 kg
Össztömeg 1 760 kg 1 750 kg
Szélesség 1 710 mm 1 740 mm
Magasság 1 425 mm 1 459 mm
Hosszúság 4 490 mm 4 675 mm
Tengelytáv 2 630 mm 2 703 mm
Üzemanyagtank 60 l 62 l
Csomagtér térfogata 500 l 476 l
Hasznos teherbírás 540 kg 550 kg
A ring távol-keleti sarkában tehát egy 2000-ben gyártott, zöld Avensis áll, harcra készen. 1997-ben mutatkozott be a típus, és bár neve alapján egy teljesen új valami, méretben és sziluettben nagyon hasonlít a kifutó Toyota Carinához, ami - ha nem is feltétlenül minden területen ezzel a névvel - már a tizedik generációjánál járt a nyugdíjazáskor. A közös vérvonalat jól mutatja két részlet is. Egyrészről volt olyan piac, ahol nem történt névváltás, csak a következő generáció megjelenésekor. Másrészről az Avensis az elődje motorválasztékával érkezett, az új technológiák pedig csak a faceliftjekor mutatkoztak be az orrában.
Hirdetés
Műszaki szempontból ez a kettősség az egyik legjobb tulajdonsága 20 éves használtként. Ha ugyanis a legendásan megbízható, faék egyszerűségű Toyota motorok utolsó megtestesüléseit preferáljuk, és ezért hajlandóak vagyunk némi fogyasztástöbbletet és kulturálatlanabb járást elfogadni, akkor annyi a dolgunk, hogy frissítés előtti példányt válasszunk, ha viszont valami modernebbet keresünk, az újabb lámpás front mögött már a VVT-i motorokat találjuk, ráadásul felár nélkül. Ehhez egyszerű, de nagyon puhára hangolt, kényelmes futómű jár, amivel biztosan nem fogsz 180 km/h környékén közel derékszögű kanyarokat bevenni. De ami alkatrész egyszerűségéből adódóan nincs benne, az tönkre sem mehet, a többi meg nem lesz annyira drága, ha mégis elkopik. Az ülései nagyon puhák, rövid utakon a legjobbak. Szerencsére annyi tartásuk épp maradt a kényelmes foteleknek, hogy hosszabb utak alatt se legyen bajunk bennük. Az Avensis egyébként négy elektromos ablakot és klímát is adott alapáron: a legolcsóbb Linea Terra felszereltséggel 4 690 000 forintért elhozható volt újonnan, így használtan sincs belőle olyan, amiben tekerőt találnál.
Hirdetés
Ellenfele a ring nyugati sarkában egy 1999-es Passat: fehér, és benne van már a világ összes kilométere. Ezzel a modellel a Volkswagen egy rövid időre visszatért ahhoz a jó szokásához, hogy a Passat osztozott a korabeli eggyel kisebb Audival a platformján, így ez az autó hosszmotoros, és legtöbb konkurensénél jobb menettulajdonságokkal rendelkezik. Az ötös Passat motorváltozatok terén ugyanolyan középút lehet, mint az Avensis, bár itt a dízelmotorok léptek nagyot a gyártás közepén, ekkor kezdte a német óriás a PD TDI technológiát használni, ami annyit jelentett, hogy az egy nagyobb, központi adagoló helyett a hengerfejbe épített négy kicsi intézte az égéshez szükséges gázolaj kimérését és bejuttatását. A PD egyébként a Pumpedüse rövidítése, melynek jelentése szó szerint fordítva "adagolófúvóka". Fontos viszont tudni, hogy a Passatnak vannak kerülendő motorjai, mint például a 2,5 literes V6 TDI, vagy az 1,8 literes turbós benzines, ami amúgy nem egy rossz konstrukció, csak mivel jól megy és könnyen tuningolható, a legtöbbjét már szétrúgták. Ülései sokkal keményebbek, jobban is tartanak, inkább hosszabb utakra valók, a dizájn és az anyagminőség pedig messze felülmúlja az Avensist. Összességében egy sokkal korszerűbb autónak hat. Ebben az összképben segíti sokkal drágább és bonyolultabb első futóműve, ami valamivel keményebbre van hangolva az Avensisnél, de cserébe sokkal stabilabb kanyarban, és érezhetően jobban reagál a kátyúkra is. Itt ütött be új autóként a "valamit valamiért", a Passat ugyanis alapfelszereltségben gyakorlatilag semmit sem adott 4 901 000 forintért, még az első ablakokat is tekerted benne, rádió helyett is csak előkészítés járt ennyiért. Szerencsére nem adták drágán az extrákat, alig 150 ezer forint felárért már digitklímával és elektromos ablakokkal hozhatták el a vásárlók. Emiatt - bár a legtöbb ebből is korrektül felszerelt - akadnak nagyon fapados ilyen Passatok.
Műszaki adatok
Toyota Avensis 1.6 Volkswagen Passat 1.6 Toyota Avensis 2.0 D-4D Volkswagen Passat 1.9 PD TDI
Üzemanyag Benzin Benzin Dízel Dízel
CO2-kibocsátás 183 g/km 191 g/km 155 g/km 141 g/km
Hengerelrendezés/hengerek száma Soros/4
Sebességváltó fajtája/fokozatok száma Manuális/5
Hengerűrtartalom 1 587 cm3 1 595 cm3 1 995 cm3 1 896 cm3
Városi fogyasztás 10,8 l/100km 11,4 l/100km 8,0 l/100km 7,0 l/100km
Országúti fogyasztás 6,1 l/100km 6,0 l/100km 4,8 l/100km 4,3 l/100km
Vegyes fogyasztás 7,8 l/100km 8,0 l/100km 5,9 l/100km 5,3 l/100km
Végsebesség 195 km/h 192 km/h 195 km/h 200 km/h
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 11,7 s 12,3 s 11,4 s 10,7 s
Maximális forgatónyomaték 145 Nm 140 Nm 250 Nm 285 Nm
Maximális teljesítmény 81 kW, 110 LE 74 kW, 101 LE 81 kW, 110 LE 85 kW, 116 LE
Gumiméret 185/65 R14 195/65 R15 195/60 R15 195/65 R15
De milyenek egymás mellett állva, együtt nézve a kettőt? Belső tér szempontjából a Passat jóval tágasabb, széltében és hosszában is, jobban elférni benne elöl és hátul is, viszont az Avensis sem kicsi. Csomagtartó terén a Toyota nyer 24 literrel, cserébe ülésdöntéssel nagyon szűk rés marad csak, ilyen probléma a Volkswagenben nincs. Anyagminőségben egyértelmű a németek győzelme, de összeszerelési minőségben nehéz dönteni. Ránézésre ugyanis körülbelül ugyanannyi a kopás, de az Avensis beltere érzetre sokkal jobban egyben van, viszont óra szerint 150 ezer kilométerrel kevesebbet is futott.
Hirdetés
Ami a futásteljesítmény figyelembevételével fontosabb szempont, hogy műszakilag nem érzem rosszabbnak a Passatot. Sőt, nagyon sok autót vezettem erről a platformról a világ összes kilométerével, és az a tapasztalatom, hogy nagyon nehéz ezeket megölni. Ez viszont a Toyotára ugyanúgy igaz, szinte elpusztíthatatlanok azok is. Itt természetesen a "szinte" a legfontosabb szó, ne felejtsük, 20 év feletti gépek, és láttak már eleget a világból, sajnos a legtöbben kényszerből, az áruk miatt veszik őket, ezt sohasem szabad elfelejteni egy ilyen kocsinál. Nehéz tehát végítéletet mondani. Annyira nehéz, hogy nem is fogok, bár tudom, hogy sokan erre vártok. A két autó ugyanis egyformán jó, éppen ezért korrekt állapotban bármelyik karosszériaformával és rengeteg motorral ugyanúgy kiszolgálhat mindkettő. Nincsenek hatalmas különbségek fenntartási költségek terén sem, így egyszerűen nem tudok reális érvet mondani, hogy miért lenne jobb az egyik, mint a másik. Akkor lehetne ilyenekbe belemenni, ha ismerném az adott vásárló preferenciáit. A rangsoroláskor is ezt vettem figyelembe: azért választottam első helyre a Passatot a korábbi cikkben, mert az én elképzelésemhez közelebb áll. Inkább költöm ugyanazt az összeget futóműre, mint lakatosra, szükségem van a jobban kombinálható csomagtérre, valamint a keményebb üléseket és futóművet részesítem előnyben. Ennek ellenére,

ha most kéne vennem egyet, mert holnap már dolgozni kell mennem vele, mindkettőt keresném, és azt vinném, amelyiket jobb állapotban találok 1,6 literes benzinessel, vagy adagolós dízellel.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.06.11. at 10:49
    Permalink

    Na, vajon melyik? Nem is tudom, nem is tudom… ez egy rendkívül összetett problémakör… hmm, gondoljuk végig, ne siessük el… aszongya, hogy… ööö… Avensis? Ding-ding-ding-ding! A válasz helyes! Gratulálunk, a nyeremény máris az öné! 😀

      • 2021.06.11. at 12:41
        Permalink

        Neked még mindig nem ciki, hogy mások pénztárcájában turkálsz és az anyagi helyzetüket firtatod? És az, hogy az örökös affektálásod, nyafogásod kapcsán könnyen azt hiheti az olvasó, hogy nő vagy(ez nálam erősen benne van a pakliban)? Meglett vénember(vénasszony) létedre sok tekintetben leköröz téged a bugyuta kiscsoportos Pistike, és a nyelvét teljesen jogosan ölti rád. Na, mi a reakciód? A FB-profilomban akarsz megint vájkálni? Kipécézni onnan valamit, és ellenem fordítani? Vagy a végeláthatatlan hazudozást űzöd tovább? Vagy ténytagadó-üzemmódban nyomod? Nagyon elég már belőled…

        • 2021.06.11. at 23:13
          Permalink

          Figyelj, sosem voltam irigy igazán senkire, és ez nem is arról szól hogy te vagy én mit tudunk megengedni magunknak. Én is vezettem már sok olyan autót amit józan ésszel sosem engedhetnék meg magamnak, de ha érdekelnek az autók akkor utánajárok.

          Nem kell vastag pénztárca ahhoz hogy az ember tapasztalatokat gyűjtsön autókkal.

          Az viszont illesztő hogy te milyen kategorikus kijelentéseket tudsz tenni miközben semmilyen érdemi tapasztalatot nem tudsz felmutatni. Én azért elég nyitott könyv vagyok autós vonalon, egy blog és egy teljes weboldal szól erről.

          A végeláthatatlan hazudozás valaki más szakterülete, még mindig rajtad röhögnek az FB-n a Kamazos kommentjeid után (“A Daimler féltékeny a Kamaz Dakar-sikereire, és a németek számára az lett volna az igazi, ha egy újabb elsőség után már nem az oroszok, hanem ők verhetik a mellüket. “)…

          És igen én nem behazudok hülyeségeket másoknak betulajdonítva, hanem idéztem szó szerint tőled. Elég nagy különbség…

          • 2021.06.12. at 09:21
            Permalink

            “Az viszont illesztő hogy te milyen kategorikus kijelentéseket tudsz tenni miközben semmilyen érdemi tapasztalatot nem tudsz felmutatni.”

            Pont, mint te orosz autós fronton. Pont a minap nevezted “vacaknak” az aktuális Nissan Navarát. Az is tőled származik, hogy a 1990 előtti összes japán xar. A Kia Ceed előtti összes koreai szintén. A Ford Sierra vagy a kínai Qoros dettó. Estig írhatnám ezeket. Arról van itt szó, hogy a fejed nagyobb, mint a bolygó, de egyszer leverik…

            Mi a helyzet Vályi Pistával, Csikós Zsolttal, Szörényi Andrással(stb.), akik KÖZVETETT úton szerzett tapasztalatokra alapozva készítenek videókat, írnak cikkeket, és százezrek tapadnak rájuk? Amikor arról van szó, hogy a tesztelt jármű mennyire megbízható: a válaszuk – “megkérdeztem az ilyen-olyan ismerősömet, gurut, szakembert, stb.” Kérdem én: mi a különbség? Vagy nekik szabad, mert ők az isteneid? Ismert médiaszemélyiség megteheti, hogy ilyen-olyan infókra támaszkodik, a “halandó ember” nem?

            Érdemes lenne szem előtt tartani, hogy amíg te egy affektálós úrinő vagy és műszerfalakat nyalogatsz, addig a másik gazdálkodik, futózik, ezt szállít, azt szállít, a használati értéket mindennél fontosabbnak tartja. De minden egyes alkalommal nyígsz, ha valaki nem olyan, mint te. Ugyanolyan senki vagy, mint bárki más ezen a földön, vedd már tudomásul…

            A kamazos kommentem mellett teljes mellszélességgel kiállok. Igen, így gondolom, nyilván ez csak egy volt a kiváltó okok közül, amiért a Daimler bevásárolt belőlük. Most komolyan: olyan alakok szmájlijai miatt kéne szégyenkeznem, akik utálják az oroszokat, ezért ész nélkül szapulnak mindent, ami onnan jön? Melyikük tudja, valójában milyen egy Aurus Senat? Vagy egy Csajka? Vagy egy MAZ teherautó, egy Szukhoj repülő? Érezzem magam kellemetlenül ilyenek miatt? Ezt komolyan gondoltad? Hű, bazz…

  • 2021.06.11. at 12:05
    Permalink

    Érdekes dolog ez az összehasonlítás. A gyártók vért izzadnak hogy a vevők kegyeinek megfelelő autót kínálják, mint tudásban mind esztétikumban. A versenyben pedig minden új modell igyekszik emelni a téteket, persze nem egyformán.

    Ez a Passat szerintem az egyik legjobb volt a generációk során. Sokkal szebb harmonikusabb, és a maga módján dögösebb mint az elődje.
    Az Avensis viszont sok szempontból visszalépés minden idők messze legjobb középkategóriás Toyotájához (Carina E) képest.

    De még így sem egyértelmű a VW győzelme, amit az a benzinmotoroknál látszik (az alap szívó VW motorok remekül egyesítik a szívó benyák valamennyi hátrányát, amelyeket a Vr5 és V6 csak fogyasztás árán kompenzált), míg a dízelek akkoriban nem voltak reális alternatíva. Persze ott volt a nyomatékos 1.8 turbó, mint ideális kompromisszum, csak nem 20 évesen.

    Viszont itt most két oldtimer-korú modellről van szó, amelyek nemhogy “megették a kenyerük javát”, hanem már régen ki kellett volna vonni a forgalomból. már csak az emisszió
    miatt. Itt már teljesen irreleváns, hogy újonnan melyik volt jobb, sokkal inkább hogy az elmúlt 20 évet miként, milyen kezekben vészelték át, meg persze az is, hogy mikor tiltják ki őket tőlünk is.

    Ezek már bőven túl vannak azokon az emissziós követelményeken ami alapján ezeket tömegesen használni kellene, miközben nagyon távol állnak attól hogy gyűjtői élményautóként éljék le az életüket.

  • 2021.06.11. at 23:50
    Permalink

    Mindkettő jó autó, ráadásul itt most a japánok sem követték el azt a hibát, hogy a forma 4-5 év múlva “elfárad”. Egy Avensis teljesen vállalható, akár még ma is. A Passat meg egyértelműen mindig, bármelyik. A döntés nehéz. Válassza mindenki azt, amelyik neki szimpatikus. A többi már hitvita. Ha egyszer ennyi idős autót kellene vennem, akkor megnézném az adott példányokat és annak alapján döntenék.

    • 2021.06.12. at 10:58
      Permalink

      “A Passat meg egyértelműen mindig, bármelyik.”

      De jó, hogy pont te papolsz “hitvitáról” 😀 Azt akarod mondani, hogy egy bármilyen generációs Passatnál nem szükséges informálódni, típushibákról tájékozódni, a kockázatos motorvariánsoknak utánajárni, mert nincs ilyen? Mert a VW-t kötelezően körbe kell szopkodni? Mind látatlanban megvehető? Te reggelente úgy ébredsz, hogy vigyázzba vágod magad és fújod a német himnuszt? Semmi konkrétumot nem írtál, csak a szokásos “nick_”-et olvashattuk, hoztad a formádat…

      • 2021.06.26. at 11:07
        Permalink

        Sajnos nem sikerült megértened, amit írtam. És mivel teljesen félreértetted, ezért félre is magyarázod. Nem baj, megpróbálom érthetőbben. Szóval én a formáról kezdtem írni. A japánoknál sokszor gond (meg a franciáknál is szerintem), hogy kihoznak egy formát, ami nagy dobásnak tűnik, de pár (5-6 vagy több) év múlva már egy régi darabnak gondoljuk (elfárad a forma). És azt írtam, hogy szerencsére az Avensis nem tartozik ebbe a körbe. A Passat sem, hiszen a németekre ez nem is annyira jellemző. Vagyis nem csinálnak forradalmian új formákat, maradnak a biztos bevált megoldásnál. Van akinek az egyik szimpatikus, van akinek a másik. Ez egyéni ítlés dolga nem lehet benne okosnak lenni.
        A típushibákról motorvariánsokról még véletlenül sem mondtam, hogy nem kell áttekinteni. Nem dícsértem agyon a VW-t. Egy szóval sem írtam, hogy látatlanban megvehető. A hitvita alatt azt értem, hogy aki a japán autókkal szimpatizál az úgyis Toyotát vesz, aki meg a németekkel, az meg VW-t. És egyik sem jobb vagy rosszabb a másiknál. A lényeg, – amit írtam is – hogy egy ennyi idős autónál mindig az adott típus állapotát kell nézni, vagyis, hogy milyen gondos gazdája volt, mennyire tartották karban, mennyire vigyáztak rá. stb.

  • 2021.06.12. at 17:58
    Permalink

    @csalfa:
    ” Az is tőled származik, hogy a 1990 előtti összes japán xar. ”
    Megkérlek még egyszer hogy ne hazudozz össze vissza, főleg hogy mások nevében hazudsz be dolgokat aminél nagyobb görénység nincs.

    Az biztos hogy soha ilyet nem mondtam, és nagyon gáz hogy nem vagy képes semmit sem felfogni de folyamatosan másoknak hazudozod be a képzelgéseidet.

    Vályi Pista milyen közvetett úton szerzett tapasztalatokról készít videót? Neked végképp elgurult a gyógyszered. Épp a klasszik Maserati-Ferrari videójukat nézem, nem úgy tűnik mintha nem lenne személyes tapasztalatuk.

    Még egyszer, az a bajom hogy neked az égvilágon semmi tapasztalatod autókkal, de úgy gyártasz ideológiákat, mintha lenne.

    “használati értéket mindennél fontosabbnak tartja.” Egy emeletnyi bútort szereztem be az elmúlt hónapban, mind a Gombóc Artúrral pakoltam haza. Évi 20-30.000kmét teszek bele és nyilván nem lenne megbocsátható ha a családdal a semmi közepén maradnánk.
    Valszeg jobban rá vagyunk utalva mint aki el sem hagyja a várost.
    Veled ellentétben eléggé oda szoktam figyelni az anyagiakra is, nem csak ideológiai alapon pampogok “japán” meg “német” autókról.

    Az oroszmániád meg a szánalom teteje. Évtizedekre elkúrták az országunkat, abba a nyomorult xarba belerángatva amibe amúgy magukat is tették. Neked ebből semmi tapasztalatod nincs, de ugyanúgy osztod az észt mint a japános ökörségeiddel.
    Olyanok próbálnak visszahozni a valóságba akik látták ezt élőben, de a hülyeségedben sem a tények sem a tapasztalaton alapuló vélemények sem tudnak megingatni.

    • 2021.06.12. at 18:35
      Permalink

      Be fogom vezetni, hogy előkeresem az említett hozzászólásaidat és alkalomadtán az orrod alá dörgölöm mindet. Nem akartam ilyesmire elb***ni az időt, de úgy látom, elkerülhetetlen lesz. Veled ellentétben nekem jó a memóriám.

      Fejezd már be a marhaságaidat, de tényleg. A kedd és péntek délutáni Speedzone-videókat is nézed rendszeresen? 😀 Te biztos gyógyszereken élsz, sőt, nyilvánvalóan iszol is rá, én a helyedben nem teregetném ki ennyire a szennyest, de te tudod…

      A koroddal való kérkedés – és a hozzá kapcsolódó vaskalaposság, földhözragadtság és rugalmatlanság – az, ami a szánalom teteje. Az orosz autógyártáshoz kapcsolódó totális dilettantizmusodat azzal szemlélteted a legjobban, hogy minden egyes alkalommal politizálni kezdesz és az akkori rendszerről osztod az észt. Magyarul: gőzöd nincs a konkrét témáról, ezért phaereg módon terelsz. Te apasztod az olvasóid számát, nem én, nekem nincs blogom, úgyhogy hajrá, csak így tovább…

      • 2021.06.12. at 19:00
        Permalink

        Itt is vagyok az első “adaggal”. Olvasd vissza magad a “Fúróval tekerték? Range Rover Evoque használtteszt” vagy a “Ha számít a kényelem – Hyundai i30 teszt” kommentmezőjében(a link természetesen nem működik). Remélem, elsüllyedsz szégyenedben. Folyt. köv.

          • 2021.06.12. at 22:55
            Permalink

            Ezek ott vannak: “A koreaiak pedig bizony igazi xarkupacokat gyártottak a 90-es években.”, továbbá “A toyota egy xarkupac volt 30 éve, közröhej tárgya”. A Freelander I. fikázása tapasztalat nélkül is ott van. Majd jövök a többivel. Te akartad, hogy bekeményítsek…

  • 2021.06.13. at 10:21
    Permalink

    @csalfa: elég sunyi ez a hivatkozás, de nekem is utána kellett néznem.
    “A koreaiak pedig bizony igazi xarkupacokat gyártottak a 90-es években.”
    Ezzel mégis mi a fene bajod van ezzel? A Deawoo épp olyan autókat kínált, mint a Nexia, a Hyundai meg a nem túl acélos de olcsó Ponyval próbálkozott, a kia Sephia sem volt egy jó darab.
    Az csepp Kadett műszakilag nem volt egy high tech autó (egy dögösebb formát szabtak a D kadett műszaki alapjaira). A Deawoo Nexia a 90-es évek második felében kínálta a 10 évvel korábban is elavult műszaki platformot egy akkora elavult formával.
    Persze hogy józan ésszel nem választott volna senki ilyen autót magának.
    De ezt mellettem még több kommentelő megjegyezte. Nem “Opel minőség”, az hogy egy régi kivezetett Opelt elkezdenek licensz alapján gyártani.

    A Freelandert nem fikáztam. Honnan veszed?

    A japán gyártókat pont arra hoztam fel példának hogy hatalmasat ugrottak előre a 70-es évektől a 90-es évekig. 1988-ban volt pont a csúcskorszak kezdete (a 90-es évek közepéig).
    “A toyota egy xarkupac volt 30 éve,” igen ez egy elírás volt, a Toyota esetében ez inkább 50-60 év volt.
    Viszont sunyi módon lehagyod ami ezt egyértelművé tenné: “közröhej tárgya amikor először elvitték exportra. ” Ez a 60-as években volt. 30 éve épp rettegte a világ a japán gyártók termékeit, és adminisztratív export-korlátozásokkal és hasonló dolgokkal próbálták kezelni, amíg az autóiparuk bármi használhatót ki tud találni. Pl a Fiat Tiponak 95ig kellett küzdenie olyan modellekkel, mint 91-96-os VTI Civic, a 91-es Corolla vagy a jobbnál jobb Lancer generációk.
    Ez utóbbit kis-milliószor leírtam már neked ezért nem is értettem, hogy miért hoztad fel pont az ellenkezőjét…

    • 2021.06.13. at 10:29
      Permalink

      Egy kis pontosítás: fentebb Freelander alatt Evoque-ot értettem. Az Evoque egy igen korrekt darab (az első generációval van egy kis személyes tapasztalatom is), de nem lett döntős. Az elődje a Freelander tényleg nem volt egy jól sikerült darab semmilyen értelemben.

      És igen van azzal is tapasztalatom, bár nem sajátként, de használtam egy rövid ideig (kicsit fölfelé kerekítve, inkább vittek benne, egy két alkalommal vezettem).

      A Freelandert még nem személyautós igényekre tervezték, mint a mai modern Crossovereket.

  • 2021.06.15. at 22:18
    Permalink

    Sziasztok. Szerintem a B5-Passat az egyik legjobban sikerült középkategoriás autó volt a maga idejében (saját tapasztalat volt 4-évig 2003-2007 1.9 pd 130-le 6-os kézi 240000-km nél adtam el) nagyon nagy választék volt mind benzin mind diesel motorral felszereltségben is csak a pénztárca mérete és az elképzelések szabtak határt. Elsö és öszkerék hajtással. Méret osztályában az egyik ha nem a legjobb futóművel. EZ TÉNY !!! DE és ez is fontos a legfiatalabb példány is legalább 15-éves.
    A 2000-es évek elején a vw tényleg nagyon jól eltalálta az 1.9 dieselt (a 2.5 már inkább annak való aki szereti a kihívásokat és nagyon jó szerelője van )de már szinte mindegyik lefutotta a neki elöre megtervezett élettartam minimum dupláját (és szerintem alul becsültem a futást) Ettől még az Avensis jó autó és lehet hogy az adott példány akár jobb is de közel sincs annyi variáció (sem motor sem felszereltségben)mint Passat-ból.

Vélemény, hozzászólás?