Mit kapunk 500 ezer forintért, ha büdös a Swift?

Piaci körkép: 10-12 éves kisautók klímával, a Swift mellőzésével

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Keresettek manapság az olcsó kisautók, van is belőlük kínálat bőven. Jolly joker a Suzuki Swift, mégis sokan kerülni kívánják. Körképünk ezúttal nekik szól.

Olcsó autó kéne? Mindenki tudja a választ, hogy a Suzuki Swift a megoldás. Szinte kortól és autóra szánt összegtől függetlenül mindenki megkaphatja a maga kommersz Suzukiját. Aki félmillió forinttal a zsebében keres autót, az az itthon extrán hosszan gyártott második generációból, azaz az első hazai Swiftből válogathat - szinte vég nélkül. Ilyen összegért már joggal lehet elvárni légkondicionálót és a városi közlekedést, leginkább a parkolást erőteljesen megkönnyítő szervokormányt is. Igen ám, de amilyen köztudott, hogy befutó olcsó autó a Swift, olyan lenézett is. Főként az első hazai gyártású, azaz a klasszikus Swift túlzottan erősen fonódott össze a puritánsággal, a kellemetlen vezetési pozícióval és a lélektelen utastérrel, futóművel. Meg kell hagyni, van ebben igazság, ahogyan abban is, hogy a Suzuki gyakorlatilag elnyűhetetlen, és fillérekért lehet hozzá kapni gyakorlatilag bármit.
Hirdetés

Mindezek ellenére, illetve a fenti okokból - mindenki válogassa ki a megközelítésének megfelelőket - temérdek autóvásárló akad a „csak Suzukit ne" szemlélettel. Ezúttal egy ilyen álmodozó kedvéért néztünk szét a Suzuki-ellenességen túl néhány elvárással és félmillió, autóvásárlásra szánt forinttal a tarisznyában. A kötelező, és ilyen összegnél még minimum 10 százalékos reális alkulehetőséggel 550 ezer forintig, és az átlagosnak megfelelő 12 éves életkorig kerestünk 4 vagy 5 ajtós kisautókat. Cél a szerény fogyasztás, az olcsó szervizelés, az pedig további elvárás, hogy legyen benne légkondi, hiszen elvileg hamarosan itt a nyár, s persze szervokormány is kell, hogy a volán tekergetése közben se kelljen izzadni.
A keresési feltételeknek megfelelő kisautók
Modell Teljesítmény [LE] Évjárat Óraállás [km] Vételár [Ft]
Citroën Saxo 1.5 D 57 2001 141 000 550 000
Dacia Logan 1.4 75 2006 260 000 499 000
Daewoo Kalos 1.2 72 2004-
2005
145 000-
241 000
520 000
Daewoo Kalos 1.4 83 2003-
2004
nincs adat -
277 685
385 000-
550 000
Daewoo Kalos 1.4 16V 94 2003 nincs adat -
152 000
479 000 -
499 000
Daewoo Lanos 1.3 75 2002 nincs adat -
142 000
459 000 -
480 000
Daewoo Lanos 1.5 86 2001 118 000 550 000
Daewoo Lanos 1.6 106 2001 nincs adat 319 000
Daewoo Matiz 0.8 52 2002 nincs adat 480 000
Daihatsu Cuore 1.0 54 2002 112 504 549 000
Daihatsu Sirion 1.0 58 2001 61 800 550 000
Fiat Albea 1.2 16V 80 2003 -
2005
nincs adat -
111 300
549 000
Fiat Punto 1.2 60 2001 -
2004
93 000-
274 000
468 000-
549 000
Fiat Punto 1.2 16V 80 2001 -
2003
nincs adat -
172 722
400 000-
510 000
Ford Fiesta 1.4 TDCi 68 2003 nincs adat 510 000
Hyundai Atos 1.0i 54 2001 100 000 499 000
Opel Corsa C 1.3 CDTI 70 2003 200 000 550 000
Peugeot 206 1.4 75 2001 nincs adat -
185 373
480 000
Peugeot 206 1.4 Hdi 68 2003 305 000 450 000
Peugeot 206 SW 1.4 75 2004 212 000 550 000
Renault Clio 1.5 dCi 80-
101
2003 199 000-
249 045
449 000-
499 000
Renault Thalia 1.4 75 2001-
2004
123 000-
169 000
450 00-
520 000
Renault Thalia 1.4 16V 98 2001-
2004
152 379-
217 000
495 000-
550 000
Renault Thalia 1.5 dCi 65 2002-
2004
nincs adat -
250 000
389 999-
550 000
Renault Thalia 1.5 dCi 80 2006 166 820 499 999
Rover 25 1.4 Crown 103 2001-
2002
nincs adat-
125 000
348 000 -
499 000
SEAT Cordoba 1.4 60 2001 182 000 549 000
SEAT Cordoba 1.4 16V 75 2002 nincs adat 549 000
Suzuki Alto 1.1 GLX 63 2004-
2005
nincs adat -
156 000
485 000 -
550 000
Suzuki Ignis 1.3 VVT-
i
94 2003 230 000 500 000
Suzuki Wagon R+ 1.3 76 2001-
2004
101 000-
180 000
479 000-
550 000
Suzuki Wagon R+ 1.3 VVT 94 2003-
2005
nincs adat -
210 000
328 000-
500 000
Volkswagen Polo 1.4 PD TDI 75 2001 220 000 440 000
Volkswagen Polo Classic 1.6 75 2001 nincs adat-
170 000
450 000-

519 000
A lista elején a Citroën Saxo áll 1,5 literes, 57 lóerős szívódízellel. Sokkal kevésbé ismert olcsó autó, mint a Swift, ám akinek volt ilyenje, az esküszik rá. Utastere persze még kisebb, mint a lenézett Swifté, motorja ellenben darabosabban és hangosabban jár, hiszen dízel. Takarékos, de sokkal azért nem tud a – szintén aszkéta – Swift étvágya alá menni. A Dacia Logan másban nagy: csomagtere 510 literes, azaz egyáltalán nem kisautós, s noha padlólemezét tekintve az, utastere is egészen tágas. Klímával és szervokormánnyal csak egyetlen példánnyal, sok kilométerrel kínálkozik, az a példány viszont akár jó vásár is lehet.

Daewoo-ból bő kínálatból szemezhetnek a Swift-gyűlölők. Lanosból temérdek kapható, nemhogy fél-, de negyedmilliótól is. Sajnos egyik sem a tartósság mintaképe, s takarékosnak is legfeljebb a frissebb, 16 szelepes motorosok nevezhetők. Érdekes, hogy Matizból csak egyetlen klímás és szervós van. Ez a miniautó sajnos nem olyan takarékos, mint azt 0,8 literes háromhengeres motorjától várnánk, 6-7 literes étvágyra kell számítani. Nem rossz, százalékosan azonban jelentősen a hasonló méretűeké fölött van. Egy – persze jóval drágábban megkapható – Daihatsu Cuore az alig nagyobb méretű és erejű, szintén háromhengeres motorjával több mint 1 literrel kevesebb kér a felhasználók ezreinek tapasztalatát rögzítő Spritmonitor.de adatai szerint, s takarékosabb a hajszálnyit nagyobb, hasonló motorral szerelt Sirion is.
Fiatból a puttonyos Albea, illetve a Punto II kínálkozik. Érdekes módon a 60 lóerős Puntók a legdrágábbak – ezek ugyanis a kevesebbet futottak, s a használtaknál ez nagyobb érdem, mint az elvileg nagyobb teljesítmény. A Fiat előnye persze, hogy jól veszti az árát, így viszonylag józan futású, akár korrekt állapotú példányok is kifoghatók lehetnek a bőséges kínálatból. Ford Fiestából bezzeg csak egyetlen van 1.4 TDCi motorral, be sem vallott kilométerrel. Vélhetően lehet benne rendesen, hiszen a Fiestát jó vezetni, s az 1.4 TDCi takarékos is. Másik véglet a Hyundai Atos, amely a miniautók között is mininek számít. 1,0 literes, 54 lóerős motorja méretéhez képest gyenge, s nem is kifejezetten takarékos, a Daewoo Matiz konkurenseként említhetjük legfőbb erényként 12 év alatti 100 ezer kilométerrel, ami esetében hihető is lehet.

Fotói alapján kedvencünk egy 200 ezer kilométert futott Opel Corsa C 1.3 CDTI 2003-ból. A hirdetés teljesen hiteles, 200 ezer kilométert futott fehér ötajtóst mutat. Rendszeres szervizeléssel, s bizonyára könnyedén 5 liter alá vihető étvággyal. Akinek sokat kell mennie, annak kifejezetten jó vétel lehet a német gázolajos. Peugeot 206-ból is van dízel, igaz még több, 305 ezer kilométerrel, 206-ból kínálkozik azonban kombi SW is nem túl nagy, alapesetben 313 literes, de legalább könnyedén bővíthető csomagtérrel, első tulajdonosától, 9 évesen, őszinte 212 ezer kilométerrel – nevezhetjük második kedvencnek.
Renault Clio - a második generáció – csakis dízelként, 200-250 ezer kilométerrel fér félmillió alá, a belőle faragott szedán, azaz a Thalia egy kevéssel olcsóbb, s akad 8 és 16 szelepes, 75 és 98 lóerős 1,4 literes benzinesként, valamint dízelként is. A magas futás miatt utóbbiak a legolcsóbbak. Enyhe motorfelújítással, kötelező hajtókarcsapágy-cserével akár sokáig szolgálhatnak még a kifejezetten takarékos 1.5 dCi-k. Az eladásra kínált félmilliós SEAT Cordobák egységes jellemzője a meg nem jelölt óraállás, Rover 25 azonban első tulajdonosától, 125 ezer kilométerrel, bőrüléssel is megkapható 500 ezerért. Utóbbi több mint csábító, pláne, ha egy semmivel sem olcsóbb, ám jóval fapadosabb, de legalább takarékosabb, a Spritmonitor szerint 6 literes átlagú Suzuki Alto mellé tesszük. Suzukiból 100 kilométerenként nem egész 1 literrel többet kérő Ignis, akár összkerékhajtású, de sokat futott Liana és Wagon R+ is kapható. Ha számít a szerény futás – márpedig az olcsó fenntarthatóság miatt számít –, akkor az Alto és a Wagon R+ a befutó. Persze ezek is Suzukik, mint a Swift, sokak számára azonban nem a Suzuki, hanem a tényleg extrán koros Swift az elfogadhatatlan. Aki azonban a Suzukival sem szimpatizál, választhat még Volkswagen Polót szigorúan csakis 2001-ből, azaz a jelen szűrésnek megfelelő legmagasabb életkorral, nem is szerény futással, bevallottan sok szépséghibával rendelkező, valójában kissé hiányosnak is mondható ötajtós, háromhengeres, 75 lóerős dízelként vagy 1,6 literes, szintén 75 lóerős benzinesként, négyajtós Classic karosszérival.
Mi a jó vétel? Mi bizony Suzukira vagy olcsó franciára, Renault-ra, Peugeot-ra, talán Opelre voksolnánk, de ebben az árkategóriában nem kifejezetten modellt, hanem jellemzőket, aktuális állapotot, meg persze követhető előéletet keresnénk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Országúton 5l diesel fogyasztás hihető egy akár 1,7 tonnás, 2.4es dieseltől, de városban állandó 1-2-3 fokozatban, dugóban a fogyasztása akár 10-12l is lehet százon. Ki lehet próbálni.
    Én a vegyes értéket tekintem életszerűnek, mivel nem csak 90km/h országúti tempó létezik.

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Végül is azon akadtál ki, hogy én 4,8 – 5 literes fogyasztást mondtam neked! A 0,5 literes különbségen nem kéne lovagolni, mivel hasra ütésre mondtam!

    A lényeg az, hogy akármilyen hihetetlen számodra, de lehet autózni 1,7 tonnával 5 liter alatt!

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Akárhogy nézem ez 3,5-4liter között ingadozik 80!!! km/h-nál 1400rpm-en. 100km/h-nál állításod szerint plusz fél liter (bár erről valamiért nem készült videó) vagyis az már 4-4,5L nem pedig 3,5lityi. Egy ekkora autótól még az is egész jó érték de akkor sem annyi amennyit állítottál…

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Ez a videó értékelhetetlen mert nem látszik semmi csak egy műszerfal, az pedig nagyon kevés. Mehetett enyhe lejtőn vagy akár kamion szélárnyékában is úgy meg apósom 1.8 benzines Vectrája is röhögve elmegy 4,5literrel. Leszel szíves nem ilyen videót felrakni mert ez így semmit sem ér. 🙂 Legalább fél perces videót csinálj ahol legmagasabb fokozatban haladsz 100km/h-val teljesen sík terepen úgy, hogy közel s távol nincs előtted semmilyen autó és ez a videón is látszódjon. Baromi kíváncsi leszek a végeredményre.

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Neked is elmagyarázom, mint az iskolában!

    Azért vettem ilyen autót, hogy tudjak utánfutót húzni! DE, ez nem azt jelenti, hogy mindig húzom az 1,8 tonnát! Szoktam kevesebbet is húzni, pl. 750-es futót is húztam már vele!
    A 6000 km-es átlagom 5,5 liter, ami nem azt jelenti, hogy nem lehet vele finoman autózva 4,8-5 literes fogyasztással használni!

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    90 km/h – hoz kell egy személyautónál mérettől függően 25-35 LE. Ha 200LE-s 2,4 L-es motor és 1,7 tonna súly, akkor is max. 35 LE. Innen az alacsony fogyasztás. Csak akkor lehelni kell a gázpedált.

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Értem én. Szóval a 200 lóerős, több mint másfél tonnás automata Volvo finoman használva, néha 1,8 tonnát cibálva 4,8 – 5 liter gázolajat igényel. Hmm… Nem is értem, hogy miként pazarolhat el egy nem egész 800 kilós szívódízel 50 lovas Ax három litert.

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    [i]“Ahol az 1.2-es 3 literes fogyit mutat neked, ott az enyém 3,5 öt mutatna!”[/i]

    Várom a youtube-ra feltöltött videódat a 3,5literes fogyasztásodról…

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    3,5liter? Istenem, ez egyre jobb! Értem én a viccet sőt mi több szeretem is de azt te sem gondolhatod komolyan, hogy az 1,7tonnás 200+ lóerős 5hengeres automata Volvód 235-ös gumikkal annyit eszik mint egy jobb 125ccm-s robogó. Ma nem április elseje, június elseje van.

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Dehogynem! 🙂 Nehogy már az 1.2-es talicskádat kéne alapul vennem a fogyasztás tekintetében! Arányaiban sokkal jobb vagyok! 🙂
    Ahol az 1.2-es 3 literes fogyit mutat neked, ott az enyém 3,5 öt mutatna! És?? Nem egy kategória! Dupla súly, automata, 2,4-es 5 henger, és sorolhatnám …….

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Hogy miért? A régebbi S40-est váltottam le, az már 15 éves és 10 éve használom. Az a mindennapos kocsi, a V60 akkor kell ha olyan helyre megyek ahol nem lehet megjelenni munkás autóval!
    1,8 tonna vontatáshoz nem használhatok Suzukit vagy Honda Jazz-t!

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Egyetértek veled. Ezért van nekem is több mint 10 éve a korábban pici képen látott Honda Jazz. Mindössze 83 lóerő, de 150km/h – val így is tartósan könnyedén megy. Tetszene egy klassz Volvo nekem is 200 LE-vel, de hozzávéve jelenlegi körülményeimet, nem szólnak mellette észérvek.

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Értem én, hogy egyre több korlátozás ellenére egyre nagyobb teljesítményű járművek kerülnek piacra. Hogy ennek mi értelme az már egy másik kérdés. Pusztán arra szerettem volna rávilágítani, hogy feltétlenül megéri-e 200 lóerős járművet tartani és adózni utána ha az igényeinknek egy 75 -80 lóerős is teljesen megfelel. Elvégre a “világjelenség” ellenére nem csak 150+ lóerő teljesítményű autókat árulnak…

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    A 2,5-ös kategóriára gondoltam, nem az 1,6-os motort tenném mellé, ami amúgy PSA Peugeot motor!

    Az, hogy kinek a tulajdona az nem lényeges. A fejlesztést a Volvo mérnökei végzik.

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    [i]“- miért adózik olyan teljesítmény után aminek 70%-át az idő nagy részében ki sem használja?”[/i]
    90km/h hoz kell egy átlagos személyautónál max. 30 LE. A sebességkorlátozás bevezetésével, és az autógyárak egyre nagyobb teljesítményű autóinak piacra dobásával ez világjelenség lett.

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Mindenféle rosszmájúság és sértegetés nélkül kérdezném, hogy ha az ember úgy vezet egy 205 lóerős 420 nm nyomatékú autót, hogy egy ezres swift által is megugorható menetteljesítményt produkál vele, akkor:
    – miért költött ennyit autóra, hiszem nagyságrendekkel olcsóbban is megkapná ugyanezeket a paramétereket?
    – miért adózik olyan teljesítmény után aminek 70%-át az idő nagy részében ki sem használja?

    A 80 – 100 km-es óránkénti sebességet a húsz évvel ezelőtti alapmotoros autók is könnyedén tudják tartani. Némelyikükkel még előzni is viszonylag jól lehet ha az ember nem rest tervezni és előre gondolkodni kicsit. Meghalni pedig egy Volvoban ugyanúgy lehet mint egy Focusban vagy Poloban, elvégre mindig van egy nagyobb vagy erősebb..

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    A Volvo is német tulajdonban volt jó sokáig (legalábbis a Ford birtokolta egy részét a cégnek),de javíts ki,ha tévedek. Amúgy miért lenne nehéz a német kocsikat 7 liter alá vinni? Ott írtad te is,hogy az 1.6 tdci 4 liter körül eszik 😀 😀

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    215-ös gumikkal, 1.7tonnás súllyal, 5hengeres 2.4literes motorral mindössze 4,8litert fogyaszt alattad mert te tudsz vezetni. LOL. Erős a gyanúm, hogy véletlenül kettőt lapoztál abban az autós újságban… 😀

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Oké,de akkor én a személyeskedést miért kaptam?

    “Nálad 8 litert fogyasztana, mert élveznéd a 420NM-es nyomatékot, amit én ritkán, csak előzéskor használok!”

    Azt se tudja,hogyan vezetek…

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Mivel az adatokat a spritmonitor.de oldalról szedted, ott főleg német tulajokra vonatkozóak vannak (persze nem kizárt hogy más is tölt fel oda). No.-ban nem ritka hogy pályán 200-250 kmph-val mennek.

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Honnan veszed,hogy nálam 8at enne? 😀 😀 Gratulálok…Ki megy 200al? Ezeken a szar utakon? Ki mondta,hogy azt hiszem tudok vezetni? Nem kellene kioktatnod látatlanban 🙂 De hát mindegy, gondolj amit akarsz…

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Elárulom neked és azoknak akik azt hiszik tudnak vezetni, a gázpedált nem kell padlóig nyomni, és nem kell kiakasztani a kilométer órát!

    Autópályán 200-al mennék 10 litert fogyasztana! De én nem megyek 200-al és nem autópályázok! 80-100-as tempóval nyugodtan, nem padlógázos gyorsítással, hanem öregemberes (úriemberes) stílusban vezetek! Elengedem a bömbiket meg audis sofőröket akik sietnek!

    Nálad 8 litert fogyasztana, mert élveznéd a 420NM-es nyomatékot, amit én ritkán, csak előzéskor használok!

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Emlékszem rá, mondta már korában Irob fórumtársunk: VOLVO.
    Egyébként vannak Volvo-s ismerőseim. Mindegyiknek voltak különböző márkájú autóik. Egyszer Volvo-t vett, attól kezdve megfertőződött, többé más autót el sem tudott képzelni, csak Volvo-t. Biztos van benne valami, mert nem egyedi eset. Nekem még nem volt. 🙂 Még lehet! 🙂

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Nem kell tolnom, megy magától. Azért mert a Németek megálltak a fejlődésben nem kell minden autót leírni!
    Az 1,6-os Ford TDCI motorral 4 litert fogyaszt és sok típust lehetne mondani ami a 3,5-4 literes fogyasztást tudják!

    Akkor, keres rá ha érdekel: Volvo D5 V60 205 lovas motorral
    67 literes a tankja és 1300-1450 km után ürül ki. Saját tapasztalat!

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Irob
    “Amúgy nekem 2.4-es dízel, 1,7 tonnás kocsim van és 4,8-5 literrel járok” ja de a 100 km-ből a felében tolod a verdát mi??? 🙂
    Engem is érdekelne ez a nagy csoda autó, rákeresnénk a neten.

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Köszi nem kell másik autó mert EZ az ideális városi kisautó. Kerreg, ja különösen télen akkor borzasztó hangja van 🙂 A 4hengeres is kerregős a pdtdi már csak ilyen egy common rail motor 1000x kulturáltabb mint ezek. Hogy lehet megetetni vele 5,5-öt? Mint már írtam 99%-ban városban használjuk és rövid távokon megy ahol többnyire be sem melegszik. Hiába három henger hiába kis ccm ilyenkor önmagához képest sokat fogyaszt. Párom alatt 5litert körül fogyaszt. Hidegen városban az teljesen korrekt. Minden autómat rendszeresen hordtam szervízbe műszakilag rendben is volt az összes. Én azt a szemléletet vallom, hogy megelőzni mindig olcsóbb a bajt mint elhárítani. Ha el kell szaladni ügyet intézni vagy bevásárolni az Arosával megyünk nem a busszal mert az hideg motorral városban pöcsörészve szemrebbenés nélkül bekap 8-9litert és parkolni is nehezebb vele. Arosa meg annyira kicsi, hogy tök jól lehet vele cikázni az autók között és a legszűkebb helyekre is be lehet tenni. Milyen autód van ami 1,7 tonna 2,4D és 5litert fogyaszt???

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Kerregő lovaskocsi meg egyebek!

    Amúgy nekem 2.4-es dízel, 1,7 tonnás kocsim van és 4,8-5 literrel járok! Nem is értem, hogy lehet megetetni egy 1.4-es motorral 5,5 liter gázolajat, szerintem vidd szervizbe vagy jobb ha veszel egy autót!

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Ír róla egy-két rossz szót, amelyek tények és saját tapasztalata, te meg egyből ugrasz, hogy mit szidja? Ne viccelj már… Sok jó tulajdonsága van a jó swifteknek és sok más autóval ellentétben szerethető (!!!), de nekem mindig halálfélelmem van benne ha olyanban ülök, nehogy egyszer ütközzünk…

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Szidni? Nem. Szó sincs róla. Csupán leírtam a személyes tapasztalataimat. Közel kettő évig hajtottam régi swiftet. Le kellett cserélnem mert hosszútávon egy roppant kényelmetlen autó. Olyat akartam amibe nem úgy ülök be reggel, a ház előtt, hogy bassza meg ma megint többszáz kilométert kell mennem… ezzel. Mert a vége felé a suzukinál már ezt éreztem. Újpest-Pécs 220km, oda-vissza 440km. Odautat nyomd le egy seggel majd szállj ki 20percre vedd fel a csomagot és nyomd le még egyszer azt az utat hazáig úgy, hogy maximum egy néhány perces pisiszünetre állsz meg. Garantálom neked, hogy nem lesz természetes a mosolyod amikor kiszállsz. 😉

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    azért ennyire nem kell szidni a suzukit, mint amennyire te előadtad!! én. pl soha nem adnám el a 86 lovas swiftet annyira szeretem! Sok más suzukis társam is ezt gondolja.

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Csak azért kérdeztem mert igen nagy divat lett úton útfélen szidni a PDTDI motorokat, különösen a 3hengereseket. És amennyire megfigyeltem ahogy az olasz és francia autókat úgy ezeket is mindig az szidja akinek sosem volt. Élettársam Seat Arosa-ját 2006-ben vettük 104.000 kilométerrel és mi vagyunk a harmadik gazdái. Most van benne 228.300 kilométer és eddig egy tandempumpa cserét és egy generátor felújítást leszámítva semmilyen motorikus problémával nem lepett meg minket. Lassan a turbóját kell majd leszedni és felújíttatni de az is megáll 50-70ezer forint között. Ha szétbontás után kiderül, hogy mégsem akkor sincs gond, veszek rá egy újat, belefér. Ez még nem az érzékeny kifinomult Common Rail rendszer hanem egyszerű PD rendszerű. Sem kettős tömegű lendkerék sem semmi egyéb bonyolult és drága technikai megoldás nincs benne. Elég egyszerű kis motor. Írja az első hozzászóló (lrob), hogy nem szeretne a Suzuki szintje alá süllyedni. Kíváncsi lennék ezt hogyan értette. Egy Volkswagen Polo-t a régi Swifthez mérni meglehetősen vicces dolog. A Polo minden tekintetben jobb autó mint a régi Swift (mert ugye a cikkben arról van szó) mondom ezt úgy, hogy én magam soha nem vennék semmilyen Volkswagent mert olyan szinten túl vannak árazva, hogy az nálam már erősen a vicc kategóriába esik. Mielőtt még rám támadna valaki pontosan tudom milyen régi Suzukival járni mert anno egy “dobozos” 1.3 Swift-el kezdtem a vállalkozásomat. Akár milyen finoman bántam vele talán egyszer mentem be vele 7,5liter alá városban, szó se róla ha vidékre vitt az utam akkor lement 5,2-5,5literre a fogyasztása. De milyen áron? Ütközésbiztonság nulla, az ülése borzalmasan kényelmetlen volt nap végére mindig megfájdult a derekam. Kisautó léte ellenére oldalszélre elég érzékeny volt és ha megpakoltam a hátulját akkor szabályosan úszott az úton az eleje. Se szervó se, klíma se, el.ablak se semmi kényelmi extra. Abszolút fapad. Nem szidom mert sok pénzt keresett nekem de vissza sem sírom egyetlen percig sem!! Abból átültem egy 2004-es évjáratú Ford Fiesta Van-ba ami a blokkolásgátlót és a vezetőoldali légzsákot leszámítva szintén full-full fapad volt. Az akkora minőségbeli ugrás volt a Swifthez képest, hogy azon még én is meglepődtem. Hatékony fékei voltak terhelve is stabilan fogta az utat volt benne hely és ami mindennél fontosabb kényelmes kellően kemény tömésű ülései voltak ami a Swiftből mindig nagyon-nagyon hiányzott. De elkanyarodtam kicsit. Szóval 1.4PDTDI. Az Arosa kizárólag Budapest és közvetlen vonzáskörzetéven fut így eszik 4,8-5litert száz kilométeren. Alattam 5,5liter körül de én sokkal dinamikusabban vezetek mint a párom. Csak falja a kilométereket immáron hetedik éve szóval nekem mondhat bárki bármit nekünk nagyon bevált ez a spanyol kisautó. Bátran felmehetsz vele autópályára is hegyen völgyön át erőlködés nélkül tartja a 140-et és ekkor sem eszik többet 6liternél. Hátul kicsi nagyon ez tény de amíg nem tervezünk gyereket addig biztosan marad az Arosa. Ketten kényelmesen elférünk benne pedig én 190magas és 95kg vagyok. Tavaly nyáron voltam ultrahangos porlasztó tisztításon ott azt mondta a szaki, hogy mindhárom befecskendezőfúvóka gyári tűréshatáron belül van (220ezer kilométer után!) és ha mindvégig kúton tankol az ember akkor a PD motorok befecskendező rendszerhez nem kell hozzányúlni 300.000 kilométerig! Nos, az alkatrészárakkal vagdalkozóknak halkan odasúgnám, hogy 300.000 kilométer alatt bőven spórolsz annyit, hogy fedezze 3darab PD elem cseréjét sőt…
    Rattus: “azért mert japán ennyi a válasz”. Nem ez semmire sem válasz. Ez egy egészséges böfögés és nettó butaság ha meg nem sértelek. A Fiat Scudomba amit most hajtok 2,5év alatt beletepertem közel 160.000 kilométert. A sokak által semmire sem tartott mindennek a legalja digó vacak soha sem hagyott ott sehol. Amikor rámcsörgött egy megbízóm, hogy van egy s.o.s munkája én németország túlsó végébe el mertem vele indulni egy öt perces átnézés után. Gond nélkül hazahozott. Üzembiztosan indul télen is pöcc-röff. Karbantartás kérdése az egész. Manapság már senki nem gyárt szar autót még a franciák sem. Az a világ már régen megszűnt, hogy a japán autó jó az európai még csak-csak elmegy és minden más csak vacak lehet. Nézd meg a koreaiakat. Vegyük példának a Hyundai-t. Mekkorát fejlődtek a Pony óta? A Kia és a Hyundai is simán hozza a Mazda Honda Toyota trió minőségét és megbízhatóságát. Innentől meg bukik az “azért jó mert japán” elmélet. És nem a japán autók lettek rosszabbak mint régen hanem a többi autómárka nőtt fel a japán autók szintjére. Muszáj volt nekik. A piac rákényszerítette őket mert egy szar autóval sehol nem lehet tartósan a piacon maradni. Szóval várom az ész érveket, hogy miért lenne jobba a japán autó mint bármi más ami most a piacon van.

  • 2017.10.30. at 03:01
    Permalink

    Volkswagen Polo 1.4 PD TDI csak akkor jöhetne számításba nálam ha fakerekű bicikli lenne a másik választási lehetőség! Nem szeretnék a Suzuki szintje alá süllyedni!

Vélemény, hozzászólás?