0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Százezrekért megkaphatjuk a 10 évvel ezelőtti slágermodelleket

Piaci körkép: a 10 évvel ezelőtti slágermodellek ma

Használt autót abból érdemes venni, amiből van kínálat. Megnéztük, mennyiért kapható meg a 10 évvel ezelőtti 10 legnépszerűbb modell.

%KA%Tíz évvel ezelőtt a vevők kedvence volt a már gombócra gyúrt, a korábbinál sokkalta biztonságosabb és komolyabb Swift. Ma is jó választás, a kínálat bőséges belőle%KA%

Tíz évvel ezelőtt a vevők kedvence volt a már gombócra gyúrt, a korábbinál sokkalta biztonságosabb és komolyabb Swift. Ma is jó választás, a kínálat bőséges belőle

Tíz év sok idő, 2007-ben még híre sem volt a világot megváltoztató 2008-as pénzügyi válságnak. Pedig azért akkor sem dübörgött a gazdaság, ezt az eladott autók listája is jelzi. A vásárlók túlnyomórészt Suzuki Swiftet vásároltak, a már a második hazai gyártású generációból. Jól futott a nála tágasabb, de egyszerűbb és korosabb Ignis és persze a mindnél drágább, de kiváló családi autó, ráadásul akkoriban egészen divatos SX4 is. Igaz, utóbbit 2007 februárjában például előzte a Skoda Fabia − akkor még első generációjával. Előbbiek mind 3 millió forint alattiak voltak, az SX4 a legolcsóbb belépőt jelentette az alsó-középkategóriába. Jól fogyott ugyanakkor a drágább Toyota Corolla (az utolsó Corolla, amiből még létezett ötajtós és kombi is), továbbá a Ford Focus második generációja is. Az Opel egyszerre hódított a Classic II néven kínált Astra G-vel és a modernebb H-val, meg persze a Corsával is. Jól látható, hogy a nem kifejezetten olcsó márkáknál (akkoriban a Suzuki mellett még a Skoda is annak számított), így a Ford, az Opel és a Toyota esetén a kompakt modell népszerűbb volt, mint a kiskategóriás, így lehet, hogy a Ford Fiesta is épp csak 10. legkelendőbb volt a 10 évvel ezelőtti listán. Pedig akkoriban sem volt szerény egy Focus felára, 900 ezer forinttal kellett érte többet fizetni, mint a legolcsóbb Fiestáért − listaáron. De vajon mi a helyzet ma, mennyiért kaphatjuk meg a 10 évvel ezelőtti slágermodelleket? Ezt nézzük most meg!

Miből és mennyi fogyott 10 évvel ezelőtt − a 10 évvel ezelőtti top 10 modell
Helyezés Típus Havi eladás Alapár [ezer Ft]
1. Suzuki Swift 1053 2 240
2. Suzuki Ignis 681 2 240
3. Skoda Fabia 635 2 199
4. Suzuki SX4 516 2 900
5. Toyota Corolla 480 3 835
6. Ford Focus 465 3 491
7. Opel Astra Classic II 362 3 105
8. Opel Corsa 361 2 559
9. Opel Astra H 321 3 587
10. Ford Fiesta 300 2 591
(Forrás: Magyar Gépjármű Importőrök Egyesülete)

%KA%Zsebbe kell nyúlni érte, egy Swift Sport ma is kétszer annyi, mint egy alapgép. Újonnan komolyabb volt az árkülönbség%KA%

Zsebbe kell nyúlni érte, egy Swift Sport ma is kétszer annyi, mint egy alapgép. Újonnan komolyabb volt az árkülönbség

Természetes, hogy a használt példányok árát nem is elsősorban típusuk határozza meg, hanem múltjuk. Ezért aztán viszonylag egységes feltételekkel kerestünk: 10 esztendős, azaz 2007-es, klímás, szervizkönyvvel rendelkező autókra szűrtünk a Használtautó.hu rendszerében. Ezek alapján a 10 évvel ezelőtt legkelendőbb Swiftből 32 autó is megfelelt a kritériumoknak, de az összes modellnél alsó hangon 20 autóból válogathattunk. Már 830 ezer forintért is létezik az elvárásoknak megfelelő Swift, de 890 ezer forintért 100 ezer kilométer körüli futásút is találunk. Igaz, csupán 3 ajtóval. A praktikusabb ötajtósokért legalább 1,1 milliót kell fizetni. Persze azok nem is az újonnan 2,24 milliósak voltak, annyiért ugyanis klíma nélküli háromajtóst kínáltak 10 évvel ezelőtt. Ma első tulajától kínált, évi 10 ezer kilométert futott, korrekt ellátmányú ötajtós Swift is létezik 1,25 millió forintért, ami nem rossz ajánlat! Alig 40 ezer forinttal kérnek többet a már függönylégzsákkal és kulcs nélküli nyitó- és indítórendszerrel szerelt GS-ért. 10 esztendős automata, pontosabban robotváltós Swiftet most épp 1,4 millió forintért kapni legolcsóbban, de akad mindössze 10 ezer kilométert futott, kvázi új is 1,89 millióért, már automata klímával. De akad itt izgalmasabb ajánlat is: 1,95 millió forintért Swift Sport, csupán 55 ezer kilométerrel. Újonnan ez közel 4 millió forint volt, ha viszont azt nézzük, hogy 10 év alatt csak 50%-os volt az értékvesztése, a Swift még Sportként is jó ártartó. Sportként továbbá valódi élményautó.

A 10 évvel ezelőtti slágermodellek ársorrendje, illetve mai árai*
Típus Alapár 2007-ben [Ft] Mai kínálati ár [Ft]
Skoda Fabia 2 199 000 899 000-1 399 000
Suzuki Swift 2 240 000 830 000-1 950 000
Suzuki Ignis 2 240 000 799 000-1 290 000
Opel Corsa 2 559 000 990 000-1 999 000
Ford Fiesta 2 591 000 689 000-1 670 000
Suzuki SX4 2 900 000 1 090 000-1 800 000
Opel Astra Classic II 3 105 000 560 000-1 350 000
Ford Focus 3 491 000 850 000-2 500 000
Opel Astra H 3 587 000 1 050 000-3 500 000
Toyota Corolla 3 835 000 990 000-2 500 000
(*szervizkönyves, klímás példányok; forrás: Használtautó.hu)

%KA%Olcsó, de tágas autó kell? Az Ignis ilyesmi, de nem annyival tágasabb, mint amennyivel kelletlenebb egy Swiftnél%KA%

Olcsó, de tágas autó kell? Az Ignis ilyesmi, de nem annyival tágasabb, mint amennyivel kelletlenebb egy Swiftnél

A 10 évvel ezelőtt a Swifttel azonos (2,24 millió forintos) alapárral kínált Ignis használtan sem sokkal tér el a „mi autónktól”, bár belőle 800 ezer forint alatt is van tízéves (és szervizkönyves) példány − 328 ezer kilométeres futással. Érdemes lehet 200 ezer forinttal drágábban, de fele ennyit futottat sem választani. 1,3 millió forintért az erősebbik, 1,5-ös motorral szerelt csúcs (GS) felszereltségűt kaphatunk, mindössze 39 ezer kilométerrel, frissen szervizelve. Utóbbi újonnan 3,57 millió forint volt, tehát itt azért jelentősebb az áresés, mint a Swiftnél. Ami viszont véleményem szerint az olcsó és családi használatra is alkalmas autó titkos tippjének tekinthető, az a Suzuki SX4. Újonnan 2,9 millió forintról indult, de ma 1,15 millió forint alatt kaphatunk már első tulajos, nagyjából 200 ezer kilométert futott szervizkönyves példányt, ráadásul már az alap feletti ellátmánnyal. Van belőle összkerekes és dízelmotoros is, ha épp arra vágynánk/lenne szükségünk

%KA%Ha a Suzuki nem a barátunk, 10 éves Fabiából első és második generációsat is kaphatunk. Előbbit 1 millió alatt is, utóbbit csakis felette%KA% %KA%Ha a Suzuki nem a barátunk, 10 éves Fabiából első és második generációsat is kaphatunk. Előbbit 1 millió alatt is, utóbbit csakis felette%KA%

Ha a Suzuki nem a barátunk, 10 éves Fabiából első és második generációsat is kaphatunk. Előbbit 1 millió alatt is, utóbbit csakis felette

Ha valaki nem szeretne Suzukit, hanem legalább Skodára vágyik 900 ezer forintért alap, azaz háromhengeres motorral szerelt Skoda Fabiába ülhet, 985 ezer forintért már 137 ezer kilométeres és első tulajtól kínált is akad, nem sokkal többért megjelenik a nagyobb, már négyhengeres 1,4-es benzines és a dízelek is (ott az 1,4-es a háromhengeres, az 1,9 TDI remek hosszútávfutó). Fabiából 2007-ben jelent meg a második generáció, újonnan jelentősen drágább volt az elsőnél, ma viszont már szerény a felára, 1,145 millió forintba kerül a legolcsóbb szervizkönyves, mindössze 130 ezer kilométerrel. Az alapmotoros Fabiák előnye, hogy jellemzően keveset futottak. A Fabiáé pedig az, hogy a kisautók között egészen tágas, igényes – erről legutóbb akkor emlékeztünk meg, amikor egy mait vetettünk össze a második generációval.

%KA%Ford Fiestát alapmodellként, sokat futott cégautóként, de izgalmas ST-ként is olcsóbban kaphatunk, mint Suzukit%KA%

Ford Fiestát alapmodellként, sokat futott cégautóként, de izgalmas ST-ként is olcsóbban kaphatunk, mint Suzukit

Bár újonnan messze nem volt annyira népszerű a Ford Fiesta, mint a Skoda Fabia, ugyanis bő 10 százalékkal drágább volt, ma olcsóbban megkaparintható, 1.4 TDCi-t például 689 ezer forintért is kínálnak, ami minimum fura. 1,3 millió forint környékén akad nem egész 50 ezer kilométert futott első tulajos példány, az 1,67 millió forintos árcsúcsot pedig egy 2.0 ST verzió jelenti – az elvárt szervizkönyvvel. Utóbbi újonnan több mint 4,5 millió forintba került, használtan tehát igencsak jó vétel lehet, még szívó 2,0 literes (150 LE) motorral, de a Swift Sporthoz hasonlóan csak ötfokozatú váltóval. Hogy melyiké a jobb? Emlékeim szerint mindkettő patent volt, ma pedig olcsóbb a Ford tüzes kisautója, mint a Suzukié.

%KA%Viszonylag tágas, viszonylag korrekt családi autó kéne? Erre találták ki a Toyota Corollát, amiből ma a dízelek a legolcsóbbak%KA%

Viszonylag tágas, viszonylag korrekt családi autó kéne? Erre találták ki a Toyota Corollát, amiből ma a dízelek a legolcsóbbak

De hagyjuk is az olcsó kisautóktól a hot hatchek felé kacsintást, jöjjenek inkább az alsó-középkategóriás modellek! Élükön a Toyota Corolla, ami 10 évvel ezelőtt csak a Suzuki SX4 személyében talált legyőzőre a piacon. Ma a Corolla esetén jól látható, hogy a piac beárazta a különféle motorok rizikófaktorát, a dízelek az olcsóbbak, még akkor is, ha nagyjából ugyanannyit futottak, mint a benzinesek. Olyan mértékben, hogy enyhén fütyülő turbós 1.4 D-4D-t márkakereskedésből is el lehet hozni 990 ezer forintért, egyáltalán nem vészes 208 ezer kilométerrel, míg benzines 1.4-es 165 ezer kilométerrel is 1,59 millió forintnál kezdődik csak, köztük pedig több egyterű Corolla Verso is akad a 2.2 D-4D-vel. Utóbbi a 10 éves Corollák árcsúcs-tartója is, 2,5 millió forintos árral, de akad 10 éves szedán is 2,3 millió forintért.

%KA%Mára eltörpül a Focus felára a kisebb Fiestához mérten. A Fordnál 10 évvel ezelőtt is a Focus volt a népszerűbb, ma 850 ezer forintért megkapható már egy szervizkönyves „kettes Fóka”%KA%

Mára eltörpül a Focus felára a kisebb Fiestához mérten. A Fordnál 10 évvel ezelőtt is a Focus volt a népszerűbb, ma 850 ezer forintért megkapható már egy szervizkönyves „kettes Fóka”

Hogy a nagyobb kategóriájú autók felára mennyire elvész 10 év alatt, azt mutatja, hogy az újonnan a Fiestánál 900 ezer forinttal drágább Focus – ráadásul nem is alapmotorral – 10 esztendősen 850 ezer forintért megkapható – márkaszervizből, ott vezetett szervizkönyvvel. Oké, nem túl kevés, de nem is vészesen sok, 260 ezer kilométerrel. Hasonló, vagy még nagyobb futású dízelek bőséggel akadnak 1 millió forint környékén, de 1,15 millióért már 200 ezer alatt futott benzines és dízel Focus II is kapható 10 évesen, akár sérülésmentesen is. Egy biztos: a Focus 10 évvel ezelőtt is népszerű cégautó volt, sok a szervizkönyves példány belőle, ami kedvező a használt példányt keresőknek. Ahogyan a Corolla esetén, itt is az egyterű, a Focus esetén C-MAX utónevű verziók sorakoznak az árkínálat második felében, a csúcsán pedig a Pininfarina dizájnolta Coupé-Cabriolet áll 2-2,5 millió forintos árcédulával. Itt érdemes persze az újkori, 8 millió forint feletti vételárra pillantani, máris örülhetünk az ajánlatnak.

%KA%Kompakt kevés pénzért? Ennek leginkább az Astra G, azaz 2007-ben már Classic II felel meg. Alig több mint félmillió forintért lehet már belőle klímás, szervizkönyves példányt találni%KA%

Kompakt kevés pénzért? Ennek leginkább az Astra G, azaz 2007-ben már Classic II felel meg. Alig több mint félmillió forintért lehet már belőle klímás, szervizkönyves példányt találni

Tíz évvel ezelőtt a Lengyelországban, az Astra Sedan mellett gyártott Astra Classic II volt az Opel olcsó családi autója, 3 105 000 forintos alap, de trükkösen 3 millió forint alá akciózott árral, ha valaki még emlékszik, Optima fantázianevű csodaellátmánnyal (klímával, elektromos első ablakokkal és központi zárral). Kedvelt céges és családi autó volt. Sok-sok kilométerrel is vállalható (ezt egy korábbi használttesztünkben fejtettük ki bővebben), így a most 560 ezer forintért kínált 370 ezer kilométeres kombit simán merném ajánlani annak, aki ennyiért nagy csomagterű, üthető-vágható autót keres. A józanabb futásúak 1 millió forint környékén jellemzőek, 1,349 millióért 50 ezer kilométer alatt járó példány is található, jelezve azt, hogy Astrából is akad „bácsiautó”.

%KA%Megjelenésével még mindig egész modern a 2004-ben kihozott Astra H. Itt már hat számjegyű, azaz egymillió forint feletti vételárral érdemes kalkulálni%KA%

Megjelenésével még mindig egész modern a 2004-ben kihozott Astra H. Itt már hat számjegyű, azaz egymillió forint feletti vételárral érdemes kalkulálni

De volt ám modernebb kompaktja is az Opelnek 10 évvel ezelőtt, az Astra H, ami 2004-ben debütált. Kínálat ebből még bővebben van a 10 éves korosztályban, mint a Classic II-ből, hiszen a cégek ekkor már jellemzően ezt vették, meg aztán ebből jött be több az elmúlt években külföldről. Itt már (a szervizkönyves, kílmás elvárás alapján) 1 millió forint feletti a belépő ár, magasabb az átlagfutás. Amennyiben 200 ezer kilométer alatti példányt szeretnénk, 1,2 millió forint körüli összeggel kell kalkulálnunk, ennyiért azonban már vannak szép darabok, akár a szedánhoz hasonlóan nyújtott tengelytávú, óriási rakterű kombiként is. Benzines, dízel, robotváltós és a nagyobb dízeleknél hagyományos automata egyaránt van, GTC névre hallgat a kupés háromajtós, TT, azaz TwinTop a 2+2 üléses kupé-kabrió, utóbbi legolcsóbban 1,85 millió forint. Az izomverziók turbós benzinesek − 1.6 (180 LE) és 2.0 (200 LE), 2 millió forint környékén sorakoznak, kevéssel 2,5 millió forint alatt osztogatják az 1.9 CDTI TT csúcsverziókat – 135 és 150 ezer kilométerrel. Van továbbá egy szerencsevadász, aki a fotók szerint tavaly nyár óta 3,5 millió forintért kelleti előbbi motorizáltságú, de csaknem 230 ezer kilométeres TwinTopját.

%KA%Helyből az Astránál kevesebbet, vezetési élményből többet ad a Corsa. Ráadásul hátsó lökhárítóból kihúzható biciklitartóval is árultak, talán időnként olyat is lehet belőle találni használtan%KA%

Helyből az Astránál kevesebbet, vezetési élményből többet ad a Corsa. Ráadásul hátsó lökhárítóból kihúzható biciklitartóval is árultak, talán időnként olyat is lehet belőle találni használtan

Ha viszont olyan Opelt szeretnénk a 10 évvel ezelőtti top 10-ből, ami vezetési élményt is ad, az Astráknál jobb választás a 2006-ban kigördített Corsa D, ami akkoriban a kisautók közötti talán legjobb volt. Akár egy 1.3 CDTI-vel is, amivel a legolcsóbbakat kínálják. Aki ismeri, tudja, hogy turbólyukát kiismerve jól vezethető, aszkéta, karbantartása tervezhető. Rizikómentesebb persze egy nyomatékszegényebb szívó benzines, ami nem mellesleg drágább is használtan, legalábbis egy hajszálnyit. Kínálat Corsa D-ből is van bőséggel, az 1,0 literes alapmotor tényleg nagyon kevés hozzá, az 1,2-es már korrektebb. Az 1.3 CDTI-k közül a 90 lóerős váltója már 6 fokozatú, azzal kiváló utazóautó a Corsa. Volt 1.7 CDTI is, de ott az OPC is, 1.6-os turbós benzinessel, 192 lóerővel, remek kipufogóhanggal és futóművel, Recaro kagylóülésekkel. Utóbbiból 2 millió forint egy ígéretes példány. Újonnan legalább a háromszorosa lehetett.

Ahogyan látható, a 10 évvel ezelőtti slágermodellek árai mára szinte összeértek. Igaz ugyanakkor, hogy ami egy évtizede olcsóbb autónak számított, az jellemzően ma is az. Az is igaz ugyanakkor, hogy ez ma elsősorban a fenntartási, illetve karbantartási költségekben mutatkozik meg. Míg azonban 10 évvel ezelőtt legolcsóbban fapados Skoda Fabiába ültek a vevők, ma (persze nagyobb futással) szerényebb pénzért megkaphatnak egy kombi Opel Astrát is. A használt autó így aztán szó szerint nagyobb mozgásteret ad, persze nagyobb rizikóval. Utóbbit csökkentendő most eleve szervizkönyves autókat kerestünk, de a „befürdési faktor” tovább csökkenthető egy vásárlás előtt mindenképp ajánlott – lehetőleg márkaszervizes – átvizsgálással.

Ez is érdekes lehet:
 

Vezettük a frissített Skoda Octaviát

Idén nem csak új köntöst öltött a Skoda Octavia ötajtós és kombi kivitele, az utastérben is történtek...

Piaci körkép: a 10 évvel ezelőtti slágermodellek ma

Használt autót abból érdemes venni, amiből van kínálat. Megnéztük, mennyiért kapható meg a 10...

Itthon vezettük az új 5-ös BMW-t

Elindult az új 5-ös BMW hazai forgalmazása, már volt is szerencsénk vezetni. Könnyebb, látványosabb...

Bemutatkozott a Williams és a Sauber is

Vadabbak lesznek az új F1 autók, szélesebb kerekekkel és szárnyakkal. A Williams és a Sauber...

Hazai menetpróba: Fiat Tipo Kombi

Az Autobest díjas Fiat Tipo immár kombiként is elérhető. Mutatós és olcsó, szemből Tipo, oldalról...

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen...

Suzuki Ignis hazai menetpróba

Tipikus városi mini-SUV lett az új Ignis, még New Yorkban is vezettük. Szívómotor, négyhenger...

Mérföldkő: elítélték az autóját hamis óraállással értékesítőt

Ha még nem is jogerősen, de elítéltek egy eladót, aki módosított kilométeróra-állással adott...

Csökken a dízel ára, marad a benziné

Míg az elmúlt hetekben emelkedtek az üzemanyagárak, most némi áresés következik, de csak a gázolajnál...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (6 db)

Der Milan írta: 7 napja
gnx írta: múlt héten

Én mindig jót nevetek azon hogy hogyan fel vannak srófolva a használtautó árak, valójában ami 1 milláért van kirakva az nem ér többet 4-500ezernél. Gyakorlatilag eladhatatlan ennyiért.

Ez az autoneppereknek és a hiszékeny vevőknek köszönhető, remélhetőleg az utóbbiak minél kevesebben vannak.

Egy 2 milláért kínált autónak a reális értéke sem több 1,2-nél, a prámiummárkák meg végképp nevetséges áron vannak.

Sokkal reálisabban árazza be a piac az autókat amerikában, ahol nem státuszszimbólunak nézik mint európában.

Most őszintén ki az az ember aki egy 10 éves autóért több millio ft-ot kiad még 1-t sem ér, ha prémium áron volt újan akkor sem ér sokkal többet mint 1 millát.


Előzmények megtekintése

"Egy 2 milláért kínált autónak a reális értéke sem több 1,2-nél, a prámiummárkák meg végképp nevetséges áron vannak."

Ez egy 70 éves, örökké csóró ember felfogása. Nem mindegy, hogy az a 10 éves autó milyen márka és milyen típus milyen motor stb. Egy ilyen frázis elfogadható egy művészettörténet tanárnő és egy ápolónő csevegése közben, de ha valaki egy cseppet is ért a járművekhez, az olyan állatságot nem ír le, hogy egy 2 millás autó nem ér többet 1,2-nél. Amerikában sem olcsóbbak a használtatuók mint itthon, jó most nem a koreai semmi márkákra gondolok, amiből 12 egy tucat, ha már felemlegeted a prémium márkákat: mit szólnál egy 92-es Mercihez 3000$-ért?!
https://www.carsforsale.com/vehicle/details/147455

Érdemes ezen az oldalon szemezgetni, ez nem az ebay csalóka árakkal: egyértelmű itt is, mint pl. a mobile.de-n, ami szép, ami jó vagy éppen keresett az kb. azonos áron van mindenhol.

Ki lehet mondani a szentenciát, hogy mennyire drága mennyire szar egy 10 éves autó ha 1 millánál drágább, de 1 milla alatt a kínálat alja van, amivel első körben sz*pni lehet mert már elhasználták. Az ár sokszor megmutatja, hogy milyen az az autó műszakilag, vagy mennyit törődtek vele, ha valamit alul áraznak akkor annak megvan az oka, úgy mint annak is ha valamit az átlagosnál (típuson belül) drágábban adnak.

Szerintem meg tök baromság, hogy az Óvári sajtot 3000Ft/kg áron kínálják, szerintem nem ér többet mint 600Ft... Mégis sokan megveszik, többek közt én is.
A Lindt csoki meg egyenesen f*s, hogy 1200 egy tábla, bezzeg az Americana 220-ból kijön! :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Macan írta: 7 napja

NEM értem miért REG-adóznak itt. Ha a külföldön vásárolt autók adóját nem lehet visszaigényelni ??!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: múlt héten
gnx írta: múlt héten

Én mindig jót nevetek azon hogy hogyan fel vannak srófolva a használtautó árak, valójában ami 1 milláért van kirakva az nem ér többet 4-500ezernél. Gyakorlatilag eladhatatlan ennyiért.

Ez az autoneppereknek és a hiszékeny vevőknek köszönhető, remélhetőleg az utóbbiak minél kevesebben vannak.

Egy 2 milláért kínált autónak a reális értéke sem több 1,2-nél, a prámiummárkák meg végképp nevetséges áron vannak.

Sokkal reálisabban árazza be a piac az autókat amerikában, ahol nem státuszszimbólunak nézik mint európában.

Most őszintén ki az az ember aki egy 10 éves autóért több millio ft-ot kiad még 1-t sem ér, ha prémium áron volt újan akkor sem ér sokkal többet mint 1 millát.


Előzmények megtekintése

Azért sok országban azért nagyon olcsó a használtautó mert az régi autó fenntartási költségei magasak (idősebb autóra magasabb adó, biztosítás stb... inkább eladják - pl Anglia).
Viszont van olyan ország ahol meg a behozatal költségei (adói) olyan magasak hogy irreális árakat alakítanak ki az adott piacon. Pl Dánia, vagy akár pár évvel ezelőtti M.o. ahol szinte egy másik autó ára (volt) a regadó.

Aztán vannak olyan különc országok is mint Kuba ahol olyan (használt)autó árak vannak hogy arc leszakad: új (európai) ár többszöröse. (10 millió körüli Peugeot-ok, három-négy milliós ezeröcsik...) Persze ez is a szabályozás miatt...

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: múlt héten

Nézőpont kérdése mennyire vannak felsrófolva Magyarországon a használt autó árak. Sok szempontot lehet vizsgálódni. Attól függ honnan nézzük. Lehet műszakilag nézni, és lehet ezt mellőzve, csupán piaci szempontokat figyelembe venni. Tulajdonképpen a kettő össze van kombinálva. Ha csak műszakilag nézném, a 10 éves autó pl. 100.000 km-rel műszakilag még bőven van 50%-os, még az ára jóval kevesebb annál. Amin kiakadok, a rendkívül elszállt motorkerékpár árak, akár új, akár használtról van szó. Ez egyértelműen piaci szempontokat tükröz, és semmi esetre sem műszakit.

A válaszoláshoz belépés szükséges
siofoki1 írta: múlt héten
gnx írta: múlt héten

Én mindig jót nevetek azon hogy hogyan fel vannak srófolva a használtautó árak, valójában ami 1 milláért van kirakva az nem ér többet 4-500ezernél. Gyakorlatilag eladhatatlan ennyiért.

Ez az autoneppereknek és a hiszékeny vevőknek köszönhető, remélhetőleg az utóbbiak minél kevesebben vannak.

Egy 2 milláért kínált autónak a reális értéke sem több 1,2-nél, a prámiummárkák meg végképp nevetséges áron vannak.

Sokkal reálisabban árazza be a piac az autókat amerikában, ahol nem státuszszimbólunak nézik mint európában.

Most őszintén ki az az ember aki egy 10 éves autóért több millio ft-ot kiad még 1-t sem ér, ha prémium áron volt újan akkor sem ér sokkal többet mint 1 millát.


Előzmények megtekintése

A használtautók árának elszállása inkább a válsággal függ össze. 2009-től kezdve szó szerint összeomlott az újautópiac, ezért ebből az időszakból (és ezen belül is főleg a 2009-2012 közöttiből) nagyon megcsappant a piacra kerülő hazai használtautók száma és ezt még az import sem tudta kompenzálni. Emiatt drágultak meg a 2009-es és az azutáni használtautók. Ezzel viszont felhúzták a régebbi gyártásúak árát is, hiszen sokan kényszerűségből azoknál az évjáratoknál kezdtek nézelődni.

Vicces visszagondolni, hogy a nagy hitelboom idején 2004-2008-ban milyen értéktelenek voltak a használtautók. Abból az időszakból származik az a máig berögzült (bár még régóta nem igaz) tétel, hogy egy új autó árán egyből buksz 20 százalékot, ahogy kihozod a szalonból. Akkoriban ez tényleg így volt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
gnx írta: múlt héten

Én mindig jót nevetek azon hogy hogyan fel vannak srófolva a használtautó árak, valójában ami 1 milláért van kirakva az nem ér többet 4-500ezernél. Gyakorlatilag eladhatatlan ennyiért.
Ez az autoneppereknek és a hiszékeny vevőknek köszönhető, remélhetőleg az utóbbiak minél kevesebben vannak.
Egy 2 milláért kínált autónak a reális értéke sem több 1,2-nél, a prámiummárkák meg végképp nevetséges áron vannak.
Sokkal reálisabban árazza be a piac az autókat amerikában, ahol nem státuszszimbólunak nézik mint európában.
Most őszintén ki az az ember aki egy 10 éves autóért több millio ft-ot kiad még 1-t sem ér, ha prémium áron volt újan akkor sem ér sokkal többet mint 1 millát.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Mazda3 Sedan G120 Revolution Automata teszt

Apukám világa? Mazda3 Sedan G120 Automata

Megújult az idei modellévre a Mazda3. Középső benzinesével, szedánként, automatikus váltóval próbáltuk. Korrekt munka, elhibázott konfiguráció.


Kia Optima PHEV plug-in hibrid teszt

Feszültséglevezetés – Kia Optima PHEV teszt

Az Optima hibridje Európába már csak konnektoros verziójával érkezik. Nem fogad szót, működése különös, de jó használni, hatékony, és szemtelenül kevés benzint kér.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Az eddigi legrondább: Force India VJM10

Furcsa csápokat kapott a Force India F1 autója

2 órája – Sztori

A Renault gyönyörű formái és színei után bemutatkozott a Force India ormányosa. Az orr semelyik eddigi autóhoz nem hasonlítható. Mit tudnak?


Menetpróba: Mini Countryman

Csini Mini az új Countryman

8 órája – Újdonság

Második generációjába lépett a Mini városi crossovere, a Countryman. Hazai viszonyok között ismertük meg, autóztunk is sokat vele.


Az eddigi legszebb: Renault R.S.17

Több mint 900 lóerő 722 kilóhoz

18 órája – Sztori

A tavalyi még tanulóév volt, idén már a konstruktőri ötödik helyért küzdene a Renault Sport F1 Team. Londonban mutatták be idei fegyverüket.


Használtautó.hu

SKODA OCTAVIA 1.2 TSI Elegance Magyar 1.Tulaj Vez.Szkönyv

SKODA OCTAVIA 1.2 TSI...

Ár: 3.290.000 Ft

Évjárat: 2013 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN POLO 1.4 75 16V Comfortline KLIMA!KITŰNŐ ÁLLAPOT!

VOLKSWAGEN POLO 1.4 75...

Ár: 698.000 Ft

Évjárat: 2001 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

BMW X5 3.0 sd (Automata) M-Packet !Magyar!

BMW X5 3.0 sd (Automat...

Ár: 5.999.000 Ft

Évjárat: 2008 / 7

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!