Megoldás hóesésre: 4×4-es autók 1 millióig

Piaci körkép: átlagéletkor alatti összkerékhajtású modellek 1 millió forintig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vajon milyen összkerékhajtású, átlagéletkor alatti modelleket kapunk 1 millió forintért? Megnéztük a kínálatot.

Beköszöntött az autózás szempontjából minden bizonnyal legtöbb kihívást tartogató évszak, a tél. Ilyenkor sokat ér egy 4x4-es modell. Mi azonban nem sokért, még csak nem is a használtautó-piac átlagáráért (ami egyébként mostanság nem egész 1,5 millió forint), hanem csupán 1 millió forintért néztünk elöl-hátul hajtó, ám az átlagos (12,5 éves) életkornál nem idősebb, hanem lehetőleg fiatalabb modelleket. Télen ugyanis hóban és jégen nagy segítség lehet a 4x4-es hajtáslánc, persze fontos tudni hozzá, hogy csakis jó téli gumival. (Érdemes megnézni idei tesztünket!) Bár emelkedőn fölfelé, illetve induláskor azt nélkülözve is sokat érhet az összkerékhajtás, fékezéskor a hajtáslánc már nem ér semmit, így a téli közlekedéshez bizony hasznosabb, illetve fontosabb a jó gumi, mint a 4x4. Csakis olyan modellt érdemes tehát választani, amihez adott esetben egy új abroncsgarnitúrát is fájdalommentesen meg tudunk fizetni.
Hirdetés

A kínálatban (természetesen az itthon eladó használt autók zömét tartalmazó Használtautó.hu kínálatában) ugyanis igen sokféle olyan modell található, ami megfelel kritériumainknak. Keresésünkhöz a már említett paramétereken túl normál állapotot és bevallott kilométert is elvártunk - így talán valamelyest ki lehet szűrni a zsákbamacskákat. Legolcsóbban - nem meglepő módon - Suzuki Swiftet vehetünk. Az engedélyezett legrégebbi, 2001-es gyártási évvel, nem is vészes, 107 254 kilométerrel. A modell egyébként nem is Suzuki, hanem Subaru, ugyanis az összkerekes Swift Justy néven is készült Esztergomban. Ugye, hogy mennyivel jobban hangzik, hogy „egy Subarum van”, mint az, hogy „az első hazai Swiftem van összkerékhajtással”?!
Aki józan, olcsó autót akar 4x4-gyel, az vélhetően nem is nagyon kell, hogy tovább nézelődjön, igaz, van még - szintén józan - ajánlat Esztergomból. Például egy 2002-es Swift lényegében azonos áron, Wagon R+ szintén 2002-ből, már 590 000 forintért vagy 2003-ból 699 000-ért, valamint Ignis 990 000-ért. Van Ignis mondjuk 800 000 forintért is, ám az még nem a hazai gyártású, hanem japán, és bevallottan hibás az összkerékhajtása, tehát jelen esetben felejtős. Az eddig sorolt modellek mind automatikus, viszkokuplungos összkerékhajtásúak, esetükben a sofőrnek nincs beleszólása abba, hogy mikor hajtson a hátsó tengely is (ezek ugyanis kivétel nélkül fronthajtásúak alapból).
1 millió forint és 13 év alatti összkerékhajtású modellek a Használtautó.hu kínálatából
Modell Évjárat Óraállás [km] Teljesítmény [LE] Vételár [Ft]
Suzuki Swift 1.3 16V GLX Extra 4x4 2001 107 254 84 549 000
Subaru Justy 1.3 GX 4X4 2001 107 254 86 549 999
Suzuki Swift 1.3 16V GLX Servo 4WD 2002 104 000 84 555 000
Lada Niva 2002 129 000 80 590 000
Suzuki Wagon R+ 1.3 GLX 4x4 2002 156 000 76 590 000
Lada Niva 2003 187 000 82 599 000
Daihatsu Sirion 1.0 CXL 4WD 2001 116 000 58 640 000
Lada Niva 21214 2001 91 200 80 640 000
Suzuki Wagon R+ 1.3 GLX 4WD 2004 114 000 94 650 000
Lada Niva 21214 2001 132 000 80 659 000
Lada Niva 21214 2001 141 000 80 670 000
Lada Niva 21214 2004 155 000 80 699 000
Suzuki Wagon R+ 1.3 GLX 4x4 2003 102 000 76 699 000
Subaru Impreza Sport 2.0 GX 2002 226 000 125 750 000
Subaru Impreza Sport 2.0 GX (Automata) 2001 85 367 125 780 000
Lada Niva 21214 2002 224 311 80 799 000
Suzuki Ignis 1.5 GS 4WD 2003 104 000 99 800 000
Jeep Cherokee 2.5 CRD Sport 2003 124 000 143 849 000
Volkswagen Golf IV 1.9 PD TDi 4Motion Highline 2002 158 000 101 849 000
Nissan Navara 2.5 TDI 2001 115 000 103 950 000
Audi Allroad quattro 2.5 V6 TDI Tiptronic 2002 180 000 180 880 000
Suzuki Wagon R+ 1.3 GLX 4WD AC 2004 132 000 94 880 000
Renault Scénic RX4 2.0 16V 2001 153 000 139 890 000
Subaru Forester 2.0 Comfort 2005 160 000 125 899 000
Lada Niva Pick-up 1.7 2329 2006 117 000 80 900 000
Renault Scénic RX4 1.9 dci Salomon 2002 270 520 102 900 000
Renault Kangoo 1.6 16V Privilege 4x4 B.+Gáz 2002 206 012 95 919 000
Kia Sportage 2.0 16V 2001 126 000 128 950 000
Renault Scénic RX4 1.9 dCi Dynamique 2001 282 943 102 950 000
Volkswagen Passat V 1.9 PD TDI 4Motion Highline 2001 295 000 131 950 000
Jaguar X-Type 2.5 V6 Sport (Automata) 2001 160 000 196 950 000
Subaru Legacy 2.5 4WD GX 2003 310 000 156 990 000
Volkswagen Golf IV 1.9 PD TDI 4Motion Comfortline 2003 267 000 131 990 000
Daihatsu Terios 1.3 Top 2003 288 165 86 995 000
Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI quattro 2002 225 000 180 999 000
Renault Scénic RX4 1.9 dCi Privilege 2001 289 000 102 999 000
Suzuki Ignis 1.3 GLX 4WD 2005 172 110 94 999 000
Suzuki Grand Vitara (USA kivitel) 2003 226 697 129 1 000 000
SEAT Alhambra 1.9 PD TDI 4x4 Sport 2001 267 000 116 1 040 000
*
*regisztrációs adót is tartalmazó ár, a modell nélküle hirdetett ára és a plafont kevéssé túllépő, adóval növelt ára miatt került táblázatunkba
Ha már technikai megközelítés, ugyanígy viszkokuplungos a Ford Mondeo alapú Jaguar X-Type, ami 950 000 forintból már magyar rendszámosan lesz és fényűző, automataváltós összkerekes, továbbá a Renault Scénic RX4, illetve a Kangoo is. Ezek már drágább, többet futott, elvileg finomabb és persze sokkal több hibalehetőséget hordozó autók, mint az egyszerű Suzukik. A viszkokuplung talán a legkényesebb és egyben leglassabban kapcsoló összkerékhajtásnak tekinthető, aki komoly terepjárót szeretne, az legolcsóbban még mindig Lada Nivát kap zárható differenciálművel és felezőváltóval - kínálat bőven van belőle. Az átlagigényektől persze messze van. Azokhoz még a Suzukiknál is miniautósabb Daihatsu Sirion (ugyancsak viszkós) összkerekese is közelebb áll.
Ahogyan lépkedünk feljebb árban, még a regadóval 1 040 000 forintos SEAT Alhambra 1.9 PD TDI is józan, legalábbis csaknem minden másnál józanabb választásnak tűnik. Haldex kuplungjával ez is jellemzően csak fronthajtású, viszont a nagy egyterű szükség esetén mindenhova elvihet, miközben nagyon kényelmes utazóautó, s a Haldex kuplung nem csak gyorsabb, tartósabb is a viszkónál. Hozzá képest talán az összes többi ajánlat nyűgösebb. Hiába kapcsolható összkerekes és felezőváltós egy Nissan Navara, alapból hátsókerékhajtású, közúton gyakorlatilag csakis úgy használható, utasterével pedig szűkös. Az érdekesebb ajánlatok közül való az állandó összkerékhajtású Subaru Impreza, ami automataváltósan is megkaparintható, de még akár első Forester is beleférhet az egymilliós árba. Meg akár Jeep Cherokee is, igényes, központi osztóműves, kapcsolható összkerékhajtással, Audi A6 a szintén profi és állandó összkerekes, Torsen differenciálműves quattro hajtáslánccal, van 10 éves Golf Variant és Passat PD TDI (Haldex rendszerrel) és a kevesek által ismert, terepen kifejezetten ügyes, apró Daihatsu Terios is (állandó 4WD-vel). Amerikai kivitelben kínálkozik egy Suzuki Grand Vitara is (elektromosan zárható diffivel). Sajnos utóbbit sem tudjuk tiszta szívvel és nyugodt lelkiismerettel ajánlani, hiszen az USA-verzióhoz nehézkes lehet az alkatrészbeszerzés.
Ennyi pénzért nem túlzottan koros összkerekest keresve jellemzően el kell fogadni a magas futást (vagy Suzukit kell venni), a sokat használt autók közül pedig jellemzően olyat érdemes nézni, amiből bőven van kínálat. Hétköznapi használatra így bizony Subaru, Volkswagen és még bizony Suzuki Wagon R+, illetve Ignis lehet ajánlott, ha már az első Swift korosnak tűnik (mert az is). Komolyabb terepre természetesen a Lada Niva, mellette pedig a Daihatsu Terios és a Jeep Cherokee is javallott. Használt összkerekes vásárlásakor nem szabad elfelejteni, hogy az egész autó mellett annak hajtásláncát is ajánlott átvizsgáltatni, illetve próbára tenni. Továbbá, ha abban szeretnénk magunkat télen biztonságban érezni, akkor vásárlás utáni karbantartására, „nullrevíziójára” és akár egy garnitúra jó abroncsra is érdemes pénzt tartalékolni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 19:51
    Permalink

    Audi Allroad quattro 2.5 V6 TDI Tiptronic, 2002-ből 180 000 kilométerrel. Hahahahöhöhöhö 😀
    Itt Németországban is a duplájába kerül, ha véletlenül akad. Ennyiért nyugodtan tessék megszorozni 3-mal a futott km-ek számát, A Cherokee-nál csak 2-vel.

  • 2017.10.29. at 19:51
    Permalink

    Audi Allroad quattro 2.5 V6 TDI Tiptronic, 2002-ből 180 000 kilométerrel. Hahahahöhöhöhö 😀
    Itt Németországban is a duplájába kerül, ha véletlenül akad. Ennyiért nyugodtan tessék megszorozni 3-mal a futott km-ek számát, A Cherokee-nál csak 2-vel.

  • 2017.10.29. at 19:51
    Permalink

    En is olvasgatom mär egy ideje ezt az oldalt es neha olyan bakikat talälok a cikkekben, hogy az elkepesztö. Kb mintha közben kukoricät morzsolnänak. Rendszeres, hogy a mellekelt kepek egy mäsik szeriät vagy evjäratot äbräzolnak, helyesirasi hibäk is akadnak böven mondjuk az meg elnezhetö lenne.
    Erdemes megnezni a veteli tanäcsadot, vannak äm ott is erdekessegek…

  • 2017.10.29. at 19:51
    Permalink

    összkerékhajtásúnak összkerék hajtásúak, de a viszkokuplung semmit nem ér, csak ha jó kiegészítő elektronika is van hozzá….ezeknél max elakadásnál segíthet, de menet közben nem..ami jó összkerékhajtású szgk, az az Audi quattro, Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer EVO…na ezekben lehet bízni menet közben is…A terepjáró az más téma, ott a Niva, a régi Pajero-k, na és a régi Land Rover Defender és a Toyota..használható még a Suzuki Samurai, vagy a Jeep…de ezek az X6-os, vagy Q7-es és társaik csak arra jók hogy jaszkarizzon az ember hogy sok pénze van..de terepre ki ne menjen velük..

    Amúgy az igazi terepjáró még mindig a RÁBA Steiger :))))) ))))

  • 2017.10.29. at 19:51
    Permalink

    Gratulálok. A táblázatot hogy sikerült összeállítani? Vagy a benne szereplő vételárak az autóhitelhez az önerőt mutatják egyes esetekben? Vagy esetleg nem egy használtautó.hu-t nézünk.

    Pl 2005-ös Subaru Forester 2.0 Comfort 899.000. Persze… Szerintem egy 1-es lemarad előle, mert a legolcsóbb példány is 1,8 milla.

    2002-es Subaru Impreza Sport 750.000. Konkrétan egyetlen egy darab leharcolt foshalmaz van ennyiért, amit egyáltalán számításba is lehet venni, azok 1 milla felett kezdődnek.

    Ilyen erővel én is tudom ajánlani hogy vegyél AUDI S8 Quatrot 2000-est, mert csak 999.000

    http://www.hasznaltauto.hu/auto/audi/s8/audi_s8_4.2_quattro_tiptronic-7442203

    ..holott inkább a 2 millához van közelebb a reális ára, amit érdemes is megvenni.

    Nincs kedvem a többit is végignézni, de kapásból ez volt az első amin nagyot néztem.

  • 2017.10.29. at 19:51
    Permalink

    Jó a cikk. Mivel anyagi lehetőségeim meglehetősen korlátozottak, ezért én ezt a Bakonyban úgy oldottam meg, hogy vettem egy Nívát vizsgával 200-ért, és azt hajtom, ha tényleg rossz az út. Évente max ezret megyek vele, amúgy meg ott van mellette a kisfogyasztású dízel. Mert szerintem fölösleges azért az 1-2 hét miatt milláért 4×4-es kocsit venni.

Vélemény, hozzászólás?