Józan kisautók legfeljebb egymillió forintért

Piaci körkép: okos kisautók egymillió forint környékén

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két új kisautót teszteltünk mostanában, adta magát, hogy a használtpiacon is legott szétnézzünk: milyen ötajtós, klímás modelleket kapni olcsóbban, egymillió forintért?


A faceliftes Renault Twingo és a ropogós Volkswagen up! kipróbálása után született az ötlet: nézzük meg, milyen most a használtpiac kisautós kínálata! A tesztgépek jócskán 3 millió forint feletti árához képest felső határként kerek egymilliót álmodtunk meg, ragaszkodtunk a klímához, de ahhoz is, hogy igenis legyen a lehető legpraktikusabb, azaz ötajtós a kiscsalád mindenese a lehető legkisebb, maximum egyliteres benzinmotorral. A Használtautó.hu keresőjében még a következőket állítottuk be kritériumként: csakis fényképes hirdetésekre voltunk kíváncsiak, elvártuk az érvényes magyar okmányokat és a műszaki vizsga meglétét legalább még az idei évre, az árplafont 1,2 milliónál húztuk meg, mondván csak lehet alkudni valamennyit, vagy ha olyan a járgány (és esetleg 100 ezret lealkudtunk), hát még egy „százast” valahogy nyilván össze lehet rá szedni, nem lehet öregebb 12 évesnél (ha már ez a magyar átlag…), s még egyszer: 5 ajtó, legföljebb 1000 köbcentis benzinmotor, klíma.
Hirdetés
Néhány modell persze nem ment át a rostán (pl. Suzuki Wagon R+, mert abból nem volt klímás-egyliteres), a kereső 13 típus közel 140 példányát listázta ki.

Legfeljebb 12 éves, 5 ajtós, klímás kisautók 1 millió forint környékéig*
Modell Évjárat Futott km Vételár (Ft)
Chevrolet Spark 2005-2009 26 000-138 000 699 000-1 190 000
Citroën C1 2006-2007 40 000-107 000 1 129 000-1 199 000
Daewoo/Chevrolet Matiz 2000-2005 41 000-180 000 519 000-869 000
Daihatsu Sirion 2000 84 000-126 000 580 000-699 000
Hyundai Atos 2001-2003 56 000-64 000 595 000-799 000
Kia Picanto 2004-2007 64 000-101 000 679 000-1 190 000
Nissan Micra 2002-2005 40 000-159 000 900 000-1 199 000
Opel Agila 2002-2005 40 000-130 000 599 000-800 000
Opel Corsa 2000-2004 98 000-123 000 629 000-929 000
Peugeot 107 2006-2007 58 000-87 000 1 150 000-1 199 000
Suzuki Swift 2000-2002 120 000-131 000 510 000-699 000
Toyota Yaris 2000-2005 56 000-153 000 650 000-1 200 000
Volkswagen Polo 2000-2001 84 000-150 000 727 00-899 000

* Feltételezve, hogy 10 százalék körüli rész lealkudható, s hogy bizonyos esetben, ha olyan az autó, esetleg néhány tízezer forint még összeszedhető rá
A táblázatban soroltak közül Matiz/Spark, Micra és Yaris rengeteg van, a többi jóval kisebb számban képviselteti magát a beállított és említett kritériumok alapján. A kakukktojás egyértelműen a Daihatsu Sirion, amelynek egyik példánya összkerékhajtású (nem véletlen, hiszen Subaru Justy-klón). A Matiz/Spark és Daewoo/Chevrolet névcseréről vélhetően ma már senkit nem kell felvilágosítani - amúgy 2005-ben volt pár hónap, amikor a Daewoo-ból már Chevrolet lett, a Matizból viszont még nem keletkezett Spark, szóval ki-ki vérmérséklete, sznobizmusa, a csokornyakkendők iránti szeretete vagy a régmúlt gyűlölete mezsgyéjén gondolkodjék amerikai vagy koreai termékben, talál Matizt, illetve Sparkot. Mindenképp koreait kap, ami persze egyáltalán nem gáz, amennyiben olcsó és olcsón fenntartható, egyszerű autó vásárlása a cél.
A Matiznál/Sparknál egyáltalán nem komolyabb autó a miénk, a Swift, ami a 10-12 éves kategóriában a maga 120 ezer km körüli futásával és 600 ezer forintos átlagárával az őszinteség és az A-ból B-be jutás szinonimája. Volkswagen Polót ilyen kis motorral csak az vegyen, aki nagyon ráér, s inkább kell neki a jelvény, mint az igazán gazdaságos és bölcs üzem. Hasonló a helyzet az Opel Corsával, illetve az Agilával, utóbbi sokkal dobozabb, mint rendes, ferdehátú kis városi és családi mindenes.
Ha a vezetett szervizkönyv, első tulajdonos, magyarországi származás, sérülésmentes állapot, valósan szerény futás extra kívánalmaknak mindegyik példány nem is felel meg, de kis szerencsével ezen kívánalmakat teljesítő példányokra is lehet bukkanni. Hab a tortán az egynél több légzsák, az ABS és/vagy a szervokormány, no meg az is, hogy a kis-, sőt miniautók ritkán töltöttek és töltenek be nyúzott cégautói szerepkört. Így, amennyiben beérjük az S-es mérettel, nem kell az L, de az M sem, jó eséllyel botlunk tényleg megkímélt, kevés kilométeres, gondosan szervizelt, garázsban és becsben tartott darabokba a piacon.
Például Micrából, a hölgyek egyik kedvencéből. Amennyiben tetszik, nagyon nem lehet vele mellélőni. Az Atos vagy a Picanto a Hyundai és a Kia márkanevek okán kevésbé népszerű, a Yaris annál inkább az, és ezt az ára is tükrözi. Motorilag egyértelműen a Toyota kiskocsija a legjobb (harapós, nyomatékos úgy, hogy szinte semmit sem fogyaszt), de hopp, a fiatalabb és modernebb 107 és C1 blokkja is ugyanaz a háromhengeres, nem? Nem, hiszen 1 millióért az első generációs Yarist kapjuk még négyhengeres benzinessel, s míg az Aygo, illetve a vele közösen, Csehországban készített C1/107 testvérpár eleve háromhengeressel debütált 2005-ben, a Yaris csak az akkor bemutatkozott második generációjával kapott háromhengeres alapmotort. A Yaris valamivel - utas- és csomagterével is - tágasabb náluk.
Mégis melyiket ajánljuk? Ez most nem lesz túl meggyőző, de mindegyiket, mert 1.: viszonylag olcsón elgurul az összes, 2.: márka- és modellspecifikus, szimpátiaalapú a helyzet, mint mindig, 3.: egy-egy adott kocsit vizsgál a vevő, s nem átlagsztorit, amikor valóban vásárlásra adja a fejét, végül, de nem utolsósorban magunk sem tudjuk, melyiket választanánk. A többet futottal szemben egészen biztosan a kevesebbet futottat (de nem az órájában gyanúsan keveset mutatót), az idősebbel szemben a fiatalabbat, közülük pedig az olcsóbbat. Az egygazdást, a vezetett szervizkönyvest, a két (vagy három) gyári kulcsost, a sérülésmentességéről rétegvastagság-mérővel tanúbizonyságot tevőt, a kívül-belül ápoltat, szépet, az ABS-est, a szervkormányost, a plusz téli gumist, a felemeltet, a szerelő által átnézettet. Ha már lemondtunk a kényelemről, a nagy csomagtartóról és a vezetési élményről, legalább ez maradjon meg nekünk, a józan gondolkodás és a célszerűség öröme.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Egyszer már visszamentem :D. Annyit mondott: a határon belül mentem. Lakott területen belül max. 55-el, kívül 97el szoktam menni. Aki lassabb azt letolom :D. De meg szoktam nézni a police.hu-n az aktuális listát hol vannak fényképészek és ha sietek ezen kívül megnyomom, de nem túlzottan.

    Tegnap éjszaka lassan mentem, szabályosan egy “kedves fiatalember” mégse adott elsőbbséget. Benne voltam a körforgalomban és láttam hogy nem fog megállni. Fékeztem, erre észrevette magát. Aztán kielőzött, én meg reflektor kapcsoltam neki:D, majd befékezett és kiszállt nagy lendülettel. Erre tőlünk 2 nagydarab emberke kiszállt, mire elsunnyogott, h. hát ő meg akart állni. Hogyne, én meg most jöttem a marsról. De ha egyedül lettem volna, akkor a tűsarkú a megoldás, de 1-2 tisztességes pofont még ki tudok osztani ha kell. Nem hagyom magam.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Te vagy a legproblémásabb felhasználó?
    Nem vagyok nyuszi, abszolute nem. Sem itt, sem a való életben. HA kell vezetek agresszíven, leelőzöm a kis tepertővel az Audi A8-at, mentőt, stb. Nem félek semmitől, csak a fényképésztől 😀

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Szia Milán!

    Tudok olvasni, észrevettem ki kezdte.
    Nálam van egy szint ami után az ilyeneknek már nem válaszolok. Eleinte igen, mert senki nem pocskondiázhat anélkül hogy meg ne védeném magam, de egy idő után felesleges, mert az ilyen “nem embert” ez élteti. Ennyi a szórakozása. Nekem van jobb dolgom is, mint ilyeneknek válaszolgassak. Most is csak azért válaszolgattam ide, mert nem az a pasi, sőt senki nem kötött belém, de kezdett eldurvulni a fórum. Egy idő után unalmasak az ilyen figurák.
    Nem gondoltam hogy Téged az ilyen alakok szórakoztatnak.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Persze én is beszólok, megvédem magam. De van egy szint ahol nekem eljön az “okos enged…”. Itt ezt még nem érzékeltem a fiúk/férfiak/pasik között. :D:D:D

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Kedves Olvasók!

    Az utóbbi hónapokban több kritikát is kaptunk egyes cikkeinkhez érkezett hozzászólások kapcsán.

    Először is szeretnénk kijelenteni, hogy bár alapvetően konzervatív hozzáállással próbáljuk megfogni az autós témát, szellemiségünk liberális, nem gondoljuk, hogy az internet és olvasóink szabadságát moderátorként kellene korlátoznunk. Ugyanakkor annak sem örülünk, hogy ilyen vérre menő, keresetlen kifejezésekben bővelkedő disputa alakult ki olvasóink között, ráadásul az alapvető témától elrugaszkodva, hangvételét tekintve helyenként elfogadhatatlan stílusban.

    Hogy a kecske is jól lakjon, és a káposzta is megmaradjon, a következő döntésre szántuk el magunkat. Nem kívánjuk utólag moderálni a topikot, de azt sem szeretnénk, ha továbbgyűrűzne az itt kialakult verbális csata. Ezért mostantól – remélhetőleg örök mementóként – lezárjuk ennél a cikknél a további kommentelési lehetőséget, mert nem szeretnénk óvóbácsit játszani feltehetően zömében felnőtt, az alapvető társasági érintkezési formákkal tisztában levő olvasóink körében. Tekintsük ezt virtuális sarokba állításnak minden kommentelő számára, aki nem elfogadható hangnemet ütött meg a kialakult vita során.

    Reméljük, hogy a továbbiakban senki sem próbál felvett álca mögé bújni, és olyanokat írni vagy kijelenteni itt az oldalon, amiket élő szóban, vitapartnerével szemtől-szemben sem engedne meg magának. A jövőben pedig sokkal jobban odafigyelünk a cikkekhez írt hozzászólások stílusára: nem írunk külön etikai kódexet, de aki átlépi az udvariassági határokat, azt mostantól egyszer figyelmeztetjük a visszavételre, majd az emberhez méltatlan viselkedés megismétlése esetén kizárjuk a fórumból. Ne legyenek kétségeik, kiváló programozóink vannak a cégnél, öt perc alatt kiszűrik nekünk a trollkodó olvasók ip-, MAC- vagy bármilyen más, azonosításra alkalmas címét, úgyhogy új álnevek készítésével sem lesz értelme próbálkozni.

    További kellemes olvasgatást és kommentelést kívánunk az Autónavigátoron, és még egyszer kérjük, hogy tartózkodjanak a vulgáris és személyeskedő megjegyzésektől oldalunkon!

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Igazad van. Mit csinálsz, ha kapsz egy provokatív önérzetsértő hozzászólást valakitől??? Csak úgy csupán unalomból valaki így szórakozik.
    Behúzod füled farkad és elsomfordálsz?? Szó nélkül tűröd, hogy “orrba verjenek”?
    Igen, a kulturált magatartáshoz hozzátartozik egy fórumon, hogy a témáról beszéljünk, valamint ugyanúgy kiemelt fontossággal bír egymás tisztelete, és a tolerancia a másik iránt. Sajnos a magyar nemzet úgy globálisan (tisztelet a kivételnek, akik kevesebben vannak) nem az utóbbira épül.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Engem nem érdekel ki milyen sportos vagy szájhős, de elég unalmas hogy a cikkhez való normál hozzászólás helyett csak a felesleges szájtépés megy, meg a személyeskedés.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Ha tudnál valamit az Autónavigátor történetéből, akkor azt is tudnád, hogy ez a szerkesztőség a végtelenségig gyámoltalan abból a szempontból, ami ellen persze teljesen jogosan felháborodtál.
    A szájhőst úgy tudom elképzelni, aki 30 kg. tolószékestől. Megnyugtatlak Milán nem az a típus. Ezt csupán a további tévedések elkerülése végett említettem meg.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Nem érdekel az Autónavigátor története. Ez itt egy fórum ahol nem káromkodni, nem egymást szidni kell. Ha így gondolod/gondoljátok menjetek máshová, pl. ringbe. De el tudom képzelni hogy mindketten csak szájhősök vagytok.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Engem egyikőtök se érdekel, de ilyen stílus miatt ha nem hagyjátok abba mind a kettőtöket bejelentlek és mehettek melegebb éghajlatra. Ez a stílus a kocsmába való, de még oda se.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Ebben az esetben Te soha semmihez ne szólj hozzá, mert mint az idiotizmus császára még egyetlen értelmes megnyilvánulásod sem volt sehol sem, a primitív vesztes hisztériádat meg már mindenki unja.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Azért nem reagáltál érdemben, mert az indulataiddal voltál elfoglalva 🙂

    Nekem 30 kissé soványnak tűnik , ha azt vesszük egy olajcsere alaphangon 10 úgy hogy te csinálod, én a féket is fel szoktam újítani legalábbis a nyergekben a tömítéseket, meg komplett folyadékcsere, futómű-kormánymű átnéz, elektromosság, idegesítő apróságok amiket az előző tulaj már leszar vagy berhel helyrehozni, vezérlés ékszíjak feszítők cseréje, tökmindegy, hogy ki mit mond. Ezek a legalapabb dolgok használt és főleg öregebb autó vásárlásakor, legalábbis nálam, kivéve ha annyira közeli ismerőstől veszed, hogy 100 százalékra tudod mi mikor volt.
    Nyilván ettől függetlenül előjöhet a meglepetés.
    A kocsiddal kapcsolatban meg továbbra is fenntartom, hogy nézz körül fórumokon.

    Se többre nem tartod magad, se igényesebb nem vagy, csak szeretsz pénzt költeni és ezért vettél picantót, oké értem én, mert az nem kommersz, tiszta sor 🙂

    Azért a kötelezőket csak megcsináltad rajta, vagy nem?

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    A szerelem 2000-ben kezdődött mikor a kolléganőm vett egy ilyet, akkor az év autója volt, megjegyeztem. Akkor nem kellett autó, de azt mondtam ha nekem lenne, ilyet szeretnék. Aztán ezt el is felejtettem. Se keret, se szükség nem volt autóra. Elült a szerelem. Mikor 2010-ben vennem kellett ránéztem erre, de elnéztem az árát. 1.049.000 helyett 1.490.000-et néztem. Annyi nem volt nem is néztem. A kereskedő ajánlotta, mondom, de nekem az drága, mire mondta h. mennyi az ára és felcsillant a szemem.
    Autópályán mentem 2004-ben a Kalos-al 130 km/h-val és elég erős szél fújt, hát rendesen vissza kellett venni és erősen fogni a kormányt. A Yaris-al akár hiszed, akár nem nem érzi a szelet annyira, mint a Kalos. Mondjuk mivel 1000 cm3-es nem is megyek vele 120-nál többel pályán, főúton max. 97, az még nem ad drága fényképet:).

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Jól tetted, hogy azt vetted, az értékét is jobban tartja, ezt a szeles témát nem tudom elhinni, node annyi baj legyen.
    Amúgy gratulálok az újdonsült szerelemhez 🙂

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Ez egy érdekes dolog volt mikor vettem az autót. Volt egy keret és MEGBÍZHATÓT szerettem volna. Nézegettem sokfelé. A végére maradt a szívem csücske amit meg is vettem és egy Daewoo Kalos 5 ajtós. A Yaris 2000-es a Daewoo 2005-ös volt. Mégsem a fiatalabbat vettem. A szüleimnek 4 ajtós Daewoo-ja van, szélben mentem vele, rendesen borigatja, na a Yarist azt nem akármit is mondtok. Évente 35.000 km-t megyek, de újra ezt választanám. Mercit akkor vennék ha nyernék a lottón, ehez a szememben csak status szimbolum. Páromnak 1993-as Opel Astrája van, vehetne újabbat, de amire használja elég. Ahová kell elviszi, és kész.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    [i]“csak te mindíg a mondandóm azon részén pörögsz, ami számodra sértő, és azzal vagy elfoglalva, hogy visszavágj valamivel, ahelyett, hogy tényekkel megcáfolnád azt”[/i]

    Ezen nincs mit csodálkozni, aki nulla – de inkább negatív – tudással rendelkezik valamint a tényeknek pont az ellenkezőjét hiszi (lsd. pl. Hummer zöldebb mint a Prius), és a gondolkodás is megoldhatatlan feladat számára, annak csak a hisztéria marad. Ígyhát neki nincs választása, ezt kell tennie.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Szia,

    Hát nekem egy 1-es Priusom van 1,75m-ért vettem, de tuningolom is.
    1 éve van nálam, ezalatt vettem rá:
    – 4 gumit 35e
    – Elülső gumi gömb harang 10e
    – Bőr kormány védő 4e
    – Karosszéria helyre állítás, polírozás 30e
    – Rendőr belém tolatott 40e (de a biztosító fizette)
    – Belehúztam egy beton virág ládába a küszöböt 30e
    – LED helyzetjelzők 2e
    – Mosatások 2e kb 10 volt 20e
    – USB szivargyújtó 1e
    – Műszaki 30e
    – Szervizek 2 volt 70e
    – Kód kiolvasás aksi állapot felmérés 5e volt 3x, 15e
    – 2 vissza hívás 0Ft
    – Kerék összetartás, állapot felmérés 18e
    – Mobil kit 2e
    = 267e Ft

    Tuning:
    – írható lambda szonda 60e,
    – 1,3 Yaris vezérmű tengely beszereléssel 60e
    – LPG kit 300e
    – Gázpedál tartó automatika 10e
    = 430e Ft

    Biztos, hogy van amit kihagytam, pályamatrica stb. 697e Ft kb amit eddig költöttem rá.
    Üzemanyag szempontból 165-el vettem most 190 van benne majdnem, az 25e km.
    Átlag fogyasztás 4,5 benzinből, 6L gázból 250Ftos áron 15Ft/km = 375 000 Ft-ot költöttem.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Látod, legalább volt egy szórakoztató 5 perced mire végigolvastad 🙂
    Valóban mindegy milyen autója van a másiknak, itt a szemléletek mások, végeredményben amire rá szerettem volna világítani úgy alle zusammen, hogy SZERINTEM nem éri meg az a felár amit egy új kocsira kifizetsz cserében egy megbízható olcsó használttal, valamint ez is pont arról szól hogy a hülye trendnek engedve azért vesz az ember újat mert azt sulykolják a fejébe nap mint nap, hogy attól különb és igényesebb lesz mint a kispolgár, marketing maszlag az egész, fogyasztói társadalomnak… no meg vannak a Zemberek akik félnek a használt öregektől mert tény és való, sajnos minden sarkon átvernek, de a saját hülyeségükkel is hozzájárulnak egy minél nagyobb romba való beleszaladáshoz 🙂 Ez nem azt jelenti, hogy ebből kiindulva én mindenen spórolok és szakadt 1000 éves ruhában járkálok, mer’ jó az foltozva is, meg lakókocsiban lakom, de véleményem szerint az autó az ember életében anyagilag egy olyan tétel aminél nem kell eget rengető dolgokat feladni és mégis sokat tudsz spórolni.
    Látod neked nem volt keret a mergára, nekem lenne de mégse veszek, ha ettől igénytelen kispolgári surmó vagyok, hát istenem. Ez a baj ezzel az országgal, itt az autó nem használati tárgy hanem státuszszimbólum, ruha teszi az embert alapon forog az egész.
    Amúgy csak zárójelben jegyzem meg, bár azt fogják mondani, hogy mekkora gurunak képzelem magam, de a c mercik nagyon szeretnek rohadni és lehet hogy nem láttam eleget, de egy yaris szerintem ezerszer megbízhatóbb. Ha pedig sikerül váltanod nagyobbra, akkor c merci kategóriában ott az a4 audi, sokkal kellemesebb a fenntartási költsége, galvanizált, és legalább ugyanannyira irigykedik rá a szomszéd is 🙂

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Azt, hogy egy autóra mennyi pénz ment el mióta megvan, szerintem nem igényel sok munkát kiszámolni, én megtettem, az opelom 5 év alatt eddig 500párezer forintban van, árával, szervízzel adókkal, gumikkal, egyszerűen az üzemanyagon kívül mindennel, kimentem megnézni mert fel van írva egy papírra, mindezt felkerekítem 600-ra, hátha véletlenül kihagytam valamit, bár szerintem nem, mindegy, 600 ezer.
    Egy ilyen végösszegre lennék kíváncsi a yarissal kapcsolatban, hogy mennyi ment el rá konkrétan eddig.

    Éves futásom 20000km, ez nagyjából fedi is a valóságot, mert pont 6000-rel mutat többet mint vételkor, ennek 5 jegyű csak a számlálója, és másfél hónap különbség van a vételi dátumhoz képest, a fogyasztás átlag 6 liter.
    Ez 370 forintos átlagárral számolva annyit jelent, hogy 100 000 km alatt 6000 litert tankoltam bele nagyságrendileg 2 220 000 ért.
    Végösszeg: 2 820 000 / 100 000 = 28,2Ft / km
    Ezt még lehet bőven pontosítani ha az ember utánanéz az éves átlagáraknak.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Eddig azt hittem csak a csajok tudnak veszekedni, de amit Ti itt produkáltok az nem piskóta.
    Most nem tök mindegy melyikőtöknek milyen autója van? Azért van olyan, mert az az igénye, arra telt, az életmódjához elég az is.
    Példa, hogy értsétek: nekem egyedülállónak, utazgatós munka (ter, képv.) elég a Yaris is. Bevásárláshoz, mindenhez. Szerettem volna C-s Mercit, de nem volt rá való keret. Érthető?
    Abbahagyhatnátok az acsarkodást.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Te magad írtad le, milyen módon veszed az autót és utána mit csinálsz vele, igazad van általánosítások, téveszmék rabja vagyok nem tagadom, egyáltalán nem gondolom magam óriási gurunak, meggyőzhető vagyok észérvekkel, csak te mindíg a mondandóm azon részén pörögsz, ami számodra sértő, és azzal vagy elfoglalva, hogy visszavágj valamivel, ahelyett, hogy tényekkel megcáfolnád azt. Valóban nem láttam eleget, hisz ahogy a mondás tartja, jó pap holtig tanul.
    Igen, nekem tényleg tökéletes autó ez a kis kadett, voltak előtte sokkal különbek is, ez tök véletlenül került hozzám mikor nagyon összetörtem a 6-os mazdám és kellett valami amivel járkáljak, havernak meg ott állt az udvarban megörökölte a nagyfaterjától és kölcsönadta, majd annyira beleszerettem pont az igénytelenségébe, a filléres fenntartásába és hogy nem kell sajnálni, hogy megvettem tőle. Amúgy nagyon jót mosolyogtam, hogy te attól érzed magad igényesebbnek, meg többnek egy kisplogárnál, hogy szinte milliós felár mellett egy swift helyett egy picantóban ülsz. 🙂

    Megint azzal voltál elfoglalva, hogy beleköss az írásomba, ahelyett hogy kiszámoltad volna a dolgokat és szépen leírod, tessék te hülye, ennyi és ennyi a végösszeg.

    Tényleg ebben igazad van, bocs elírtam, kevesebbet vesz el, mondjuk úgy, hogy amennyivel kevesebbet fektettem bele, azt balga módon haszonként realizáltam, a végeredmény tökmindegy, mert annyival vastagabb a zseb nem?
    Oda biztos nem jutok mint Márk, ha eddig nem derült volna ki, én pont azt mondom, hogy jobban megéri minél kevesebbet fektetni a kocsiba, szóval úgy néz ki nem figyelsz.

    Neked is további szépeket 🙂

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Roland! Az üzemanyag fogyasztást objektívebben lehet értékelni.
    A kért tényezőid vizsgálata bonyolult, sok munkát igényel, mert a használt autó piaci adatokat be kellene vigyem excelbe és km arányos árképletet meghatározni belőle, továbbá megtudni a km arányos szervízköltséget.

    A yarist ismerem, add meg az autó adatait amivel össze kellene hasonlítani.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Sajnálom, hogy úgy jártál az utángyártott első lengőkar készlettel. Van ilyen is, meg olyan is persze, nem kizárt, hogy abból a mumus lengőkarból csak az úgymond gyárit szabad megvenni, illetve az információ pénz és hatalom e téren. Utángyártott is van több cégtől, nem mindegyikkel sül föl az illető, csak tudni kell azt, hogy melyik gyártó. Azonkívül egy autónál van még legalább 500-600 tétel, amiben lehet kalkulálni, gyári, vagy utángyártott.
    Az alkatrész egy bonyolult, rizikós világ, volt benne részem bőven. Sok sok információ kell hozzá, meg rangsor ismerete a különböző gyártók között stb. stb. Nagyon alaposnak, körültekintőnek kell lenni. Egy évtized elmúltával már kezd az illető viszonylag otthonosan mozogni benne, ha szívvel, lélekkel csinálja, és van kellő bátorsága. Nem az a terület, hogy csak beesik az illető az utcáról aztán néhány hét elmúltával már “profi” is.

    Megértem azt is, hogy az autószerelők nagy része preferálja az úgymond gyárit, főleg ha alkatrész kereskedelemmel is foglalkozik egyben. A magasabb egységár nagyobb haszonnal kecsegtet, másrészt a gyárival általában könnyebben, gyorsabban dolgozik.

    Azért az én felhozott fékpofa példámnak is csak a végeredménye sikertörténet, és az eset rámutat sok mindenre. A gyári betét 16.000 Ft lett volna, még a megvett 4000. Nem bonyolult dologról van szó, így valószínű a gyárit bevágja az autószerelő se perc alatt, oszt csókolom, ide a pénzt. Az utángyártottat meg saját magam aprólékosan illesztettem be a nyeregbe, ahol kellett a betét fémrészén ott reszelővel igazítottam. Na ezt egy autószerelő nem csinálja, mivel a munkadíj mindkét esetben ugyanaz. Viszont az adott esetben nekem 12.000-ért megérte ezt csinálni, sőt nem is annyi, mivel kb. dupláját futja el, mint a gyári.

    Ja és hiába kopott el a (puha) gyári betét 60.000 alatt, a féktárcsát nem kímélte. Olyan hullámos volt, hogy azt is cseréltem együtt a betétekkel (hitvány volt a féktárcsa anyaga is). Most 76.000 km után még mindig jobban néz ki mindkettő, mint a gyári volt 60.000 – nél.
    E területen nyilván vannak ellenpéldák is, de hát ez egy francia autó :-).

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Ezt majd még holnap átolvasom, mert megmondom őszintén így két sör után már csak mosolyogni tudtam rajta, de azért tetszik, köszi 🙂
    Ha mindezeket a dolgokat levezetnéd úgy is, hogy a yarisra mennyit költesz végösszegben mindennel együtt tankolást leszámítva, akkor az lenne még nagyon hasznos.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Egy kereskedésben álló autóról elég sok mindent ki lehet deríteni, tudod van az állapotfelmérés nevű folyamat, 2 és fél évig egy használtautó kereskedésben dolgoztam értékesítőként 🙂
    Az, hogy te nem jársz utána a dolgoknak a te bajod, ezzel ki is meríted az ideális vásárló fogalmát, megveszed az autót mert tetszik, great deal, gyere máskor is 😀

    Utána kapásból elkezded használni, úgy hogy az égvilágon semmit nem tudsz róla, nem csináltál vele semmit. Általában egy főtengelyszimering elég hosszú ideig szivárog mielőtt elhányná magát, az olajpumpában meg ha elmegy a tömítés, általában bevillan a lámpa, mert elenged a nyomásból. Minden bántás nélkül, amit leírtál a szopással a hozzánemértéssel és a külön szerszámokkal meg minden dokumentáció hiányával meg hogy a szervíz vekergatja a fejét mert hülye megoldásokkal van összerakva az autó, hát az nálam kimeríti a szar típus fogalmát, ennek semmi köze ahhoz hogy öreg az, vagy nem.
    Amúgy se szeretnék ilyen olasz meg francia autós közhelyekbe belemenni, főleg ezeknél jellemzőek az általad leírtak, (ne aggódj van németeknél is, elég ha megnézel egy A mercit) de csak példaként mondom, hogy a 80 as évjáratú cápámhoz az utolsó csavarig gyári számmal, az alkatrész tömegével és képpel mellékelve 5 percen belül kilistázok bármit a első rendszámtartótól a hátsóig, pedig egy alig több mint 80 ezres példányszámú kocsiról van szó. Ha meg ilyen szopáshegyekkel teli öreg autód van amihez semmi nincs de te bele vagy szerelmesedve, akkor megsúgom neked, gyanús hogy nem vagy egyedül, nagyon sok olyan fórum van akár az adott típusra, ahol hozzád hasonló emberek osztják meg tapaszalataikat vagy folytatnak számodra is hasznos információban gazdag eszmecserét.

    Igen, volt rá alkalmam, bár sokra nem emlékszem, valószínűleg nem volt túl nagy élmény.
    Mindkettő kicsi, kényelmetlen, letolnak vele az útról, és egy komolyabb oldalszél hatására sávot váltasz bármily kormánymozdulat nélkül. Az hogy egy fokkal de inkább egy féllel jobb minőségű a kia belseje hát istenem… Mennyivel kerül többe? Mennyivel tartja jobban az értékét? Mennyivel fáj a pénztárcámnak többe az hogy a ból b be nem ezzel hanem azzal megyek?
    Ilyen összehasonlítás érdekel engem.
    Ez a 10 év átlagának a 20 deriváltjának az oszcillószkóp defribrillátora arányosítva a megtett kilómterekkel maszlag nem érdekel.
    Mennnyibe került, mennyit fogyasztott, mi az a végösszeg amit ráköltöttél hogy kiszolgáljon, cserébe mennyi kilóméterért mentél, mennyit szoptál vele, lerohadás stb.
    Én a kadettot kerek 140 ezerért vettem, bőven nincs 700 ban az autó úgy, hogy minden szarság ebbe benne van a tankoláson kívül. A felkészítés, a szerelés, az összes papírmunka, biztosítás súlyadó, tökömtudja mi, tehát jófej leszek azt mondom 700 ban van a kocsi 0 szopással kopp-kopp.
    Ezek után számolgathatjuk a fogyasztást. Meg hogy egy évben mennyit hoz a kasszába a kissebb étvágyával, na egy ilyen összehasonlításra lettem volna kíváncsi nem arra, hogy ülj be mindkettőbe aztán megtudod, amúgy meg én a kadettot használom, az audit az asszonynak vettem 😀

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Én nem vonom kétségbe egy percig sem amiket leírtál, sőt ebben a mai világban még teljesen hihető is hogy a szart drágán adjuk el egy népszerű/elismert márkával, tipikus jelenkori marketingfogás. Igazából én is saját autós példákból és a hozzám nagyrészt hiteles emberek által eljutott esetekből indulok ki. Tipikusan az audival jártam úgy, ugye ennél a típusnál az első lengőkar készlet a “mumus”, hát abból először az utángyártottat vettem meg 50 ezerért, na ez fél évet bírt ki, majd megvettem a gyárit 120 ezerért ami ugyanezen körülmények között már több mint másfél éve bent van és ha a jövő héten el is száll még így is jobban megérte, főleg ha hozzáveszem, hogy 50 ért félévente még az 1 nap szopit is be kellett volna vállalnom amíg kicserélem, plusz ugye a folyamat végén irány a futóműves. Na, most az eset nem egyedi ugyanis jóbarátom akinek egy b5 passatja van amibe tlejesen ugyanaz a készlet tartozik tök ugyanebbe a cipőben jár hisz együtt vettük mindkét szettet annyi különbséggel, hogy az ő kocsiján nem fél év hanem 8 vagy 9 hónap után köszönt le az utángyártott.
    Igaz, ez csak 1 példa a sok közül, de nekem elég volt, a féknél meg szerintem a puhább betét nem feltétlenül hátrány, hisz oké hogy hamarabb elkopik, de a tárcsát nem nyalja szét annyira meg ráadásul egy puhább összetételű anyag jobban rá tud simulni a keményebbre ergo ez a fékhatás szempontjából hasznos lehet, mint mikor két keményet nyomsz össze, persze ez részemről csak egy kósza feltételezés, nyilván nem csak attól kophat el hogy puha, hanem mert akár szar anyagból van.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Jó az eszmefuttatásod, tetszik, de szerintem nem indokolt ilyen mély alapossággal kezelni ezt az egész kérdést. Erről egy régi eset jut eszembe. Volt egy öreg szaki kisiparos ismerősöm, aki hadilábon állt a könyveléssel. Majd kapott egy adóellenőrzést. Persze semmi nem volt rendben nála. Számon kérően felteszi a kérdést neki az adóellenőr: [i]“Ha ennyire nem vezeti a könyvelést, honnan tudja hogyan áll anyagilag a vállalkozása?” [/i]
    Válassz: [i]Egyszerű, belenyúlok a farzsebbe, ha van benne pénz, rendben vagyok, ha nincs, akkor abbahagyom az egészet.[/i] :-)))
    Az igazság az volt, hogy volt a farzsebben bőven. 🙂

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    [b]“ami vicces, az inkább hogy szerinted nincs különbség gyári és utángyártott alkatrész között, de úgy vagyok vele kár itt győzködni a másikat,”[/b]

    Nézd, 22 éven át egy nagy multi cég speciális alkatrészeinek a biztosítása volt a feladatom, ami 6000 pozíciót jelentett évenkénti többszöri fordulással és milliárdos érték mellett. Volt módom bőven tapasztalatot szerezni ez ügyben. Végigtanulmányoztam több tucatnyi európai telephelyű, világhírű, vagy éppen az adott iparágban világvezető nagy gyártócégek anyaggazdálkodását alkatrész ügyben.
    Az úgymond “gyári” alkatrész jobb minősége az esetek 99%-ában tudatosan keltett legenda, aminek anyagi háttere van. Volt olyan cég, ami az adott iparágban világelső, (termelőberendezéseket gyárt) raktárában 40.000 tétel úgymond gyári alkatrész várta a vevőket, amiből gyári valójában csak mintegy 100 tétel volt! A többit úgy vásárolta össze különböző beszállítóktól, majd átkódolta, és sajátjaként, mint gyárit értékesítette. A különbség csupán a beszállító árához viszonyított 200-300%-os felár volt.
    Másik világelső gyártócég meg csak egy összeszerelő csarnok volt csupán, meg egy irodaház tervezőkkel stb. és egyetlen tételt sem gyártott, csak a mások által beszállított tételekből építették össze termékeiket.
    Tudom, van 1 – es számú 2 – es és 3 – as beszállító. Az 1-es az ami a gyári alkatrészt jelenti, ez általában a minőség miatt foglalja el ezt a pozícióját, de nem kismértékben az emberi kapcsolatok függvénye is! (jatt, vagy nagyobb jatt). (Csak erről nem illik beszélni.)
    A 2-es 3-as számú beszállítónak van kapacitása arra, hogy a kereskedelmet ellássa úgymond olcsóbb, utángyártott alkatrésszel. Nagy általánosságban azért olcsóbb az utángyártott, mert nincs rajta a gyártócég, azaz az összeszerelőcég minimum 100%-os felára.

    Csak egy érdekes saját autós példa. A Saxo-t 10.000 km-rel vettem 9 évvel ezelőtt. 3 év múlva, vagyis 6 évvel ezelőtt, amikor volt benne 60.000 km, fékezésnél furcsa hangot hallok az elsőfék felől. Hazaérve megnézem, látom a fékbetét a vasig lekopott. A gyári fékbetét garnitúra 16.000 Ft ba került volna akkor, az utángyártott meg 4000 Ft. Megvettem a 4000 Ft-osat. Azóta ezzel az utángyártottal elmentem 76.000 km-t és még mindig csak 50%-os kopottságú, még a “gyári” 60.000 – nél a vasig kopott.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Hogyne rész számítások:
    Yaris
    Átlag, 5 L/100km *420Ft/l /100 = 21 Ft/km
    Technikával, 3,5 L/100km *420 Ft/l /100 = 14,7 Ft/km
    Vezetés technikai megtakarítás 1 év 15 000 km átlagos megtett km esetén 6,3Ft/km*15e=94,5e Ft
    Kadett
    Átlag, 6L/100km *420Ft/l /100 = 25,2 Ft/km
    Technikával arányosítva várhatóan 4,2 L/100km *420 Ft/l /100 = 17,64 Ft/km
    Vezetés technikai megtakarítás 1 év 15e km átlagos megtett km esetén 7,56Ft/km*15e=113,4e Ft

    Kadett-Yaris éves vezetéstechnikával megszerezhető megtakarítás = 113,4e Ft-94,5e Ft= 18,9e Ft.

    Ha teszünk állampapírba pénzt, ami mai 7% kamaton 270e Ft esetén pont 18,9e Ft-ot hoz.

    Vagyis ha veszünk egy kadettet és a Yaris felárát állampapírba tesszük jobban járunk-e ?
    Kadett+270e FT összeg mint Yaris?

    Ha valakinek a megtakarítási %mutató elvárása nagyobb 7% nál akkor a 270e értelem szerűen csökken. 14% melletti elvárás csak 18,9/0,14= 135eFt.

    De ha a Yaris felárából gázosítjuk a kadettot és költünk 200e Ft-t
    Akkor 4,2*1,15= 4,83L/100km gázfogyasztással és 260 Ft-os áron 12,55 Ft/km közlekedési költséget feltételez 17,64 Ft/km helyett. Vagyis éves 15000 km esetén itt 5,09*15ekm=76 350 Ft
    Ez pl már 76350/200eFt = 38,17%-os megtérülési mutatóval rendelkezik. Közel 2,5 év.
    Ebből a logikából kiindulva, M.o.-on a minél olcsóbb autó és megbízhatóbb autó a prioritás mert a pénz ára magas.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Yaris különbség 20 ezer évente: Na ezzel a mondattal kezdődő hátralevő részhez én már vagy túl fáradt vagyok, vagy lemaradtam valamiről. El tudnád ezt kicsit az én tompa elmém számára is felfogható módon magyarázni?

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Eszemben sincs azt állítani, hogy a mai autók szarabbak, ha neked úgy jobban tetszik, akkor újrahasznosított anyagokból rakják össze őket, a bonyolultságukból adódóan hajlamosak csak jobban a meghibásodásra, igaz az 5 év gari kompenzál. Persze az más kérdés, hogy mindez mennyibe kerül 🙂 ami vicces, az inkább hogy szerinted nincs különbség gyári és utángyártott alkatrész között, de úgy vagyok vele kár itt győzködni a másikat, amúgy az én kötelezőm is 10 körül van évente, telj adó 7700 szintén /év.
    Szerencsére van komolyabb autóm is, egy 2000-res A6-os audi 1.9 tdi 110 ló, szóval hidd el nem kadettos szemellenzőn keresztül nézem a világot, csupán próbálok olyan típusokat válaszani, melyek megbízhatóak, és alacsony fenntartásúak és ha netán szerelni kell, akkor nem szenvedés, bár a szenvedés az általában a szar típus, emberi hülyeség, vagy nem megfelelő körülmények pl. szerszám vagy műhely híja kombinációkból ered.
    Nekem az a jellemző tulajdonságom, hogy inkább biztosra megyek, főleg ha az adott alkatrész nem kerül horror összegbe.
    Amúgy viccen kívül kíváncsi lennék egy swift-picanto összehasonlításra konkrétan, hogy mitől ég és földnyi különbséggel jobb ez mint az, és mitől annyival igényesebb a picanto.
    Mellesleg értem én mire gondolsz, hogy mennyivel jobb a lancia, DE az le lett használva és blabla ennyit ráköltöttél stb hogy jó legyen ÉS még így is tele a nadrág, hogy bármi baja előjöhet, a kia meg kezdetektől a tied ésígytovább, te nevelted fel és teljesentutiratudodatutit, na itt jönne elő az, hogy használt autónál állapotot veszel ami szerinted hülyeség, akkor kérdem én mikor megvetted a lanciát odamentél, aha ez az évjárat, ilyen motor, ezésez a felszereltség, ennyibe kerül, oké köszönöm fizetnék, így történt?

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Na én csak annyit fűtök, hozzá, hogy 5 literesből ki lehet hozni 3,5 L/100km-t. Ha az ember megy 15000-et egy évben, 420 Ft/l-es Benzin mellett 94 500 Ft/év-et jelent. Vagyis 4-5 év alatt vehetsz még egy olyan autót.
    Ha kadettodat veszem alapul kb. 4,2-t lehet kihozni belőle, 6 helyett, 114 000 Ft-ot tudsz kihozni belőle évente.
    Yaris különbség így évente kb 20 000 Ft.
    Ha állampapírba akarunk pénzt tenni akkor 7%ot várunk el rá minimum, ha ez elég nekünk akkor 285 e Ft-al fizethetünk érte többet mint a kadettra. Ha ennél olcsóbban csökkenthető akkor előnyöd van.
    Az autók egyszerű érték csökkenését az első 5 évben a 10 évre számolt 250 000 km arányba számítandó, 5 év után pedig a vételi és eladási km közötti aránnyal kell csökkenteni.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Arra, hogy a 6 eves kia nem fog az ut szelen hagyni, azert ne vegyel merget, bär teny, hogy az esely kevesebb. En mikor az E jelü 88-as kadettomat vettem, lecsereltem a vezerlest, olajat, összes szüröt, tömitest, es minden olyan forgo-kopo alkatreszt, a feken es kerekcsapägyakon keresztül a gyujtaselosztoig ami tenyleg elhasznälodhat az evek sorän, hozzäteszem fillerekböl, a kocsi 1 hetig volt csinälva, mindenböl a gyärit kapta es mint az utobbi evek bizonyitjäk, nem volt hiäbavalo, es sohase volt gyomorgörcsöm hosszabb utakon, pedig többször megjärtam erdelyt, az utobbi 3 evben meg a mellekes utak mellett van minden honapban egy ut grazba es vissza vegig pälyän, többnyire 130-140 es tempoval. Igen, mivel egy 2 kazettäs magno is bonyolultabb elektromossägi szempontbol, legaläbb egy gonddal es sok räköltessel kevesebb 🙂
    Amugy meg nem igazän ertem a müszaki logikädat, az hogy 5000 ren belül egy jelado computer meg ilyen bizbaszok tönkremennek, egy alig par eves kocsinäl is ugyanugy fennäll, nem is biztos hogy kevesebb az esely, föleg hogy gyakorlatilag szinte hulladekbol kell a tulelektronizält kocsikat összerakni (tömegtermelni) manapsäg a költseghatekonysäg jegyeben…
    Velemenyem szerint egy öreg autot megveszel, normälisan megcsinälod es utäna kezded hasznälni, nem csak annyi, hogy olaj vezerles levegöszürö aztän iräny suräny, mert igy persze hogy mindig elöjön valami es allandoan szerelgetni kell, ez ilyen magyar szokäs, megvärjuk mig tönkremegy, szidjuk, aztän megcsinältatjuk, de kifizetünk pluszba meg kitudja mennyit szällitäsra, uäna meg megy a szöveg, hogy hu megbizhatatlan, meg ilyenolyan szar, gyomorideg, csak helyben hasznälom mer felek hogy otthagy, hosszu könyvbe ne kezdj bele stb.
    Vezerlest pedig elövigyäzatossägbol cserelünk, olyan mint az alkatreszeknel a tulmeretezes, mert az esetek többsegeben mire meghallod hogy gond van, a dugattyud legataresztös lesz, jobb esetben meg csak a szelep görbül el, de a legszerencsesebb esetben is hengerfejet kell bontani aminek a költsege nagy altalanossägban feler 8-10 vezerlescserevel, a bosszankodäsrol meg hogy addig se tudod hasznälni nem is beszelve. Nem kötelezö, te dolgod.
    A lanciädat meg elhiszem hogy 10 szer különb auto, en is meselhetnek a capaimrol meg az audimrol, de semmilyen szinten nem väg itt temaba. Itt a kisauto es fökent a költseghatekonysäg amiröl szo van, vegülis nekem csak annyi a meglätäsom, ha valaki tenyleg költseghatekony szeretene lenni, akkor ott az öregebb suzuki swift 4-5 kiloert, megbizhato, filler az alkatresz, es elvisz a-bol b-be, nem fizetsz ki egy gurigät majdnem ugyanennyi ertekvesztessel, a hitelröl ne is beszeljünk, mert valljuk be nem äll minden sarkon egy jomunkäsember autoväsärläsi szändekkal es ezmellett 1 millkoval a zsebeben, arrol nem is beszelve, hogy a §$&”%&%” magyar ällam gyakorlatilag bünteti az uj autosokat läsd teljesitmenyado, holott nyugaton pont forditva van, ez is vicc.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Jaj bakker a legeslegnagyobb gyenge pontjät kifelejtettem az automnak, hisz magyarorszägon autoväsärläsnäl ez az egyik, ha nem leginkäbb döntö szempont: Erre nem irigykedik a szomszed…
    :DDDDD

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Hät komolyan sräcok, minden tiszteletem a tietek.
    Szerencsere nem olvasok sok kisautos forumot, mivel nem vagyok erintett a temaban, de abban gondolom egyetertünk, hogy a kisauto ältaläban azert kerül egy häztartäsba, hogy annak költseghatekonysägät szolgälja, aki “cukisägbol” vagy a trend kedveert vesz ilyesmit az pont nagyivben tesz rä mennyit kajäl.
    Na most, nekem van egy 1.3S 75 nyihaha motorral megäldott 6000 eves opel kadett sedänom amiben ezekhez a gyüszükhöz kepest el lehet normälisan ferni, akkora csomija van, hogy a szerszämos lädäim melle meg egy häromtagu csaläd utazokofferja is befer, az auto eszik betonkemeny 6 litert es nem folyamodok semmi trükkhöz ezen ertek eleresehez.
    A költseghatekonysägi oldalat nezve pedig az egesz auto miota nälam van (5 ev) teljes veteläräval ätiratässal es a räköltött szervizekkel együtt nincs 5 azaz ötszäzezer jo magyar forintban, komolyabb meghibäsodäsa, amit ne tudtam volna sajät kezüeg orvosolni gyakorlatilag nulla.
    Igen, tisztäban vagyok a gyenge pontjaival is hogy öreg meg nincs abs meg legzsäk meg villogo karäcsonyfa egö es 8 csillagos töresteszt, söt szervo se, es räadäsul magyarorszägon ez egy sarkalatos pont: semmilyen trendiseget nem sugäroz, nem tetszetös, nem cuki, nincs flamingorozsaszin gyöngyhäz fenyezese.
    Na mindegy is, lenyegeben a mondanivalom nagyjäbol annyi hogy költseghatekonysägi szempontbol szämomra ezek a yaris, smart es tarsai kategoria valahogy ertelmetlennek tünik, hisz kifizetsz egy valag penzt az ärära, ezen felül a szerviz is baromi dräga, legaläbbis nem hinnem hogy 10 ezer forintbol gyari alkatreszekkel munkadijjal együtt barmelyiken is lecserelnek egy vezerlest, plusz mondjuk 10 evesen akkora bukoval adod el, hogy kong a fejed.
    Termeszetesen a lehetösege fennäll hogy en lätom a dolgokat rosszul, es a gondolkodäsom gyakorlatilag mär a välsägauto kategoriät meriti ki, de bär nem szorulok rä szerencsere, sokat tudok sporolni ezzel a regi vassal es ez nagyon tetszik, hisz ennyivel többet tudok äldozni azokra akiket es amiket szeretek.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Na ma vezettem 50-50 város, közút max 70 útvonalat, az 1,4 honda Jazzel (2. gen)
    Oda felé 2,8, vissza 3,4-el zártam az utat.
    Szóval hajrá !

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    1,3-mast, hogy kisebb legyen a fogyasztás.
    Azért kint, mert tisztán gázüzeműként olcsóbb a regadó.
    1,3 és 1,5nél ugyan az a furat, hengerfej, vezérmű.
    1.3masba is belemegy a Prius dugattyú. (csere méret és a hengerfej miatt akadálytalanul hozza majd a 10,5 helyett a 13:1 fizikai sűrítési viszonyt.
    Az 1,5nek csak a lökete hosszabb.
    Ez csak jótékony hatással lesz, mert benzin nélkül magasabb termikus hatásfokkal használja fel a gázt, mert hosszabb ideig tud égni. (bár nem olyan hosszan mint a priusba, rövidebb lökethossz miatt, de pörgősebb)
    Hideg indítást és max teljesítményt egy standalone ECU biztosítja, meg a szegényítést is.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Magyarországon, butaság újonnan hibridet venni 🙂 sőt más autótípust.
    Újonnan nincs olyan Yaris aminek megegyezik a furata és hengerfeje a Priuséval.
    Az 1es Prius 1,5-séből hozták létre az 1,3-1,5 Yaris blokkot.

    A terv az, hogy szlovákoknál kap gázrendszert és elektronikát+vizsga, ezzel itthonra, már tisztán gázüzeműként jön be, kibelezve belőle a benzint. Itthon Prius dugattyúkat fog kapni és optimalizálást. Árba ugyan ott lesz mint a Prius 😀 nem lesz jó 😀

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Igaz lesz.. itt megnéztem,
    http://topcarguide.com/gen/991/toyota-yaris

    1.0 L-es régi 5,7 új 5,4 (ezzel voltam 3,2-őn)
    1.3 L-es régi 6,0 új 6.0
    1.5 L-es régi 6.8 Verso 6.7

    Családi 1,4 Honda Jazz is megy nekem 5.1ről 4.0-ra

    Viszont ez még mindig azt jelenti, hogy verhető a Prius, egy Yarissal, csak fel kell adni a csomagteret, vezetési komfortot és ugyan olyan olcsó lesz. Mondjuk fél millióval olcsóbban is lehet kihozni.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Az szerintem 6.5, 6.8-nál nem fog lejjebb menni. Nekem is 1.3-as autóm van(Swift 86LE), és 6.5 nél nem igen lehet lejjebb vinni városba, mert azért még se lehet fent tartani a forgalmat. Kint amúgy 4.9 et eszik.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Rendben, bár városban ugyan úgy tud menni, csak gyorsan és többször kell reagálni a forgalmi helyzetre, 20km/h fölött alacsonyabb gangokban is játszható a “hintáztatás”, eddigi tapasztalataim szerint 5-ösbe 55-70 4esbe 45-60 között lehet játszani(ez már városi).
    Igazából a város még jó is mert nem kell 5ös 2000 fölé menni.

    Akkor itt figyelem mi lesz az esetleges eredmény.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Köszönöm a tanácsokat , de mint írtam , a kocsit szinte teljesen városi üzemmódban hajtom , rövid távokon , sok megállással. Az általad javasolt módszerek , nehezen megvalósíthatók szerintem ilyen használat mellett , de majd látjuk . Köszi !

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Hát olyat kellene megpróbálj, hogy nullázod az átlagot, telerakod a kocsit sima 95-sel és a következőket teszed vele kb legalább 50, de ha megy 100km-en:
    – Nappal csak helyzet jelzővel mennél
    – Ha szívató üzem van és várakozol mindig lekapcsolod, ha tudod, hogy 30 secnél tovább vársz akkor is leállítod.(nem forgalomban, kivéve vasútátkelő)
    – 60 alatt ablakkal és környezet szabályzóddal hűtsd az autót, klímát csak 24 fok felett és üzem meleg motorral, ha az részterhelésen van.(Nincs szívató üzem és stop&go és 60 km/h felett)
    – Úgy parkolj, hogy szívató üzemben lehető legkevesebb legyen a tolatás üzem
    – Szívató üzemben befűtésre kerül a katalizátor és a hengerfej, a gyújtás elvan tolva és az üzemanyag kevésbé hajtja a főtengelyt, így maximum fél állásig nyomjuk csak a gázpedált, mert alapból rádúsít
    – 2-esben 1500 alatt mindig üres, fékezés vagy gyorsítás következzen
    – Megpróbálhatnál egy üzem meleg állapotból induló mérést is egyszer
    – Lendület szerzésnél az 1est 2500nél váltsd el a 2est, 3ast, 4est 5öst 2000-nél. (a lényeg, hogy 1500ra esen vissza a fordulatszám, mert innen van ideálisan levegő a gyorsításhoz)
    – Haladás, 5ösig felkapcsolni és 2000-ig nyomni kb 10L/100km pillanatnyi gyorsítással, majd vedd ki üresbe és a korábban megfigyelt 1500 fordulatszámhoz tartozó sebességnél tedd vissza 5ösbe és gyorsíts ismét 2000-re
    – Lassítás fokozatban hagyni 1500nál lejjebb kapcsolni, (ha a helyzet igényeli közben egy kis féket hozzá adva, 20 alatt csak lassulás és fékezés működjön)
    – Ha mindenképp 5ös 2000-es fordulatszámhoz tartozó sebességnél gyorsabban kell haladj, akkor próbálj dragelni 1 kocsi távolságra magas felépítményes kamiont. (Magas sebességen haladáskor, a pedált állandó ponton tartsd, a lejtőn gyorsulj, az emelkedőn veszíts a lendületből, csak 5ös 1500nál kezdj nagyobb gázt adni.

    Kíváncsi leszek, hogy tudod e ezzel felezni a fogyasztásod. Vagy megpróbálhatom én is és fizetem az üzemanyagot.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Hát az alapján amit a kocsid fogyasztásáról írtál , Te egy szuper sofőr vagy .Az én 1.3-as Yarisom fogyasztása nagyon sok , a Tiédhez képest . Én a kocsit 95 százalékban városban használom , rövid távra . Télen állóhelyben fűtés , nyáron végig klíma , és így jön ki 7.5-8 literre az átlagfogyi , már több év átlagában .

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Igen, mert ezzel könnyebb érvényesülni a médiában 🙂 és van költség hatékonysági határa, ami a másik hozzáállásról nem mondható el és csak tart a végtelenbe.

    Hát nem söpörnek, 90re feltolom 8-10Liter és 3-4Litert adok neki, ezzel 5-6 km-en esik a sebesség 75-ig. De itt általában senkit nem zavarok ezzel, városba meg haladok a többivel, persze nem mászok a seggük után, de így is úgy is beérjük egymást. Szóval nálam igaz az hogy előzget és a végén ugyan abban a pirosban állunk csak ő 1 autóval előrébb : )

    Yarisba van 1-2 ötletem ami reálisan meg is térül, csak ahhoz tudnom kéne a kiinduló adatot.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Mennyit lehet belőle kihozni nyáron?
    Nekem a Priusom most 4,1-4,3mat eszik.
    Kaptam kölibe egyel újabb Yarist 1.0-sat, amíg a Priuson kampány visszahívás volt és azzal 3,2-3,4et mentem.
    Az egyel régebbiből mennyit lehet kihozni?

    Lenne 1-2 dolog amit csinálnék, csak tudnom kéne érdemes e vele játszani?

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    A kialakult eszmecseréhez annyit fűznék hozzá , hogy minden autó elromlik , csak az nem mindegy , hogy hányszor , és mennyiért javítható . Saját tapasztalataim szerint a japánban gyártott vasak tartósak , és megbízhatóak hosszú évek átlagában / Mitsu , Mazda-6 , Lexus , Yaris/ Az általam említett márkák képviselői szigorúan benzinesek , a dízel az már más kategória meghibásodás és javítás szempontjából !

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Sokszor gondolkoztam már azon, hogy milyen lehet egy másik yaris, másik üléssel, másik motorral, más típusú rádióval, stb. Mert sokszor úgy érzem, hogy a sok szerencsétlen együttható miatt ilyen kényelmetlen az egész számomra. Egyébként valóban nagyon fordulékony, és egy pillanat alatt lehet vele parkolni bárhol, bármilyen szögből. Még amit nem írtam: a kormány olyan béna anyagból van, hogy ha picit is izzad a tenyerem, egyből elcsúszik rajta. Márpedig nekem eléggé izzad 🙂 És nem a fogásommal van a baj.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    A reggeli hozzászólásom nem mentődött le a rendszer miatt, de nem is baj. Kérdeztem ha ennyire nem tetszik a Yaris miért nem cseréled le, de magvan a válasz. Spec. én 170 centi vagyok, de beszálláskor soha nem ütöm be magam, a rádióm is jó. Az üléseket pedig még akik néha beülnek is dicsérik h. milyen kényelmes, nincs olyan földön az ülés mint más autókban. Nem vagyok elvakult, jobb lenne kicsit nagyobb csomagtartó, de minden mást szeretek benne. Olcsóbb a kötelezője, kis helyen le tudok vele parkolni, fordulékony.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Egyébként rengeteg jó tulajdonsága is van az autónak, amiket nem írtam le. Azért csak negatívumokat írtam, mert engem ezek állandóan zavarnak, így az autó használatát kellemetlenné teszik. Nem az én tulajdonom, de rendszeresen vezetem. Még sokat vezettem korábban egy 2003-as avensist is, az sokkal jobb autó minden lehetséges szempontból. De a váltó abban is hulladék volt.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    ÉN Micrával kb,80000km mentem különösebb gond nélkül 1000kcm motorral .Zömmel egy két utassal.Ha nincsenek túlzott elvárásai az embernek tökéletesen megfelelt.Fogyasztása 6 l körüli volt,
    ami ezért nem a legjobb mert ezt már nagyobb autók is tudják.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Én egy 2005-ös 1.0-ás Yarist hajtok, még a modellváltás előttről, még nincs benne 100 ezer km. Motorja iszonyat nyomatékszegény, gázra nagyon lassan reagál magas fordulaton is, de ha megindul, legalább nem lassú (csak annak érződik). Váltó recseg-ropog, kellemetlen, valamint szinte minden alkatrésznek gagyi érzete van. A rádió alapfelszereltségben egy hulladék. Maga a vétel sokat akadozik, meg szemetel (nagy az áthallás a frekvenciák között?). Ha pedig van normális vétel, akkor is úgy szól, mint egy darab sz@r. Ez eddig még oké, de van még mit szidni rajta bőven. 170 centi se vagyok, de ha beszállok, mindig beverem a térdemet a kormány mögötti, műszerfal alján található fémcuccokba. Kormány állítható magasságú, de az üléssel együtt vagy úgy lehet beállítani, hogy magasan üljek és túl közel legyenek a pedálok, vagy pedig pont fordítva, és nyújtott karral kell vezetnem, ami kényelmetlen és veszélyes. Tökéletes beállítás számomra NINCS. Ezenkívül maga az ülés alapból nagyon kényelmetlen, nem is emlékszek hasonlóra más autóban. Egyébként egy nagyobb motorral sokkal elviselhetőbb lenne az autó és sokaknak jó választás lehet, de semmiképp sem 170 centi fölött.

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Feleségem egy Toyota motoros Peugeot 107-es típussal fenyegeti a járókelőket. Az autó teljesítményével nagyon meg vagyunk elégedve! Belső tere nekünk épp’ elég. Én csak javasolni tudom! A jármű a benzinkutat hírből ismeri, úgy hogy mi szinte csak városban használjuk. A csomagtartó csak ütközőzónának van. Az iskolatáska berakása!kivétele is komoly kihívást jelent. De mindezekért, és mindezek ellenére nagyon szeretjük Cukit.
    Szervíztapasztalatról nem tudunk beszámolni…

  • 2017.10.30. at 23:45
    Permalink

    Nekem 2000-es Yarisom van, limitált széria kuplung nélküli. 12.dik éves, de bárkinek ajánlom. Klímás. Ha ügyesen vezetsz még csökkentheted is a költségeket. Megvettem a digit mérő 10 évesen 6,3-at mutatott 1 tulaj használta. Én vagyok a második, 2 év, 70 eter kilométer és már “csak” 5,9-et mutat. Autópályán 6 liter, városban, főúton vegyesen 5,5 körül elvan:). Szeretem nagyon.

Vélemény, hozzászólás?