Renault Clio kéne, de melyik is?

Piaci körkép: Renault Cliók minden ársávból és életkorban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Felidéztük a 25 éves történetét, most meg megnézzük, melyiket mennyiért lehet ma használtan megvenni. Renault Cliók minden árban és korban.


Múlt heti cikkünkben megírtuk a 25 éves Renault Clio sztoriját. Most meg átnyálazzuk a hazai használtkínálat több mint 600 eladó autóját - ennyi Clio kínálkozik ugyanis. A kérdések a szokásosak: melyik évjárattól mit kapunk, melyik változat ajánlott, kinek mekkora áron, melyik lehetne jó? Mivel ekkora a kínálat, a legolcsóbb, de még tisztességes szaladgálós gépektől a pár éves, modern, sőt újszerű példányokig minden akad. Minden ársávban lehet találni korrekt példányt, csak keresni kell. A Clio eddigi négy generációja alapvetően nem rossz konstrukció, így a szerelő sem sorolt végtelen hibalistát.
Hirdetés


Elöljáróban annyit, hogy az 1990 és 1998 közötti első generációnál már csak a kora miatt is kérdés a rozsda. A sárvédők, az ajtók alja és a padló olyan helyek, amit minden vásárló tud ellenőrizni. A talán kiszopósodott futómű esetleg porladó bekötéseinek ellenőrzéséjhez már nem ártana csápos emelőn alánézni, de egy filléres autó vásárlásánál ez a művelet lehet, hogy a legtöbbeknél úgyis ki fog maradni. A második szériában már lehetett négy légzsák, a már az elsőhöz is elérhető ABS a legtöbb példányban volt is már, így relatíve olcsón szerezhetünk egy egykoron négycsillagos Euro NCAP töréstesztű autót. A sokat futott dCi dízelek kerülendők és a prüszkölő, erőtlen 1.2-es 16 szelepesek is. Nála lehetnek tömítetlenségi gondok, márkaszervizben csak az anyagdíj 80 ezer forint. Az újabb évjáratoknál meg a kipufogógáz-visszavezetés, azaz az EGR szelep hibája miatt elkokszolódó motorokra kell figyelni. Igaz, ez minden modern típusra, nem csak a Renault-kra igaz.

Használt Renault Cliók - az érdekesebbek - különböző árban és életkorban
Modell Évjárat Óraállás (km) Ár (Ft)
Renault Clio I 1.2 RL 1994 220 000 120 000
Renault Clio I 1.2 RL 1997 215 000 270 000
Renault Clio I 1.2 Campus 1997 193 000 299 000
Renault Clio I 1.9 D RN 1993 224 000 319 000
Renault Clio I 1.8 16V 1991 230 000 250 000
Renault Clio II 1.2 16V Expression 2002 210 000 459 000
Renault Clio II 1.4 16V Dynamique Plus 2004 230 000 699 000
Renault Clio II 1.4 16V Dynamique 2004 135 000 799 000
Renault Clio II 1.5 dCi Azure 2004 162 000 520 000
Renault Clio II 1.2 Campus 2011 12 000 1 699 000
Renault Thalia I 1.4 Expression 2005 93 000 749 000
Renault Thalia I 1.4 16V Expression 2006 104 000 799 000
Renault Clio III 1.2 16V Autenthique 2007 147 000 1 099 000
Renault Clio III 1.2 16V Voyage 2007 77 000 1 275 000
Renault Clio III Grandtour 1.2 TCE Dynamique 2009 90 000 1 549 000
Renault Clio III 2.0 16V RS 2008 95 000 2 390 000
Renault Clio IV 1.2 16V Zen 2014 47 000 2 899 000
Renault Clio IV 1.5 dCi Trend&Style 2013 104 000 2 890 000
Renault Clio IV Grandtour 1.5 dCi Expression 2013 58 000 2 999 000


Ha átböngésszük a Clio első szériájának hirdetéseit, akkor a legolcsóbbak között elég sok a lesajnált darab. Közülük talán a táblázatba beválogatott, 120 ezerért kínált hat a képek alapján a legőszintébbnek. Korrodált, korábban láthatóan törött kasztni, szakadt és koszos belső, rozsdafoltokból álló kipufogó az érem egyik oldala. Jó pont a leírás szerint nem kehes motor és a fél év műszaki. Ha van barkácskedv és hely, ahol lehet szerelni, akkor lehet még benne fantázia, ha nincs akkor fél év után megy a süllyesztőbe. A nála újabb, drágább és megkíméltebb példányokkal viszont még jó pár évre tervezhetünk. Például az 54 lóerős kis 1.2 Campus, ami alku előtt három kiló. Tiszta utastér, Euro 2-es, tehát kék plakettes rendszám és van MP3-as rádió is. Városba nem is kellhet több. Meg aztán akad Clio 16V is, rusnya külsővel, de felújított motorral. Projektalapnak ideális, napi járósnak soha.

A Clio II-es szériájából én eleve kihagynám a korai évjáratokat és a 2001-es első ráncfelvarrás utániak közül válogatnék. Ezek már mind duplaoptikás, sima búrás fényszórót kaptak és a benzinmotorok is 16 szelepesek. A feljebb említett 1.2-essel ennyi idősen és jellemzősen nem kevés kilométerrel már lehetnek gondok. A szerelő szerint az 1.4-es, 98 lóerős a leginkább agyonvághatatlan motor, ami nem azt jelenti, hogy ne kéne benne olajat és időnként gyertyákat és vezérlést cserélni, de az átlagosnál jobban bírják a magyar viszonyokat is. Ha valaki talál egy 1.6-osat, azzal már kifejezetten fürge a Clio. A két nagyobb benzines elérhető volt régimódi, négygangos automataváltóval is, de ez elég ritka. Ahogy a kétliteres Sport változat is, évjárattól függően 169, később 180 lóerővel. Ebből egy nem kiflibe tört és a hajtás mellett azért karbantartott darab ára nem véletlenül duplája a mezei Clio II-ének. A Clio II érdekessége, hogy a Clio III olcsó alternatívájaként Clio Campus néven, az Opel Astra Classic analógiájára még három éve is kapható volt, ezért egész fiatal és keveset futott példányok is léteznek belőle.

Utódja, a Clio harmadik szériája még felnőttesebb jelenség. Kisautószinten tágas odabent, a külseje mára egy kissé szürkévé vált, de az ötcsillagos törésteszteredménye, meg a fellépése elég volt ahhoz, hogy nagyon szoros versenyben leverje az akkori Volkswagen Passtot és megnyerje a 2006 Év Autója címét. A táblázatba szedett eladó használt példányok árain jól látszik, hogy a felszereltség és az évjárat talán kevésbé, a futás viszont annál inkább árképző tényező. Ebből a sorozatból már csak a légkondicionált példányokra érdemes keresni a Használtautó.hu keresőjében, de ilyet is találni százezres futás és 1,3 milliós ár alatt. A sorozat legkívánatosabb darabja, a Clio történetében utoljára szívómotoros és kéziváltós RS. 2,5 millió forint körül több olyat is találni, amit érdemes lenne megnézni. Ha a teljesítmény nem fontos, nem úgy a családi értékek, akkor meg a Grandtour kombi.

Mivel 2012 őszen mutatták be, így a Clio negyedik szériájából igazi használtakat keveset találni. Sok azonban a fiatal kora ellenére bevallottan sokat futott, hamar levetett cégautó, jellemzően rosszul felszerelt és "ingyenfehér" dízelek, amikkel a területi képviselők ezerszer bejárták már az országot. Ha jól karbantartottak, akkor persze a cégautók sem rosszak, a Használtautó Kft. fekete Grandtourjai például kiválóan szolgálnak, nem is eladók még. Még jobb vétel lehet a kereskedésekben pár ezret futott demóautó. Ne kövezzenek meg, de titkos tipp a Clio II technikáját hasznosító másutt Clio Symbolként, nálunk Thaliaként ismert olcsó, kis szedán. Ha nincsen ló, jó lesz ugye a szamár is. Mivel a maguk korában is lenézett autók voltak és sokat használtak közülük idősek, így az árképzésük barátságosabb, mint a Cliónak és ki lehet fogni megkímélt, keveset futott darabokat is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 12:09
    Permalink

    Nagyon hasonlóan gondolom, mint az előttem szólók. Az ilyen cikkekben írtakat az ember általában elfogadja, hiszen minden kocsit nem ismerhet. A Clio esetében azonban van egy kis tapasztalatom. 14 éves használunk Cliot. Volt egy 1,2-es I-es 3 évig, aztán a II-es sorozatból egy 1.2 16, most egy IV-es kombi van szintén 1.2 16V.
    Először is, aki a II-es Clio-t az 1.2 16V motorral “prüszkölő, erőlködő” autónak tartja, az vagy nem ért hozzá, vagy életében nem ült ilyen kocsiban, vagy jobb esetben az RS-hez hasonlítja. De ahhoz képest az 1.4 16V is erőtlen. A II-es Clioba bőven elég az 1.2 16V motor.
    Az viszont biztos, hogy egy 2004-es II-es Cliot nem lehet eladni 800 ezerért, sőt még 700-ért sem.
    Jelenleg egy IV-es van, ez életem első új autója. Eddig mindig használtat vettünk, most is próbáltam keresni ilyet, de ez a kocsi csak 2 éve van a piacon, nagyon kevés a használt, ami van, az is sokat futott, és alig olcsóbb, mint az új. Ráadásul az alacsony alapkamat miatt a hitelkamatok is alacsonyak, szóval most jól finanszírozható az új autó is.
    Gond nem volt egyikkel sem, kiváló hibamentes autó mind (ezt a benzinesről tudom állítani).

  • 2017.10.28. at 12:09
    Permalink

    Városba teljesen megfelelő. Sőt akár egy pár hosszabb utat is elvisel minden gond nélkül. Persze nem lesz az autópálya királya. Viszont egy nagyon takarékos alacsony fogyasztású, olcsó kis motor, amiben meg jobb mint a társai. Persze az 1.4-esek is jók, de azok azért többet is fogyasztanak, és drágább hozzájuk minden, bonyolultabb szerkezetek. (kivéve talán a 8 szelepest, de Clioban az elég ritka, csak a korai 1-es és 2-esekben volt)

  • 2017.10.28. at 12:09
    Permalink

    Osztom a véleményedet. 10 évig használtam egy 1.2-es 8 szelepes Clio II -öt amit 0 km-el a szalonból hoztam ki anno. A tankoláson kívül csak a kötelező szervizeke volt gondom! Napi szinten látom még ma is a régi autómat, mivel ismerős vette meg tőlem, s ő is elégedett. Bátran merem ajánlani bárkinek, aki megbízható és komfortos kisautót szeretne.

  • 2017.10.28. at 12:09
    Permalink

    Érdekes amit az 1.2-es motorról a cikkben szerepel, mert igaz nem erőgépek de elég tartós, egyszerű, igénytelen motorok azok is. Csak nagyon sok elhasznált példány van belőle. De a 2-300 ezret ezek is minden komolyabb baj nélkül megfutják, mind a 8, mind a 16 szelepes verziók. Viszont a Clio1-es 1.2-es motorjai közt van 3 fajta. C, D, és E. Utána már csak a D maradt.

Vélemény, hozzászólás?