0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Milyen használtan? Renault Mégane I (1996-2003)

Pofátlanul olcsó, nem olyan rossz - Renault Mégane I (1996-2003) használtan

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Olcsó családi autó kéne? Van egy titkos tippünk, a Renault Mégane első generációja. Ám vigyázat, abból sem mindet szabad megvenni!

A Mégane 1995-ben jelent meg, 1996-tól készült és volt kínálatban, 1999-ben megújult, 16 szelepes motorokat és kombi, Break kivitelt is kapott

A Mégane 1995-ben jelent meg, 1996-tól készült és volt kínálatban, 1999-ben megújult, 16 szelepes motorokat és kombi, Break kivitelt is kapott

Itt egy újabb példa arra, hogy hihetetlenül telik az idő: ha még csak általános iskolás voltam, de tisztán emlékszem a Renault Mégane megjelenésére, s az most már egy híján húsz éve volt. Elődjéhez, az R19-hez mérten nagyon modernnek számított az először ötajtósként, majd kisvártatva négyajtósként és háromajtós kupéként, valamint kabrióként is megjelent, 1996-tól gyártott, s alapjain az első Scénicet, a még Mégane Scénicet is hozó Mégane I. Ekkoriban kezdett a Renault a biztonságra gyúrni, s már 1998-ban 4 csillagos Euro NCAP eredményt ért el az ezzel a kategória legbiztonságosabbjaként vizsgázó, igencsak szerteágazó kínálatú széria. A legelső szériából mondjuk nem is készült kombi, hogy az ne vegyen el vevőket az egyterűtől. Aztán az 1999-es frissítésre belátta a Renault, kell az, hogy az akkoriban is zsíros céges megrendelésekből kellő részt tudjanak kihasítani. Korukban nem csak biztonságos, tágas, kényelmes és jól felszerelt autók voltak a Mégane-ok. Kedveltnek számítottak a hazai piacon, így viszonylag bő kínálatból csemegézhet az, aki szimpatizál vele. De vajon mennyire vakmerőség egy használt Mégane megvásárlása? Átfutottuk vonatkozó Használói Véleményeinket, s megkérdeztünk egy Renault-márkaszervizest, valamint egy Renault-ra specializálódott maszek szerelőt is − tudva azt, hogy az alsó hangon is 12, de akár már 18 éves autók nemigen járnak gyári márkaműhelybe.

Limuzin, kupé és kabrió egyaránt volt már a legelső szériából is az ötajtós mellett, ám érdemes a kombi érkezését is hozó 1999-es frissítés utániakból választani Limuzin, kupé és kabrió egyaránt volt már a legelső szériából is az ötajtós mellett, ám érdemes a kombi érkezését is hozó 1999-es frissítés utániakból választani

Limuzin, kupé és kabrió egyaránt volt már a legelső szériából is az ötajtós mellett, ám érdemes a kombi érkezését is hozó 1999-es frissítés utániakból választani

Az már a tulajdonosi tapasztalatokból is leszűrhető, hogy a Mégane egyik legnagyobb előnye az, ami általában a Renault-k legnagyobb előnye és egyben hátránya is: lenézett autók, az átlagosnál jóval nagyobb értékvesztéssel. Ez rossz az új autót vásárlóknak, kellemetlen azoknak, akiket valamennyire is érdekel az, hogy a szomszéd mit gondol autójukról, a használt példányokat keresőknek pedig előny, leszámítva azt, hogy sokszor bizony a szerelők is tudnak úgy viszonyulni a márkához, hogy az eleve rossz, így a hibák teljes körű, megfelelő minőségű orvoslására sem törekszenek. Pedig egyáltalán nem olyan rossz autók ezek.

Renault Mégane I – méretek
Berline Coupe Cabrio Classic Break Scénic
Hosszúság [mm] 4129 3931 4028 4400 4437 4134
Szélesség [mm] 1699 1699 1699 1699 1699 1719
Magasság [mm] 1420 1366 1334 1420 1420 1600
Tengelytáv [mm] 2580 2468 2468 2580 2580 2580
Csomagtér [l] 348 288 290 510 485 410

Kilóg − magasságával − is a Mégane kínálatából, de vele közös alapra épül az 5 független üléses, akár dupla napfénytetős Scénic kompakt egyterű

Kilóg − magasságával − is a Mégane kínálatából, de vele közös alapra épül az 5 független üléses, akár dupla napfénytetős Scénic kompakt egyterű

Abban mondjuk gyakorlatilag mindenki egyetért, hogy érdemes az 1999-es frissítés utáni, már 16 szelepes motorokat és temérdek gyerekbetegség orvoslását hozó "második fázisból" választani használt példányt. Feláruk már minimális a korábbiakhoz mérten, hiszen ilyenekből is gond nélkül lehet találni 15 éves példányokat, akár még használható állapotban, s a korábbi 8 szelepeseknél élénkebb és takarékosabb motorokkal. Apropó takarékos motorok, igen azok is, kifejezetten aszkéták is voltak a Mégane I-hez. Rögtön a legelső szériából is volt 1.4 eco, 70 lóerős − tényleg belépő − motorral, a lehető legszerényebb menetdinamikával. Nem ajánlott! Voltak aztán 1.9-es dízelek is, kezdetben 65 lóerős szívóként is, aztán voltak a turbósok (DT), közvetlen befecskendezéssel is (DTi), s a széria végére a közös nyomócsöves dCi is befutott. Tényleg aszkéták voltak, ám nem olcsón. Itthon alig adtak el belőlük. A most használtan kínált dízelek között a legtöbb a mostanság behozott. Igazolt előélettel lehetnek jók, ám szerény futású, megkímélt darabot találni sokkal jobb eséllyel lehet a hazai − és zömében benzines − példányokból.

A legjobban kihasználható csomagteret a Break kínálja, literszámban a négyajtós Classic győz − míg a ferdehátúakat 2002-ben, utóbbiakat 2003-ban váltotta a második generáció

A legjobban kihasználható csomagteret a Break kínálja, literszámban a négyajtós Classic győz − míg a ferdehátúakat 2002-ben, utóbbiakat 2003-ban váltotta a második generáció

Renault Mégane I (1996-1999) – kínálat
benzines dízel
1.4 1.6 2.0 2.0 16V 1.9 D 1.9 DT 1.9 Dti
Hengerűrtartalom [cm3] 1390 1598 1998 1998 1870 1870 1870
Váltófajta/-fokozat 5/kézi 5/kézi (4/aut.) 5/kézi 5/kézi 5/kézi 5/kézi 5/kézi
Teljesítmény [LE 68 74 114 145 64 91 96
Nyomaték [Nm] 105 107 168 185 118 176 200
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 14,5 12,9 (13,7) 9,7 8,6 16,5 12,3 12,0
Végsebesség [km/h] 170 175 (170) 197 215 160 180 183
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 7,3 7,2 (8,6) 8,4 9,1 6,6 6,4 5,2
Saját tömeg (legkisebb érték) [kg] 1015 1055 (1085) 1085 1095 1110 1130 1150

A Mégane motorjai szíjasak, a kezdeti sorozatnál egyedül ez, pontosabban az elmulasztott szíjcsere tud galibát okozni, a későbbi 16 szelepeseknél nem csupán a gyári periódus be nem tartásából a kezdetben 5 év/120 000 kilométeres, később 4 év/100 000 kilométeresre józanított csereciklusból is adódhattak, és adódhatnak problémák. Így a tapasztaltabb szerelők elővigyázatosan a 80 ezer kilométerenkénti szíj- (és persze görgő-szett, valamint vízpumpa-) cserét ajánlják. Minimális a kilométerenkénti többletköltség, s az egyik legjelentősebb hibaforrás kizárható. Van viszont még egy dolog, a gyújtótrafó. Ezt nem is titkolja senki, a Renault is tisztában van vele, hogy a Mégane I idejében szerelt Sagem bizony nem volt tartós darab, állítólag a később megjelent Denso volt a tuti, ma pedig a Beru márkájút mondják a legjobbnak a szerelők, a tulajdonosok körében ugyanakkor az sem mindenkinek vált be. Hát persze, hiszen a trafó sem magától megy tönkre, hanem például a szintén túl ritkán, 60 000 kilométerenként előírt cseréjű gyújtógyertyáktól. Minőségi gyertyákkal, azok gyakoribb cseréjével tehát odázható a trafók meghibásodása. Ami azonban jellemzően párban szokott bekövetkezni, de ha nem is úgy jön el, csakis úgy cserélhető, hogy párban azonos márkájúak és típusúak legyenek.

Műszerfalból az összes első Mégane ilyesmit ad, volt bőrkárpitos kivitel is, sőt RX4 néven szabadidő-autós Scénic is viszkokuplunggal

Műszerfalból az összes első Mégane ilyesmit ad, volt bőrkárpitos kivitel is, sőt RX4 néven szabadidő-autós Scénic is viszkokuplunggal

Renault Mégane I (1999-2003) – kínálat
benzines dízel
1.4 1.4 16V 1.6 16V 1.8 16V 2.0 16V 1.9 D 1.9 DTi 1.9 dCi
Hengerűrtartalom [cm3] 1390 1390 1598 1783 1998 1870 1870 1870
Váltófajta/-fokozat 5/kézi 5/kézi 5/kézi (4/aut.) 5/kézi 5/kézi 5/kézi 5/kézi (4/aut.) 5/kézi
Teljesítmény [LE] 75 95 107 115 145 63 96 101
Nyomaték [Nm] 107 127 148 158 185 118 200 200
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 13,8 11,8 9,8 (12,3) 8,9 8,6 16,6 12,3 (14,2) 11,5
Végsebesség [km/h] 170 184 195 (187) 199 215 160 183 (170) 188
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 6,6 6,6 7,0 (7.1) 7,7 9,1 6,6 5,3 (5,4) 5,2
Saját tömeg (legkisebb érték) [kg] 1015 1150 1105 1135 1095 1090 1115 (1145) 1155

A filléres kabriók világában jó ajánlatnak számít a négyüléses Mégane

A filléres kabriók világában jó ajánlatnak számít a négyüléses Mégane

Aki figyel a vezérlésre, figyel a trafókra, mondhatni, csupán csak annyit tesz autójáért, hogy megadja azt, amit az megérdemel, amit a gyár előírt, azaz megejti a kötelező karbantartásokat, az vélhetően nem fog pórul járni a Mégane-nal. Egyetlen hiba még − leginkább a '99-es frissítés előttiekre − jellemző: a korabeli infrás távirányítók el tudnak hangolódni. Azon túl, hogy a zárak csak kulccsal nyílnak olyankor, a motor sem kapja meg az indításgátló kódját, így az autó nem indul. Átmeneti orvoslásként jöttek a már transzponderes immobilizeres, de még infrás kulcsok, majd 1999-től a rádiófrekvenciásak. A kezdeti példányok közül amúgy a nem távirányítós központi zárasakkal is lehete gond: zárhengereik is gyengék. Ezeknél komolyabb hiba azonban − megfelelő karbantartás esetén − nem jellemző. Nyéki Ákos, a Renault Nyéki Autóház ügyvezetője úgy fogalmaz, "Ha odafigyeltek a karbantartásra, elég megbízhatók voltak az első Mégane-ok”. Alap, hogy időnként fékbetéteket, féktárcsákat, használattól függő gyakorisággal lengéscsillapítókat kell cserélni. És az is, hogy váltóik jellemzően nedvedzenek, ám hiába látható a szimeringeknél az olaj, jellemzően nem folyik. És használható Mégane-t akár már 300 000 forintért is lehet kapni, 450 000-ért pedig akár kabrió, akár 85 ezer kilométert futott ötajtós, vagy 160 ezret megtett klímás limuzin is kapható. Kínálat bőséggel van, válogatni lehet, és érdemes is, a karbantartásra pedig érdemes hagyni pénzt, az ugyanis − ebben az árszegmensben − a vételárhoz képest akkor is tetemesnek számít, ha abszolút értékben nem is az.

Ez is érdekes lehet:
 

Megjelent az új Swift Sport, 1 tonna alatti önsúllyal és 140 lóval hergel

Külsőre morcos, igazi méregzsák és a belepakolt technika sem ígér mást. A Swift Sport 1 tonna...

A gázolaj áremelését a benzin árcsökkentése követi a héten

Míg szerdán a gázolaj ára nőtt, pénteken a benzin ára lejjebb kerül.

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Tanul a Renault, ezért alig nyúlt a Duster formájához

A Dacia slágermodellje lett a Duster, ami a SUV-hullám meglovagolása mellett még a válságból...

Minden, amit a fékekről, fékrendszerekről tudni érdemes

A biztonságos közlekedés alapvető eleme a fékrendszer, a legtöbb esetben mégsem kap kellő figyelmet...

Otthonában vezettük a hatodik Volkswagen Polót

Nagyobb és biztonságosabb lett a hatodik generációs Volkswagen Polo, tudásával túlmutat a szuperminik...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

dpetiba2 írta: 2014 augusztus 15., péntek 19:28:17

Kollegámnak volt Megane Scenic I. No, hát annyit hordta szerelőkhöz hogy beleunt. Vagy 300-at ráköltött és nem sokkal többé tudta eladni. Pedig látta Renault szakértő is meg más emberek is. Már mindent kicseréltett benne ami szóba jöhet. Az volt a baja hogy melegen nem indult sokszor, teljesen random módom. persze mikor szerelőnél volt sosem volt semmi baja :(

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0

Hirdetés

RENAULT tesztek

Renault Talisman Grandtour Intens 1.6 dCi 130 EDC teszt

Pakolható francia – Talisman Grandtour teszt

Garantáltan jó választás a 130 lóerős dízelmotor a Talisman Grandtourhoz. Igazi utazós kombi a duplakuplungos automatával, de jobban is elsülhetett volna.


Renault Espace 1.6 TCe Initiale Paris teszt

Arcot vált - Renault Espace 1.6 TCe teszt Videó

Egyetlen benzinmotorjával, a paletta legerősebbjének számító 200 lovas 1.6 TCe-vel és csúcsfelszereltséggel járt nálunk az új Renault Espace.


Renault Twingo 1.0 SCe teszt

Csók a hatvanas évekből - Renault Twingo teszt Videó

Négy üléssel, négymillióért súlyos eset az új Twingo. Jó kocsi? Farmotoros, csinos, de ezzel az árral nagyon nem a "mi autónk".


Renault Scénic XMOD 1.6 dCi Privilége teszt

Felvág, de van is mire - Renault Scénic XMOD teszt

Szabadidő-autónak álcázott XMOD szériájával, annak is csúcsverziójával járt nálunk a Renault Scénic. Vagány, és még mindig remek családi autó.


Renault Captur 1.2 TCe EDC Dynamique teszt

Zabálni fogják. Renault Captur teszt

Nagy siker lesz a Captur. Amit tudnia kell, tudja, a dizájnja pedig zseniálisra sikeredett. A Clio-alapú kis crossovert 1,2 literes benzines turbómotorral és dupla kuplungos automata váltóval teszteltük.


Még több RENAULT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

2 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

11 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

24 órája – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

RENAULT MEGANE Grandtour 1.6 Dynamique

RENAULT MEGANE Grandto...

Ár: 999.000 Ft

Évjárat: 2005 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

RENAULT MEGANE Grandtour 1.5 dCi Authentique NAVIGÁCIÓ SZERVIZKÖNYV

RENAULT MEGANE Grandto...

Ár: 1.999.000 Ft

Évjárat: 2012 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

RENAULT MEGANE Coupe 1.4 16V Expression +163 e KM+KLÍMA+

RENAULT MEGANE Coupe 1...

Ár: 429.000 Ft

Évjárat: 1999

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!