0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

14 évesen 15 ezer km - Renault Clio használtteszt

Renault Clio 1.4 16V Expression, 2003 - használtteszt

·

Meseszerűnek tűnhet, hogy 14 évesen 15 ezer km-rel kínálnak egy autót eladásra. Márpedig létezik ilyen a valóságban. Csak nem túl gyakran. Megnéztük, mert ilyennel mi is ritkán találkozunk.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Kinézetre újszerűnek tűnik. Nem tévedés, hogy 2003-as évjáratú, ennek ellenére jelenleg 18000 km van benne, ami 100 százalékban valós adat%KA%

Kinézetre újszerűnek tűnik. Nem tévedés, hogy 2003-as évjáratú, ennek ellenére jelenleg 18 000 km van benne, ami 100 százalékban valós adat

Még januárban kaptunk egy olvasói levelet, amelyben egy használttesztre kínáltak fel nekünk egy 14 éves, 15 ezer kilométert futott kettes Cliót. 14 évesen 15 ezer km? Pislogtunk mi is, hogy ilyen létezik, így mindenképpen kíváncsiak voltunk rá. A szervezés kissé elhúzódott, ezért nagyjából két héttel ezelőtt, a Clióban már 18 ezer kilométerrel került sor a találkozóra. De milyen jó, hogy elhúzódott. A találkozó előtt egy héttel ugyanis egyik kollégánk is beruházott egy hasonló Clióra. Annyi különbséggel, hogy az övé öt- helyett háromajtós, egy évvel idősebb, továbbá egy "picivel" többet, 220 ezer km-t futott. Ezen kívül egy kicsit játszós autó is: sportfutómű, ültetés és hasonló izgalmas dolgok vannak benne. Jó párosnak ígérkezett a két Clio, így a múlt hétvégét nem sajnálva összehoztunk egy találkozót. Következzen egy nem mindennapi használtteszt és egy mini körkép a Cliókról!

%KA%A beltér is patent. Ha új illatot tudnának varázsolni bele, akkor lényegében el is hinnénk, hogy ez egy pár hónapos autó. A legtöbb autó ugyanis egy év alatt megfutja a 18 ezret%KA%

A beltér is patent. Ha új illatot tudnának varázsolni bele, akkor lényegében el is hinnénk, hogy ez egy pár hónapos autó. A legtöbb autó ugyanis egy év alatt megfutja a 18 ezret

Mielőtt belemegyünk a részletekbe, ismerkedjünk meg a szereplőkkel. A Clio második generációját 1998-2004 között gyártotta a Renault. Az alap 1,2 literestől a 3,0 literes V6-osig széles volt a motorpaletta. Ezúttal mindkét tesztalanyt 1.4-es 16 szelepes, 98 lóerős motorral szerelték. A hatéves modellciklus felénél, 2001-ben egy ráncfelvarrást kapott, amely során a legnagyobb változás az első lámpatest alakjában következett be. A cikk egyik szereplője 2002-es, a másik és egyben fiatalabb 2003-as évjáratú, azaz mindketten facelift utániak.

%KA%Az ülések kárpitjai...%KA% %KA%Az ülések kárpitjai...%KA%

Az ülések kárpitjai...

%KA%...és a csomagtér is olyan, mint egy új autóban%KA%

...és a csomagtér is olyan, mint egy új autóban

Hogyan lehet kifogni egy 14 éves autót 15 ezer kilométerrel? Szerencsével és kapcsolati úton. A jelenlegi tulajdonos kolléganője az előző tulajdonos, akinek az édesapja 2003-ban újonnan vette az autót. Hétvégente, és akkor is hobbikertbe járósnak volt használva, így az első 13 évben mindössze 10 ezer km-t futott a Clio. 13-15 éves kora között pedig a hölgy tett meg vele további 5000 kilométert. Idén januárban pedig eladósorba került. A mostani tulajdonos így nyugodt szívvel fizette ki a 720 ezer forintos vételárat. Tudta, hogy megbízható forrásból van az autó, és a futás is valós. Jó vétel volt!

%KA%Az 1.4-es benzines 98 lóerős, amely a mindennapi használatra elegendő dinamikát ad. Fogyasztása mai viszonylatban már kissé magas, 7-7,5 liter százon%KA%

Az 1.4-es benzines 98 lóerős, amely a mindennapi használatra elegendő dinamikát ad. Fogyasztása mai viszonylatban már kissé magas, 7-7,5 liter százon

Azt nem mondom, hogy új illat van még mindig benne, de látható az anyagok kopásán, illetve annak hiányán, hogy inkább új autóval van dolgunk, mintsem használttal. A kárpitok is hibátlanok, látszik, hogy nem családi autó volt, hátul bizonyára alig ültek benne a másfél évtized alatt. Még a gumiabroncsok is gyáriak! 2003 22. heti a DOT szám jelölés. Egy csere viszont az idő miatt már rájuk férne. Jól lehet, nem repedezett, de az idő ennyi év után megeszi, veszít tapadóképességéből. Ha már tapadás, akkor egyedüli furcsaság a kuplung darabos csúszása volt. Ezt leszámítva valóban hibátlan az autó. Hasonló érzés volt vezetni, mintha egy új, igaz, ma már elavultabbnak számító tesztautó lenne alattam. Nem csoda, hiszen az új tesztkocsik sokszor 6-8-10 ezer kilométerrel jobban le vannak lakva, mint ez a Clio.

%KA%Hihetetlen, de a DOT számból kiderül, hogy a gumik is gyáriak még rajta. Jól bírják a Conti EcoContactok, repedés sem látszik rajtuk 14 év után%KA%

Hihetetlen, de a DOT számból kiderül, hogy a gumik is gyáriak még rajta. Jól bírják a Conti EcoContactok, repedés sem látszik rajtuk 14 év után

Az Expression felszereltség mai szemmel nézve nem ad bőséges ellátmányt, de amire 2003-ban szükség volt, az benne van. Négy légzsák, klíma, elektromos ablak elöl, elektromos tükörállítás, manuális klíma, központi zár és 14 colos alufelni. Azt gondolhatjuk, hogy egy 15 ezret futott autóval nem volt semmi gond, és nem sok szervizigénye volt, ugyanakkor a 15 év megevett rajta már ezt-azt. Vezérműszíj kétszer is volt cserélve, ezen kívül a csomagtartó teleszkópja is cserére szorult. Az olajcsere-periódus a gyár szerint 30 ezer km vagy két év. Előbbi alapján még nem kellett volna cserélni, az idő miatt viszont erre folyamatosan odafigyelt az előző tulaj. Kettő-, maximum háromévente új olajat kapott a Clio. Azaz 2000-3000 kilométert futott egy olajjal. A gyújtástrafó Clio típushiba, így azt is cserélni kellett. Először gyári Sagem került bele, ami nem a legjobb minőséget képviseli, emiatt a mostani tulajdonos Beru gyártmányúra cserélte. Ha már a gyújtás környékén járunk, akkor a gyertyák is ki lettek cserélve idén.

%KA%Nagy szerencse kell, hogy ilyen autót találjunk. Ez a Clio 720 ezer forintért jó vétel volt! Alább egy nem kevésbé érdekes, de többet látott háromajtóst is mutatunk%KA%

Nagy szerencse kell, hogy ilyen autót találjunk. Ez a Clio 720 ezer forintért jó vétel volt! Alább egy nem kevésbé érdekes, de többet látott háromajtóst is mutatunk

Január óta bő 3000 kilométert futott, így a teszt idejére már kicsivel több, mint 18000 km-t mutatott az óra. Télen a kemény januári hidegekben főként városban használva a fogyasztása 9 l/100 km-re adódott, most a melegebb időben vegyes használatban 7,5 l körül fogyaszt százon, amelyben már az autópályázás is benne van. Az ötgangos váltó 140 km/h körül pörög rendesen, ami nyilván megdobja a fogyasztást. Közúti, 90 km/órás tempónál minden bizonnyal közelíthető a gyári 6,7 literes átlag. Összességében sok rosszat nem lehet mondani róla, 18 ezer km után nehéz is lenne. A mindennapi autózásra vett Clio mostantól lényegesen többet fog futni, de bizonyára sokáig hű társa marad a használójának.

%KA%A szín és az ajtószám eltérése mellett a legfőbb további eltérések is azonnal szembetűnnek. 55 mm-es ültetés, nagyobb felnik és még további finomságok is vannak a 220 ezret futott Clióban. A tábla ellenére egyik sem fémhulladék!%KA%

A szín és az ajtószám eltérése mellett a legfőbb további eltérések is azonnal szembetűnnek. 55 mm-es ültetés, nagyobb felnik és még további finomságok is vannak a 220 ezret futott Clióban. A tábla ellenére egyik sem fémhulladék!

Lássuk, hogy miben más kollégánk néhány hete vásárolt 220 ezret futott játszós Cliója!

Ahogy fentebb már volt szó róla: 2002-es évjáratú, szintén 1.4 16V motorral szerelt és 220 ezer km-t futott. Második autónak, hobbi célra lett vásárolva: mókázni vele és amatőr szlalom versenyeken indulni. Emiatt nem volt gond, hogy az előző tulajdonos 55 mm-rel megültette, alárakott egy FK futóművet, hátul lesötétítette, a motortérbe pedig a sportlégszűrő mellett egy toronymerevítőt is rakott. Az Extreme felszereltséghez egyébként jár a sportülés, ami szemre tetszetős, kényelemre és oldaltartásra pedig hibátlan.

%KA%Utcai autó, de már-már Clio kupás a kinézet. Az ültetés miatt a magyar utakon kényelmetlen, kanyarban viszont gokartos fílinget ad%KA%

Utcai autó, de már-már Clio kupás a kinézet. Az ültetés miatt a magyar utakon kényelmetlen, kanyarban viszont gokartos fílinget ad

Nagyon baba lett ezzel az extrákkal a verda, főként, hogy a 175 mm széles 14 colos gumik helyett 185 mm-es 16 colosak feszülnek a természetesen nagyobb és szintén könnyűfém felnin. A módosított futóművel és a keményebb rugókkal, a szélesebb gumival, valamint a nagyobb felnivel igazi kanyarvadász élményautó lett belőle. Már-már kupás Clio. Amikor nem az agyonfoltozott és keresztbordákkal vagy macskakövekkel tűzdelt pesti utakon kell vele menni, akkor egy dolgot vár az ember igazán: a kanyart vagy a körforgalmat. Gokartos fílinggel lehet bedobni, egyetlen baja van csak, hogy nem hátul hajt. 20 kilóval egy tonna alatt van a súlya (papíron), így a 98 lóerős 1.4-es fürgén mozgatja. Egy valami viszont nem illik a sportos képbe: túl bumszli a kormánya.

%KA%A légszűrőt leszámítva eredeti a motor, ugyanúgy 98 lóerős, mint a fenti társa. A toronymerevítő is plusz, gyárilag az 1.4-es változathoz nem járt ilyen extra%KA%

A légszűrőt leszámítva eredeti a motor, ugyanúgy 98 lóerős, mint a fenti társa. A toronymerevítő is plusz, gyárilag az 1.4-es változathoz nem járt ilyen extra

Több, mint tízszer annyit futott, mint a fent megismert testvére, ezáltal több hibajelenségről is tudunk beszámolni. A hátsó kerékcsapágy már nem a gyári, a 15 év alatt egyszer cserére szorult. A hengerfejet is felújították egyszer, de az olajat most is eszegeti hidegen, erről az indítás utáni fehér füstölés árulkodik. Ezen kívül az ABS és a légzsák kontroll-lámpája jelenleg is világít, ami valószínűleg a csatlakozók kontakthibájára utal. Ezek egyébként szintén Clio betegségeknek számítanak. Akárcsak az ötajtósnál, itt is cserélni kellett a csomagtérajtó gázteleszkópjait. Városban 10 litert eszik százon, azon kívül picivel 7 feletti átlagot tud. 440 ezer forintot simán megért. Az alkatrész nem drága hozzá, így bátran lehet vele csapatni egy kisebb versenypálya nyílt napján vagy a szlalomversenyen. Elvégre arra lett véve.

Méretek

Hosszúság: 3812 mm
Szélesség: 1639 mm
Magasság: 1417 mm
Saját tömeg: 1000 kg
Tengelytáv: 2471 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Csomagtér: 255-1037 liter

Motor és váltó

Motor: benzin üzemű
Motorosztály: Euro 3
Hengerűrtartalom: 1390 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: ötfokozatú manuális
Nyomaték: 127 Nm 3750 1/min-nél
Teljesítmény: 72 kW (98 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 185 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 10,1 s
CO2-kibocsátás: 160 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,5 l/100km
Fogyasztás a használónál: 7,5 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves...

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek...

Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható...

Ne fájjon a feje miatta!

Bármelyikünkkel megtörténhet, hogy hűséges autónk váratlanul felmondja a szolgálatot. Ez nyaralás...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

Újabb információk szivárogtak ki a VW Golf nyolcadik generációjáról

A Golf jelenleg futó hetedik generációja csupán pár hónapja kapott frissítést, a legfrissebb...

Porsche Panamera 4 E-Hybrid menetpróba

Igényes és mozgékony, pedig nehéz a Porsche luxuskupéja. Mégis hibrid rendszerétől ájultam el...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (43 db)

octi írta: 3 hónapja

Nem akarok fikázni semmilyen gyártót sem, hátha néhány Renault fant megsértenék vele, de volt tapasztalatom néhány évig egy Clio-val...kb. két havonta cserben hagyott mindenféle piszlicsáré elektromos hibával.Sokszor ha menni kellett valahova már előre reszkettem, hogy elindul-e egyáltalán.Nagy megkönnyebülés volt, amikor végre megszabadultam tőle.D ez már rég volt, sosem volt.Egyébként mostanában már egész megbízható autót csinál a Renault is, ezt rebesgetik, mindenesetre velem egy életre megutáltatta magát a márka...bocsi Renault-osok!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Beerod írta: 3 hónapja
Tizenkettő írta: 3 hónapja

Igen tudom. És a K4M az tök ugyanaz a motor mint a K4J csak a lökete nagyobb 1 centivel, attól lesz 1.6-os. Illetve abból volt szívóoldali változó szelepvezérléssel, az 1.4-esből nem volt. Én csak azt nem tudtam, hogy ebből a változó szelepvezérléses változatból a 2-es Megane-ba is került. Úgy tudtam, csak a Scenic és a Laguna kapta meg, de ezek szerint rosszul, mert a 760-as az az. A széria elején biztosan nem volt benne amikor megjelent, lehet közben csempészték bele.


Előzmények megtekintése

A Megane II széria elején pont, hogy a változó szelepvezérlésű 1.6-ost nyomták. Aztán rájöhettek, hogy a változó szelepvezérléssel gondjaik lesznek. Csak speciális országokban - Argentína. Fülöp-Szigetek. Taiwan. Kína. Brazília. Mexikó- helyezték forgalomba az elején -2003- K4M 768 jelzéssel a 102 lovas változatot. Később jöttek újból az európai forgalmazásba a 102-105LE-vel a K4M 788/768/762 jelzésű motorok. Azok nem tudom változó szelepvezérlésűek-e, de ha franciáknak eszük volt, akkor elhagyták belőle.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Beerod írta: 3 hónapja
gnx írta: 3 hónapja

Milyen hibái voltak hogy szartalicska lett?


Előzmények megtekintése

Hemzsegett az elektronikai hibáktól, ette az okoskerekeket, mindenhol jött le a gumiutánzatú festék, amit a műanyagra fújtak, a kormánykereket szétrohasztotta a csillaggarázs, ha akart elindult, ha nem akart akkor hívhattam a szerelőt. Átlag kéthetente valami elektromos kehe lebénította. Úgyhogy én kifogtam vele. Biztos sokan vannak, akik szerint jó kocsi, de én kifogtam vele az állatorvosi lovat. De, hogy jót is írjak róla, ha jó volt akkor tényleg nagyon gazdaságosan fogyasztott, kényelmes volt, jól pakolható csomagtartóval(kombi).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 3 hónapja
gnx írta: 3 hónapja

Én meg úgy tudom hogy 2002-ben lett változó vezérléses, a megane 2 az elejétől fogva, a 2001-ben debütáló laguna 2002-ben kapta meg.

Az viszint nem tudom hogy mikor az 1,4-es megszűnt a meganeban, az 1,6-os lett butítva 100-le-re hogy legyen olyan is, abban vajon volt-e változó vezérlés.


Előzmények megtekintése

Ennyi idősen talán a legjobb K motor belőle a 8 szelepes változat, az egy csótány. Viszont Clioban meg nem volt sajnos, csak az E motor.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 3 hónapja
gnx írta: 3 hónapja

Én meg úgy tudom hogy 2002-ben lett változó vezérléses, a megane 2 az elejétől fogva, a 2001-ben debütáló laguna 2002-ben kapta meg.

Az viszint nem tudom hogy mikor az 1,4-es megszűnt a meganeban, az 1,6-os lett butítva 100-le-re hogy legyen olyan is, abban vajon volt-e változó vezérlés.


Előzmények megtekintése

Most már teljesen elbizonytalanodtam. Lehet igazad van, utánanézek. Az biztos, hogy rengeteg apró módosítás lehet az egyes változatok közt. És az is, hogy a változó szelepvezérlés később került bele mint ahogy maga a motor megjelent. Az 1.8-as 8 szelepest váltotta. De szerintem továbbra sem egy rossz motor, csak oda kell figyelni rá kicsit.

A válaszoláshoz belépés szükséges
gnx írta: 3 hónapja
Beerod írta: 3 hónapja

Tudom. Megane II-m volt 2005-ös. Egy szartalicska volt. K4M 760-as motorral. Azért is írtam már az elején, hogy Megane II-ről és 1.4 16V clió motorjáról beszélek ami 98Le-s. Az is volt. A kettő között öt év alatt 500.000 Ft volt a javítási különbség a kisebbik javára.

De ahogy nézem leginkább nem érthető, hogy az 1.4 és 1.6 motor közötti különbségről beszéltem, Nem a két 1.6-os közöttiről. A régebbi volt 100Le-s és kb 2-3 literrel többet zabált. Ismerőseim körében több is volt a régebbi motorból.


Előzmények megtekintése

A lagunában 2001-es akkori új típusban 107-le-s volt változó vezérlés nélkül, 100-le-s az 1,4-es kifutása után lett helyettesíteni azt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
gnx írta: 3 hónapja
Beerod írta: 3 hónapja

Tudom. Megane II-m volt 2005-ös. Egy szartalicska volt. K4M 760-as motorral. Azért is írtam már az elején, hogy Megane II-ről és 1.4 16V clió motorjáról beszélek ami 98Le-s. Az is volt. A kettő között öt év alatt 500.000 Ft volt a javítási különbség a kisebbik javára.

De ahogy nézem leginkább nem érthető, hogy az 1.4 és 1.6 motor közötti különbségről beszéltem, Nem a két 1.6-os közöttiről. A régebbi volt 100Le-s és kb 2-3 literrel többet zabált. Ismerőseim körében több is volt a régebbi motorból.


Előzmények megtekintése

Milyen hibái voltak hogy szartalicska lett?

A válaszoláshoz belépés szükséges
gnx írta: 3 hónapja
Tizenkettő írta: 3 hónapja

Igen tudom. És a K4M az tök ugyanaz a motor mint a K4J csak a lökete nagyobb 1 centivel, attól lesz 1.6-os. Illetve abból volt szívóoldali változó szelepvezérléssel, az 1.4-esből nem volt. Én csak azt nem tudtam, hogy ebből a változó szelepvezérléses változatból a 2-es Megane-ba is került. Úgy tudtam, csak a Scenic és a Laguna kapta meg, de ezek szerint rosszul, mert a 760-as az az. A széria elején biztosan nem volt benne amikor megjelent, lehet közben csempészték bele.


Előzmények megtekintése

Én meg úgy tudom hogy 2002-ben lett változó vezérléses, a megane 2 az elejétől fogva, a 2001-ben debütáló laguna 2002-ben kapta meg.
Az viszint nem tudom hogy mikor az 1,4-es megszűnt a meganeban, az 1,6-os lett butítva 100-le-re hogy legyen olyan is, abban vajon volt-e változó vezérlés.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 3 hónapja
Beerod írta: 3 hónapja

Megane II-ben K4M-es motorok vannak 1.6 16V motorral. 113 LE papíron. Nekem is az volt. Én nem is kevertem. Azért írtam, hogy Megane II. A szívóoldali vezérlést tolja el 1750-es fordulattól egy kis olajfuraton keresztül.


Előzmények megtekintése

Igen tudom. És a K4M az tök ugyanaz a motor mint a K4J csak a lökete nagyobb 1 centivel, attól lesz 1.6-os. Illetve abból volt szívóoldali változó szelepvezérléssel, az 1.4-esből nem volt. Én csak azt nem tudtam, hogy ebből a változó szelepvezérléses változatból a 2-es Megane-ba is került. Úgy tudtam, csak a Scenic és a Laguna kapta meg, de ezek szerint rosszul, mert a 760-as az az. A széria elején biztosan nem volt benne amikor megjelent, lehet közben csempészték bele.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Beerod írta: 3 hónapja
gnx írta: 3 hónapja

https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine.



Az okoskeréknek becézett szívó oldali változó vezérlés (Delphi) a különbség, a hengerfej lett más kiképzésű és a benne lévő elektromos olajmennyiség/nyomás áramlás szabályzó szelep.

A K7M a K4M elődje ami a laguna 2001-ben még okoskerék nélküliként volt.

Nagy részt ugyanazon elven felépülő motor a K.J és a K.M. mindegyiken nagyjából ugyanott van minden.

Az okoskerék miatt fogyaszt kevesebbet a K4M 2003-tól.


Előzmények megtekintése

Tudom. Megane II-m volt 2005-ös. Egy szartalicska volt. K4M 760-as motorral. Azért is írtam már az elején, hogy Megane II-ről és 1.4 16V clió motorjáról beszélek ami 98Le-s. Az is volt. A kettő között öt év alatt 500.000 Ft volt a javítási különbség a kisebbik javára.
De ahogy nézem leginkább nem érthető, hogy az 1.4 és 1.6 motor közötti különbségről beszéltem, Nem a két 1.6-os közöttiről. A régebbi volt 100Le-s és kb 2-3 literrel többet zabált. Ismerőseim körében több is volt a régebbi motorból.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0

Hirdetés

RENAULT tesztek

Renault Talisman Grandtour Intens 1.6 dCi 130 EDC teszt

Pakolható francia – Talisman Grandtour teszt

Garantáltan jó választás a 130 lóerős dízelmotor a Talisman Grandtourhoz. Igazi utazós kombi a duplakuplungos automatával, de jobban is elsülhetett volna.


Renault Espace 1.6 TCe Initiale Paris teszt

Arcot vált - Renault Espace 1.6 TCe teszt Videó

Egyetlen benzinmotorjával, a paletta legerősebbjének számító 200 lovas 1.6 TCe-vel és csúcsfelszereltséggel járt nálunk az új Renault Espace.


Renault Twingo 1.0 SCe teszt

Csók a hatvanas évekből - Renault Twingo teszt Videó

Négy üléssel, négymillióért súlyos eset az új Twingo. Jó kocsi? Farmotoros, csinos, de ezzel az árral nagyon nem a "mi autónk".


Renault Scénic XMOD 1.6 dCi Privilége teszt

Felvág, de van is mire - Renault Scénic XMOD teszt

Szabadidő-autónak álcázott XMOD szériájával, annak is csúcsverziójával járt nálunk a Renault Scénic. Vagány, és még mindig remek családi autó.


Renault Captur 1.2 TCe EDC Dynamique teszt

Zabálni fogják. Renault Captur teszt

Nagy siker lesz a Captur. Amit tudnia kell, tudja, a dizájnja pedig zseniálisra sikeredett. A Clio-alapú kis crossovert 1,2 literes benzines turbómotorral és dupla kuplungos automata váltóval teszteltük.


Még több RENAULT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Padlógázra törölhetsz ablakot! Videó

5 napja – Sztori

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen, hogy egy tökéletes ablaktörlés elég sokba fog kerülni.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

RENAULT CLIO 1.5 dCi Nature Mo -i első tulajdonos

RENAULT CLIO 1.5 dCi N...

Ár: 629.000 Ft

Évjárat: 2006 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

RENAULT CLIO 1.2 RN

RENAULT CLIO 1.2 RN

Ár: 149.000 Ft

Évjárat: 1995 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

RENAULT CLIO 1.5 dCi Dynamique

RENAULT CLIO 1.5 dCi D...

Ár: 670.000 Ft

Évjárat: 2004 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!