0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ne féljünk a franciától! Renault Laguna Grandtour használtteszt

Renault Laguna 1.6 Authentique, 2005 - használtteszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Józan, viszonylag olcsó családi autót keresve akarva-akaratlanul is összeakadunk a Renault Lagunával. Kipróbáltunk egy alapmodellt.

Teszt
Műszaki adatok

Alapverzió, de az eredeti, 17 colos felnikkel szerelve, valamint törésmentes múltjának köszönhetően gyári, kopást, mattulást nem mutató dukkójával egészen jól mutat a frissítése után már a 4,7 méteren is túlnyúló Laguna II Grandtour

Alapverzió, de az eredeti, 17 colos felnikkel szerelve, valamint törésmentes múltjának köszönhetően gyári, kopást, mattulást nem mutató dukkójával egészen jól mutat a frissítése után már a 4,7 méteren is túlnyúló Laguna II Grandtour

Kecses vonalvezetés, V-alakú hátsó ablak és mélyről, teljes szélességében nyíló csomagtérajtó jellemzi a fart

Kecses vonalvezetés, V-alakú hátsó ablak és mélyről, teljes szélességében nyíló csomagtérajtó jellemzi a fart

Tágas, nem túlzottan drága és függönylégzsákkal rendelkező, biztonságos autót kerestünk heti piaci körképünkben. Erre az igényre jó eséllyel az egyik leginkább megfelelő autó a 2001-ben piacra lépett, második generációs Renault Laguna, mely 2001 júniusában elsőként szerzett 5 csillagos eredményt az Euro NCAP töréstesztjén. A Renault mára általános, kártyás nyitó és indítórendszerét, valamint sokáig meghatározó avantgárd formavilágát is e modell vezette be. El kell ismerni ugyanakkor, hogy nem volt a megbízhatóság mintaképe. Mint a legtöbb modellnél, nála is érvényes azonban az alapvetés, hogy a frissített (2005-ben érkezett) verzió már sokkalta jobb, mint a korábbiak, s az is, hogy egy egyszerűbb variánssal messze nem lehet annyi probléma, mint egy csúcsfelszerelttel. Nos, ezen elképzelések szerint tesztautónk, a 2005-ös Grandtour, azaz kombi karosszériás, 1,6-os alapmotoros és Authentique − szegényesnek egyáltalán nem mondható − alapellátmányú gép akár remek vétel is lehet.

Bázisverzió mechanikus kézifékkel, de elektromos első ablakokkal és tükrökkel, nem kellemetlen fogású műanyag kormánykerékkel és váltógombbal

Bázisverzió mechanikus kézifékkel, de elektromos első ablakokkal és tükrökkel, nem kellemetlen fogású műanyag kormánykerékkel és váltógombbal

És valóban, hiszen nem csak fotókon mutat jól, törve sosem volt, így szépen lemosva még így, 8 évesen is egészen mutatós. Első lökhárítóján minimális festékhiány mutatja, hogy a parkolási sérülések természetesen nem kerülhették el. Ha a lemezeken keresünk karcokat, minimális, polírozással jó eséllyel eltüntethető, de legalább észrevétlenné tehető a jobb hátsó ajtó aljánál és a tanksapka mellett látható − utóbbi egy kutasnak köszönhetően. A megjelenés amúgy messze nem olyan, mint egy alapverzióé, ez pedig annak köszönhető, hogy második és egyben mai gazdája a gyári 16 colos acélfelniket téli kerékként használja, nyárra pedig a modell gyári, 17 colos alufelnijeiből vásárolt, ami tényleg egészen jól mutat.

Hátul két Isofix-csatlakozó, elöl kikapcsolható utasoldali légzsák segíti a gyerekszállítást. Az ülések kellő méretűek és jó tartásúak, felnőtteknek is kényelmesek. A helykínálat még átlagtermet felettieknek is elegendő Hátul két Isofix-csatlakozó, elöl kikapcsolható utasoldali légzsák segíti a gyerekszállítást. Az ülések kellő méretűek és jó tartásúak, felnőtteknek is kényelmesek. A helykínálat még átlagtermet felettieknek is elegendő

Hátul két Isofix-csatlakozó, elöl kikapcsolható utasoldali légzsák segíti a gyerekszállítást. Az ülések kellő méretűek és jó tartásúak, felnőtteknek is kényelmesek. A helykínálat még átlagtermet felettieknek is elegendő

Az utastér sajnos nem annyira mutatós, mint a külső. Ez pedig két dolognak köszönhető: a Renault anyagválasztásának, mely tapasztalataink szerint ebben az időszakban átlagon felüli kopást mutató ajtókárpitokat alkalmazott, és annak, hogy ez a példány első három évét flottás autóként töltötte. Annak minden előnyével (rendszeres, nem spórolós karbantartással) és hátrányával, átlagon felüli futással. Első 3,5 évében 88 ezer kilométert tett meg a Laguna, az azt követő 4,5-ben pedig további 45 ezret, így áll a számláló 133 ezren. Mai tulajdonosánál egyértelműen évi 10 ezret fut. Hiába 30 ezer kilométeres a szervizperiódusa, évente, azaz 10 ezer kilométerenként friss olajat kap, s ha egyéb hiba adódik, az is orvoslásra kerül.

Kopás leginkább a sofőr ajtaján látható, az első, amúgy mély és flokkolt rekeszes könyöklő fedele, valamint a váltógomb és a kormánykerék egészen jó állapotban van Kopás leginkább a sofőr ajtaján látható, az első, amúgy mély és flokkolt rekeszes könyöklő fedele, valamint a váltógomb és a kormánykerék egészen jó állapotban van Kopás leginkább a sofőr ajtaján látható, az első, amúgy mély és flokkolt rekeszes könyöklő fedele, valamint a váltógomb és a kormánykerék egészen jó állapotban van

Kopás leginkább a sofőr ajtaján látható, az első, amúgy mély és flokkolt rekeszes könyöklő fedele, valamint a váltógomb és a kormánykerék egészen jó állapotban van

Vezérműtengely-döntéssel fokozza teljesítményét és nyomatékát az 1,6 literes, 16 szelepes, csendes benzines

Vezérműtengely-döntéssel fokozza teljesítményét és nyomatékát az 1,6 literes, 16 szelepes, csendes benzines

Sok rendellenesség nem adódott. Az első − hölgy − használó vezetési tudásáról sokat elmondhat, hogy 120 ezer kilométer után nem csak az előírás szerinti vezérműszíjat, hanem kuplungot is kellett cserélni, ma tehát mindkettőből 13 ezer kilométert teljesített van benne. Az elektronikai problémák eddig nagyrészt elkerülték az autót, egyedül a többször leejtett, sokat látott Renault-kártyát kellett felújítani − azóta az is hibátlanul működik. Természetesen volt fékbetét- és a hazai utak miatt a Lagunáknál megszokottnak számító gömbcsukló-csere is (futóműállítással), valamint a 17-es felniket is kellett már egyszer görgőztetni. Ezeken kívül egy komolyabb probléma adódott: az 1.6 16V motor itt alkalmazott 112 lóerős változatánál egy okoskerék változtatja a vezérlést (1500 1/perc fordulat felett 6 fokkal dönti a vezérműtengelyt, mellyel növeli a fordulatszámhoz tartozó nyomatékot), ha azonban meghibásodik, indítási problémát és zajos alapjáratot eredményez. Nos, ez is volt cserélve, most nincs vele gond.

Légzsákból nem csak függöny, hanem első és hátsó oldalsó, valamint elülső is van Légzsákból nem csak függöny, hanem első és hátsó oldalsó, valamint elülső is van

Légzsákból nem csak függöny, hanem első és hátsó oldalsó, valamint elülső is van

Az utastér nem leharcolt, de azért látszik, hogy már 8 éves. Kopás leginkább a sofőr ajtaján és a középkonzolon, a kulcslyuk-szinonim kártyahely környékén látható. Továbbá egy-egy további bibi is felfedezhető: kárpitkarcolás a hátsó ülésen, letört, de a működést nem zavaró (gyári) riasztószenzor-ház a csomagtérben. Ezekre nyugodtan mondható, hogy kell is, hogy legyenek egy 8 éves autónál. A motor viszont gombnyomásra (itt még nem teljesen automatán, hanem folyamatos nyomva tartással), könnyedén indul. Járása halk, és 112 lóereje, valamint 151 newtonméteres nyomatéka is elegendő az amúgy nem könnyű, nehézkesnek mégsem tűnő, 1,3 tonnás karosszériához.

Hat hangszórós, kormányoszlopról vezérelhető és utólagos extraként MP3-olvasós, USB-csatlakozós a nem is rossz hangzású gyári hifi Hat hangszórós, kormányoszlopról vezérelhető és utólagos extraként MP3-olvasós, USB-csatlakozós a nem is rossz hangzású gyári hifi Hat hangszórós, kormányoszlopról vezérelhető és utólagos extraként MP3-olvasós, USB-csatlakozós a nem is rossz hangzású gyári hifi

Hat hangszórós, kormányoszlopról vezérelhető és utólagos extraként MP3-olvasós, USB-csatlakozós a nem is rossz hangzású gyári hifi

A váltó itt csak ötfokozatú, nem túl jó, de nem is rossz kapcsolhatósággal, alapmodellként műanyag gombbal. Utóbbi előnye, hogy nem túlzottan megkopott, ahogyan a kormánykerék sem az. Ha valaki kételkedne az óraállásban, ezek is mutatják, hogy az valós. A vezetési élmény átlagos, a kormány könnyű, az irányíthatóság precíz, s az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű még a 17 colos kerekekkel is egészen jó csillapítást ad, ugyanakkor kanyarvadászatra is alkalmas, ha egyszer család nélkül szabadulnánk egy szerpentinre. S meglepő, de pörgetve, még az 1,6-os motor is partner lesz, 100 km/órára 11,8 másodperc alatt gyorsít, s óra szerint akár 200 (gyári érték szerint 194) km/órás végsebességet adhat. Fogyasztása − persze nem az előbbi hajtással − emészthető: országúton 6,5, városban 9-9,5 liter körüli.

Második és egyben mai gazdájához már szervizkönyv nélkül, de lekérdezhető szervizmúlttal került a valós óraállású kombi. Praktikus, hogy az olajszintet minden indításnál mutatja a műszerblokk Második és egyben mai gazdájához már szervizkönyv nélkül, de lekérdezhető szervizmúlttal került a valós óraállású kombi. Praktikus, hogy az olajszintet minden indításnál mutatja a műszerblokk

Második és egyben mai gazdájához már szervizkönyv nélkül, de lekérdezhető szervizmúlttal került a valós óraállású kombi. Praktikus, hogy az olajszintet minden indításnál mutatja a műszerblokk

Alapmotorjával sem megy rosszul a még Euro-4-es emissziós normákat teljesítő Laguna II

Alapmotorjával sem megy rosszul a még Euro-4-es emissziós normákat teljesítő Laguna II

A leglényegesebb persze, hogy tágas, csendes utazóautó a Laguna Grandtour. Négy felnőttnek tökéletesen kényelmes, hátul is hosszú ülőlapos, kényelmes utastérrel, óriási, 475 literes, üléshajtással nagyra bővíthető, küszöbmentes, teljes szélességű nyíláson keresztül pakolható, babakocsit, nagybevásárlást könnyedén elnyelő csomagtérrel. Ráadásul ezen példánynál nem csak az elvárt, amúgy az Authentique báziskivitelhez is alapáron adott függönylégzsákkal, hanem extraként rendelt hátsó oldallégzsákokkal, így összesen 8 lufival és ESP-vel – tökéletes utasvédelemmel. Továbbá 8 éves alapverzióhoz képest egészen jó ellátmánnyal: (a sofőr oldalán lefelé automata) elektromos első ablakokkal, fedélzeti számítógéppel, állítható magasságú és mélységű kormánykerékkel, mögüle is irányítható, utólagos, de gyári extraként már MP3-olvasós, USB-csatlakozós CD-rádióval, kártyáról vezérelhető központi zárral, ma is működő külső hőmérővel, elektromos tükrökkel és persze légkondicionálóval.

Alapesetben is tágas, síkokkal határolt, 475 literes, üléshajtással óriásira bővíthető, aljában teljes értékű pótkereket hordó a csomagér Alapesetben is tágas, síkokkal határolt, 475 literes, üléshajtással óriásira bővíthető, aljában teljes értékű pótkereket hordó a csomagér Alapesetben is tágas, síkokkal határolt, 475 literes, üléshajtással óriásira bővíthető, aljában teljes értékű pótkereket hordó a csomagér

Alapesetben is tágas, síkokkal határolt, 475 literes, üléshajtással óriásira bővíthető, aljában teljes értékű pótkereket hordó a csomagér

A legfontosabb tételek tehát megvannak, sok extra hibalehetőség nincs, a vételár pedig nem csak a kívánt 1,25 millió forint alatti, hanem csupán 1,15 millió forintos. Ráadásul úgy, hogy friss szervizelés miatt jó eséllyel karbantartására sem kell jó ideig költeni. Értékes, hogy jár az autóhoz téli gumi is, s budapestiek, Pest megyeiek figyelem, az autóhoz tartozik a példányt és a sorozatot, valamint annak minden részletét ismerő szerelő telefonszáma is, lutrinak tehát aligha nevezhető a 2005-ben extrák nélkül is 5 665 000 forintért adott Grandtour.

Árak

Tesztmodell ára 1 150 000 Ft (2013. július 5.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4713 mm
Szélesség: 1774 mm
Magasság: 1439 mm
Saját tömeg: 1305 kg
Össztömeg: 1935 kg
Tengelytáv: 2748 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 475 liter

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: Euro 4
Hengerűrtartalom: 1598 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 5 fokozatú
Nyomaték: 151 Nm 4250 1/min-nél
Teljesítmény: 82 kW (112 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 194 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,8 s
Gyári vegyes fogyasztás: 7,7 l/100km
Fogyasztás a használónál: 8,0 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Megépült az új szuper-körforgalom Budakalászon. Jobb a lámpatenger, mint egy sima kereszteződés?

A folyton dugót és szenvedést okozó budakalászi, az M0-ás hídra is felvezető körforgalom erősen...

További egységes üzemanyagár-csökkenés következik

Míg szerdán csak a benzin ára került lejjebb, pénteken már a gázolaj is ármérséklést kap.

Gyorsan adnál túl autódon a használat után? Mutatjuk, mit érdemes venned!

Brit tudósok szerint használtan a Lexusok minden többi autónál könnyebben eladhatók. Azért nyilván...

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

Németországban is visszavásárol a dízelbotrányban érintett autókat a Volkswagen

Közel két éve annak, hogy a Volkswagen dízelbotránya kirobbant, még ma is, és valószínűleg még...

Újra kémfotókon a következő Nissan Leaf

A Nissan Micra tipikus jegyeivel, ám hosszabb, kupés farral jöhet a következő generációs, már...

Füvezett, aki szerint a kamion alatt átszáguldó Tesla sofőrje filmet nézett

Újabb részletek derültek ki a tavalyi szörnyű Tesla balesetről. Eddig a kamiont vezető férfi...

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon...

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (21 db)

partai_zoltan írta: 2013 július 09., kedd 06:40:48
Der Milan írta: 4 éve

Akkor biztosan rendelhető volt Initial szinten ez a garnitúra legalábbis fura kicsit, hogy 17-es kereket nem lehetett kérni a full bőrös legmagasabb felszereltséghez :), legalábbis én csak V6-osokat vezettem és néztem, de a nem kókányolt Initial-os autón is ez a felni volt, úgy értem a Bonduelle igazgatója nyilván nem cserélgette a felnit a szolgálati kocsin. Anno a lagunaclub.eu-n (jó kis oldal volt ez nem elérhető már?! Nem találom...) olvastam ezt, hogy ez a két felszereltség tartalmazta a 17-es felnit, ezen írás és a látottak alapján meggyőződésem volt, hogy a legmagasabb szinten alap volt ez a kerék. Mondjuk a vezess.hu katalógusa téged igazol ezt elismerem, a lényeg, hogy Authentique-hez ez sose volt elérhető :).


Előzmények megtekintése

Leállítottuk az oldalt, mert a csapat átállt a pörgősebb fórumra.
http://forum.lagunaclub.hu/index.php
Most már itt találsz meg minden szükséges infót, vagy kérdezheted "online" a gondok megoldásait.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2013 július 08., hétfő 23:18:52
ARLFenevad írta: 4 éve

Én még mindig azt mondom franciát soha :) Olvastam TC-n a népítéletet meg sokat beszélgetek emberekkel autókról franciáról jót még nem hallottam . Azt mondom csak VW csoport és BMW semmi más :) Ja és a PD-t lehet szidni nyugodtan pedig nagyon erős motor ha oda van rá figyelve semmi probléma nincs vele . Nem véletlen miért olyan olcsók használtan a Renaultok mindenki alig várja hogy megszabaduljon tőle. VW csoportból meg Seat egyedisége miatt ha már családi autónál tartunk ott a Toledo sedan 2001-2004 évjáratig. Ha kombi kell ott a passat az ős TDI-vel aztán tényleg semmi gond nincs a régi 1.9TDI 90-110LE-vel .


Előbb ülnék Lagunába mint Passatba. Pár évvel ezelőtt én is nézegettem a Lagunákat a népítéleten főleg az 1.9-es dci-n csámcsogtam sokat, hogy mennyire szarok. Aztán, hogy, hogy nem, jött egy lehetőség, hogy autót vegyek és felmerült a Laguna, mint benzines V6-os az egyik legjobb gép volt a Renault kínálatában ár/érték arányban kategóriájában a piac legjobbja, normális hajtással 7-8 literrel elment had ne mondjam, hogy egy 2,8-as tiptronikos Passatot simán körbeautózik vele az ember, a V5-öst meg meg se említsük inkább. A 140 lovas 2 literes is nagyon jó gép, a 2.2 dci meg különb autó mint egy 90-110 lovas Passat az csak vánszorog az úton és ez a 2.2 dci is sokáig jó ha vigyáznak rá.

Ha már így a BMW-t is említed, ezek tudnak még olyan komoly dieselt csinálni egyáltalán aminek nem szakad el a vezérműlánca? :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2013 július 08., hétfő 22:51:53
partai_zoltan írta: 4 éve

az általad említett Silverstone felni garnitúra csak a Dynamique felszereltséghez volt elérhető. Az initiale felszereltség más méret és forma volt.


Előzmények megtekintése

Akkor biztosan rendelhető volt Initial szinten ez a garnitúra legalábbis fura kicsit, hogy 17-es kereket nem lehetett kérni a full bőrös legmagasabb felszereltséghez :), legalábbis én csak V6-osokat vezettem és néztem, de a nem kókányolt Initial-os autón is ez a felni volt, úgy értem a Bonduelle igazgatója nyilván nem cserélgette a felnit a szolgálati kocsin. Anno a lagunaclub.eu-n (jó kis oldal volt ez nem elérhető már?! Nem találom...) olvastam ezt, hogy ez a két felszereltség tartalmazta a 17-es felnit, ezen írás és a látottak alapján meggyőződésem volt, hogy a legmagasabb szinten alap volt ez a kerék. Mondjuk a vezess.hu katalógusa téged igazol ezt elismerem, a lényeg, hogy Authentique-hez ez sose volt elérhető :).

A válaszoláshoz belépés szükséges
ARLFenevad írta: 2013 július 08., hétfő 21:52:27
four-tay írta: 4 éve

Üdv Mindenkinek.



2006-os Laguna kombim volt 4 évig 1.9 L.-es diesel.

Valóban úgy van ahogy a cikk írója írja, igen kellemes de és kényelmes autó, egyetlen szépséghibával:

Hitvány szerkezeti megoldásokkal teli, komoly szervízigényű, folyton meghibásodó szar egy valami.

Bármilyen alkatrészt cseréltem min. 80000.

Teljesen mindegy mit.

Még autóra ennyi pénzt nem költöttem, mint erre. Motorhiba, futóműhiba, elektronika hiba, turbo csere. Komolyan mondom hihetetlen.

2003--ban vettem 3 évesen 3.5M.-Ft-ért (Új ÁRA 7.5M!!), és kb 1-1.5 M.t költöttem rá 4 év alatt úgy, hogy az átlagos éves futásteljesítmény 20.000km.- volt.

Hál istennek megszabadultam tőle 1.25M.-ért és mérgemben vettem 15 éves HONDA ACCORD-ot 500.000.-ért, amire a ksztnin kívűl SEMMIT azaz 0Ft-ot kellett költenem.

Higgyétek el én is igényes vagyok a jó kocsira, mindíg nagyon vigyáztam rájuk, mindet gondosan tartottam karban, de ilyen szar autóm még sosem volt.



Isten bocsássa meg nektek ha ilyet vásároltok, legalábbis DIESEL-t.



Elnézést minden rajongótól, de ezek csak tények.


Előzmények megtekintése

Erről van szó :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
ARLFenevad írta: 2013 július 08., hétfő 21:51:05

Én még mindig azt mondom franciát soha :) Olvastam TC-n a népítéletet meg sokat beszélgetek emberekkel autókról franciáról jót még nem hallottam . Azt mondom csak VW csoport és BMW semmi más :) Ja és a PD-t lehet szidni nyugodtan pedig nagyon erős motor ha oda van rá figyelve semmi probléma nincs vele . Nem véletlen miért olyan olcsók használtan a Renaultok mindenki alig várja hogy megszabaduljon tőle. VW csoportból meg Seat egyedisége miatt ha már családi autónál tartunk ott a Toledo sedan 2001-2004 évjáratig. Ha kombi kell ott a passat az ős TDI-vel aztán tényleg semmi gond nincs a régi 1.9TDI 90-110LE-vel .

A válaszoláshoz belépés szükséges
partai_zoltan írta: 2013 július 08., hétfő 21:14:33
Der Milan írta: 4 éve

Tudtommal, ez a Silverstone felni csak a Dynamique és az Initiale felszereltséghez volt elérhető 2001-2005 között. Ráncfelvarrás után abban sem vagyok biztos, hogy létezett ilyen felni a kínálatban ezt talán csak egy vérbeli Lagunás tudná megmondani aki ismeri a típustörténetet, mindenesetre nekem is furcsa... lehet, hogy tetszett a tulajnak és beszerzett egy garnitúrát a bontóból.


Előzmények megtekintése

az általad említett Silverstone felni garnitúra csak a Dynamique felszereltséghez volt elérhető. Az initiale felszereltség más méret és forma volt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
partai_zoltan írta: 2013 július 08., hétfő 08:13:17
Der Milan írta: 4 éve

Annyival kiegészíteném, hogy a Laguna gombját nem kell folyamatosan nyomni indításnál, kivételt képez ez alól ha tönkrement benne a kártyaolvasó. Olyankor is egy gombnyomás a gyújtást jelenti a másodikkal már indít. Tehát ebben a kocsiban cserés a kártyaolvasó ami olyan 60 ropit jelent.



Nem mellesleg pont az 1.6-os motornál kell számítani egy extra hibalehetőségre, legalábbis a még nem ránc-felvarrottaknál (ami 2005-ös évjárat is lehet) használt Sagem trafók könnyedén elszállnak. Mindemellett igen sok apróságot fel lehet hozni mikre kell ügyelni mint pl, hogy ütközésig nem érdemes leengedni a hátsó ablakot, mókázás a tanksapkával ha nem akarja kinyitni, torziós hátsó futóművet sem két forint felújítani ha elhasználódik, de egy hátsó féktárcsa csere is drágább mint egy másik autónál mert csapággyal együtt cserés persze ha valaki rászánja az időt akkor azt hiszem lehet cserélni csapágy nélkül is. Nem véletlenül ennyire olcsók ezek a nagy autók.


Előzmények megtekintése

nos, valóban hibára utal a folyamatosan nyomvatartott indítógomb az autó beindításáért. Ennek egyszerű oka van, a kommentelő által is leírt kártyaolvasó meghibásodása, azaz az öntartásért felelős mikrokapcsolót lenyomó pöcök elfáradása és letörése. Azonban a hiba könnyen orvosolható egy egyszerű 50Ft-os hajlékony műanyag vonalzóval, melyből egy 5mm*10mm-es darabot levágva és erős ragasztóval a mikrokapcsoló letört pöckének helyére ragasztva, vagy olvasztva máris működőképes minden. A kártyaolvasó könnyedén kipattintható, úgyszintén szétpattintható, tehát szerszámozottságot nem igényel. Aki erre nem vállalkozik, annak bontóban 30eft körül "megoldják", vagy nézzen be a 400fős cluboldalunkra és ingyen is elkészül. http://forum.lagunaclub.hu/index.php/topic,714.0.html

A válaszoláshoz belépés szükséges
four-tay írta: 2013 július 08., hétfő 07:43:57
Der Milan írta: 4 éve

Csak azt nem értem, hogy vettél 2006-os évjáratú autót 2003-ban 3 évesen. Az 1.9-es nem a legjobb, a 2,2 sokkal tartósabb darab, de a 2005 utáni 2.0dci is nagyon jó kocsi.


Előzmények megtekintése

Bocs elírtam, 2006-os volt az autó, 2009-ben vettem, de szerintem nem ez a lényeg

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2013 július 07., vasárnap 10:30:42
Pitty írta: 4 éve

Amikor autót kerestem, felmerült bennem, a 2-es Laguna lehetősége. Tágas, családi autót kerestem, pont megfelelt volna, egy Laguna kombi. Fel is hívtam az egyik barátomat, aki a helyi Renault szervizben dolgozik, mint autóvillamossági szerelő. Azt mondta, hogy dízelt, nem szabad venni, mert nagyon sok a baj velük. (Kivételek, persze, mindig vannak, tudom.) Benzinest szabad venni, de elkezdte sorolni, hogy mire kell odafigyelni, vásárláskor. Mire a felsorolás végére ért, addigra, elfelejtettem az elejét. Emiatt, letettem a Lagunáról.


Benzinesből is van olyan amit érdemes elkerülni, ilyen 2.0 IDE motoros, sok hülyeség felmerül velük, legalábbis a normál 2.0-hoz képest.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pitty írta: 2013 július 07., vasárnap 09:37:10

Amikor autót kerestem, felmerült bennem, a 2-es Laguna lehetősége. Tágas, családi autót kerestem, pont megfelelt volna, egy Laguna kombi. Fel is hívtam az egyik barátomat, aki a helyi Renault szervizben dolgozik, mint autóvillamossági szerelő. Azt mondta, hogy dízelt, nem szabad venni, mert nagyon sok a baj velük. (Kivételek, persze, mindig vannak, tudom.) Benzinest szabad venni, de elkezdte sorolni, hogy mire kell odafigyelni, vásárláskor. Mire a felsorolás végére ért, addigra, elfelejtettem az elejét. Emiatt, letettem a Lagunáról.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0

Hirdetés

RENAULT tesztek

Renault Talisman Grandtour Intens 1.6 dCi 130 EDC teszt

Pakolható francia – Talisman Grandtour teszt

Garantáltan jó választás a 130 lóerős dízelmotor a Talisman Grandtourhoz. Igazi utazós kombi a duplakuplungos automatával, de jobban is elsülhetett volna.


Renault Espace 1.6 TCe Initiale Paris teszt

Arcot vált - Renault Espace 1.6 TCe teszt Videó

Egyetlen benzinmotorjával, a paletta legerősebbjének számító 200 lovas 1.6 TCe-vel és csúcsfelszereltséggel járt nálunk az új Renault Espace.


Renault Twingo 1.0 SCe teszt

Csók a hatvanas évekből - Renault Twingo teszt Videó

Négy üléssel, négymillióért súlyos eset az új Twingo. Jó kocsi? Farmotoros, csinos, de ezzel az árral nagyon nem a "mi autónk".


Renault Scénic XMOD 1.6 dCi Privilége teszt

Felvág, de van is mire - Renault Scénic XMOD teszt

Szabadidő-autónak álcázott XMOD szériájával, annak is csúcsverziójával járt nálunk a Renault Scénic. Vagány, és még mindig remek családi autó.


Renault Captur 1.2 TCe EDC Dynamique teszt

Zabálni fogják. Renault Captur teszt

Nagy siker lesz a Captur. Amit tudnia kell, tudja, a dizájnja pedig zseniálisra sikeredett. A Clio-alapú kis crossovert 1,2 literes benzines turbómotorral és dupla kuplungos automata váltóval teszteltük.


Még több RENAULT teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

RENAULT LAGUNA 1.5 dCi Privilege

RENAULT LAGUNA 1.5 dCi...

Ár: 2.190.000 Ft

Évjárat: 2010 / 4

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

RENAULT LAGUNA 1.9 dCi Monaco

RENAULT LAGUNA 1.9 dCi...

Ár: 1.300.000 Ft

Évjárat: 2006 / 12

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

RENAULT LAGUNA 1.6 16V RXE

RENAULT LAGUNA 1.6 16V...

Ár: 400.000 Ft

Évjárat: 1998 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!