Renault Laguna közel 600 ezer kilométerrel

Renault Laguna Break 2.2 dT RT, 1996 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egykori csúcsdízelével, 21 évesen próbáltuk a Renault 21 utódját, az első Lagunát. Nem mellesleg 600 ezer (!) kilométerrel. És egyben van!


Kezdenek kikopni útjainkról az első generációs Renault Lagunák. Azt kell mondjam, méltatlanul. Ugyanis eltűnésének nem a típus maga az oka, sokkalta inkább a francia autók megítélése és ebből eredő átlagon felüli értékvesztése. A koros példányok filléresek, aki pedig olcsó autót vesz, az általában nem szívesen költ annak karbantartására sem. Így aztán leginkább a hanyag gazdáknak róható fel, hogy az 1994-2001 között gyártott első Lagunákból már nem sokat látunk az utakon. A legelső példányok már 23. évükbe lépnek idén, de a legfiatalabbak is több mint 15 évesek. Hogy a típus nem rossz, arra ezúttal egy még frissítés előtti, 1996-os, 2002 óta második tulajdonosánál szolgáló csúcsdízeles kombi mutatott rá.
Próbáltunk már frissített első generációs példányt 327 ezer kilométerrel, volt második generációs kombi, harmadik generációsból pedig 165 és több mint 300 ezret futott is, ez a mostani viszont nem egész 150 kilométer híján 600 ezer kilométernél járt a fotózáskor, és nagyon egyben volt. Nem titkoltan azért, mert nem rég piaci értékénél többet (mintegy 500 ezer forintot) költött rá tulajdonosa. Szerinte így is jobban járt, mintha eladta volna az autót és az érte kapott pénzt a karbantartásra szánttal kiegészítve próbált volna szerencsét a használtpiacon. Ugyanakkor nem titkoltan érzelmi szálak is fűzik a francia kombihoz, meg persze ő már tudja: egyáltalán nem rossz ez.
Hirdetés

Már csaknem 15 éve az övé, 2002-ben mintegy 200 ezer kilométerrel, első német tulajdonosától, vezetett szervizkönyvvel vette meg. Akkor sem volt tehát új autó, ám még úgy is 2 millió forintot kértek érte. Azóta csaknem 400 ezer kilométer került bele, ereje és étvágya változatlan, ahogyan az is, hogy a motor ma sem fogyaszt olajat, legalábbis annyit nem hogy a 10 ezer kilométeres csereciklus alatt utántölteni kelljen. Bár az RT ezzel a motorral alapnak számított, ez az példány mégis extra kivitel, tankja 80 literes, maga az autó pedig elnyűhetetlennek mutatkozik. Találkozásunkkor nem csak a mérföldkövet jelentő 600 ezer kilométeres óraállástól, a következő olajcserétől is minimális választotta el, ám elektronikus olajszint-visszajelzője még közel telit jelzett. A Lagunában ugyanis ilyen is van, ahogyan a Renault mai modelljeinél is megszokott, nem kell nyitogatni a gépháztetőt az olajszint ellenőrzéséhez, azt minden indításnál láthatjuk, itt a műszer a vízhőfok-visszajelző mutatóját használja a csakis indításkor megjelenő külön skálával.
Az egy tulajdonosnál végigszolgált 400 ezer kilométer a lehető legjobban adja vissza, hogy mennyire volt problémás, karbantartást igénylő a Laguna. Kezdjük a sokak szerint a francia autók gyenge pontjának számító elektronikával: semmi, de olyan szinten semmi probléma nem adódott, hogy működik a rádiótávirányítású (infrás) központi zár, a vezető oldalán automata ablakemelő és a digitális hőmérő is. A gyári, kormányoszlopról vezérelhető rádió-fejegység sem azért került ki, mert elromlott volna, CD-s, jobb hangzásképű Sony fejegység került a helyére, meg mélynyomó a csomagtartóba, az ugyanis 520 literes alapméretével kellően nagy ahhoz, hogy elférjen ott a láda is. Még gyári és felújításmentes az önindító és a generátor is. Ez ennyi idősen, ilyen futással minden autónak becsületére válna, ahogyan a csomagtérajtó eredeti teleszkópjai is. Utóbbiból 4 is van, ugyanis üvege külön nyitható. Az üveg zárszerkezete hibátlan, az ajtóé nagy hidegben meg tud szorulni, de a WD40 azon is mindig segít, tehát még az is az eredeti.
Amit viszont kapott a Laguna az elmúlt 15 évben, az az olajcsere tízezer kilométerenként, új vezérműszíj a gyári előírásnál picit sűrűbben, 90-95 ezer kilométerenként, görgőkkel és vízpumpával együtt. A kuplung és a kettős tömegű lendkerék pontosan 300 ezer kilométert bír, most kellett tehát másodjára cserélni, csak ez 160 ezer forintos tétel volt a legutóbbi karbantartásnál. A hengerfej 400 ezer kilométernél repedt el, egy bontott, majd rögtön szakszerűen (a Szakál-Metálnál) felújított darab került a helyére, vélhetően abban is van még legalább 200 ezer kilométer. Gyári és jól kapcsolható a váltó, hibátlan a hűtés-fűtés, de ez annak köszönhető, hogy az utastéri radiátort nemrégiben cserélték. A hűtő és klímahűtő is új már, de jegyezzük meg, egy 21 éves autónál már az is öröm, ha még csak egyszer kellett benne hűtőket cserélni. A motor hűtőjét a felverődő kavicsok, a klímáét egy kilazuló csavar dörzsölése „ette meg”.
Ami viszont gyenge pontnak mondható, az a futómű. Legalábbis a mi útjainkon. Rugótörés már többször is adódott az első gólyalábaknál, azokat párban cserélték mindig. Hátsó lengéscsillapítót viszont érdekes módon csak egyszer, mostanában kellett váltani. Gömbfejeket a még komoly használatot jelentő időkben szinte évente (értsd: 50-70 ezer kilométerenként) kellett cserélni, féltengelycsuklóból mindössze egy ment tönkre a maratoni futás alatt, a legutóbbi nagyszervizkor természetesen a toronycsapágyakat is cserélték. Az időnkénti karbantartással a futómű csendes és kellemesen ringató, igazi franciás. A 2.2 dT (nördöknek G8T) motor még örvénykamrás, turbójával (ami szintén még a gyári) 234 Nm nyomatékot és 113 lóerő teljesítményt ad. Ezzel a 4,62 méter hosszú, csaknem 1,5 tonnás kombi 12,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 185 km/óra, 2000/perctől van meg a teljes nyomaték, a teljesítménycsúcshoz 4300/perc fordulat kell, 2500-3500/perc között tökéletes a dinamika. Ha a fogyasztást nézzük, a Laguna sokkalta jobban szereti az országúti andalgást, mint az autópályás tempót. Váltója a kor szellemének megfelelően csak 5 fokozatú, autópályán így már zajos és sokat (közel 3000/percet) forgó a dízel, városban azonban alapjáratról elhúz, nyugalmat sugárzó. Városi és országúti használatban a 80 literes tank simán ad 1200 kilométeres hatótávot. Autópályán inkább 8 liter számolandó, legalábbis valós 130 (óra szerinti 140) km/órás tempót tartva, de az 1000 km hatótáv úgy is megvan. Közben kellemes is az utazás, nem csak a fűtés, nyáron a klíma is hatásos, légzsákból van kettő (a még gyári, természetesen látványosan megcsiszolódott szélvédőn az azokra figyelmeztető matricák is láthatók).
Nem csak a technika, a karosszéria és az utastér is meglepően jól viselte a sok kilométert és az elmúlt több mint 2 évtizedet. Komoly törése a Lagunának nem volt, de hátulról kétszer is belementek, az első még a német tulajnál történhetett, amire a gyáritól hajszálnyit elütő fényezésű, nem is egészben fényezett csomagtérajtó utal. Itthon csak a vonóhorog bánta a hátulról érkezőt. Parkolási sérülés időnként adódott, például a nemrégiben lakatolt és újrafújt jobb hátsó sárvédőívet rögtön megtalálta egy ügyetlenül manőverező, a lökhárítók fényezetlen betétei sok apróbb horzsolást elnyeltek már. Rozsdásodás az előbbin túl egyedül a bal oldali küszöb hátuljánál, egy korabeli sérülésből indult csupán ki, nemrégiben az is javításra került. Komoly hiba, szakadás az utastéri kárpitokon sem található, a sofőr ülésén már megnyúlt, redőződik a kárpit, a műanyagok viszont még egyben vannak, még a váltógomb is egészen. A kormánykerék viszont szinte elfogyott, a karimából már egy bontóból szerzett, egészen jó állapotú, az autó kellemes patináját sem megtörő van bent.
E Lagunában is benne van, hogy lényegtelen a műszerfalán látható óraállás, az a fontosabb, hogy most milyen állapotban van, hogy milyen karbantartás és használat mellett tartották. Megfelelő törődéssel a sokak által lenézett koros francia is lehet egy nagyon jó autó, az RT felszereltségű még nem felesel, nincs benne a beszélős fedélzeti rendszer, de olajszintjére és fékbetéteinek kopottságára már ez is figyelmeztet. Nem mondom, hogy vegyen mindenki első Lagunát, azt viszont igen, hogy 10-20 éves autóknál a „Milyen autót vegyek?” kérdésre nem adható márka/modell válasz, olyat kell venni, ami karbantartott, lehetőleg bizonyított, ismert előélettel, a legjobb talán ismerőstől, a magas futás pedig nem feltétlenül probléma. Nehéz persze ilyet találni, ezt a Lagunát is sokan meg kívánták már venni tulajdonosától, ám ez nem eladó. Egy esetben lenne az talán: ha a Renault kínálná ugyanezt újonnan, akkor venne egyet a következő 20 évre.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 22:41
    Permalink

    Igen, ez így van… Igaz 2000 után, főleg a dci-kel a gyár is tett róla. Na mindegy, kis körbenézéssel a tapasztalatok alapján a vevő jó áron tud jó autót venni… Amúgy fültanúja voltam egy fagyizóban 3 négykarikás nagyotmondóversenyének. 1. horvátba voltunk,pálya 150,klima, 4-en, 5,7l/100 a végén a boardon (A6, 2.6b, Avant hahahaha!!!!!!!!!) 2. 2 éve, mióta megvan nem kért semmit magára(A6,V6 tdi,csak turbófelújítást és porlasztókat=230e hahahahaha!!!!) 3. megjöttek az s-line 18-as felnik,meg az új gumik,most király a gép (A4, tdi, s-line replika-made in india+linglong-made in china hahahahaha!!!!!!!). Az úton nem,de a javitáskor és a gumizáskor jártam a műhelyben. Ebből azt akarom kihozni,hogy a márkatársak is füllentenek,hogy fényezzék a döntésüket, akkor mit várunk egy fórumon????
    Bárki bármit írhat egy reg mögűl. Meg a cikkes autó egy max 300e-s autó, mit akarunk??? Szalonautót???????? Egy jobb bringa ára…. Ebben a kategóriában szemezgetve 500e kell a zsebbe+némi szerencse és hozzáértés és lehet jó autót beszerezni….

    Nekem már 14 éve renault-im vannak, kitanultam a márka hülyeségeit(van pár,ahogy a többi márkának is). Nem is tervezek váltani. Ennyi pénzért ilyen kényelem-felszereltség máshol nincs….

  • 2017.10.27. at 22:41
    Permalink

    Szia.
    Igen, szerintem is alulértékeltek , ahogy általában az egész márka is. Rendszerint előítélettel vannak velük szemben az emberek vagy elhanyagolt autókból kiindulva, vagy még csak abból sem, tisztán kocsmai pletykákra alapozva. Én elég régóta Renault-t nyúzok, sosem tapasztaltam amit sokan olyan magabiztosan állítanak és tényként közölnek. De hát azt hiszem a véleményemmel nem fogok sok embert meggyőzni, annyira előítéletesek vele az emberek. Már már divat.

  • 2017.10.27. at 22:41
    Permalink

    Üdv.

    Egyetértek veled. A renault 1.8-ak alapból jó motorok. Abban is igazad van,hogy mára ezek,mind már öregek és kiszolgáltatottak a gazdáiknak. Ha benzines laguna 1-et keresnék akkor ph1 1.8 8v vagy ph2 1.6 16v-éket néznék meg,mert ezek a legmegbízhatóbbak. Mivel ezek alapmotorok voltak, így a felszereltség terén kompromisszumot kell kötni a ph1 esetén. A ph2-nél mondjuk a manuálklima már alap.

    Mint írtam a családunkban 4db laguna 1 van. Korábban meló mellett bontottam is el párat(össz.8db 1,6 16v,1,8 8v, 1,8 16v, 2,0 8v, 2,2D, 2,2Dt, 1,9dti), tehát van valamennyi tapasztalatom a gépekkel. A 4 rendszámoshoz van még 4 donor is,tehát hosszútávra tervezünk….

    1995 2,2D rxe 248.000km, 1998 1.9dti rxe 216.000km, 1999 1,9dti rxe kombi 354.000km, 2000 1.9dti rxe 153,000km.

    Mivel használjuk is,nemcsak nézegetjük őket +mindegyik vonóhorgos(tréler is van a háznál) ezért vannak dízelek. Mindegyik kocsi kintről(ausztria) magánszemélytől lett hozva ezért a km állások valósak. Mindegyikkel volt valamennyi munka (kasztni, motorcsere stb…) ezért tudtuk jó áron megvenni. Ami szép és jó ezekből az még kint is mindig 1000-1500 euró(nem éri meg behozni).

    Összegezve,ha előtte megkérdezünk pár nem fotelszakértőt és nem az elsőt ami az utunkba akad, akarjuk megvenni akkor jól járunk a laguna1-el…

  • 2017.10.27. at 22:41
    Permalink

    F motorkból évre pontosan nem tudom mikor melyik jelent meg. (C-nél, K-nál tudom csak) Az biztos, hogy az 1.6-os diesellel indult, utána jött az 1.7-es benzines belőle és mindegyik a 9/11-nél jelent meg. Amit meg egyedül nem vennék belőlük az az IDE. A többi igazából mind jó motor, a 16 szelepesek is, csak azok azért kényessebb szerkezetek mint a 8 szelepes változatok. Egy ilyen öreg autónál a minél egyszerűbb a legjobb választás. Na meg úgyis lesz még egy rakás más dolog ami fontosabb lesz választáskor, nem ez lesz a legfontosabb dolog, ha valaki ilyet vesz. De legalább a motor miatt nem kell aggódni. Már ha nem elhanyagolt.

  • 2017.10.27. at 22:41
    Permalink

    Jó kis összefoglalót írtál! 🙂
    Ezen modellből szerintem az optimális választás a ráncfelvarrás előtti időkből a 8 szelepes 2.0-s verzió, a ráncfelvarrást követően pedig az 1.6 16v vagy a 2.0 16v. Az utóbbival már komoly menetdinamika is társul. Szóval egy ilyen korú autónál én nem erőltetném a dízelt. A típust fikázók meg nagy átlagban állandó jelleggel látatlanban sz@rják a francia autókat. Velük nem érdemes foglalkozni. Mindig jókat mosolygok csalfa hozzászólásain, ő a tipikus példa erre.

  • 2017.10.27. at 22:41
    Permalink

    Üdvözletem!

    Jó volt olvasni egy méltatlanul lenézett modellről. A mi családunkban 4db 1.generációs laguna teszi a dolgát. Róluk részletesebben az R21-es cikk alatti kommenteknél írtam.

    A kommenteket olvasgatva több tévedést is láttam.

    A 90-es években a renault-nak 4 különböző 1,8-as motorja volt.
    I. 1721ccm 73/90Le -9/11-5-21-19 és volvo 3-4-es sorozat(ez ma motor valójában 1,7-es,de sokszor gyárilag is 1,8ként írják a könyvekben,amúgy karbantartva szinte elpusztithatatlan)
    II. 1764ccm 16v 138Le williams clioI-R19 16V-R 19 cabrio (bivaly,de kényes motor,háklis a hideg kinzásokra és a gyenge olajakra)
    III. 1794ccm 88/110Le ClioI baccara-R 19-R19 cabrio-LagunaI ph1 (még a hahu-n is tévesen 1783ccm-nek írják,de nem annyi és nem ugyanaz mint az újabb 1,8-as. Amúgy talán a legjobb/tartósabb renault benzinmotor.)
    IV. 1783ccm 16V 118Le Laguna1 ph2-Scenic1 ph2 (ritka,általában használtimportban jöttek,erősek,de nem annyival,hogy az 1,6-al szembeni +1-1,5l fogyasztástöbbletet behozza)

    A 2,2 dt motor nem rossz,de nem is olyan jó,mint a szivódízel vagy az 1,9 dti. Ha karbantartják akkor meg tudja futni a bemutatott 600,000-et. De az olajcseréket komolyan kell venni,mert a kenését vesztett lötty miatt könnyen elkopik a vezértengely(ez a szivómotorra is jellemző) és közepes fordulat fölött ellustul a gép. A kettőstömegű lendkerék használattól függően 250.000 környékén döglik el. Hidraulikus kuplungos,ez sem örökéletű,cserébe 30-50k huf/db a munkahengerek(műanyag…) ára. A vezérléscsere nem szerelőbarát,ezt a munkadíjban látjuk viszont. Belső(vezérszíjjal hajtott) a vízpumpája,ezért jó drága a vezárléskészlet(50-70e),és ha nem szeretünk oroszrulettezni akkor illik cseréni. Működő EGR sem gyakori már ennyi idősen, általában le vannak már dugózva és a hiba kiiktatva a beolvasztásig… Ha lendületesen használjuk akkor a dinamikáért cserébe átlag 7-8l a fogyasztása. A hírdetésekben írt 5-5,5 fogyasztások vagy álmok,vagy 70-80km-en mértek :-).

    Maga a kocsi ezzel a motorral már 2-300e-ért megkapható. A tulajok oda fogják adni,mert valszeg már tudják,hogy még mi pénz kellene rájuk és jó magyar szokás szerint ezt a lehetőséget is továbbadják a következő tulajnak. 300e felett már patika ph2-est(1998 második félév-2000 második félév)kell adni,hogy el is tudjuk adni a kocsit. 400e-t egy sem ér ezzel a motorral, ezeket, ha nem nagy a hirtelen támadt birtoklási vágy akkor hagyjuk meg a madarakanak. Külföldiben csak donorként szabad gondolkodni(300e felett van csak a papírmunka). A 100-150e közt kinált kinti autókban jó alkatrészforrást találunk,ha hosszú távra tervezünk…

    A típust fikázók figyelmébe!!!!
    Ez is nagy, 20éves dízelautó amit nem vasárnapi templombajárásra használtak sem újonnan,sem később. Ezekben szinte biztosan van 3-400.000km vagy még több. Ehhez jön még az öreg autók nagy ellensége A GAZDÁJA!!!! Hány embernek van szíve a kocsi piaci árát annak rendberakására rákölteni??? Nem soknak…. Mert ugye mennyivel ér többet a piacon rendberakva, mint véres torokkal??? Semennyivel…….. Ez van…. Ez nem a modell hibája….

    Ha van 500e-d,vegyél egyet 250környékén. Átírás után marad gyenge 200-ad amit rakj félre a szervízre(ha nem kell majd jó lessz tankolni….

  • 2017.10.27. at 22:41
    Permalink

    Rengeteg fajta volt ezekből az F motorokból. Az 1.6-os viszont már más, egy K4-es ami 16 szelepes. Ezek a 8 szelepes benzinmotorok valahogy mind elpusztíthatatlanok. Egyszerű a mechanika és az elektronika is. Azok a legjobbak amik már szekvenciális hengerenkénti injektort kaptak. Itt rengeteg variálás volt, ezért is lehet eltérés köztük.

  • 2017.10.27. at 22:41
    Permalink

    Egyetértek, én se dízellel venném. Az egyik haveromnak, 1.8 benzin volt. 6 liter alatt fogyasztott országúton és városban sem igen evett többet, 8 liternél.

  • 2017.10.27. at 22:41
    Permalink

    Srácok megint belefuttok egymás sértegetésébe!
    Minek? Pláme előre???
    Télleg mindent elmond az utolsó képaláírás:
    “Nem rozsdásodik, nem kér sokat enni, karbantartása meglepetésmentes − hosszú távon. Ugyanakkor egy átlagos használt példánynál gond nélkül viheti el a teljes piaci értéket (vagy akár annak dupláját is) egy lelkiismeretes nagyszerviz”

    Azt írja fél misit költött rá így most “egyben” van. Aztán kiderül hogy elrepedt a hengerfej? Erre hogy lehet odafigyelni? Gyári turbó 600e km-nél? Ez érdekes infó. A kuplung ha télleg elment 300e km-t akkor 2x annyit bír mint az Alhambrákban szóval emelem kalapom. Nekem tetszik az egyes Laguna de nem vagyok dízel párti, egyre több okból is. tetszik a bele is jó a műszerfal a rejtett rádió és a belső olaj visszajelző lámpa egy nagy piros pont!
    Az is furcsa hogy a puha rugók törnek, hisz azok könnyeben mozognak, mondjuk nem visszatartó tényező.
    Azt pedig nehezen hiszem hogy nem tudnak itthon francia autót rendesen szerelni.
    Szóval bejövős az autó de nem dízellel.

  • 2017.10.27. at 22:41
    Permalink

    Szerintem neked üldözési mániád van, mi érdeke lenne az AN-nak abban hogy egy ócskaságot jobb színben tüntet fel, mint amilyen? Egyszerűen jobb autó mint, ahogy képzeled, és feleslegesen okoskodsz arról, hogy kivételes példány. Valószínű valami olyat képzelsz, hogy a gyártósoron 10.000 autóból 1 nem lesz selejt ha Renault-ról van szó.

  • 2017.10.27. at 22:41
    Permalink

    Emlékeim szerint, az AN annak idején megírta, hogy akinek érdekes autója van annak nagyon szívesen megnézik letesztelik és írnak róla cikket. Szerintem ha a tied annyira nem is érdekes, de miután rendszeres kommentelő vagy szívesen bemutatnák a Te verdádat is, és én még el is olvasnám a cikket amit róla leközölnének.

    “amúgy azt veszem észre az AN-on, hogy “menteni” próbálják a franciákat azzal, hogy magas futásteljesítményű példányokat mutatnak be, azt a téves eszmét sugallva ezzel, hogy az őket ért sérelmek, előítéletek alaptalanok és semmi sem igaz belőlük.” Ez a Te véleményed.

    “Nem rozsdásodik, nem kér sokat enni, karbantartása meglepetésmentes − hosszú távon. Ugyanakkor egy átlagos használt példánynál gond nélkül viheti el a teljes piaci értéket (vagy akár annak dupláját is) egy lelkiismeretes nagyszerviz” Ez pedig a cikk képaláírása.

  • 2017.10.27. at 22:41
    Permalink

    Nyilván nem tudod megérteni a cikket, mivel az előítélet mentes gondolkodás terén még van/lenne hová fejlődnöd! Ez egy teljesen reális cikk, ami nem a franciák mosdatásáról szól, hanem a tényleges felhasználói tapasztalatokról. Persze tudom, nyilvánvalóan a népítélettel jössz majd, de az szociológiai értelemben nem egy releváns vélemény, csupán egy össze hordott adathalmaz. Miért ne lehetne olyan francia vagy éppen olasz autó, ami gond nélkül lefut ennyit??? A hozzád hasonló gondolkodású emberek bizonyára abban a hitben élnek, hogy 150 ezer km után szétrobban az úton és ennyi. 🙂
    Ha ez a cikk egy Corolláról, vagy egy kortárs koreairól szólna, akkor teli szájból istenítenéd…..

  • 2017.10.27. at 22:41
    Permalink

    Kb. annyit ér ez a cikk, mint ez:

    [url]http://totalcar.hu/tesztek/2015/10/19/470_ezer_kilometeres_renault_laguna_2/[/url]

    A lényeg az, hogy a bemutatott autó példája általános-e vagy egy kirívó eset. Valószínűleg az itt szereplő Laguna I-es is az utóbbi lehet, hiába volt jobb autó, mint a II-es. Mostanában amúgy azt veszem észre az AN-on, hogy “menteni” próbálják a franciákat azzal, hogy magas futásteljesítményű példányokat mutatnak be, azt a téves eszmét sugallva ezzel, hogy az őket ért sérelmek, előítéletek alaptalanok és semmi sem igaz belőlük. Bődületes sületlenség, és bárki, aki bedől ennek, az dilettáns a javából. Megint – és újra meg újra – ugyanaz a bugyuta lemez pörög: egy autó után általános konzekvenciát vonunk le. Őszintén remélem, hogy azért vannak itt olyanok, akiknek nem tollas a háta:)

  • 2017.10.27. at 22:41
    Permalink

    Sajnos a rugótörés és a fűtőradiátor meghibásodása mindegyik korabeli Renaultra jellemző és nincs kivétel, idővel mindegyiket utoléri. A fűtőradiátor csere ráadásul borzalmas mutatvány. Egyébként a cikk is mutatja, hogy leginkább a karbantartás számít nem a típus. Aki odafigyel az autójára annak nem lesz különösebb baja vele. Persze ehhez kell egy olyan szerelő is aki ért hozzá. Sajnos a franciákhoz igen kevesen értenek itthon.

Vélemény, hozzászólás?