0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Audiból Aurisba? Ilyen is megesik, és még jól is elsülhet

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa annak ellenére rajong érte, hogy korábban prémiumautókat, Audikat is hajtott.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%A 2015 decemberi autó másfél év alatt 120 ezer kilométert futott. Tulajdonosa nem keveset hajtja, sokszor autópályán. Még úgy is kedveli, hogy korábban jóval komolyabbnak tartott, drágább autókat hatott. Ebben sem érzi rosszul magát, ugyanakkor olcsóbban, tisztábban autózik, a hibrid továbbá még presztízs szempontjából sem rossz, mindenki elismeréssel néz rá%KA%

A 2015 decemberi autó másfél év alatt 120 ezer kilométert futott. Tulajdonosa nem keveset hajtja, sokszor autópályán. Még úgy is kedveli, hogy korábban jóval komolyabbnak tartott, drágább autókat hatott. Ebben sem érzi rosszul magát, ugyanakkor olcsóbban, tisztábban autózik, a hibrid továbbá még presztízs szempontjából sem rossz, mindenki elismeréssel néz rá

Nem saját találat, a Toyota felől érkezett a tipp, hogy van egy hazai Auris Hybrid, ami 1,5 év alatt 120 ezer kilométert futott. Ez persze nem egyedien magas. Egy-egy területi képviselő, üzletkötő vagy akár komolyabb üzletember is simán autózik évi 80 ezer kilométert. Ami miatt az Auris mégis különleges, az az, hogy ezt a távot gyakorlatilag csak olaj- és szűrőcserékkel teljesítette.

%KA%Az első hibrid kombi volt a 2013-ban megjelent Auris Touring Sports, két évvel később frissült, ez már az újabb verzió%KA%

Az első hibrid kombi volt a 2013-ban megjelent Auris Touring Sports, két évvel később frissült, ez már az újabb verzió

Ebbe a konkrét Aurisba egy első generációs benzines Aurisból ült át tulajdonosa, hogy a márkánál maradt, az elsősorban a monori márkaszerviznek köszönhető. Bár az első Auris is rendben volt, nem volt olyan mértékű szerelem, mint amilyen a mostani. Tette a dolgát, de semmi több. Igaz, magasan volt a mérce, hiszen korábban prémiummárkákat használt, zömében Audikat, így aztán nem is annyira meglepő, hogy az első Auris ülését nem kedvelte. A mostani már jobb, meg aztán az Auris, ami a világ első hibrid kombija volt, összességében levette lábáról. A korábbinál sokkalta jobb anyaghasználat mellett főként az üléskényelem kiemelendő, de sok fontos apróság van, amivel az új Auris sokkalta minőségibb hangulatú. Ilyen például az éjszakai vezetés során hasznos kékes beltéri LED hangulatvilágítás, vagy a feláras navigáció, ami dugókerülésével már sokszorosan kitermelte felárát, ahogyan a 2015 decemberi autóba már bekerült Toyota Seafety Sense is sokat ér a sávelhagyásra Figyelmeztetéssel, az Automatikus távfénnyel és a táblafelismerővel.

%KA%Feláras a navigáció, de a sokat autózók számára nagyon megéri − mondja a tulaj, akit már számos dugót elkerültetett a rendszer%KA%

Feláras a navigáció, de a sokat autózók számára nagyon megéri − mondja a tulaj, akit már számos dugót elkerültetett a rendszer

A legfontosabb persze a hajtáslánc, az 1,8 literes Atkinson ciklusú benzinmotorhoz 82 lóerős, 200 Nm nyomatékú villanymotor csatlakozik. Ez a páros nagyobb motort idéző menetdinamikát, ugyanakkor higgadt üzemet ad. Dugóban nem fájó vele araszolni, előzéskor nincs erőhiány. Igazából ez, vagyis a stresszmentes vezethetőség az, ami tulajdonosát is levette, illetve a mai napig is leveszi lábáról. Társul ehhez még, hogy az Auris kombi egy teljes értékű kombi, igencsak nagy, alapesetben 530, ülésdöntéssel 1199 literes csomagtérrel. Első ülései vannak olyannyira kényelmesek, hogy egy több mint 1500 kilométeres út is fájdalom nélkül letudható vele, miközben út közben elég csak egyszer tankolni. Bár az Auris Hybrid üzemanyagtartálya nem túlzottan nagy, mindössze 45 literes, az autópályán, tempós közlekedéskor is 6 liter alatt maradó fogyasztás 800 kilométeres hatótávot ad. Városban elég csak 5, országúton 4 liter körüli fogyasztással számolni, az eddigi legjobb részátlag 3,5 l/100 km, ami ráadásul nem különösebben a fogyasztásra gyúrva, hanem normál használatban adódott.

%KA%A hátsó lábtér kompaktos, elöl egy hajszálnyit jobb a helykínálat, kényelmesek az ülések%KA% %KA%A hátsó lábtér kompaktos, elöl egy hajszálnyit jobb a helykínálat, kényelmesek az ülések%KA%

A hátsó lábtér kompaktos, elöl egy hajszálnyit jobb a helykínálat, kényelmesek az ülések

Jelen Auris karbantartási naplója kettős képet mutat. Egyrészt viszonylag gyakran megfordul értékesítési helyének márkaszervizében, de csakis előre tervezetten. Tulajdonosának hitvallása, hogy az olajcsere, bárki bármit mond, 10 ezer kilométerenként esedékes. Így ő sűríti a Toyota által előírt 15 ezer kilométeres ciklust. Úgy gondolja, hogy neki megér ennyit, hogy menet közben ne adódjon gond autójával, illetve az is, hogy az minél tovább és jól szolgáljon. A taktikai úgy néz ki, működik, hiszen ugyanilyen törődéssel az előző (1,33 literes benzines) Auris is gyári kompresszió-értéket mutatott 300 ezer kilométer után, ezzel pedig természetesen annak ellenére semmi gond sem adódott még, hogy igencsak változatos helyeken, akár több ezer méteres hegyeken is jár. A 10 ezer kilométerenként váltott (gyári) olajon és szűrőkön túl 90 ezernél gyertyákat cseréltek benne, nemrégiben két első parkolószenzor kavicsfelverődés miatt szorult pótlásra (a gyárból színkód alapján fényezve lehetett megkapni), amúgy minden a gyári még. A szélvédőt eddig háromszor kellett javítani kavicsfelverődés miatt, vélhetően majd új is kell majd egyszer, hiszen minden sokat futó autónál jellemző, hogy a levegőben lévő porszemek agyonkarcolják.

%KA%Országúton nem kunszt 4 liter alatt fogyasztani, simán be lehet menni a gyári vegyes érték alá is. Legalább ennyire fontos, hogy tempós autópályázásnál is 6 liter alatt marad az étvágy%KA%

Országúton nem kunszt 4 liter alatt fogyasztani, simán be lehet menni a gyári vegyes érték alá is. Legalább ennyire fontos, hogy tempós autópályázásnál is 6 liter alatt marad az étvágy

Viszont az Auris Hybridben még 120 ezer kilométer után is gyáriak a féktárcsák és a fékbetétek is, életciklusuknak még a felénél sem járnak, vélhetően csak 250 ezer kilométer után kell majd cserélni őket. Az Aurist nem csak vezetni, fenntartani is stresszmentes. Aki viszont használtan venne, az vigyázzon, illetve ragaszkodjon a leinformálható előélethez, a 120 ezer kilométert futott kombiról is megmondhatatlan igazából, hogy 60 vagy 120 ezer kilométer van-e benne. Kopás leginkább csak kormánykerekén látható, de láttunk már elhasználtabb volánt 40 ezer kilométert futott autóban is. Ezt a példányt tulajdonosa még tartja, hogy meddig, az még kérdés, lehetséges, hogy 300 ezer után cseréli, de az is lehet, hogy 500 ezer kilométerig. Egy biztos, tervezett ideig marad, ahogyan a karbantartási költség is abszolút tervezhető. Aki ezt az autót megveszi majd (már többen állnak érte sorba...), az nagyon jól fog járni, a magas futás ellenére is alig használtnak tűnő, megkímélt autót kap majd, a Toyota hibridjeire 10 éves korig futásteljesítménytől függetlenül megköthető hibrid garanciával.

%KA%Egyedül a kormánykeréken látható némi kopás − komoly szó 120 ezer kilométer után%KA%

Egyedül a kormánykeréken látható némi kopás − komoly szó 120 ezer kilométer után

Méretek

Hosszúság: 4595 mm
Szélesség: 1760 mm
Magasság: 1485 mm
Saját tömeg: 1335 kg
Össztömeg: 1815 kg
Tengelytáv: 2600 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 530 liter

Motor és váltó

Motor: Benzin + villany
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1798 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: e-CVT
Nyomaték: 142 Nm
Teljesítmény: 73 kW (99 LE)

Menetteljesítmény

Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 10,9 s
CO2-kibocsátás: 83 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 3,6 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Range Rover Velar hazai menetpróba

Már akkor szabadidő-autót gyártottak, amikor senki más. Ki tudhatná jobban, milyennek kell lennie...

Nem csak az esetleges átveréssel, hanem a járulékos költségekkel is számolni kell

2013 és 2016 között megduplázódott a külföldről behozott használt autók száma, az idei év derekától...

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Ellentétesen változnak az üzemanyagárak

Bár árcsökkenés és áremelés is jut e hét szerdára, utóbbi jelentősebb lesz a töltőállomásokon.

Sportkivitel készült több Toyota modellből, némelyikre jó esélyünk van

A Toyota betartja a szavát, megérkeztek az első, új sportmodellek. A Gazoo Racing Toyoták három...

Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az...

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (46 db)

vidi500 írta: 2 hónapja
octi írta: 3 hónapja

Azért halnak ki a szívó benzinesek, mert már nincs hova fejlődniük, vagy nagyon költséges mutatvány lenne egy mai erős, nyomatékos autót csinálni ezekkel a motorokkal úgy,hogy ne zabáljanak túl sokat és még persze ott van az a bizonyos emissziós norma is, ami melesleg igenis fontos dolog, hiszen gondolom Te sem szeretnél egyre több füstöt szívni, és gondolom a gyerekeidnek sem ezt kívánod.Éppen elég káros dolog van már a világunkban így is.Azt én sem mondom, hogy a turbós benzineseké a jövő, de jelenleg ezt tartom a legjobb megoldásnak, mellesleg a 4500-as fordulatot nem a dízelekre gondoltam, mert egy mai kis turbós is így viselkedik, ami a vezethetőségét, rugalmasságát illeti.Hiszed,vagy sem, ez így van.

Abban tökéletesen egyetértek, hogy tényleg sok a balfasz vezető, de az nem én vagyok.Én jól vezetek :-) és csak egy segédeszköz van beépítve az autómba, még pedig egy gázpedál kiakasztó, vagy beakasztó mechanizmus, mert így megfelelő hatékonysággal, padló gázon tudok A-ból B-be jutni és még a féket sem koptatom...:-) A váltásokat meg 0,1tized másodperc alatt tudom kivitelezni, hála a gyorsan kapcsolható váltómnak és a patent kuplungomnak...és persze mindíg kesztyűt húzok, mert meg kell adni a módját :-)


Előzmények megtekintése

"Azért halnak ki a szívó benzinesek, mert már nincs hova fejlődniük..."
Olyan oldalról közelítek, amiről ritkán esik szó. Az autó jelenlegi világunkban egy közlekedési eszköz, és nem a virtus tárgya, ahogyan menőmanó írásaiból lejön. Hangszigetelés - kiegyensúlyozottság ide vagy oda, 8000-es fordulat már igen jelentős égészajjal jár! Ezt kár tagadni. Megközelítőleg azonos hengerűrtartalom mellett egy turbós felényi fordulat mellett leadja ugyanazt a teljesítményt, mint a szívó. Ebből következően a turbó benzines sokkal kulturáltabb benyomást kelt, mint a szívómotor.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 2 hónapja
octi írta: 2 hónapja

Szóval akkor olyan mint a Zil 130. Az sem mai gyerek és csupa móka, meg kacagás...:-) és gondolom az is kézi váltós :-)


Előzmények megtekintése

Pontosan, sokan keverik is a kettőt, csak olyan igazi szakemberek tudják megkülönböztetni őket közelről is mint te :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 2 hónapja
Forticors írta: 2 hónapja

BMW 335i (E92), az nagyon jó kézi váltóval, nem mai gyerek, de a móka-kacagás faktor nagyon megvan benne


Előzmények megtekintése

Szóval akkor olyan mint a Zil 130. Az sem mai gyerek és csupa móka, meg kacagás...:-) és gondolom az is kézi váltós :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 2 hónapja
zold írta: 3 hónapja

Pont a héten próbáltam ki az F Pace-t kéziváltóval, azért próbáljatok ki egy két hátsókerekes autót huzalos váltóval, mielőtt okosságokat írkáltok. Az én kedvemet kifejezetten elvette a váltástól, és igazából nem emlékszem olyan hátsókerekes kéziváltósra ami kifejezetten jó lett volna, legfeljebb tűrhető.


Előzmények megtekintése

BMW 335i (E92), az nagyon jó kézi váltóval, nem mai gyerek, de a móka-kacagás faktor nagyon megvan benne

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 3 hónapja
menőmanó írta: 3 hónapja

Szó sem volt sportautóról. Olvasd el még egyszer!

Nagyon nem vagy képben, ha azt hiszed, hogy a turbó nagy szám és az a szuper motor. A jövő technológiája mi?

Az erős szívókkal nehéz betartani a mai abnormális környezetvédelmi előírásokat, azért halnak ki szép csendben.

Az igazi sportmotor mindig is a pörgős szívó volt. Az más kérdés, hogy nehezen veszi fel a versenyt a turbóval azonos cm3-vel, de egy nagy fordulatú sportmotor sokkal komolyabb technikát igényel mint egy turbó.

Azt minden balfék gyártó elő tud állítani. Nézd csak meg a TSI-t. Melyik cég tud tartós, elnyűhetetlen, igazi pörgős motorokat gyártani? Talán nem kell ecsetelnem.



A váltásnál ahhoz kell a tudás, hogy megfelelő időben, gyorsan tudjál váltani egy gyorsulás során. Ahhoz is kell tudás, hogy mindig az optimális sebességfokozatban kezdj meg egy előzést, a kanyar előtt és ne közben szintén az optimális fokozatba válts vissza. Emelkedőn ne erőltesd a motort magas, vagy esetleg túl alacsony fokozatban. Ne csúsztasd a kuplungot. Stb. stb. Tovább is van írjak még?

Ültem egy két töketlen autójában és nem győztem szörnyülködni a látottakon. Nagyon sok a tehetségtelen, fakezű sofőr. Egyszerűen nem érzik, hogy melyik sebességfokozat az optimális.

Én "kinyomom az autó szemét" mégsem megy tönkre a kuplung és fogyaszt sokat az autó.

"Fos" dízeleket meg ne keverjük ide 4500-as fordulattal, mert az nem autóba való motor. :)


Előzmények megtekintése

Azért halnak ki a szívó benzinesek, mert már nincs hova fejlődniük, vagy nagyon költséges mutatvány lenne egy mai erős, nyomatékos autót csinálni ezekkel a motorokkal úgy,hogy ne zabáljanak túl sokat és még persze ott van az a bizonyos emissziós norma is, ami melesleg igenis fontos dolog, hiszen gondolom Te sem szeretnél egyre több füstöt szívni, és gondolom a gyerekeidnek sem ezt kívánod.Éppen elég káros dolog van már a világunkban így is.Azt én sem mondom, hogy a turbós benzineseké a jövő, de jelenleg ezt tartom a legjobb megoldásnak, mellesleg a 4500-as fordulatot nem a dízelekre gondoltam, mert egy mai kis turbós is így viselkedik, ami a vezethetőségét, rugalmasságát illeti.Hiszed,vagy sem, ez így van.
Abban tökéletesen egyetértek, hogy tényleg sok a balfasz vezető, de az nem én vagyok.Én jól vezetek :-) és csak egy segédeszköz van beépítve az autómba, még pedig egy gázpedál kiakasztó, vagy beakasztó mechanizmus, mert így megfelelő hatékonysággal, padló gázon tudok A-ból B-be jutni és még a féket sem koptatom...:-) A váltásokat meg 0,1tized másodperc alatt tudom kivitelezni, hála a gyorsan kapcsolható váltómnak és a patent kuplungomnak...és persze mindíg kesztyűt húzok, mert meg kell adni a módját :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 3 hónapja
octi írta: 3 hónapja

"A nyomatékon rugózni, meg elég vicces, ha van az autóban váltó. Persze sokaknak az nem tetszik, ha még kapcsolgatni is kell. Az már meghaladja a képességeiket."

Erre még annyit reagálnék, hogy én sem szeretem az automata váltót, mert az az egyik dolog, ami piszkosu rombolni tudja a vezetési élményt,(ebben azért egyetértünk:-)) de igazából el nem tudom képzelni, hogy milyen tudás emlegetsz itt, ami ahhoz kell, hogy 8ezres fordulatnál eggyel feljebb válts.Én is ezt teszem az autómnál, csak éppen 4500-nál teszem, mert nem oszt, nem szoroz, az autó akkor is úgyanúgy megy...


Előzmények megtekintése

Szó sem volt sportautóról. Olvasd el még egyszer!
Nagyon nem vagy képben, ha azt hiszed, hogy a turbó nagy szám és az a szuper motor. A jövő technológiája mi?
Az erős szívókkal nehéz betartani a mai abnormális környezetvédelmi előírásokat, azért halnak ki szép csendben.
Az igazi sportmotor mindig is a pörgős szívó volt. Az más kérdés, hogy nehezen veszi fel a versenyt a turbóval azonos cm3-vel, de egy nagy fordulatú sportmotor sokkal komolyabb technikát igényel mint egy turbó.
Azt minden balfék gyártó elő tud állítani. Nézd csak meg a TSI-t. Melyik cég tud tartós, elnyűhetetlen, igazi pörgős motorokat gyártani? Talán nem kell ecsetelnem.

A váltásnál ahhoz kell a tudás, hogy megfelelő időben, gyorsan tudjál váltani egy gyorsulás során. Ahhoz is kell tudás, hogy mindig az optimális sebességfokozatban kezdj meg egy előzést, a kanyar előtt és ne közben szintén az optimális fokozatba válts vissza. Emelkedőn ne erőltesd a motort magas, vagy esetleg túl alacsony fokozatban. Ne csúsztasd a kuplungot. Stb. stb. Tovább is van írjak még?
Ültem egy két töketlen autójában és nem győztem szörnyülködni a látottakon. Nagyon sok a tehetségtelen, fakezű sofőr. Egyszerűen nem érzik, hogy melyik sebességfokozat az optimális.
Én "kinyomom az autó szemét" mégsem megy tönkre a kuplung és fogyaszt sokat az autó.
"Fos" dízeleket meg ne keverjük ide 4500-as fordulattal, mert az nem autóba való motor. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 3 hónapja
octi írta: 3 hónapja

"A nyomatékon rugózni, meg elég vicces, ha van az autóban váltó. Persze sokaknak az nem tetszik, ha még kapcsolgatni is kell. Az már meghaladja a képességeiket."

Erre még annyit reagálnék, hogy én sem szeretem az automata váltót, mert az az egyik dolog, ami piszkosu rombolni tudja a vezetési élményt,(ebben azért egyetértünk:-)) de igazából el nem tudom képzelni, hogy milyen tudás emlegetsz itt, ami ahhoz kell, hogy 8ezres fordulatnál eggyel feljebb válts.Én is ezt teszem az autómnál, csak éppen 4500-nál teszem, mert nem oszt, nem szoroz, az autó akkor is úgyanúgy megy...


Előzmények megtekintése

Pont a héten próbáltam ki az F Pace-t kéziváltóval, azért próbáljatok ki egy két hátsókerekes autót huzalos váltóval, mielőtt okosságokat írkáltok. Az én kedvemet kifejezetten elvette a váltástól, és igazából nem emlékszem olyan hátsókerekes kéziváltósra ami kifejezetten jó lett volna, legfeljebb tűrhető.

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 3 hónapja
menőmanó írta: 3 hónapja

Valóban nem való mindenkinek egy igazi sportmotoros autó. Az csak azoknak jó, akik élvezik a vezetést és a száguldást. Alig várom, hogy 8300-ig leforgathassam a motort. Ez nem hullik szét mint a TSI. :)

Az RS egész más. Szinte átlagos autó a közel átlagos sofőröknek, tisztelet a nagyon kevés kivételnek.

A nyomatékon rugózni, meg elég vicces, ha van az autóban váltó. Persze sokaknak az nem tetszik, ha még kapcsolgatni is kell. Az már meghaladja a képességeiket.

Turbó motor automata váltóval. A mazsoláknak az a kánaán. Csak a gázt kell nyomni, ahhoz nem kell ész, sem tudás. :)



Mellesleg jegyzem meg, hogy a teszt oldalt kb. 4 éve ismerem és a Corolla nem 174 lóerős.


Előzmények megtekintése

"A nyomatékon rugózni, meg elég vicces, ha van az autóban váltó. Persze sokaknak az nem tetszik, ha még kapcsolgatni is kell. Az már meghaladja a képességeiket."
Erre még annyit reagálnék, hogy én sem szeretem az automata váltót, mert az az egyik dolog, ami piszkosu rombolni tudja a vezetési élményt,(ebben azért egyetértünk:-)) de igazából el nem tudom képzelni, hogy milyen tudás emlegetsz itt, ami ahhoz kell, hogy 8ezres fordulatnál eggyel feljebb válts.Én is ezt teszem az autómnál, csak éppen 4500-nál teszem, mert nem oszt, nem szoroz, az autó akkor is úgyanúgy megy...

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 3 hónapja
menőmanó írta: 3 hónapja

Valóban nem való mindenkinek egy igazi sportmotoros autó. Az csak azoknak jó, akik élvezik a vezetést és a száguldást. Alig várom, hogy 8300-ig leforgathassam a motort. Ez nem hullik szét mint a TSI. :)

Az RS egész más. Szinte átlagos autó a közel átlagos sofőröknek, tisztelet a nagyon kevés kivételnek.

A nyomatékon rugózni, meg elég vicces, ha van az autóban váltó. Persze sokaknak az nem tetszik, ha még kapcsolgatni is kell. Az már meghaladja a képességeiket.

Turbó motor automata váltóval. A mazsoláknak az a kánaán. Csak a gázt kell nyomni, ahhoz nem kell ész, sem tudás. :)



Mellesleg jegyzem meg, hogy a teszt oldalt kb. 4 éve ismerem és a Corolla nem 174 lóerős.


Előzmények megtekintése

Most kb. arról folytatunk eszmecserét, hogy Te meg akarod magyarázni, hogy egy légcsavaros repülő jobb, mint egy sugárhajtású, és találtál egy 15éves vagy hány éves olyan konstrukciót, ami képes egy sugárhajtású menetteljesítményére.Tök viccesnek tartom :-)
Ha sportautót szeretnék venni, valószínűleg nem egy Toyotát vennék... mert ma egy 2.0 benzin turbó is lassan már , inkább egy utcai sportos menettulajdonságokkal rendelkező autó, mint sportautó.Számomra egy csak üveghangnál meginduló őskövület már nem tartozik álmaim autóihoz.Sőt, egyenesen megmosolyogtató, amikor mondjuk úgy előz meg a közúton egy autó, hogy már nekem fáj, amit kap az a motor, és már én is tartós halláskárosodást szenvedek, nemhogy aki abban ül...Csak azt tudom mondani, vegyél jó sokat ebből a fajtából és élvezd a 8300-as fordulatodat!
Ja és a 174 ps-re a 6800-as fordulaton elért kb. lóerőre utaltam, bocsi ha nem fogalamztam világosan:-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 3 hónapja
octi írta: 3 hónapja

Ismerem a a zeperfs oldalt, hiszen néhány héttel ezelőtt pont én ajánlottam valamelyik véleményemben és valószínűleg Te is innen ismered, és ismerem a kockás zászló jelentését is már kb 3éve...

Jó összehasonlítás ez, csak egy dologtól ráz ki a hideg, még pedig attól, hogy 6800, meg 7800-as fordulaton kell szénné égetned a Toyotád motorját, hogy kijöjjön belőle az 180Nm nyomaték(1.2 TSI-nek 175Nm 1500-as fordulatnál) meg a 174 lóerő.Belegondolni is rossz, sőt egyenesen hátborzongató...Alacsony fordulaton, mondjuk 2000-2500-ason a 2-0 turbós negyed gázon is keresztbe-kasul megeszi a rogyadékodat...:-)


Előzmények megtekintése

Valóban nem való mindenkinek egy igazi sportmotoros autó. Az csak azoknak jó, akik élvezik a vezetést és a száguldást. Alig várom, hogy 8300-ig leforgathassam a motort. Ez nem hullik szét mint a TSI. :)
Az RS egész más. Szinte átlagos autó a közel átlagos sofőröknek, tisztelet a nagyon kevés kivételnek.
A nyomatékon rugózni, meg elég vicces, ha van az autóban váltó. Persze sokaknak az nem tetszik, ha még kapcsolgatni is kell. Az már meghaladja a képességeiket.
Turbó motor automata váltóval. A mazsoláknak az a kánaán. Csak a gázt kell nyomni, ahhoz nem kell ész, sem tudás. :)

Mellesleg jegyzem meg, hogy a teszt oldalt kb. 4 éve ismerem és a Corolla nem 174 lóerős.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Hirdetés

TOYOTA tesztek

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Toyota Verso 2.0 D-4D DPF Lounge teszt

Ez lenne a legjobb családi autó? Toyota Verso teszt

Megújult a Toyota Verso, a fizimiskán túl a technika is részint friss. A klasszikus egyterűs jellemzőkhöz a Toyota vezetési élményt is bőven csomagolt, ez bizony jó!


Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium teszt

Testvérgyilkosság áldozata lehet - Toyota Prius Plug-in teszt Videó

Már a világ legnépszerűbb hibridjének számító Toyota Priusból is létezik konnektorból tölthető variáns. Testvérei nem fogják hagyni érvényesülni.


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Rendelés előtt mindenképp ajánlott kipróbálni a szóba jöhető modelleket

A tesztvezetés az ismerkedésről szól, nem szabad kihagyni

10 órája – Sztori

Autóvásárlás előtt a legfontosabb, hogy megismerjük a portékát, valamint felmérjük és felismerjük saját igényeinket. Ebben pedig nagy segítség egy profi kereskedő.


Felidéztük a történelmet a Mazda augsburgi múzeumában

Japán ékszerdoboz Németországban

18 órája – Sztori

Tavaly tavasszal nyitotta meg kapuit a München melletti Mazda Classic Museum, amely világszinten is a japán gyártó egyik legnagyobb gyűjteménye. Amiket láttunk, attól nem egyszer esett le az állunk.


Állítólag ismét lesz Toyota Celica

Egy legenda visszatér?

Tegnap – Sztori

Meg nem nevezett forrásból kiszivárgott hírek szerint a Toyota az elmúlt hetekben szabadalmaztatta a Celica modellnevet Észak-Amerikában, s erre készül Európában is.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA AURIS

TOYOTA AURIS

Ár: 1.795.000 Ft

Évjárat: 2007 / 3

Kivitel: Egyterű

TOYOTA AURIS Touring Sports 1.33 Active Trend+ MAGYAR! VALÓS 47.400KM!!!

TOYOTA AURIS Touring S...

Ár: 3.690.000 Ft

Évjárat: 2015 / 11

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA AURIS Touring Sports 1.8 HSD Active Trend+ (Automata) Selection modell

TOYOTA AURIS Touring S...

Ár: 7.203.600 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin/elektromos

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!