0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Mutatjuk a tavalyi év kedvenc használt autóit

Új autóból közel százezer, használtból csaknem 150 ezer került útjainkra tavaly

·

Az új autók piacánál is jelentősebb a használtaké. Még akkor is, ha csak a frissen útjainkra kerülő, azaz az import modellekre koncentrálunk. Most ezeket nézzük.

%KA%Tavaly 15%-kal nőtt a használtautó-import. Az élre a tavaly előtt második Volkswagen Passat került. Már elég sok érkezik a 2005-ben debütált B6-ból is%KA%

Tavaly 15%-kal nőtt a használtautó-import. Az élre a tavaly előtt második Volkswagen Passat került. Már elég sok érkezik a 2005-ben debütált B6-ból is

Míg 2015-ben még számain túl növekedésével is jelentősebb volt az új autók piacánál a használtautó-import, utóbbi bővülése lassult, tavaly már csak 15,8 százalékos volt, míg az új autók forgalomba helyezése tavaly is több mint 25 százalékkal bővült. Miként arról múlt héten beszámoltunk, az új személyautók piaca tavaly 25,1%-os növekedéssel 96 555 regisztrációt hozott, míg a használtautó-import 15,8%-os növekedéssel 142 002 autót. A két piac jelentősen eltér egymástól. Míg új autókat a privát kuncsaftok lassú visszatérése ellenére ma is zömében cégek vesznek, zömében cégek tudnak csak megengedni, a használt autók piacán a magánvásárló a domináns. Legyen szó akár itthoni, akár külföldi vásárlásról.

%KA%Két éve harmadik volt, de tavaly már a Ford Focus is lehagyta a lemaradó 3-as BMW-t%KA%

Két éve harmadik volt, de tavaly már a Ford Focus is lehagyta a lemaradó 3-as BMW-t

A hazai piac nem tartogat komoly meglepetéseket. Logikusan azokat az autókat adják-veszik legnagyobb számban, amelyek a legnagyobb számban vannak jelen az autóparkban. Ezek a Suzuki Swift, az Opel Astra és a Volkswagen Golf. Érdekesebb a használt autók importja, ami a vásárlók megvalósított álmait mutatja. Az persze már más kérdés, hogy ezekből az álmokból mennyi lesz akár hosszabb, akár rövidebb távon lidérces. A használtautó-import ugyanis a mai napig sok negatív képzettel társul, ma is jellemzője, hogy zömében koros autók érkeznek. Hiába számít a hazai, 13,7 éves átlagéletkorú autóparknál jelentősen fiatalabbnak, átlagosan 9,7 évesnek az EU-é, a hozzánk használtan (zömében az EU-ból) érkező autók átlagéletkora már 11 év. A behozott autók több mint fele 10, ötöde 15 év feletti, utóbbiak felfelé húzzák az átlagéletkort, de a 10 év feletti autók sem feltétlenül frissek, már sok-sok és igen költséges hibát dobhatnak.

%KA%Míg Focusból az előző évinél ötödével több, 3-as BMW-ből ötödével kevesebb érkezett%KA%

Míg Focusból az előző évinél ötödével több, 3-as BMW-ből ötödével kevesebb érkezett

Kockázatosabb a külföldről származó autó
Míg a hazai autóknál már jó pár éves múltra ad visszatekintést a KEKKH által tavaly óta okostelefonos alkalmazással is elérhető gépjárműadat lekérdezés, a külföldről származó autóknál jellemzően nincs ilyen dokumentáció. Van persze kivétel, van olyan, hogy követhető a szervizmúlt, hogy a hatósági bejegyzések is megvannak és lekérdezhetők, de nem ez a jellemző. Ráadásul nem egy esetben lehet találkozni eltitkolt javításokkal, hamis óraállásokkal. Nem árt tudni, hogy külföldről (egészen pontosan az EU-ból) származó használt autónál a forgalomba helyezéshez nem szükséges sem eredetiségvizsga, sem száramazásellenőrzés, így aztán a lopott autók legalizálásának is melegágya lehet az „import”. Mindez persze csak kis kitekintés, hogy milyen veszélyeket rejt a külföldről behozott autók vásárlása.

%KA%Stagnál, alig változott az Audi A4 importmennyisége%KA%

Stagnál, alig változott az Audi A4 importmennyisége

Persze ott van a hazai példányoknál nem ritkán dúsabb felszereltség a kvázi azonos árú autókban, a feltételezés, hogy a külföldi autókat gondosabban tartják karban, mint a hazaiakat. Ebben azonban nem szabad vakon megbízni, ahogyan azt sem árt tudni, hogy külföldi vásárlás esetén nincsenek garanciális jogaink, míg a hazai, számlát adó, adót fizető kereskedéseknél használt autóra is van jótállás. Ennek ellenére a legtöbb külföldi autó kvázi kéz alatt, a vevőt akkor is a külföldi eladóval „szerződtetve” érkezik hazánkba, ha ők nem is találkoztak. Jobb esetben, rosszabb ugyanis, ha az autót olyan cég hozza be, aki külföldön nettó áron vette azt, majd az autó itthon eltűnik a rendszerből, egy másik adásvételivel magánszemélytől vásároltként kap rendszámot, áfacsalással.

Milyen autó kell a vevőknek?
Jöjjenek végre a kedvenc márkák, modellek. A dobogósok sora − Volkswagen, Opel, Ford − nem meglepetés, bár az Opel tavalyhoz képest megelőzte a Fordot. Utánuk Audi, Mercedes a sorrend, a Mazda egy helyet előrelépve lett hetedik, így a nyolcadik most a Renault, fix maradt a Toyota kilencedik és a Peugeot tizedik helye. A Honda 13. helyről lett 11., a Hyundai 20. helyett 14., a Skoda 18. helyett 15. helyen végzett. Továbbra is vágymegvalósításról szól az importvásárlás, de a vágyak józanodnak. Táblázatunkban minden olyan márka látható, amelyből legalább 5 példányt forgalomba helyeztek tavaly, összesen 49 ilyen van, még használt GAZ-ból is kapott ennyi rendszámot.

%KA%Egyre józanabbak a vevők, prémiumautók helyett a tucatmodellek lettek kapósabbak, így a Volkswagen Golf, az Opel Zafira és a Mazda6 is%KA% %KA%Egyre józanabbak a vevők, prémiumautók helyett a tucatmodellek lettek kapósabbak, így a Volkswagen Golf, az Opel Zafira és a Mazda6 is%KA% %KA%Egyre józanabbak a vevők, prémiumautók helyett a tucatmodellek lettek kapósabbak, így a Volkswagen Golf, az Opel Zafira és a Mazda6 is%KA%

Egyre józanabbak a vevők, prémiumautók helyett a tucatmodellek lettek kapósabbak, így a Volkswagen Golf, az Opel Zafira és a Mazda6 is

%KA%Megugrott a Mazda3, a Honda Civic, de még az Opel Astra H importja is. Nyugaton már korosak, nálunk még kiváló családi autók%KA% %KA%Megugrott a Mazda3, a Honda Civic, de még az Opel Astra H importja is. Nyugaton már korosak, nálunk még kiváló családi autók%KA% %KA%Megugrott a Mazda3, a Honda Civic, de még az Opel Astra H importja is. Nyugaton már korosak, nálunk még kiváló családi autók%KA%

Megugrott a Mazda3, a Honda Civic, de még az Opel Astra H importja is. Nyugaton már korosak, nálunk még kiváló családi autók

2016 importmárkái (a legalább 5 példányt elérők)
Márka Import példányszám Piacrész
1. Volkswagen 18 204 12,82%
2. Opel 14 933 10,52%
3. Ford 14 184 9,99%
4. BMW 11 059 7,79%
5. Audi 9 491 6,68%
6. Mercedes-Benz 9 009 6,34%
7. Mazda 7 071 4,98%
8. Renault 6 932 4,88%
9. Toyota 6 890 4,85%
10. Peugeot 5 079 3,58%
11. Honda 4 179 2,94%
12. Citroën 4 051 2,85%
13. Fiat 3 739 2,63%
14. Hyundai 2 510 1,77%
15. Skoda 2 410 1,70%
16. Nissan 2 365 1,67%
17. SEAT 2 329 1,64%
18. Volvo 2 221 1,56%
19. Alfa Romeo 2 082 1,47%
20. Mitsubishi 1 961 1,38%
21. Kia 1 825 1,29%
22. Suzuki 1 502 1,06%
23. Chevrolet 877 0,62%
24. Chrysler 840 0,59%
25. smart 811 0,57%
26. Mini 699 0,49%
27. Dacia 526 0,37%
28. Lexus 493 0,35%
29. Lancia 490 0,35%
30. Land Rover 479 0,34%
31. Porsche 362 0,25%
32. Jeep 340 0,24%
33. Subaru 312 0,22%
34. Daihatsu 237 0,17%
35. Daewoo 217 0,15%
36. Jaguar 203 0,14%
37. Saab 202 0,14%
38. Infiniti 132 0,09%
39. SsangYong 116 0,08%
40. Rover 109 0,08%
41. Dodge 107 0,08%
42. Lada 60 0,04%
43. Vauxhall 37 0,03%
44. Cadillax 30 0,02%
45. Maserati 23 0,02%
46. Ferrari 20 0,01%
47. MG 19 0,01%
48. Iveco 16 0,01%
49. Lincolni 14 0,01%
50. Tesla 11 0,01%
51. Trabant 10 0,01%
52. UAZ 9 0,01%
53. Isuzu 8 0,01%
54. Hummer 8 0,01%
55. Matra 8 0,01%
56. Acura 8 0,01%
57. Rolls-Royce 8 0,01%
58. Bentley 7 0,00%
59. GAZ 5 0,00%
(Forrás: DATAHOUSE)

Józanodás látható a modellek között is, a 3-as BMW az első helyről a harmadikra került, élre tört a Volkswagen Passat, a Ford Focus a harmadikról a második helyre jutott. Maradt a Volkswagen Golf negyedik és az Audi A4 ötödik, a Mercedes A-osztály hatodik helye. Előzni tudott az Opel Zafira, hátrébb szorítva a tavaly előtt még hetedik, tavaly már nyolcadik Ford Mondeót. A Mazda6 a 12. helyről jutott a kilencedikre, az Audi A6 11-dikről a tizedikre.

Top 20 importmodell
Modell Behozatal 2016-ban Behozatal 2015-ben Változás (%)
1. Volkswagen Passat 5 591 5 042 10,89%
2. Ford Focus 5 181 4 316 20,04%
3. BMW 3-as sorozat 4 620 5 736 -19,46%
4. Volkswagen Golf 4 893 4 152 17,85%
5. Audi A4 3 592 3 689 -2,63%
6. Mercedes-Benz A-osztály 2 679 2 635 1,67%
7. Opel Zafira 2 803 2 367 18,42%
8. Ford Mondeo 2 303 2 296 0,30%
9. Mazda6 2 452 1 996 22,85%
10. Audi A6 1 887 2 132 -11,49%
11. Opel Corsa 2 372 2 147 10,48%
12. Volkswagen Polo 1 768 1 599 10,57%
13. Renault Scénic 1 700 1 481 14,79%
14. Mazda3 1 762 1 392 26,58%
15. Honda Civic 1 474 1 105 33,39%
16. BMW 5-ös sorozat 1 459 2 376 -38,59%
17. Opel Astra H 1 778 1 222 45,50%
18. Honda Jazz 1 426 965 47,77%
19. Volkswagen Sharan 1 243 1 296 -4,09%
20. Skoda Octavia 1 246 901 38,29%
(Forrás: DATAHOUSE)

%KA%Az év slágere volt a Honda Jazz, jelentősen, pont olyan arányban nőtt a Skoda Octavia importja, mint amilyenben az 5-ös BMW-é csökkent%KA% %KA%Az év slágere volt a Honda Jazz, jelentősen, pont olyan arányban nőtt a Skoda Octavia importja, mint amilyenben az 5-ös BMW-é csökkent%KA%

Az év slágere volt a Honda Jazz, jelentősen, pont olyan arányban nőtt a Skoda Octavia importja, mint amilyenben az 5-ös BMW-é csökkent

A vevők reálisabb választását mutatja, hogy nőtt a Ford Focus, a Mazda3 és Mazda6, a Honda Civic és Jazz, de még az Opel Astra és a Skoda Octavia importja is, csökkent az Audi A6-é, a BMW 3-as és főként az 5-ös sorozaté. Talán a regisztrációs adó 2012-es csökkenése óta hazánkba ömlő koros prémiumautók elhitették már magukról, hogy őket fenntartani sem olcsó. Ugyanakkor a regisztrációs adó avulási táblája még mindig a korosabb autók felé tereli a vásárlókat. Hiába tartoznak ugyanis szerényebb díjtételek a modernebb motorral szerelt autókhoz, az emissziós norma szerinti besorolások nem jelentenek olyan mértékű változást, mint a kor szerinti regadó-mérséklés. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete ezért szükségesnek tartaná a fiatalabb autók importjának támogatását, például a kilowatt-adó átalakításával vagy új gépjárműadó-rendszer bevezetésével. Erről azonban egyelőre nincs hír.

%KA%Lankad az import növekedése, egyre inkább bővül azonban az új autók piaca. Egyszer talán fiatalodni is elkezd majd az autópark%KA%

Lankad az import növekedése, egyre inkább bővül azonban az új autók piaca. Egyszer talán fiatalodni is elkezd majd az autópark

Az továbbra is igaz, hogy azáltal, hogy hazánkban az újautó-piacnál jóval (több mint 40 százalékkal) jelentősebb a használt autók importja, autóparkunk megújulása/cserélődése továbbra sem nevezhető egészségesnek, de halvány reményt ad, hogy míg az új autók piacának növekedése gyorsult, az importé lassult. Komoly változásokra persze nem számíthatunk a közeljövőben, az idei évre óvatos várakozással él egyelőre az MGE is, a személyautók piacán mindössze 6%-os növekedést, 102 ezer példányos növekedést vár, ennél sokkal erőteljesebb mértékű bővülés az importban sem várható, ugyanakkor ott elég sanszos, hogy meglesz a 150 ezer példány is − a zömében rossz emissziójú, nem mai biztonsági színvonalat jelentő használt autókból.

Ez is érdekes lehet:
 

Fogszabályzós, takarékosabb és erősebb lesz a Ford Mustang

Az Egyesült Államokban bemutatkozott a Ford Mustang frissítése. Nem a három új szín érdekes...

Elkészült az Electric GT bajnokság Tesla versenyautója

Talán nem is a 778 lóerősre húzott csúcsteljesítmény, hanem az 500 kilogrammos tömegcsökkentés...

A Ford Bronco hamarosan visszatér, a híres terepjáró a Ranger alapjaira építkezik

Hamarosan viszontláthatjuk az amerikaiak egyik kedvencét, a Ford Broncót. Az új terepjáró az...

BMW 740e iPerformance teszt

Varázsszőnyeg, igazi végtelen luxust kínáló, lágyan simogató, négyajtós kupékat verő formatervvel...

Így épül a legerősebb hazai Nissan GT-R

1200 lóerő fölé várják a hazai építésű GT-R teljesítményét, de még nem tudják, hol lesz a vége...

Renault Laguna Break 2.2 dT RT, 1996 - használtteszt

Egykori csúcsdízelével, 21 évesen próbáltuk a Renault 21 utódját, az első Lagunát. Nem mellesleg...

Opel Zafira Innovation 2.0 CDTI ecoFLEX Start/Stop teszt

Frissült az Opel nagy-egyterűje. Nem csak orra, de a beltér is változott, fő erénye továbbra...

Téligumiteszt 2016: szokott csapattal, szokott helyen, fagyban

Idén is megvalósítottuk téligumitesztünket a nonstopgumi csapatával. Fagypont alatt mértünk...

Opel Crossland X - a Mokka vagány testvérének tekinthetjük

Bár a tavaly frissített Mokka X is a kisautók szegmensében hódít, a Crossland X is oda érkezett...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (4 db)

Rőzse írta: múlt héten
szabo_pitty írta: 2 hete

"Nyugaton már korosak, nálunk még kiváló családi autók"

Nálunk is korosak, csak egy átlag magyarnak, nem futja fiatalabbra, sőt...


Amennyiben több százezer kilométerrel (min.200e) és széthajtott motorral, kiváló családi autók nálunk, a szerző szerint, akkor használjon sokat!Az átlag magyart megtéveszti a csili/vili, külső/belső a többi meg rögtön nem derül ki, később viszont húzós lóvéba kerül.Aki meg kifog egy tényleg kevesebb km.-est, pályást, annak szerencséje van, de ahhoz kell némi ismeretség is szerintem.Többször láttam már németben, hogy kis köbcentis autókkal is tolják 140-150 meg amit bír pályán.Nem ki kímélt autók amik annak látszanak átlagban.
Németországból már széthordták a kelet/közép eu-sok a "jó" kocsikat, mivel pár éve megy a biznisz(feketén is).Úgy, hogy manapság már nem nagyon találni megfelelő kocsit.
Így van, ahogy írtad nem futja, mert "dübörög a gazdaság, meg jól teljesít az ország meg a Q....a a....uk!"

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rőzse írta: múlt héten
Görénymentesítő írta: múlt héten

Látható a távol-keleti erőfölény. :-)


Ja, ja, ezek az európaiak nem értenek az autókhoz :-D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Görénymentesítő írta: múlt héten

Látható a távol-keleti erőfölény. :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
szabo_pitty írta: 2 hete

"Nyugaton már korosak, nálunk még kiváló családi autók"
Nálunk is korosak, csak egy átlag magyarnak, nem futja fiatalabbra, sőt...

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


BMW 320d Gran Turismo xDrive Steptronic Sport Luxury teszt

Pompakupé - BMW 320d GT

Háromféle karosszériával juthatunk hozzá a normál, négy oldalajtóval szerelt 3-ashoz, csak az egyiket 4-esnek hívják. Kényelmesnek kéne lennie, de sportos. Van ennek így értelme?


Renault Scenic 1.2 TCe 130 Intens teszt

Nem ér a neve! Renault Scenic IV teszt Videó

Csalódás az új Renault Scenic, ha elődeihez hasonlítjuk, remek autó viszont, ha önmagában, mai crossoverként nézzük. Úgy még családi autónak is egész jó.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Nemzetközi menetpróbán a frissített Lexus IS

Kéne IS, meg nem IS - Lexus IS menetpróba

Tegnap – Újdonság

Továbbra is két motorral, akár F Sport kivitelben, átrajzolt vonalakkal és frissített beltérrel érkezik a ráncfelvarráson átesett Lexus IS.


Négy különböző WRC az élen Monte Carlóban

Haláleset árnyékolja be a Monte Carlo Rally-t

2 napja – Sztori

Halálesettel indul a 2017-es Rally Világbajnokság. Az első nap után négy különböző márka foglalja el az első négy helyet, Neuville vezet.


Nem talált hálózatot a telefonja, nem tudta kinyitni a Teslát

Így hagy egy Tesla az út szélén

3 napja – Sztori

Megpróbálja sok gyártó könnyebbé, egyszerűbbé tenni az autók használatát, ennek egyik megoldása, hogy kevesebb kütyüt hordjunk magunknál, használjuk a telefonunkat kulcsként. Zsákutca lenne?


Használtautó.hu

HONDA JAZZ 1.4 ES My. 2005

HONDA JAZZ 1.4 ES My....

Ár: 1.200.000 Ft

Évjárat: 2006 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

BMW 116d Sport Mobilitásgaranciával!

BMW 116d Sport Mobilit...

Ár: 3.590.000 Ft

Évjárat: 2013 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

MAZDA 6 Sport 2.0i Revolution BŐR NAVI KAMERA 19ALU

MAZDA 6 Sport 2.0i Rev...

Ár: 4.999.999 Ft

Évjárat: 2013 / 11

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!