0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Mutatjuk a tavalyi év kedvenc használt autóit

Új autóból közel százezer, használtból csaknem 150 ezer került útjainkra tavaly

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az új autók piacánál is jelentősebb a használtaké. Még akkor is, ha csak a frissen útjainkra kerülő, azaz az import modellekre koncentrálunk. Most ezeket nézzük.

%KA%Tavaly 15%-kal nőtt a használtautó-import. Az élre a tavaly előtt második Volkswagen Passat került. Már elég sok érkezik a 2005-ben debütált B6-ból is%KA%

Tavaly 15%-kal nőtt a használtautó-import. Az élre a tavaly előtt második Volkswagen Passat került. Már elég sok érkezik a 2005-ben debütált B6-ból is

Míg 2015-ben még számain túl növekedésével is jelentősebb volt az új autók piacánál a használtautó-import, utóbbi bővülése lassult, tavaly már csak 15,8 százalékos volt, míg az új autók forgalomba helyezése tavaly is több mint 25 százalékkal bővült. Miként arról múlt héten beszámoltunk, az új személyautók piaca tavaly 25,1%-os növekedéssel 96 555 regisztrációt hozott, míg a használtautó-import 15,8%-os növekedéssel 142 002 autót. A két piac jelentősen eltér egymástól. Míg új autókat a privát kuncsaftok lassú visszatérése ellenére ma is zömében cégek vesznek, zömében cégek tudnak csak megengedni, a használt autók piacán a magánvásárló a domináns. Legyen szó akár itthoni, akár külföldi vásárlásról.

%KA%Két éve harmadik volt, de tavaly már a Ford Focus is lehagyta a lemaradó 3-as BMW-t%KA%

Két éve harmadik volt, de tavaly már a Ford Focus is lehagyta a lemaradó 3-as BMW-t

A hazai piac nem tartogat komoly meglepetéseket. Logikusan azokat az autókat adják-veszik legnagyobb számban, amelyek a legnagyobb számban vannak jelen az autóparkban. Ezek a Suzuki Swift, az Opel Astra és a Volkswagen Golf. Érdekesebb a használt autók importja, ami a vásárlók megvalósított álmait mutatja. Az persze már más kérdés, hogy ezekből az álmokból mennyi lesz akár hosszabb, akár rövidebb távon lidérces. A használtautó-import ugyanis a mai napig sok negatív képzettel társul, ma is jellemzője, hogy zömében koros autók érkeznek. Hiába számít a hazai, 13,7 éves átlagéletkorú autóparknál jelentősen fiatalabbnak, átlagosan 9,7 évesnek az EU-é, a hozzánk használtan (zömében az EU-ból) érkező autók átlagéletkora már 11 év. A behozott autók több mint fele 10, ötöde 15 év feletti, utóbbiak felfelé húzzák az átlagéletkort, de a 10 év feletti autók sem feltétlenül frissek, már sok-sok és igen költséges hibát dobhatnak.

%KA%Míg Focusból az előző évinél ötödével több, 3-as BMW-ből ötödével kevesebb érkezett%KA%

Míg Focusból az előző évinél ötödével több, 3-as BMW-ből ötödével kevesebb érkezett

Kockázatosabb a külföldről származó autó
Míg a hazai autóknál már jó pár éves múltra ad visszatekintést a KEKKH által tavaly óta okostelefonos alkalmazással is elérhető gépjárműadat lekérdezés, a külföldről származó autóknál jellemzően nincs ilyen dokumentáció. Van persze kivétel, van olyan, hogy követhető a szervizmúlt, hogy a hatósági bejegyzések is megvannak és lekérdezhetők, de nem ez a jellemző. Ráadásul nem egy esetben lehet találkozni eltitkolt javításokkal, hamis óraállásokkal. Nem árt tudni, hogy külföldről (egészen pontosan az EU-ból) származó használt autónál a forgalomba helyezéshez nem szükséges sem eredetiségvizsga, sem száramazásellenőrzés, így aztán a lopott autók legalizálásának is melegágya lehet az „import”. Mindez persze csak kis kitekintés, hogy milyen veszélyeket rejt a külföldről behozott autók vásárlása.

%KA%Stagnál, alig változott az Audi A4 importmennyisége%KA%

Stagnál, alig változott az Audi A4 importmennyisége

Persze ott van a hazai példányoknál nem ritkán dúsabb felszereltség a kvázi azonos árú autókban, a feltételezés, hogy a külföldi autókat gondosabban tartják karban, mint a hazaiakat. Ebben azonban nem szabad vakon megbízni, ahogyan azt sem árt tudni, hogy külföldi vásárlás esetén nincsenek garanciális jogaink, míg a hazai, számlát adó, adót fizető kereskedéseknél használt autóra is van jótállás. Ennek ellenére a legtöbb külföldi autó kvázi kéz alatt, a vevőt akkor is a külföldi eladóval „szerződtetve” érkezik hazánkba, ha ők nem is találkoztak. Jobb esetben, rosszabb ugyanis, ha az autót olyan cég hozza be, aki külföldön nettó áron vette azt, majd az autó itthon eltűnik a rendszerből, egy másik adásvételivel magánszemélytől vásároltként kap rendszámot, áfacsalással.

Milyen autó kell a vevőknek?
Jöjjenek végre a kedvenc márkák, modellek. A dobogósok sora − Volkswagen, Opel, Ford − nem meglepetés, bár az Opel tavalyhoz képest megelőzte a Fordot. Utánuk Audi, Mercedes a sorrend, a Mazda egy helyet előrelépve lett hetedik, így a nyolcadik most a Renault, fix maradt a Toyota kilencedik és a Peugeot tizedik helye. A Honda 13. helyről lett 11., a Hyundai 20. helyett 14., a Skoda 18. helyett 15. helyen végzett. Továbbra is vágymegvalósításról szól az importvásárlás, de a vágyak józanodnak. Táblázatunkban minden olyan márka látható, amelyből legalább 5 példányt forgalomba helyeztek tavaly, összesen 49 ilyen van, még használt GAZ-ból is kapott ennyi rendszámot.

%KA%Egyre józanabbak a vevők, prémiumautók helyett a tucatmodellek lettek kapósabbak, így a Volkswagen Golf, az Opel Zafira és a Mazda6 is%KA% %KA%Egyre józanabbak a vevők, prémiumautók helyett a tucatmodellek lettek kapósabbak, így a Volkswagen Golf, az Opel Zafira és a Mazda6 is%KA% %KA%Egyre józanabbak a vevők, prémiumautók helyett a tucatmodellek lettek kapósabbak, így a Volkswagen Golf, az Opel Zafira és a Mazda6 is%KA%

Egyre józanabbak a vevők, prémiumautók helyett a tucatmodellek lettek kapósabbak, így a Volkswagen Golf, az Opel Zafira és a Mazda6 is

%KA%Megugrott a Mazda3, a Honda Civic, de még az Opel Astra H importja is. Nyugaton már korosak, nálunk még kiváló családi autók%KA% %KA%Megugrott a Mazda3, a Honda Civic, de még az Opel Astra H importja is. Nyugaton már korosak, nálunk még kiváló családi autók%KA% %KA%Megugrott a Mazda3, a Honda Civic, de még az Opel Astra H importja is. Nyugaton már korosak, nálunk még kiváló családi autók%KA%

Megugrott a Mazda3, a Honda Civic, de még az Opel Astra H importja is. Nyugaton már korosak, nálunk még kiváló családi autók

2016 importmárkái (a legalább 5 példányt elérők)
Márka Import példányszám Piacrész
1. Volkswagen 18 204 12,82%
2. Opel 14 933 10,52%
3. Ford 14 184 9,99%
4. BMW 11 059 7,79%
5. Audi 9 491 6,68%
6. Mercedes-Benz 9 009 6,34%
7. Mazda 7 071 4,98%
8. Renault 6 932 4,88%
9. Toyota 6 890 4,85%
10. Peugeot 5 079 3,58%
11. Honda 4 179 2,94%
12. Citroën 4 051 2,85%
13. Fiat 3 739 2,63%
14. Hyundai 2 510 1,77%
15. Skoda 2 410 1,70%
16. Nissan 2 365 1,67%
17. SEAT 2 329 1,64%
18. Volvo 2 221 1,56%
19. Alfa Romeo 2 082 1,47%
20. Mitsubishi 1 961 1,38%
21. Kia 1 825 1,29%
22. Suzuki 1 502 1,06%
23. Chevrolet 877 0,62%
24. Chrysler 840 0,59%
25. smart 811 0,57%
26. Mini 699 0,49%
27. Dacia 526 0,37%
28. Lexus 493 0,35%
29. Lancia 490 0,35%
30. Land Rover 479 0,34%
31. Porsche 362 0,25%
32. Jeep 340 0,24%
33. Subaru 312 0,22%
34. Daihatsu 237 0,17%
35. Daewoo 217 0,15%
36. Jaguar 203 0,14%
37. Saab 202 0,14%
38. Infiniti 132 0,09%
39. SsangYong 116 0,08%
40. Rover 109 0,08%
41. Dodge 107 0,08%
42. Lada 60 0,04%
43. Vauxhall 37 0,03%
44. Cadillax 30 0,02%
45. Maserati 23 0,02%
46. Ferrari 20 0,01%
47. MG 19 0,01%
48. Iveco 16 0,01%
49. Lincolni 14 0,01%
50. Tesla 11 0,01%
51. Trabant 10 0,01%
52. UAZ 9 0,01%
53. Isuzu 8 0,01%
54. Hummer 8 0,01%
55. Matra 8 0,01%
56. Acura 8 0,01%
57. Rolls-Royce 8 0,01%
58. Bentley 7 0,00%
59. GAZ 5 0,00%
(Forrás: DATAHOUSE)

Józanodás látható a modellek között is, a 3-as BMW az első helyről a harmadikra került, élre tört a Volkswagen Passat, a Ford Focus a harmadikról a második helyre jutott. Maradt a Volkswagen Golf negyedik és az Audi A4 ötödik, a Mercedes A-osztály hatodik helye. Előzni tudott az Opel Zafira, hátrébb szorítva a tavaly előtt még hetedik, tavaly már nyolcadik Ford Mondeót. A Mazda6 a 12. helyről jutott a kilencedikre, az Audi A6 11-dikről a tizedikre.

Top 20 importmodell
Modell Behozatal 2016-ban Behozatal 2015-ben Változás (%)
1. Volkswagen Passat 5 591 5 042 10,89%
2. Ford Focus 5 181 4 316 20,04%
3. BMW 3-as sorozat 4 620 5 736 -19,46%
4. Volkswagen Golf 4 893 4 152 17,85%
5. Audi A4 3 592 3 689 -2,63%
6. Mercedes-Benz A-osztály 2 679 2 635 1,67%
7. Opel Zafira 2 803 2 367 18,42%
8. Ford Mondeo 2 303 2 296 0,30%
9. Mazda6 2 452 1 996 22,85%
10. Audi A6 1 887 2 132 -11,49%
11. Opel Corsa 2 372 2 147 10,48%
12. Volkswagen Polo 1 768 1 599 10,57%
13. Renault Scénic 1 700 1 481 14,79%
14. Mazda3 1 762 1 392 26,58%
15. Honda Civic 1 474 1 105 33,39%
16. BMW 5-ös sorozat 1 459 2 376 -38,59%
17. Opel Astra H 1 778 1 222 45,50%
18. Honda Jazz 1 426 965 47,77%
19. Volkswagen Sharan 1 243 1 296 -4,09%
20. Skoda Octavia 1 246 901 38,29%
(Forrás: DATAHOUSE)

%KA%Az év slágere volt a Honda Jazz, jelentősen, pont olyan arányban nőtt a Skoda Octavia importja, mint amilyenben az 5-ös BMW-é csökkent%KA% %KA%Az év slágere volt a Honda Jazz, jelentősen, pont olyan arányban nőtt a Skoda Octavia importja, mint amilyenben az 5-ös BMW-é csökkent%KA%

Az év slágere volt a Honda Jazz, jelentősen, pont olyan arányban nőtt a Skoda Octavia importja, mint amilyenben az 5-ös BMW-é csökkent

A vevők reálisabb választását mutatja, hogy nőtt a Ford Focus, a Mazda3 és Mazda6, a Honda Civic és Jazz, de még az Opel Astra és a Skoda Octavia importja is, csökkent az Audi A6-é, a BMW 3-as és főként az 5-ös sorozaté. Talán a regisztrációs adó 2012-es csökkenése óta hazánkba ömlő koros prémiumautók elhitették már magukról, hogy őket fenntartani sem olcsó. Ugyanakkor a regisztrációs adó avulási táblája még mindig a korosabb autók felé tereli a vásárlókat. Hiába tartoznak ugyanis szerényebb díjtételek a modernebb motorral szerelt autókhoz, az emissziós norma szerinti besorolások nem jelentenek olyan mértékű változást, mint a kor szerinti regadó-mérséklés. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete ezért szükségesnek tartaná a fiatalabb autók importjának támogatását, például a kilowatt-adó átalakításával vagy új gépjárműadó-rendszer bevezetésével. Erről azonban egyelőre nincs hír.

%KA%Lankad az import növekedése, egyre inkább bővül azonban az új autók piaca. Egyszer talán fiatalodni is elkezd majd az autópark%KA%

Lankad az import növekedése, egyre inkább bővül azonban az új autók piaca. Egyszer talán fiatalodni is elkezd majd az autópark

Az továbbra is igaz, hogy azáltal, hogy hazánkban az újautó-piacnál jóval (több mint 40 százalékkal) jelentősebb a használt autók importja, autóparkunk megújulása/cserélődése továbbra sem nevezhető egészségesnek, de halvány reményt ad, hogy míg az új autók piacának növekedése gyorsult, az importé lassult. Komoly változásokra persze nem számíthatunk a közeljövőben, az idei évre óvatos várakozással él egyelőre az MGE is, a személyautók piacán mindössze 6%-os növekedést, 102 ezer példányos növekedést vár, ennél sokkal erőteljesebb mértékű bővülés az importban sem várható, ugyanakkor ott elég sanszos, hogy meglesz a 150 ezer példány is − a zömében rossz emissziójú, nem mai biztonsági színvonalat jelentő használt autókból.

Ez is érdekes lehet:
 

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

További egységes üzemanyagár-csökkenés következik

Míg szerdán csak a benzin ára került lejjebb, pénteken már a gázolaj is ármérséklést kap.

Brutális gyorsulást ad a világ legfürgébb gokartja

Jó móka a gokartozás, főként ha komoly gyorsulás is társul hozzá. A világ legfürgébbjét egy villanymotor...

Vajon hány autót sikerül összetörni egyetlen kikerülendő miatt?

Temérdek kellemes percet köszönhetünk az Oroszországban kötelező tartozékként alkalmazott fedélzeti...

Németországban is visszavásárol a dízelbotrányban érintett autókat a Volkswagen

Közel két éve annak, hogy a Volkswagen dízelbotránya kirobbant, még ma is, és valószínűleg még...

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban...

Körkép: divat-crossoverek 5 millióig

Egyre csak növekszik a városi crossoverek szegmense. A sok új nevező meghozta a kedvet, hogy...

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (4 db)

Rőzse írta: 5 hónapja
szabo_pitty írta: 6 hónapja

"Nyugaton már korosak, nálunk még kiváló családi autók"

Nálunk is korosak, csak egy átlag magyarnak, nem futja fiatalabbra, sőt...


Amennyiben több százezer kilométerrel (min.200e) és széthajtott motorral, kiváló családi autók nálunk, a szerző szerint, akkor használjon sokat!Az átlag magyart megtéveszti a csili/vili, külső/belső a többi meg rögtön nem derül ki, később viszont húzós lóvéba kerül.Aki meg kifog egy tényleg kevesebb km.-est, pályást, annak szerencséje van, de ahhoz kell némi ismeretség is szerintem.Többször láttam már németben, hogy kis köbcentis autókkal is tolják 140-150 meg amit bír pályán.Nem ki kímélt autók amik annak látszanak átlagban.
Németországból már széthordták a kelet/közép eu-sok a "jó" kocsikat, mivel pár éve megy a biznisz(feketén is).Úgy, hogy manapság már nem nagyon találni megfelelő kocsit.
Így van, ahogy írtad nem futja, mert "dübörög a gazdaság, meg jól teljesít az ország meg a Q....a a....uk!"

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rőzse írta: 5 hónapja
Görénymentesítő írta: 5 hónapja

Látható a távol-keleti erőfölény. :-)


Ja, ja, ezek az európaiak nem értenek az autókhoz :-D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Görénymentesítő írta: 5 hónapja

Látható a távol-keleti erőfölény. :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
szabo_pitty írta: 6 hónapja

"Nyugaton már korosak, nálunk még kiváló családi autók"
Nálunk is korosak, csak egy átlag magyarnak, nem futja fiatalabbra, sőt...

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Nissan X-Trail 2.0 dCi Xtronic Tekna 4x4-i

Átvert, de nem térített meg – Nissan X-Trail 2.0

Sokan örülhetnek annak, hogy az X-Trail végre rendes motort is kapott. A kétliteres dízel már papíron is kellően jól mutat a Nissan nagy SUV-jához, hát még a valóságban, viszont a váltó egy nagy kérdés.


Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

3 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

3 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

4 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Használtautó.hu

SUZUKI SWIFT 1.3 GC

SUZUKI SWIFT 1.3 GC

Ár: 619.990 Ft

Évjárat: 2005 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

DAEWOO KALOS 1.2 S

DAEWOO KALOS 1.2 S

Ár: 610.000 Ft

Évjárat: 2004 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

BMW X6 xDrive50i (Automata) 1 év garancia. Magyar. szerviz

BMW X6 xDrive50i (Auto...

Ár: 6.490.000 Ft

Évjárat: 2009 / 5

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!