0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ez jön be a vevőknek? VW Tiguan használtteszt

Volkswagen Tiguan 2.0 CR TDI Bluemotion, 2014 - használtteszt

·

Újonnan már nálunk is a SUV szegmens vezeti az eladásokat. De vajon mit tud egy hároméves Volkswagen Tiguan? Egy dízelt néztünk.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Kereken 10 évvel ezelőtt, 2007-ben érkezett az első Tiguan, majd 2011-ben frissült, ez már jóval az utáni, persze ma már előző szériásnak számít%KA%

Kereken 10 évvel ezelőtt, 2007-ben érkezett az első Tiguan, majd 2011-ben frissült, ez már jóval az utáni, persze ma már előző szériásnak számít

Nem csak hazai, európai trend is, hogy a vevők a mind divatosabb SUV szegmensből vásárolnak − új autót. Ugyanakkor, ha megnézzük a használtautó-behozatalt, ott a középkategória vezet, első helyen annak alsó, másodikon felsőbb részével, majd következnek az újaknál ma már csupán ötödik helyen lévő egyterűk, a kisautók, és a használtaknál bizony a SUV-ok vannak az ötödik helyen. Döbbenet, de hiába jön be több használt autó, mint amennyi újonnan kerül útjainkra, a citált Volkswagen Tiguanból az idei első félévben 438 újat regisztráltak itthon, míg használtból csupán 123-at, amiben benne van a cikkünkben szereplő példány is, amit igazából csak azért vett meg mostani tulajdonosa, mert egy külföldi flottafrissítésnél jó áron kaparinthatta meg.

%KA%Dupla kipufogós, de józanul csupán 110 lóerős a 2,0 literes dízel. Erősebbnek tűnik, ugyanis nyomatéka 280 Nm, már 1750-es fordulattól%KA%

Dupla kipufogós, de józanul csupán 110 lóerős a 2,0 literes dízel. Erősebbnek tűnik, ugyanis nyomatéka 280 Nm, már 1750-es fordulattól

Ha belelapozunk az ezüstszínű, 2,0 literes, Euro V-ös dízel szervizfüzetébe, hamar megtudjuk, hogy egy bank flottájában teljesített szolgálatot, 2014 júliusától, azaz alig múlt hároméves. Tavaly nyáron 62 ezer kilométer volt benne, ami abszolút hihetővé teszi 95 ezer kilométeres futását, a mostani karbantartás viszont az új tulajdonosra vár, hiszen a legtöbb vevőnek úgyis többet ér a kedvezőbb ár és a majd maga által elvégeztetett szerviz, mint a friss bélyegzés a szervizfüzetben. A karbantartás amúgy még nem késő, a műszerfal még csak finoman figyelmeztet, hogy itt az ideje megcsináltatni.

%KA%Felfújt Golf műszerfal, 3 év és közel 100 ezer kilométer után is újszerű állapotban%KA%

Felfújt Golf műszerfal, 3 év és közel 100 ezer kilométer után is újszerű állapotban

%KA%Hátul tologatható ülés és nagy lábtér, elöl kényelmes, az utas oldalán is szabályozható deréktámaszú ülések, elöl-hátul széles, elöl 1,5 literes palackot is fogadó ajtózsebbel %KA% %KA%Hátul tologatható ülés és nagy lábtér, elöl kényelmes, az utas oldalán is szabályozható deréktámaszú ülések, elöl-hátul széles, elöl 1,5 literes palackot is fogadó ajtózsebbel %KA%

Hátul tologatható ülés és nagy lábtér, elöl kényelmes, az utas oldalán is szabályozható deréktámaszú ülések, elöl-hátul széles, elöl 1,5 literes palackot is fogadó ajtózsebbel

%KA%Négy automata elektromos ablak, fűthető külső tükrök, elektromos, visszagurulásgátlós rögzítőfék, de műanyag kormány − legalább kopásmentesen%KA% %KA%Négy automata elektromos ablak, fűthető külső tükrök, elektromos, visszagurulásgátlós rögzítőfék, de műanyag kormány − legalább kopásmentesen%KA% %KA%Négy automata elektromos ablak, fűthető külső tükrök, elektromos, visszagurulásgátlós rögzítőfék, de műanyag kormány − legalább kopásmentesen%KA%

Négy automata elektromos ablak, fűthető külső tükrök, elektromos, visszagurulásgátlós rögzítőfék, de műanyag kormány − legalább kopásmentesen

A Németországból behozott Tiguan nagyon tipikusan nyugat-európai. Futóműve olyan, minta új lenne. Semmi lógás, kopogás, az utastér is újszerű. Látszik, hogy használója vélhetően sem kutyával, sem gyerekekkel nem rendelkezett, vagy ha igen, nagyon szigorú lehetett, a műanyagok ugyanis nem karcoltak, nem szétrugdosottak. A felszereltség szintén olyan, amilyennel itthon nemigen találkozhatnánk. Már színes érintőkijelzős, de kihangosító és persze navigáció nélküli a fejegység. Van ülésfűtés, de a kormánykerékre és a váltógombra nem jutott bőrborítás. Nekem erősen hiányzik a tempomat, persze sokan megvannak nélküle. Van viszont gyári vonóhorog, amit nem kell le-fel szerelni, ha mechanikusan is, de távirányítással hajtható ki-be, és nem mellesleg 1,8 tonnás vontathatóságot ad. Ez azért többet ér, mint a kormány bármikor megoldható a bőrözése, de akár a tempomat és a kihangosító is beépíthető utólag. Ja, és van viszont hátsó oldallégzsák, elektromos és fűthető külső tükör és négy darab automata (egy érintésre végigfutó) elektromos ablak is.

%KA%Alaphelyzetben 470 literes, egy kissé magas peremű, de minőségi kárpitozású a csomagtér. Ülésdöntéssel 1510 literes teret kapunk, amiben viszont óriási lépcső a lehajtott hátsó ülés%KA% %KA%Alaphelyzetben 470 literes, egy kissé magas peremű, de minőségi kárpitozású a csomagtér. Ülésdöntéssel 1510 literes teret kapunk, amiben viszont óriási lépcső a lehajtott hátsó ülés%KA%

Alaphelyzetben 470 literes, egy kissé magas peremű, de minőségi kárpitozású a csomagtér. Ülésdöntéssel 1510 literes teret kapunk, amiben viszont óriási lépcső a lehajtott hátsó ülés

%KA%A gyári vonóhorog előnye az utólagosnál jelentősebb (1,8 tonnás) terhelhetőség és a távirányítós oldhatóság − könnyű ki- és behajtani. A csomagtérajtó is praktikus lehúzókat kapott − mindkét oldalra%KA% %KA%A gyári vonóhorog előnye az utólagosnál jelentősebb (1,8 tonnás) terhelhetőség és a távirányítós oldhatóság − könnyű ki- és behajtani. A csomagtérajtó is praktikus lehúzókat kapott − mindkét oldalra%KA% %KA%A gyári vonóhorog előnye az utólagosnál jelentősebb (1,8 tonnás) terhelhetőség és a távirányítós oldhatóság − könnyű ki- és behajtani. A csomagtérajtó is praktikus lehúzókat kapott − mindkét oldalra%KA%

A gyári vonóhorog előnye az utólagosnál jelentősebb (1,8 tonnás) terhelhetőség és a távirányítós oldhatóság − könnyű ki- és behajtani. A csomagtérajtó is praktikus lehúzókat kapott − mindkét oldalra

Jó pont, hogy a 2,0 literes, már stop-startos és BlueMotion Technology jelzéses 2,0 literes dízel igen finoman jár, kuplungja nem mutat kopást, ami persze nem meglepő, hiszen önbeálló. Viszont az egész autó úgy tűnik, hogy vélhetően sokat futott higgadtabb üzemben, autópályán, mintsem városi nyüstölésben. Ja, és ez egy igen józan konfiguráció: 110 lóerős 2,0 literes alapdízel, csupán fronthajtással. A motor tehát abszolút nincs túlhúzva, ugyanakkor már ehhez is hatfokozatú váltó járt, a vegyes fogyasztás gyári érték szerint 5,3 l/100 km, de a valóságban is 6 liter alatt tartható.

%KA%Karcmentesek a lökhárítók és a tükörházak is, a fényszórók hagyományos halogének, de mosóval szereltek %KA% %KA%Karcmentesek a lökhárítók és a tükörházak is, a fényszórók hagyományos halogének, de mosóval szereltek %KA%

Karcmentesek a lökhárítók és a tükörházak is, a fényszórók hagyományos halogének, de mosóval szereltek

Ha valaki az emissziója miatt aggódna, már elvégezték rajta a dízelbotrányos -tematikás visszahívásos módosítást. Persze azt is látni kell, hogy nagyon speciális, azaz igen szűk vevőköre van egy ilyen Tiguannak. A 2,0 literes dízel nyilván annak éri meg, aki sokat megy hosszú távon, illetve kihasználja a vontatási képességet. Ha egy mostani, már eggyel újabb generációs hasonló Tiguanhoz mérjük ezt, az amúgy 5,5 millió forintért hirdetett példányt, láthatjuk, hogy az újkori vételár kétharmadáért kaphatjuk meg a hároméves autót. Ez nagyjából a Volkswagenre jellemző átlag feletti értéktartást mutatja, vagyis azt, hogy egy ilyen SUV használtan sem olcsó. Ennyiért a vásárlók zöme inkább újat vesz. Ha viszont valaki egy nyomatékos, egyben lévő SUV-t, illetve leginkább Volkswagent szeretne, amint végigfutja a Használtautó kínálatát, megállapíthatja, hogy nem rossz ez az ajánlat, hiszen nincs másik ennél, azaz három évnél nem öregebb, 100 ezer kilométernél kevesebbet futott Tiguan ennyiért, csak hát mégis ritka az a vevő, akinek épp ilyen kell.

%KA%Bicskás kulccsal nyílik. Ha sokáig nyomjuk a nyitást, lehúzza az ablakokat, ha a zárást, felhúzza őket%KA%

Bicskás kulccsal nyílik. Ha sokáig nyomjuk a nyitást, lehúzza az ablakokat, ha a zárást, felhúzza őket

Méretek

Hosszúság: 4426 mm
Szélesség: 1809 mm
Magasság: 1703 mm
Saját tömeg: 1468 kg
Össztömeg: 2080 kg
Tengelytáv: 2604 mm
Karosszéria-kivitel: SUV
Csomagtér: 470 liter

Motor és váltó

Motor: Dízel
Motorosztály: Euro 5
Hengerűrtartalom: 1968 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 280 Nm 1750-2750 1/min-nél
Teljesítmény: 81 kW (110 LE) 2750-4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 175 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,9 s
CO2-kibocsátás: 141 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,3 l/100km
Fogyasztás a használónál: 6,0 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Végre elérhető lesz a Miller-ciklusú 1.5 TSI Evo

Hengerlekapcsolással és vitorlázás közbeni motorleállítással spórol a faceliftes Golf gyengébbik...

Lexus RC 300h F Sport teszt

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent...

Kánikulai gumiteszt 2017: ismét megmértük, hogy megéri jó abroncsra költeni

Szokás szerint a Hungaroringen található Tanpályán tartottuk meg a kánikulai gumitesztet a nonstopgumival...

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra...

Termékteszt: szilikonos vízlehúzók

Két szilikonos vízlehúzót is próbára tettünk. Üvegre mindenképpen ajánljuk, de a lemezeken is...

Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Már a Skodának is van hétüléses SUV-ja. Ráadásul olyan, amivel jó eséllyel a prémiummárkák...

BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt...

Újabb fotók szivárogtak ki a legerősebb Renault Mégane-ról

Egyre többet mutat magából a Renault Mégane RS, ezúttal már nem csak látványterven, hanem a valóságban...

Nyíltak a zsákok, mégis szinte mindene eltört, mert a lába a műszerfalon volt

A férje szólt, hogy ne tegye föl a lábát, de ez a nőt nem érdekelte. Koccantak, nyíltak a légzsákok...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (4 db)

zold írta: 19 órája
Kbali írta: 21 órája

Nincs olyan, hogy "finoman figyelmeztet" ez az autó, ha már megfutotta km szerint a megadottat és igaz a szervizkönyv bejegyzése, akkor biza legalább 3e km-rel túlfutotta a kötelező szervizt.

Mondjuk ennél a dízelnél nem egy drága mulatság a 90 ezres szerviz, de így inkább visszatekertnek tűnik és rizikósnak megvenni, tipikus nepperautó.


Én többször is túlfutottam, ilyenkorra mindig összejött 3-5e km többlet (főleg a 20e-es intervallumoknál). A márkaszervíz szerint semmi gond ilyesmivel (pl gari szempontból).

Normálisan az autó előre figyelmeztet, majd szól hogy elérted, majd egyre határozottabban szól (pl menet közben is előjön, nem csak indításnál).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kbali írta: 21 órája

Nincs olyan, hogy "finoman figyelmeztet" ez az autó, ha már megfutotta km szerint a megadottat és igaz a szervizkönyv bejegyzése, akkor biza legalább 3e km-rel túlfutotta a kötelező szervizt.
Mondjuk ennél a dízelnél nem egy drága mulatság a 90 ezres szerviz, de így inkább visszatekertnek tűnik és rizikósnak megvenni, tipikus nepperautó.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pityeszke írta: 2 napja
lrob írta: 6 napja

Ez képek alapján is "primitív" kategória. A VW jel minden sz@rt elad!


Kutya ugat, a karaván halad.

A válaszoláshoz belépés szükséges
lrob írta: 6 napja

Ez képek alapján is "primitív" kategória. A VW jel minden sz@rt elad!

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Friss tesztek

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Ékszerbe bújtatott asszisztens - Ford Fiesta teszt

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Sorhatputtonyos - BMW 540i Touring teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt minden BMW-k legbéemvébbike. 340 ló egy családi kombiban, mi baj lehet?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Hirdetés

VOLKSWAGEN tesztek

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Nagy lábon él - Volkswagen Tiguan teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és az új fazon elég jól áll neki. Közel csúcsverziót kaptunk tesztre, így bizony lehengerlő tud lenni.


Volkswagen T6 Multivan Highline 2.0 TDI  DSG 4Motion teszt

First class a családnak - Volkswagen T6 Multivan teszt

Felénk leginkább delegációs autóként ismert a Volkswagen Multivan, pedig a Transporter alapú luxusbusz családszállítónak se rossz ám.


Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG BlueMotion Highline teszt

Megérdemelten az Év Autója? Teszten a Volkswagen Passat B8

Év Autója lett, és nagyon nem véletlenül. A Volkswagen Passat a felső-középkategória új etalonja, majdnem kikezdhetetlen, de ott a de.


Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Kutya ugat. Volkswagen Golf Sportsvan teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben persze riasztó árcédulával.


Volkswagen e-up! teszt

Ez sem a mi autónk. Volkswagen e-up! teszt Videó

Igen, elektromos, teljesen. És nem hát, sokat ebből sem fognak eladni. Nálunk biztos nem. Pedig tök jó kis autó: Volkswagen e-up! teszt.


Még több VOLKSWAGEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Félelmetes a világ leggyorsabb villanyautója Videó

Tegnap – Sztori

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra veri el a sportkocsikat, de van nála is gyorsabb 200 méteren.


Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

2 napja – Sztori

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.


Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Autófotózás mobiltelefonnal? Vajon mi jöhet ki belőle? Videó

4 napja – Sztori

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal is megfotózhatunk. Próbára tettünk néhányat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN TIGUAN 2.0 TDI SCR BMT Sport&Style DSG 4Motion ÁFÁS/R-line/Dynaudio/Kamera

VOLKSWAGEN TIGUAN 2.0...

Ár: 10.790.000 Ft

Évjárat: 2016 / 2

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN TIGUAN 2.0 TDI SCR BMT Sport&Style DSG 4Motion ÁFÁS/Navi/Kamera/Önparkoló

VOLKSWAGEN TIGUAN 2.0...

Ár: 9.450.000 Ft

Évjárat: 2016 / 2

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN TIGUAN 2.0 TSI Highline BMT DSG 4Motion

VOLKSWAGEN TIGUAN 2.0...

Ár: 10.990.000 Ft

Évjárat: 2017 / 6

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!