0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Időutazás luxusbusszal

60 éves a Setra

·
Címkék: setra, autóbusz, busz, fotó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Honnan tudjuk, hogy luxus autóbusszal utazunk? A válasz egyszerű: akkor, ha maga az utazás hirtelen fontosabbá válik, mint a végső úti cél. Mi egy Setra S 416 HDH típus fedélzetén tapasztaltuk meg ezt a különös érzést.

Első pillantásra fel sem tűnik a trükkös ablaktörlő: a szélvédőt összesen három lapát tartja tisztán, kettő alulról, egy pedig felülről dolgozik. Az oldalüveg színezése gyári elnevezéssel "vénusz szürke" − hívják bárhogy, jótékony hatása tűző napsütésben igencsak érződik, és kellemes közérzetet biztosít

Első pillantásra fel sem tűnik a trükkös ablaktörlő: a szélvédőt összesen három lapát tartja tisztán, kettő alulról, egy pedig felülről dolgozik. Az oldalüveg színezése gyári elnevezéssel "vénusz szürke" − hívják bárhogy, jótékony hatása tűző napsütésben igencsak érződik, és kellemes közérzetet biztosít

Az unalmas sajtótájékoztatóknak se szeri, se száma. Általában sok fontos, öltönyös, kiskosztümös ember ül egy asztalnál, kézről kézre jár a mikrofon, felfoghatatlan mennyiségben repkednek a levegőben az évszámok, a gyártási és értékesítési adatok, majd a feszengős hangulatú ceremónia végén, másfél órás pilledés után kiderül, hogy "A gyár termékei mindenben jobbak, mint a konkurens B, C vagy D gyártmányok". Naná, máskülönben semmi értelme nem lett volna a szónoklatoknak. A Setra píárosai azonban tudnak valamit. A cég kerek évfordulókat ünnepel: idén 100 esztendeje, hogy elkészült az első, az anyavállalat Kässbohrer által épített autóbusz, és 60 éve, hogy megszületett az első Setra, az S 8, amely világszerte sikerre vitte az önhordó karosszériás technológiát. Ezzel kapcsolatban, illendő módon sajtórendezvényt tartottak, unalomnak viszont nyoma sem volt.

Teljesen kitárulkozva mókás látványt nyújt egy autóbusz. A mennyezetből elővarázsolható LCD kijelzőkön többféle kép is megjeleníthető. Innen mehet a szórakoztatásra szánt DVD-film, látható a busz elejére szerelt kamera képe, és maga a gépkocsivezető arca is bevágható, ha éppen tájékoztatni szeretné az utasokat − így sokkal személyesebb a kommunikáció. Megjeleníthető továbbá a GPS-navigáció útvonala a kapcsolódó adatokkal, és köszönhetően az internetnek, minden, ami a világhálón elérhető. A buszon tesztbábuk is utaztak: a vízzel töltött tartályok egyenként 100 kg-ot nyomtak, a raktérben pedig homokzsákos terhelés lapult Teljesen kitárulkozva mókás látványt nyújt egy autóbusz. A mennyezetből elővarázsolható LCD kijelzőkön többféle kép is megjeleníthető. Innen mehet a szórakoztatásra szánt DVD-film, látható a busz elejére szerelt kamera képe, és maga a gépkocsivezető arca is bevágható, ha éppen tájékoztatni szeretné az utasokat − így sokkal személyesebb a kommunikáció. Megjeleníthető továbbá a GPS-navigáció útvonala a kapcsolódó adatokkal, és köszönhetően az internetnek, minden, ami a világhálón elérhető. A buszon tesztbábuk is utaztak: a vízzel töltött tartályok egyenként 100 kg-ot nyomtak, a raktérben pedig homokzsákos terhelés lapult Teljesen kitárulkozva mókás látványt nyújt egy autóbusz. A mennyezetből elővarázsolható LCD kijelzőkön többféle kép is megjeleníthető. Innen mehet a szórakoztatásra szánt DVD-film, látható a busz elejére szerelt kamera képe, és maga a gépkocsivezető arca is bevágható, ha éppen tájékoztatni szeretné az utasokat − így sokkal személyesebb a kommunikáció. Megjeleníthető továbbá a GPS-navigáció útvonala a kapcsolódó adatokkal, és köszönhetően az internetnek, minden, ami a világhálón elérhető. A buszon tesztbábuk is utaztak: a vízzel töltött tartályok egyenként 100 kg-ot nyomtak, a raktérben pedig homokzsákos terhelés lapult

Teljesen kitárulkozva mókás látványt nyújt egy autóbusz. A mennyezetből elővarázsolható LCD kijelzőkön többféle kép is megjeleníthető. Innen mehet a szórakoztatásra szánt DVD-film, látható a busz elejére szerelt kamera képe, és maga a gépkocsivezető arca is bevágható, ha éppen tájékoztatni szeretné az utasokat − így sokkal személyesebb a kommunikáció. Megjeleníthető továbbá a GPS-navigáció útvonala a kapcsolódó adatokkal, és köszönhetően az internetnek, minden, ami a világhálón elérhető. A buszon tesztbábuk is utaztak: a vízzel töltött tartályok egyenként 100 kg-ot nyomtak, a raktérben pedig homokzsákos terhelés lapult

A Setra-érzést csakis egy igazi autóbuszon lehet megtapasztalni, így a koreográfia szinte tálcán kínálkozott: az újságírókat egy különleges, Európát bejáró, jubileumi matricázást viselő jármű fedélzetére invitálták, adott volt a célállomás, és a meghívottak útközben bepillantást nyerhettek a Setra, pontosabban a Kässbohrer évszázados történetébe, valamint a luxusbusz tudásába. A prezentáció közvetlenül, pörgősen zajlott, mintha csak idegenvezetést kaptunk volna a múltba, miközben LCD monitorokon követtük az audiovizuális anyagot, és élveztük a Setra négyéves fejlesztésének eredményét, a bőr-szövet kombinációban kárpitozott, állítható háttámlás, változtatható sorközszélességű Voyage Plus ülések kényelmét, illetve az üvegtetőn bekukucskáló napsugarakat – a TopClass kategóriában már ilyen apró, de fontos részletek megvalósítására is van lehetőség.

Néhány érdekes adat alkalmi kirándulóbuszunkról, a cirka 400 ezer eurót kóstáló, jubileumi Setra S 416 HDH Special Edition modellről, amelynek fotógalériája ide kattintva tekinthető meg. A 13 190 mm hosszú, a TopClass 400 kategóriába tartozó járművel nem árt óvatosan közlekedni, mert 383 centiméteres magassága bizony nem minden aluljáróval, vagy az útra merőleges tereptárggyal kompatibilis. A 48 üléses jármű maximális súlya 24 tonna, meghajtásáról a Mercedes-Benz 12,0 literes, OM 457 LA jelű, soros hathengeres, 455 lóerős dízelmotorja gondoskodik. Egyszeri tankolással 565 liter gázolaj vételezhető, a kipufogógázok tisztítására szolgáló AdBlue adalék tartálya nagyobb személyautók tankjaival vetekedik – 65 literes. A sofőrnek arany élete van, a 8 gangos, kézzel is kapcsolható sebességváltó automatizált, a biztonságot ABS, ESP, fékasszisztens (BAS) és sávban tartó elektronika (LKA) szavatolja, míg a komfortot vészfékezésre is képes, távolságtartós tempomat növeli. A fedélzeten 3 darab, 19 colos LCD kijelző található, minden üléssorhoz jár egyedi világítás, légbefúvó, állítható hangerős hangszóró és utaskísérő-hívó, a padló pedig nem PVC, hanem festett pala. Az ülések háttámlájából asztalka hajtható ki, alul lábtámaszon pihenhet a láb, és lehet internetezni is, ráadásul a laptop 220 voltos csatlakozóról etethető.

Kässbohrer felépítményes, svájci Saurer alvázas teher-, illetve személyszállító jármű 1907-ből

Kässbohrer felépítményes, svájci Saurer alvázas teher-, illetve személyszállító jármű 1907-ből

A teljes cégtörténet ismertetésére most nem vállalkozhatunk, hiszen 100 − és a Kässbohrer esetében igencsak eseménydús − évet dióhéjban összefoglalni lehetetlen kihívás, de azért az egyik legfontosabb momentumnak, az önhordó autóbusz születésének a magunk módján azért emléket állítunk. Kezdjük rögtön a Kässbohrer és a Setra nevek közötti kapcsolattal. A német Kässbohrer-család már a késői középkor végén is műszaki dolgokkal foglalkozott, hajókat építettek, és az évszázadok során folyamatosan próbáltak megfelelni a kihívásoknak. A vasúti és a közúti közlekedés megjelenésével a család változtatott a profilján, és az első fontos dátum 1893-hoz kötődik: ekkor a Bécsben és Ulmban kocsi készítést tanult ifjú mester, Karl Kässbohrer megnyitotta saját műhelyét. Tehetséges szakember volt, és jó érzékel bírt az üzlethez, így a vállalkozás hamar fejlődésnek indult.

1911-ben már célirányosan autóbusznak, vagy ha úgy tetszik, akkor motoros társaskocsinak épült a Wiblingen Wagen

1911-ben már célirányosan autóbusznak, vagy ha úgy tetszik, akkor motoros társaskocsinak épült a Wiblingen Wagen

A minőségi hintókkal hamar hírnevet szerző férfi tíz év után már nagyobb telepre költözött, és 1907-ben, Saurer alvázon elkészült az első olyan teherautó, amely alkalomadtán társas gépkocsiként is funkcionálhatott. Karl Kässbohrer azonban furfangos ember hírében állott, így nem meglepő, hogy az 1911-es autóbusz, az Ulm és Wiblingen között közlekedő, és a nevét innen kapó Wiblingen Wagen voltaképpen annak az utazási irodának készült, aminek Kässbohrer is résztulajdonosa volt. Az első világháború után világszerte fellendülő ágazatnak minősült az autóbuszos üzletág (például Budapesten is ekkor vette kezdetét a tömegközlekedés ez irányú fejlesztése), ám a családban váratlan tragédia történt: Karl Kässbohrer 1922-ben elhunyt, így cégét és annak irányítását két fia, ifjabb Karl, valamint Otto Kässbohrer vette át.

Ilyen és ehhez hasonló, áramvonalas, magas komfortszintű autóbuszok gördültek ki a '30-as években a Kässbohrer üzemből. A cég 1928-tól pótkocsikat is gyártott, de ezek használatát a német szabályozás az 1950-es évek legelején megtiltotta

Ilyen és ehhez hasonló, áramvonalas, magas komfortszintű autóbuszok gördültek ki a '30-as években a Kässbohrer üzemből. A cég 1928-tól pótkocsikat is gyártott, de ezek használatát a német szabályozás az 1950-es évek legelején megtiltotta

Híres reklámfotó, amikor hat munkás kézben tartja a Setra S 8 hegesztett vázszerkezetét. Erre a mutatványra a mai buszok vázával is képesek a Setra dolgozók, de hatnál sokkal többen kellenek hozzá

Híres reklámfotó, amikor hat munkás kézben tartja a Setra S 8 hegesztett vázszerkezetét. Erre a mutatványra a mai buszok vázával is képesek a Setra dolgozók, de hatnál sokkal többen kellenek hozzá

A fiatalok voltaképpen külön utakon jártak. Karl a haszonjárműves felépítmények iránt mutatott intenzív érdeklődést (és vitte sikerre ötleteit), míg Otto számára az autóbuszok jelentették a jövőt. A legnagyobb mértékű fejlődés az 1930-as évekre tehető: ekkoriban kezdtek elterjedni a klasszikus, motorsátras konstrukciókat felváltó áramvonalas karosszériával ellátott, nyitható tetős és panorámaablakos, gazdagon felszerelt luxusbuszok, és Otto Kässbohrer válaszolt a kihívásokra. A második világháború pusztítása később nem kímélte a céget, súlyos károkat mutattak a felmérések, ráadásul szakmai problémák is jelentkeztek. A kiváló mérnök tudta, hogy hiába a csinos belső, a kényelmes plüssülés, a teherautó alvázakra eszkábált, favázas szerkezetek kora lejárt – mellesleg, ha Kässbohrer akart volna, akkor sem mehetett tovább a régi úton, mert teherautókból hiány mutatkozott, és a járműgyárak nem szállítottak buszokhoz való alvázakat. A megoldást az önhordó, hegesztett fémváz jelentette, amely egyrészt könnyű volt, másrészt új dimenziókat nyitott a fejlesztésben. Az első önhordó vázas Kässbohrer autóbusz, a Setra S 8 típus 1951-ben készült el, és ekkor került bevezetésre maga a Setra név: a német selbsttragender, vagyis az önhordó szó rövidítése önálló márkanév lett a buszos ágazatban, ezzel is jelezve, hogy technikai mérföldkőről volt szó.

Önhordó vázas Ikarus 30 − korábbi konstrukció, mint a Setra S 8, és nem is az első magyar próbálkozás

Önhordó vázas Ikarus 30 − korábbi konstrukció, mint a Setra S 8, és nem is az első magyar próbálkozás

Itt rövid mellékszálként azért megemlítenénk, hogy nekünk magyaroknak sincs szégyenkeznivalónk, ugyanis Zerkovitz Béla, az Uhry Karosszéria és Járműgyár mérnöke a Rába Tr 3,5 típus képében már az 1940-es évek végén előállt egy önhordó autóbusszal (Otto Kässbohrer mellett pontosan tudva, hogy ez a jövő), majd az államosított Uhry gyárban, az Ikarusban folytatta a kísérleteket. Legalább 50 személyes nagybusz terveit dédelgette, ez volt az Ikarus 55 projekt, a Rákosi-éra gusztustalan politikai gyakorlata azonban rányomta bélyegét az ígéretes munkára: egy fékhibás Rába súlyos balesetére tévesen hivatkozva, a szakmai érveket lábbal tiporva megfúrták Zerkovitzot, ugyanis a példakép Szovjetuniót megelőzni nem lett volna udvarias tett – a szovjeteknek ekkor még nem volt ilyen modern autóbusza. Egy hatalmas hazai szakmai botrány után végül az első Ikarus típus, a 30-as önhordó karosszériával jelent meg 1950-ben, tehát előbb, mint a Setra S 8, de mivel Magyarország a szocialista blokkhoz tartozott, a Csepel fődarabokból álló kisbusz nemzetközi sikere eleve kudarcra volt ítélve. Zerkovitz és csapata sokáig titokban fejlesztette az 55-öst, amelynek első példányai 1953/54-re készültek el, majd évekig jóformán egyedi gyártás folyt – az elvtársak ahol csak lehetett, gáncsolták a munkálatokat, amiben közrejátszhatott, hogy az Ikarus zászlóshajóját a nyugati szaklapok szinte kivétel nélkül dicsérték.

Kincsek a gyári múzeumból. Középen a korszakalkotó Setra S8, balra a korszerű Setra S 6 egy késői, 1962-es példánya, jobbra pedig a Setra S 9 Kincsek a gyári múzeumból. Középen a korszakalkotó Setra S8, balra a korszerű Setra S 6 egy késői, 1962-es példánya, jobbra pedig a Setra S 9 Kincsek a gyári múzeumból. Középen a korszakalkotó Setra S8, balra a korszerű Setra S 6 egy késői, 1962-es példánya, jobbra pedig a Setra S 9

Kincsek a gyári múzeumból. Középen a korszakalkotó Setra S8, balra a korszerű Setra S 6 egy késői, 1962-es példánya, jobbra pedig a Setra S 9

A S 8 csak az első fontos lépés volt egy hosszú, mind a mai napig sikeres úton, amely alapjaiban a modularitásra, azaz egyforma alkatrészek, részegységek széleskörű felhasználására épült. A Setra a számozásokat az üléssorok alapján osztotta ki, és komplett modellcsaláddá fejlesztette a kínálatot: 1953-ban debütált a 9 üléssoros turistabusz, az S 9, amelynek helyközi változata is létezett 10 üléssorral – egy ideig ez volt az S 10, majd összevonták a két típust, és egységesen maradt a 10-es szám, amelyet később a teljes sorozatra is ráhúztak gyűjtőnévként. 1955-ben még nagyobb busz került ki az üzemből, a 10 650 mm hosszú S 11, de a paletta másik véglete, a csupán 6,7 méteres S 6 születése is ehhez a dátumhoz köthető – ez utóbbi elől-hátul független kerékfelfüggesztéssel és teleszkópos lengéscsillapítókkal rendelkezett. Négyhengeres, 90 lóerős dízelmotorját a Henschel szállította. A ’60-as évek elejéig folyamatosan érkeztek az egyre nagyobb befogadóképességű Setra 10-es modellek, egészen az S 15-ösig bezárólag, majd 1964-ben nyugdíjazzák a csöppnyi S 6-ost, konkrétan azzal az S 7-essel, amely az 1967-ben érkező, vadonatúj S 100-as típuscsalád külső formajegyeit viselte magán. De ez már másik történet.

Ez is érdekes lehet:
 

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység...

Volkswagen Caddy Life 1.9 PD TDI DSG, 2007 - használtteszt

DSG ebben? Sokan teszik fel a kérdést a DSG-váltós Volkswagen Caddy kapcsán, pedig készült ilyen...

Citroën Xantia 1.6i, 1995 - használtteszt

Mennyire időtálló egy Citroën Xantia, alapmotorjával, hidropneumatikus futóművel és mindössze...

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...

208 lóerős Ford Transit Custom az M-Sporttól

Mindig is pályázni akartál egy haszonjárművel? Az M-Sport új Ford Transit Custom csapatszállítója...

Elvette a rekorder, első helyet a Koenigsegg a Bugattitól

Alig pár hétig birtokolhatta a 0-400-0 km/órás rekordot a Bugatti Chiron. A svéd Koenigsegg Agera...

Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC Coupé teszt

Magasan hordja a farát – Mercedes GLC 220 d Coupé

Csak a képeken tolakodó, a valóságban épp jó méretű SUV a GLC. Kupé farával mindent elveszít abból, amitől praktikus lehet, viszont ez a divat, aminek maximálisan megfelel.


Mercedes-Benz E 220 d teszt

Alapdízel, mégsem a zöldséges autója - Mercedes E 220 d teszt Videó

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.


Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

19 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

22 órája – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ GLA-OSZTÁLY GLA 45 AMG 4Matic 7G-DCT

MERCEDES-BENZ GLA-OSZT...

Ár: 13.450.000 Ft

Évjárat: 2014 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ E-OSZTÁLY E 220 CDI Classic 6 sebességes kézi váltó

MERCEDES-BENZ E-OSZTÁL...

Ár: 1.349.990 Ft

Évjárat: 2002 / 11

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ S 320 CDI 4Matic (Automata) 109e km Ritkaság

MERCEDES-BENZ S 320 CD...

Ár: 5.490.000 Ft

Évjárat: 2008 / 6

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!