0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Tessék tisztulni, a kiskapuk záródnak!

2020-ra negyedével kell csökkenteni a kisteherautók emisszióját

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jelentősen csökkenteni kell az EU-ban a kisteherautók károsanyag-kibocsátását. A szuperkredit rendszer is véget ér, az illetékesek becsuknák a kiskapukat.

Tisztább üzeműek lesznek, s a mérőmódszereken is szigorítani fognak

Tisztább üzeműek lesznek, s a mérőmódszereken is szigorítani fognak

Az EU területén forgalmazott új, könnyű haszongépjárművek CO2-kibocsátási határértéke 2020-tól a jelenlegi 203 g/km-ről 147 g/km-re csökken: az ezt tartalmazó jogszabálytervezetet hagyta jóvá a minap hagyta jóvá az Európai Parlament. A tanács megbízhatóbb CO2-mérő módszerek bevezetését is kéri − olvasható a magyarorszag.hu kormányportálon.

"Nehéz tárgyalások eredményeképp született meg a szöveg. Örülök, hogy végig ellen tudtunk állni a határérték megváltoztatására irányuló nyomásnak. A kisteherautók élettartama hosszabb, mint a személygépkocsiké, ezért volt fontos ekkora időtávban gondolkodnunk" − mondta a német Holger Krahmer képviselő, akinek jelentését 552 szavazattal, 110 ellenszavazat és 12 tartózkodás mellett fogadták el.

A 2020-ra elérendő 147 g/km-es határérték a rakomány nélkül legfeljebb 2,61 tonnás, rakománnyal együtt pedig 3,5 tonnás kisteherautókat gyártó, az EU-ban forgalmazó cégek összes modelljének átlagos kibocsátására vonatkozik. A jogszabály a képviselők kérésére az ezer járműnél többet előállító gyártókat érinti, akiknek így több tisztább modellel kell előállniuk a nehezebb vagy környezetszennyezőbb járműveik kibocsátásának ellensúlyozására. Ellenkező esetben büntetésre számíthatnak.

A kibocsátási célok elérését jelenleg megkönnyíti az úgynevezett szuperkredit rendszer, amely a járműválasztékban nagyobb hangsúllyal veszi figyelembe az 50 g/km-nél kisebb széndioxid-kibocsátású járműveket. Ennek a rendszernek a hatálya 2018 után lejár.

A képviselők szerint a most használatos környezetvédelmi vizsgálatok során a gyártók számos kiskaput kihasználtak annak érdekében, hogy olyan fogyasztási és kibocsátási értékeket tüntethessenek fel járműveiken, amelyeket mindennapos vezetés során szinte lehetetlen elérni. A képviselők ezért a jelenlegi mérőmódszert a könnyű gépjárművekre világszerte alkalmazandó, ENSZ által készített vizsgálati eljárással (World Light Duty Test Procedure – WLTP) váltanák fel. A Parlament a tárgyalások során elérte, hogy az Európai Bizottság elkötelezze magát a WLTP lehető leghamarabbi érvénybe léptetése mellett.

Ez is érdekes lehet:
 

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon...

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban...

További egységes üzemanyagár-csökkenés következik

Míg szerdán csak a benzin ára került lejjebb, pénteken már a gázolaj is ármérséklést kap.

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt...

Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A...

Láttuk az új Volkswagen Polót, sokat nőtt, hangja is nagyobb lett

Berlinben láthattuk élőben először a Volkswagen új kisautóját. A Polo hatodik generációja az...

Minden, amit a motorolajokról tudni érdemes

A belső égésű motorok megfelelő működése érdekében a legfontosabb „alkatrész” a motorolaj, spórolni...

Németországban is visszavásárol a dízelbotrányban érintett autókat a Volkswagen

Közel két éve annak, hogy a Volkswagen dízelbotránya kirobbant, még ma is, és valószínűleg még...

Brutális gyorsulást ad a világ legfürgébb gokartja

Jó móka a gokartozás, főként ha komoly gyorsulás is társul hozzá. A világ legfürgébbjét egy villanymotor...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

Tech Nikus írta: 2014 január 25., szombat 11:50:17

Milyen szép tikkfa kárpitok vannak ebben a fordban hátul. Sajnálták róla a festéket,mondván úgyis lepereg.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Xtom írta: 2014 január 20., hétfő 18:18:53

Szerintem sem ártana, ha nem egy laboratóriumban elkövetett a legoptimálisabb körülményeken alapuló az életben soha még csak meg sem közelíthető fogyasztási és károsanyag kibocsátási adatokkal manipulálnák a vevőket/katalógusértékeket az autógyártók. Sokszor épp ésszel, némi fizikai/kémiai ismeretek tudatában el sem tudom képzelni, hogy laborba is miként tudták produkálni az adott típus értékeit.

A válaszoláshoz belépés szükséges
írta: 2014 január 20., hétfő 15:41:11

Nem a fő téma, de azért ez egy érdekes mondat volt...:d
A kisteherautók élettartama hosszabb, mint a személygépkocsiké, ezért volt fontos ekkora időtávban gondolkodnunk

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Ford Ranger menetpróba

Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD C-MAX 1.6 TDCi Titanium Grand

FORD C-MAX 1.6 TDCi Ti...

Ár: 2.199.000 Ft

Évjárat: 2011 / 4

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

FORD S-MAX 2.0 TDCi Trend Hibátlan!Magasan felszerelt!

FORD S-MAX 2.0 TDCi Tr...

Ár: 1.850.000 Ft

Évjárat: 2006 / 11

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

FORD TRANSIT 2.4 TDE 350 M TDE 9 személyes ! Vonóhorgos !

FORD TRANSIT 2.4 TDE 3...

Ár: 1.590.000 Ft

Évjárat: 2000 / 12

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!