0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Szerethető melós csillag nélkül 

Volkswagen Crafter menetpróba

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már korábban is láttuk, de most alaposan ki is próbálhattuk a Volkswagen Crafter második, már a Mercedes-Benztől független generációját. Valóban nagyon kellemes lett, még személyautós mércével is.

10 év után cserélte le az első Craftert a Volkswagen. A lehető legkomolyabb a változás: míg a legutolsó LT és az első Crafter gyakorlatilag egy átemblémázott, VW motorral szerelt Mercedes-Benz Sprinter volt, ez már teljesen önálló VW modell

10 év után cserélte le az első Craftert a Volkswagen. A lehető legkomolyabb a változás: míg a legutolsó LT és az első Crafter gyakorlatilag egy átemblémázott, VW motorral szerelt Mercedes-Benz Sprinter volt, ez már teljesen önálló VW modell

Ősz elején már láthattuk a 2017-es Év Haszonjárművének is választott új Volkswagen Craftert. A két LT és a Mercedes-Benz Sprinterrel erősen rokon első Crafter után ez a Volkswagen negyedik nagyméretű haszonjárműve, már teljesen saját fejlesztéssel és gyártással. Háromféle hosszúsággal és tetőmagassággal, dobozos, üvegezett (akár osztott) furgonként, valamint szimpla vagy duplakabinos platósként kapható. A hajtás lehet elöl és hátul. De a Crafter jövő évtől már Haldex kuplungos 4Motion összkerékhajtással is érkezik; új, lengyelországi gyárból, a kategória legalacsonyabb (Cd=0,33) alaktényezőjével. Továbbá számos olyan jellemzőt mutat még fel, amivel a szegmensben egyedülálló.

Háromfajta hosszúság és tetőmagasság lehetséges, lemezelt vagy ablakos furgon, szimpla- és duplakabinos platós, illetve alváz, 69 különféle verzió létezik

Háromfajta hosszúság és tetőmagasság lehetséges, lemezelt vagy ablakos furgon, szimpla- és duplakabinos platós, illetve alváz, 69 különféle verzió létezik

A 3,5-5,5 tonnás haszonjármű-kategóriában ilyen például a nyolcfokozatú automataváltó és az araszolófunkciós távolságtartós tempomat opciója. Ha ez nem lenne elég, van még tucatnyi olyan jellemző, ami eladhatja a piacra már az idei év végén megérkező haszonjárművet. Például városi koccanásgátló, parkolóasszisztenst és aktív sávtartót is támogató elektromechanikus szervokormány, holttér- és mögöttes forgalom-figyelés, vontatmányszabályzó és ergo comfort sofőrülés.

Temérdek pakolóhely, vágott aljú kormánykerék már az alapverzióban is, a volán akár multifunkciós, bőrbe varrott is lehet, a középkonzolra színes érintőképernyős navigáció is kerülhet

Temérdek pakolóhely, vágott aljú kormánykerék már az alapverzióban is, a volán akár multifunkciós, bőrbe varrott is lehet, a középkonzolra színes érintőképernyős navigáció is kerülhet

A duplakabinos platós verzió már az alap, 6 méteres hosszúság esetén is 2,7 méteres platót, hétüléses kabint ad. Pakolóhely az első és a hátsó utaspad alatt is van A duplakabinos platós verzió már az alap, 6 méteres hosszúság esetén is 2,7 méteres platót, hétüléses kabint ad. Pakolóhely az első és a hátsó utaspad alatt is van

A duplakabinos platós verzió már az alap, 6 méteres hosszúság esetén is 2,7 méteres platót, hétüléses kabint ad. Pakolóhely az első és a hátsó utaspad alatt is van

Hogy a Volkswagen erőteljesen bízik új modelljében, azt az is mutatja, hogy a Spanyolországban, egészen pontosan az évi 3000 órányi napsütést számláló, így az ország zöldség- és gyümölcsexportjának 80 százalékát adó, azaz fontos kereskedelmi központnak számító Andalúziában tartott bemutatóra nem csak számos új verziót hozott el, hanem néhány példányt a korábbiból is. Egymás után is vezethettük őket azokon az útvonalakon, ahol tényleg dögivel fognak szaladgálni az új Crafterek is. Az új nem csak azzal tud többet, hogy akár teljes egészében LED-es első és hátsó lámpáival, egyenesebb, élre vasaltabb vonalaival jobban illeszkedik a márka mai arculatába, hanem valóban érezhetően csendesebb és kényelmesebb lett. A mindenképp 2,0 literes (szimpla- vagy duplaturbós, 102-177 lóerős), Euro 6 normás dízelmotorok a korábbiaknál jobban szigeteltek, egyenletesebb járásúak. A váltók (mármint a kézik) mindenképp hatfokozatúak, a kormányhoz közelebb rakott és rövidebb úton járó karral finomabban kapcsolhatók.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Volkswagen Crafter, 2016 − motorok
2.0 TDI 102 LE 2.0 TDI 141 LE 2.0 BiTDI 177 LE
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1968
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 kézi/6 (automata/8)
Teljesítmény [LE (1/min)] 102 (3200-3500) 141 (3500-3600) 177 (3600)
Nyomaték [Nm (1/min)] 300 (1400-2250) 340 (1600-2250) 410 (1500-2000)
Végsebesség [km/h] − L3H3 furgon 141 158 (155) 165
Végsebesség [km/h] − L3DK platós 134 149 (147) 161 (158)
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] − L3H3 furgon nincs adat 8,3 8,6
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] − L3DK platós nincs adat 8,3 8,7
CO2-kibocsátás [g/km] − L3H3 furgon nincs adat 216 225
CO2-kibocsátás [g/km] − L3DK platós nincs adat 218 227
(Zárójelben az automataváltós értékek)

Mindegyik motorral megfutja a 130 km/órás tempót az új Crafter, a kézi váltók hatfokozatúak, nyolcfokozatú automata és 4Motion összkerékhajtás az alapverzió kivételével kérhető

Mindegyik motorral megfutja a 130 km/órás tempót az új Crafter, a kézi váltók hatfokozatúak, nyolcfokozatú automata és 4Motion összkerékhajtás az alapverzió kivételével kérhető

Az ülések mindenképp jobbak, mint a korábbi Crafterben, a sofőr számára háromfajta ülésverzió is kérhető. A legjobb a német AGR tanúsítvánnyal is rendelkezik, 14 különféle módon állítható. Kipróbáltuk, az utaspad is kényelmesebb a korábbinál és a konkurensekénél is. Alatta természetesen tároló utazik, középső támlarésze írópultnak lehajtható, a sofőr és a rakodó, vagy akár mentőorvos, tűzoltó, rendőr, asztalos, stb. életét temérdek tárolóhely is jobbá teheti. Az ajtó kialakításának köszönhetően annak felső pereme is kiváló támasz a karnak, de kérhető két lehajtható, szintszabályzós könyöklővel is a vezetőülés.

Nem csak a menetfény, a teljes fényszóró is LED-es lehet, parkolóradar elölre-hátulra, de még oldalra is kérhető. A Crafter akár magától leparkol, és segít a szűk helyen manőverezésben is

Nem csak a menetfény, a teljes fényszóró is LED-es lehet, parkolóradar elölre-hátulra, de még oldalra is kérhető. A Crafter akár magától leparkol, és segít a szűk helyen manőverezésben is

Volkswagen Crafter, 2016 − a próbált, illetve a fotókon szereplő verziók méretei
Furgon − L3H3 Platós − L3DK
Tengelytáv [mm] 3640
Hossz [mm] 5986 5996
Első túlnyúlás [mm] 1000
Hátsó túlnyúlás[mm] 1346 1256
Szélesség [mm] 2040 2098
Szélesség a tükrökkel együtt [mm] 2425
Magasság [mm] 2590 2330
Raktér hossza [mm] 3450 2700
Raktér maximális szélessége [mm] 1832 2040
Raktér szélessége a kerékdobok között [mm] 1380 2040
Raktér magassága [mm] 1961 400
Hátsó ajtó szélessége [mm] 1552 2040
Hátsó ajtó magassága [mm] 1840 -
Tolóajtó szélessége [mm] 1311 -
Tolóajtó magassága [mm] 1822 -
Raktér térfogata [m3] 11,3 -

Természetesen 270 fokban kitárhatók a hátsó ajtók, a raktérnyílás szélessége 1,55 méter, maga a raktér 1,83, a kerékdobok között 1,38 méter széles, Euro raklap a tolóajtó felől is betolható

Természetesen 270 fokban kitárhatók a hátsó ajtók, a raktérnyílás szélessége 1,55 méter, maga a raktér 1,83, a kerékdobok között 1,38 méter széles, Euro raklap a tolóajtó felől is betolható

A berendezés természetesen verziótól, kiviteltől függő, de a bőrkormány akár a Tiguan, Multivan modellekben is található finom bőrbe varrott multifunkciós is lehet, ugyanakkor a melós verzióba kerülő plasztik is vágott aljú, jó fogású. A személyautós vezethetőség nem csak üres lózung, valós jellemző, még akkor is, ha maga az utaskabin és a raktér is döbbenetesen tágas. Tükrökkel együtt 2425 mm a Crafter szélessége. Átgondolt tervezés, hogy bár a visszapillantókba kerültek a LED-es oldalsó irányjelzők, azokat olyan széles műanyagréteg veszi körbe, hogy a kisebb koccolásokat remélhetőleg túl fogják élni.

Természetesen gyári polcrendszerekkel is variálható a raktér

Természetesen gyári polcrendszerekkel is variálható a raktér

A Crafter viszont mindent megtesz, pontosabban mindent megtehet annak érdekében, hogy sofőrje ne ejtsen rajta sérüléseket. Az asszisztensrendszereket nem csak említette és videón, prezentáción mutatta a Volkswagen, hanem zömüket ki is próbálhattuk. A városi koccanásgátlót mondjuk nem, de minek is az, amikor ott az autót akár megállító tempomat. A parkolóasszisztens a jármű hosszánál 1 méterrel nagyobb helyre már be tudja manőverezni azt, ki is áll helyettünk, ahhoz ráadásul kevesebb hely elegendő számára. Itt is elérhető az utánfutóval tolatást gyerekjátékká tevő trélerasszisztens – nem kell a kormánykerékkel játszani, a tükörállítóval adhatjuk meg, merre menjen a vontatmány. Ez még oktatónak is megteszi: hamar kiismerhetjük, ha azt szeretnénk, hogy balra menjen a futó hátrafelé, ahhoz előbb bizony jobbra kell tekerni a kormányt.

A tolatókamera a tetőre került, a rendszámtábla feletti kamera a vontatórudat figyeli az utánfutó-asszisztens számára A tolatókamera a tetőre került, a rendszámtábla feletti kamera a vontatórudat figyeli az utánfutó-asszisztens számára

A tolatókamera a tetőre került, a rendszámtábla feletti kamera a vontatórudat figyeli az utánfutó-asszisztens számára

Balra a parkoló-asszisztens, jobbra a tükörállítót joysticknek használva vezérelhető utánfutó-asszisztens kijelzése, hogy a lovak se röhögjenek az ügyetlenkedő sofőrön Balra a parkoló-asszisztens, jobbra a tükörállítót joysticknek használva vezérelhető utánfutó-asszisztens kijelzése, hogy a lovak se röhögjenek az ügyetlenkedő sofőrön

Balra a parkoló-asszisztens, jobbra a tükörállítót joysticknek használva vezérelhető utánfutó-asszisztens kijelzése, hogy a lovak se röhögjenek az ügyetlenkedő sofőrön

A szűk utcákban manőverezést nem csak első és hátsó, hanem már oldalsó radar is segítheti, parkolóból kitolatva nem csak figyel és sípol a radar, ha oldalról érkező járművet észlel, akkor vészfékezni, az autót megállítani is képes. Az akár 18,4 köbméteres raktérrel, 7 méteres hosszúsággal is létező Crafter a mentők, a rendőrök, de bármilyen ipari, mezőgazdasági brigád autója is lehet. Nem csupán 3 ülésessel, hanem akár 7 (elöl 3, hátul 4) üléses duplafülkével, de dolgozhat személyszállítóként is háromzónás klímával. A bemutatón L3 alaphosszúságú, de H3, azaz középső tetőmagasságú furgon verziókat és L3DK, lényegében azonos hosszúságú és tényleg hétüléses, 2,7 méteres platóhosszt is adó teherautókat vezethettünk. Előbbi 4 Euro raklapot is fogad, utóbbi pedig ügyes brigádautó lehet. Az új Crafter sokkalta személyautósabb, mint elődje, amit egyébként még a Mercedes-Benz gyártott a Volkswagen számára, igaz, motorból VW került bele.

A Volkswagen nagyobb méretű, akár 3,5 tonna feletti haszonjárművei, a két LT és a két Crafter széria. A középső kettő még a Mercedesszel közös termék volt

A Volkswagen nagyobb méretű, akár 3,5 tonna feletti haszonjárművei, a két LT és a két Crafter széria. A középső kettő még a Mercedesszel közös termék volt

Az új Crafter hazai ára még nem ismert, az viszont biztos, hogy az újdonság jobb ár/érték arányt, magasabb felszereltséget hoz. Egyebek mellett minden új Crafter elektromos ablakos, a rakteret külön vezérlő távirányítós központi zárral, meg persze ESP-vel és guminyomás-szenzorral szerelt. A melósoknak kényelmesebb munkát, az üzemeltetőknek szerényebb futásköltséget, 100 kilométerenként átlagosan 1 literrel szerényebb fogyasztást hoz, szervizciklusa akár 50 ezer kilométer is lehet. Az év végén, talán csak jövő év elején kezdődő előrendeléssel élők már jövő tavasszal megkaphatják új Crafterjüket. Ha sofőr lennék, év végi bónuszként, béren kívüli juttatásként is örömmel fogadnám, ha a régi helyett az újjal melózhatnék.

Ez is érdekes lehet:
 

Akár veszünk, akár eladunk, ne csak az autó árát nézzük!

Árérzékeny piac vagyunk, illetve inkább az mondható, árérzékeny a magyar ember. Sokszor azonban...

Egymás után vezettük a Prius generációit

Húszéves Toyota Priust vezettünk, a japánok hibridjét ünnepeltük, majd az új Prius Plug-in hibridekkel...

A villanyautó-tulajdonosok 77 százaléka újra e-autót vesz majd

Bár a magas vételár és a töltőpontok hiánya gátolja a villanyautók gyors terjedését, aki egyszer...

Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada...

Piaci körkép: autós filmek sztárjai, elérhető áron

Biztos van olyan autós film, ami már téged is autóvásárlásra ihletett. Esetleg belebújnál Semir...

Lada Vesta LUX vs. Suzuki Swift 1.2 GL+ összevetés

Egy időben járt náluk az oroszok és a japánok két újdonsága. Méretben ugyan különböznek, ennek...

Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral...

Listán a 12 leginkább környezetbarát autó, nincs köztük Tesla

Az amerikai összeállítás szerint a 12 legkevésbé környezetpusztító modell listáján csakis hibrid...

Mazda CX-5 nemzetközi menetpróba

Második generációjába lépett a Mazda kompakt szabadidőautója. Mi már láttuk és vezettük, most...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (4 db)

vencelkerty írta: 6 hónapja

Címen változtatnék: nem szerethető, hanem SZERELHETŐ!

A válaszoláshoz belépés szükséges
vencelkerty írta: 6 hónapja

Érdekes lesz, amikor a 2 literes motornak majd 3-4 tonnát meg kell mozdítani! Hamar motorgenerálra lesz szükség!
Akkor inkább ehy Hyundai H350 2.5 literes motorral vagy Nissan NT400 3 literessel

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 6 hónapja − szerző
Csalfa Romeo írta: 6 hónapja

"Az új Crafter hazai ára még nem ismert, az viszont biztos, hogy az újdonság jobb ár/érték arányt, magasabb felszereltséget hoz."



Az biztos, hogy az ár/érték arány csak jobb lehet - ez a terület a VW-nek sosem volt az erőssége.:)



Remélhetőleg a csapnivaló rozsdavédelmen javítottak valamelyest, bár ma már az a lényeg, hogy az első tulajdonos ki legyen szolgálva, az meg, aki majd használtan megveszi, már nem érdekli a gyártókat. Érdekes lesz, hogy vajon bevezetik-e majd a magyar piacra a MAN-logóval ellátott változatokat is.


Eddig a Mercedes gyártotta a Craftereket, most teljesen új VW üzem készíti.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 6 hónapja

"Az új Crafter hazai ára még nem ismert, az viszont biztos, hogy az újdonság jobb ár/érték arányt, magasabb felszereltséget hoz."

Az biztos, hogy az ár/érték arány csak jobb lehet - ez a terület a VW-nek sosem volt az erőssége.:)

Remélhetőleg a csapnivaló rozsdavédelmen javítottak valamelyest, bár ma már az a lényeg, hogy az első tulajdonos ki legyen szolgálva, az meg, aki majd használtan megveszi, már nem érdekli a gyártókat. Érdekes lesz, hogy vajon bevezetik-e majd a magyar piacra a MAN-logóval ellátott változatokat is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Friss tesztek

Lada Vesta LUX vs.  Suzuki Swift 1.2 GL+ összevetés

Melyik jobb a családnak? Suzuki vagy Lada?

Egy időben járt náluk az oroszok és a japánok két újdonsága. Méretben ugyan különböznek, ennek ellenére megnéztük, hogy melyik éri meg jobban, ha családi célra akarunk autót venni.


Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Jó a hazai, de a japó Swift sem csalódás, sőt! - Swift 1.2 GL+ Videó

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral vizsgázott. Nehéz róla rosszat mondani.


Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Jó, Ladába be, ablakot le! - Lada Vesta teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada Vestát. Azért még mindig van hova fejlődni.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Hirdetés

VOLKSWAGEN tesztek

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Nagy lábon él - Volkswagen Tiguan teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és az új fazon elég jól áll neki. Közel csúcsverziót kaptunk tesztre, így bizony lehengerlő tud lenni.


Volkswagen T6 Multivan Highline 2.0 TDI  DSG 4Motion teszt

First class a családnak - Volkswagen T6 Multivan teszt

Felénk leginkább delegációs autóként ismert a Volkswagen Multivan, pedig a Transporter alapú luxusbusz családszállítónak se rossz ám.


Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG BlueMotion Highline teszt

Megérdemelten az Év Autója? Teszten a Volkswagen Passat B8

Év Autója lett, és nagyon nem véletlenül. A Volkswagen Passat a felső-középkategória új etalonja, majdnem kikezdhetetlen, de ott a de.


Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Kutya ugat. Volkswagen Golf Sportsvan teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben persze riasztó árcédulával.


Volkswagen e-up! teszt

Ez sem a mi autónk. Volkswagen e-up! teszt Videó

Igen, elektromos, teljesen. És nem hát, sokat ebből sem fognak eladni. Nálunk biztos nem. Pedig tök jó kis autó: Volkswagen e-up! teszt.


Még több VOLKSWAGEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Volt már Nordschleife-rekorder a Volvo S60 Polestar

Egy évig titkolta Nürburgring rekordját a Polestar

5 órája – Sztori

Volvóék tovább maradtak a tavalyi WTCC futam után, majd az S60 Polestarral megfutották az utcai négyajtósok rekordját a Nordschleifén .


Drasztikusan változnak az IndyCar formulaautók

Grafikán a 2018-as IndyCar aerokitek

23 órája – Sztori

Pár nappal a híres Indy 500 előtt mutatták meg az első grafikákat a 2018-as IndyCar versenyautókról. Komolyat változik az aerodinamika.


Elhunyt Sir Roger Moore, James Bondként rengeteg emlékezetes autós jelenetben szerepelt

Ezeket hajtotta Roger Moore a mozivásznon Videó

2 napja – Sztori

James Bondként nem jutott Roger Moore-nak Aston Martin, máshol viszont igen. A kémfilmekből azonban így is rengeteg emlékezetes autós üldözés marad nekünk, ezekkel emlékezünk rá.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN CRAFTER 2.5 TDI 35 L3H2

VOLKSWAGEN CRAFTER 2.5...

Ár: 4.350.000 Ft

Évjárat: 2008 / 1

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN CRAFTER 30 2.5 TDI

VOLKSWAGEN CRAFTER 30...

Ár: 3.649.000 Ft

Évjárat: 2008

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN CRAFTER 2.5 TDI 30 L2 9 üléssel

VOLKSWAGEN CRAFTER 2.5...

Ár: 2.999.000 Ft

Évjárat: 2010 / 12

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!