HONDA ACCORD

(2008 - 2014)

Pozitív


Élvezetes vezethetőség, kulturált dízelmotor, kellemes manuális és automataváltó, gazdag alapfelszereltség, jó minőségű, esztétikus berendezés, kiváló biztonság.

Negatív


Kissé unalmas dizájn, passzentos utastér - főleg hátul, nehezen pakolható, alacsony és szűk nyílású csomagtér.

Méret, kényelem, kidolgozás

Kategóriáján belül passzentosnak érződik az utastér, különösen a hátsó üléseken. A kabinban felhasznált anyagok látvány és tapintás szempontjából is igényesek. Méretes, de alacsony és ügyetlen formájú a csomagtér, melynek legfőbb gondja a hátsó futómű miatt előnytelenül, befelé szűkülő kicsi rakodórés. A limuzin csomagtartója 467, a kombié pedig 406 literes, mely több mint 1200 literesre bővíthető. A kisebb tárgyak elrejtésére az apró kesztyűtartón kívül fiókok, szemüvegtok és pohártartók használhatók.

Különleges felszereltség

Gondos kivitelezés és anyagválasztás kelt szimpátiát a kabinban, ám ergonómiailag hagy némi kívánnivalót maga után a középkonzolon logikátlanul elhelyezett gombrengeteg. Már az Accord (Elegance) alapfelszereltsége is meglehetősen gazdag: alapáron kapunk AUX és USB, iPod csatlakozókat, ülésfűtést elöl, komplett biztonsági brigádot, MP3+WMA-s hifit, esőszenzoros ablaktörlőt, 4 elektromos ablakot, tempomatot, kétzónás digitális klímát, stb.

Ajánlott motor

A benzinesek sem rosszak, de a dízel jobb. Az Accord történetében először választható dízelmotor automataváltóval. A finoman kapcsoló, Honda fejlesztésű, ötfokozatú szerkezetet az ugyancsak kiváló, hatgangos manuális váltó helyett rendelhető.

Fenntartási költség

Vélhetően az Accord fenntartási költségei és értéktartása is kedvezően alakul a jövőben. Szerencsére még a benzinesek is barátságos fogyasztási értékekkel rendelkeznek, a dízelekről nem is beszélve...

Biztonság

Az Accord remekül teljesített az Euro NCAP töréstesztjén, jutalma 5 csillag. Aktív fejtámlák elöl, elektronikus fékerő-elosztó, Isofix gyermekülés-rögzítő pontok, hat légzsák, ESP már a belépő Elegance szinten is van. A vezetőt támogató biztonsági asszisztensek - radaros tempomat és a sávkövető rendszer - sajnálatos módon a legtöbb Accordhoz felárért sem kérhető, csak az Advanced Safety névvel jelölt, 2.4-es nagy benzineshez meg a 180 lovas Executive vagy Type-S kivitelű dízelekhez jár.

Típustörténet

Elindul a nyolcadik generációs Accordok piaci bevezetése. A motorkínálatban két benzines (2.0 156 LE, 2.4 201 LE) és egy dízel (2,2 150 LE) szerepel. Az erőátvitelről alapáron hatfokozatú manuális, opcióként ötfokozatú automata váltó gondoskodik.

Bemutatkozik az Accord Type S kivitele, új motor: 2.2 i-CTDi (180 LE)

Modellfrissítés. A motorok változatlan teljesítménnyel, a dízelek esetében szerényebb emisszióval futnak tovább, fokozódik a zajszigetelés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre