HONDA INSIGHT

HONDA INSIGHT

(2009 - 2013)

Pozitív


Hibrid hajtásának köszönhetően egészen "zöld" autó; kedvező fogyasztás, viszonylag tágas utas- és csomagtér, praktikus, jól felszerelt, hibrid viszonylatban barátságos árazás.

Negatív


CVT váltója miatt erőtlen motorok, túlcifrázott berendezés, érzéketlen kormányzás, unalmas menettulajdonságok, autópályán kifejezetten gyenge.

Méret, kényelem, kidolgozás

A Jazz módosított padlólemezére épülő Insight belülről nagyobb autónak érződik, mint amekkora valójában, világos színű kárpittal a tér-érzet még kellemesebb. Mindenütt bőven jut hely a lábaknak, viszont hátul korlátozott a fejtér. Sajnos a Jazz kiváló variálhatóságát nem sikerült áthozni az Insightba, de még így sem rossz a helyzet. A csomagtér az akkumulátorok helyigénye ellenére is tágas (408 liter), a tárolókapacitás bővítése érdekében a hátsó ülések 60:40 arányban dönthetők. Hátra a meredek far és a rossz helyre tett pótféklámpa miatt problémás a kilátás.

Különleges felszereltség

Futurisztikusnak szánták, de talán kissé bazáriasra sikerült a berendezés. A műszerfal tetejére száműzött sebességmérőt bizonyos üléspozíciókban teljes egészében eltakarja - az amúgy négy irányban állítható - kormánykerék felső része. Már a Comfort felszereltség is gazdag: 4 elektromos ablak, szervokormány, elektromos és fűtött külső tükrök, automata klíma, ülésfűtés elöl, MP3-as CD lejátszó, mely a kormányról is vezérelhető, 15 colos könnyűfém felnik.

Ajánlott motor

Az 1,3 literes belső égésű motor és az elektromotor együttesen, maximum 98 lóerő teljesítésére képes. Ennél többre városi és elővárosi közlekedésben az esetek 99 százalékában nincs is szükség. Azonban az autópálya-tempó abszolválása az Insight-tal örökkévalóságnak tűnik, továbbá országúton és előzéseknél is hiányzik némi plusz erő.

Fenntartási költség

A katalógusok fogyasztási adatai többnyire nem mérvadók, ám az Insight-nál feltüntetett 4,4 literes átlag óvatos lábbal, az elektronika visszajelzéseire figyelve, hozható. Ha sietősre vesszük, azért ezt az értéket 7-8 literre is feltornászhatjuk.

Biztonság

Már alapáron megkapjuk valamennyi biztonsági kiegészítőt: hat légzsákot, ABS-t, elektronikus fékerő-elosztót, kipörgés- és kisodródás gátlót, aktív fejtámlákat elöl, aktív övfeszítőket és ISO-FIX rögzítési pontokat. Hab a tortán az Euro NCAP ötcsillagos törésteszt-értékelése.

Típustörténet

A Honda piacra dobja alsó-középkategóriás lágy hibridjét, az Insight-ot. Az autó mozgását egy 1,3 literes (88 LE) benzinmotor valamint egy 14 lóerős elektromotor biztosítja.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre