JAGUAR XF

JAGUAR XF

(2008 - 2015)

Pozitív


Stílusos megjelenés, jó motorok, megszokást igénylő kezelőszervek, minőségi utastér, jelentős presztízs.

Negatív


Magas vételár, drága extrák, hátul szűkös fejtér, nagy fogyasztású benzinmotorok.

Méret, kényelem, kidolgozás

Minőségi, de kissé stíluszavaros utastér, érintőképernyős középkonzollal, kissé fura formákkal, anyagokkal és fényekkel, sok megszokást igénylő megoldással. A csomagtér nagy, de nyílása szűk és magas, bővíthetősége opció, mindenképp körülményes.

Különleges felszereltség

Kényelmi extrákat, légzsákokat bőven ad alapból az XF, bőrkárpit és fabetét is megjelenik már a második felszerelési szinttől, de a komolyabb biztonsági extrákért (távolságtartós tempomat, holttérfigyelő) komolyabb pénzeket kell kifizetni.

Ajánlott motor

Már az alapdízel, a négyhengeres 2,2 literes is jól mozgatja az XF-et. A nyolcfokozatú automataváltó kiváló, még jó, hogy mást nem is lehet az autóhoz választani.

Fenntartási költség

A 2,2 literes, négyhengeres dízel adói sem szerények, a többié kifejezetten magas. Szervizből nincs komoly kínálat, így a műhelyek között nincs árverseny.

Biztonság

Nem csak az utasokra, a gyalogosokra is vigyáz az XF, légzsák a gépháztető alá is került, hogy gázolás esetén elemelje az áldozatot a motortér keményebb részeitől.

Típustörténet

2008. 3. Az S-Type utódjaként mutatkozik be minden idők legfiatalosabb Jaguarja. V6-os benzines és dízel, valamint V8-as, akár kompresszoros benzinmotorokkal, csakis automata (6 fokozatú) váltókkal. 2011. 3. Frissül az XF, a motorpaletta újdonsága a 2,2 literes négyhengeres turbódízel. A váltók 8 fokozatú (ZF) automatára cserélődnek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre