Új felszereltségi szinttel bővült a Mazda3, amely a kompakt szegmensbe hozza a nagyobb autóktól megszokott prémium belsőt. A Nagisa különleges kivitel főként a belsőt teszi különlegessé, de az egyedi fényezés is csak ehhez kapható.
Csodamotort adott volna a világnak a Mazda? A Skyactiv-X egy különleges szerkezet, de mit érzékel belőle a felhasználó, akit teljesen hidegen hagy, hogy épp egy mérhetetlenül egyedi megoldást vezet?
Bár szinte mindenki biztosra vette, hogy a Mazda is TCR versenyautót fog építeni, eddig csak pletyka szinten mozgott az információ. Mostantól viszont már hivatalos, hogy a Mazda3-ból TCR változat készül.
Első ránézésre talán egy egyszerű változásnak mondanánk, amin a Mazda3 átesett, az új generáció viszont egy merőben más autó, mely az identitását ugyan megőrizte, de minden téren jóval egyedibb lett.
Annyira felkavarta a piacot az emissziós botrány, hogy a Mazdánál már nem is számolnak a dízel eladásokkal. Az új 3-assal egy eléggé új korszak veszi kezdetét, a japán kompakt nagyon erős versenyző, ha nem a legerősebb.
Alapjaiban újult meg a Mazda3, kombinált motortechnológiával, könnyített karosszériával és elképesztő dizájn megoldásokkal rabolja el ismét az autók szerelmeseit.
A japán gyártó úgy tűnik meglépi azt, amit eddig senki: sorozatgyártásba kerül a Skyactiv II motorcsalád, amely HCCI, azaz kompresszió-gyújtású működésen alapul.