Az autós hierarchia alsó felén tanyázó Matiz mindenből a legkisebbet kapta, a Porsche felnis V6-os Daewoo viszont pont az az autó, ami le fog tolni a pályán.
Már több mint 500 ezer kilométert futott a most következő használtteszt főszereplője. Kár tagadni, ez látszik is rajta, ám minden szépséghibája ellenére hűségesen szolgál születése óta.
A jól ismert közmondás, a „kicsi a bors, de erős” nem alkalmazható a Matizra, hiszen rengeteg előnye mellett erőt nem sokat mutat fel. Ugyanakkor egy elnyűhetetlen konstrukció, amelyhez természetesen spártai felszereltsége is hozzájárul.
Olvasónk korábban Ford Focusát mutatta meg nekünk, az kidőlt, szükségmegoldásként jött kapóra az annál is idősebb, de motorikusan korrekt Daewoo Lanos, ami egyszerre imádható és gyűlölhető.
A történet minden egyes pontja filmbe illő és teljesen irreális, mégis valódi és megtörtént eset. Van benne egy srác, egy tank, egy vegyesbolt és egy üveg bor, meg egy eltaposott Daewoo.
17 évesen, 160 ezer km-rel próbáltunk ki egy 0,8 literes, épphogy 50 lóerő feletti városi kisautót. A Matiz külseje még ma is megosztó, vezetni viszont nagyon jó.
Idén talán nem is lehet annál jobb hír, minthogy feltámasztják a régen csődbe ment, mára óriási kultusszal övezett DeLorean márkát. Most néhány fontos részlet is kiderült az új autóról.