Nem véletlenül próbálunk ennyi Dacia modellt, még mindig az eladási listák tetején szerepel a márka hazánkban, és most azt a Dustert próbáltuk, amit látatlanban is a legjobbnak véltünk.
A piac legolcsóbb elektromos autóját kínálhatja a Dacia, ha egyszer elkészül a sorozatgyártású villanyautójuk. Most egy kicsit közelebb kerülhetünk az igazsághoz, itt egy Duster, ami elektromos hajtást kapott.
Nullkilométeres autóként kaptuk meg a minden idők legerősebb Daciájának számító Dustert, amibe a Mercedesekbe is szerelt 1.33 TCe motor 150 lóerős verziója került. Alaposan kipróbáltuk, jól szerepelt.
A rakomány megfelelő és biztonságos rögzítéséért a sofőr a felelős, bárminemű elszabadult szállítmány okozhat hatalmas problémát, a Budakalászi Önkormányzati Rendészet szerint viszont poén elhagyni egy bútort.
Épp azokon a pontokon lett jobb a Duster, ahol gyengén teljesített az első. Most dízelmotorral és automata váltóval próbáltuk, és az biztos, hogy ennél több nem kéne.
Még pont azelőtt mutatták be az új Dustert, hogy égető lett volna a WLTP szerint piacra dobni. Éppen ezért most egyből elég nagyot változik a motorpaletta.
A Dacia eddig is kínált teherautókat több országban, a legújabb lelemezelt oldalú modell pedig az új Dusterből készült. Szomszédainknál már kapható, vajon hozzánk is megérkezik?