Tombol a SUV-mánia, éppen ezért a hagyományos autók megemelt változataiból is Dunát lehet rekeszteni a piacon. Ilyen a frissített Focus is, amelyből sikerült tesztre elcsípni a "terepjárósított" kombit az 1,0 literes, mégis 155 lóerős benzinmotorral.
Életének utolsó éveit éli a Focus, azonban a Ford méltó módon szeretné elengedni legendás modelljét, ezért 2021-ben még egy ráncfelvarrás is érkezett a típushoz. A km77 megnézte, mihez kezd a Focus a jávorszarvasteszttel.
Örömautó a javából a Ford Focus ST. Lényegében megtalálták vele az arany középutat. Nem lett gyenge, de nem is vállalhatatlanul erős, miközben közlekedni és mókázni is nagy élmény vele.
Nincs oka panaszra a Fordnak, a tavaly bemutatott negyedik generációs Focus eladásai szárnyalnak, a következő évtizedben további új verziók érkeznek a kompaktból.
Az egyik legjobb Focus a modellpaletán a háromhengeres szívómotorral felszerelt változat. Kár, hogy már nem sokáig szerepel az árlistán, szóval igyekezz, ha lecsapnál rá!
Meglepően erősen kitart néhány márka a forró ferdehátúak kategóriájában. A Ford is régi motoros, az ST-vel pedig ma is a legjobbak között versenyez, a Hungaroringen ízlelhettük meg.
Vérpezsdítő megjelenés és praktikus karosszériakialakítás a mérleg egyik oldalán és furcsa automata váltó, valamint borsos árképzés a mérleg másik karján. Vajon megvan a balansz a Focus kombi ST-Line-ban?
Kiugró jelenség a kompaktok között, a Vignale csúcsfelszereltségtől eggyel magasabb szintűnek tűnik a Focus. Mutatós, csinos és a különleges fényezés is passzol hozzá, de ne legyünk vakok!