KIA SORENTO

KIA SORENTO

(2010 - 2015)

Pozitív


Erős, takarékos és kulturált dízelmotor, nagyon nagy hely az utastérben, felárért hét üléssel szerelik, elsőkerék-hajtással is kapható, jó vezethetőség, hét év garancia.

Negatív


Közel sem olyan jó terepjáró, mint elődje, vezetni nem nagy élvezet, ára megközelíti a nevesebb gyártók szabadidő-autóit, ehhez képest a műszerfalat olcsó anyagokból építették meg.

Méret, kényelem, kidolgozás

A kormány hossz- és tengelyirányban is állítható, az ülések nagyok, puhák, és kényelmesek. Ennyi pénzért jobb anyagokat várna el az ember, de legalább az összeszerelés és az ergonómia rendben van. A csúcsfelszereltségnél kulcs nélkül lehet indítani, és a tolatóradar képe a belső tükörben jelenik meg. Csak a vezető látja a csőbe tett órákat. Sokféle tárolóhelyet kínál a Sorento, a könyöklő alatti doboz ezek közül a legnagyobb. Akkora a Sorento utastere, hogy még egy harmadik, ledönthető üléssor is belefért, igaz, ezért külön kell fizetni. Figyelmesség, hogy ekkor háromzónássá válik a klíma. A második sorban akár három felnőtt is elfér, leghátra viszont csak gyerekeket ültessünk. Ha csak ötülésesként vesszük, akkor titkos rekeszek szabadulnak fel a csomagtartó aljában. Hét üléssel 111, öttel 531, kettővel 1546 literes a raktér, amelynek kihasználását segíti, hogy bővítéskor sík marad a padlója.

Különleges felszereltség

Már a belépő felszereltség is igen gazdag a négy elektromos ablakkal, a központi zárral, a könnyűfém felnivel, a fedélzeti számítógéppel, az mp3-csatlakozós hifivel és a manuális légkondival. A jobban felextrázott verziókban kétzónás automata klíma, xenonlámpa, fény- és esőérzékelő, elektromos, fűthető ülés, üvegtető, elsötétülő belső tükör, bőrkárpitozás, tolatókamera és tempomat is van. 320 ezer forint a hétüléses felára hátsó szintszabályozással.

Ajánlott motor

Talán a piac legjobb egyturbós dízelmotorját tudhatja motorházteteje alatt a Sorento. A 2,2-es CRDi 198 lóereje és 436 Nm-es nyomatéka bőven elég a lendületes autózáshoz, és a fogyasztását is kilenc liter körül lehet tartani kézi váltóval. A hatfokozatú automatával megnő a fogyasztás és romlanak a menetteljesítmények, mégis jól illik az autó karakteréhez. Nem túl jó választás a 2,4-es, 174 lóerős benzines, mert a nyomatéka csak a fele a dízelének, és jóval többet is fogyaszt.

Fenntartási költség

Egyedülálló ajánlat a piacon a hétéves teljes körű garancia, amely 150 ezer kilométerig érvényes. Ennek hátránya, hogy az évenkénti drága kötelező szervizeket addig folyamatosan a márkaszervizekben kell végeztetni. Az alkatrészárak várhatóan magasak, és a casco biztosítás, a luxusadó, és a kötelező biztosítás sem lesz olcsó rá. A Kiák minősége elég jó az utóbbi időben, valószínűleg a Sorento is megbízható lesz hosszú távon.

Biztonság

Nagyon jól szerepelt az EuroNCAP törésteszten, elérte az ötcsillagos minősítést, bár a gyalogosvédelmén még lenne mit javítani. Minden változatában szériafelszerelés a blokkolásgátló, a hat légzsák, az aktív fejtámla, és az utánfutó stabilizálására is képes menetstabilizáló.

Típustörténet

Bemutatják az első generációt. Motorok: 2.5 CRDi (140 LE), 3.5 V6 (194 LE)

Modellfrissítés, új motorok: 2.5 CRDi (170 LE), 3.3 V6 (235 LE)

Széria az ESP

Modellváltás. Új motorok: 2.4i (175 LE), 2.2 CRDi (198 LE)

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre