MAZDA 3

(2003 - 2015)

Pozitív


Szemrevaló forma, kellemes menettulajdonságok, tisztességesen összerakott, minőségi berendezés, elöl bőséges helykínálat.

Negatív


Magas fogyasztású és nem valami fickós erőforrások (kivéve MPS), hátul szűkös lábtér.

Méret, kényelem, kidolgozás

A Mazda3 utastere elődjénél divatosabb. Elöl nagyon jó a térérzet, átlagos magasságú vezetőnél a hasonló testalkatú utas nem fog hátul szorongani, de a langaléták gondban lesznek, mert a hátsó ülésen 180 cm felett már korlátozott a helykínálat. Alaphelyzetben 430 literes a csomagtartó a szedánnál, az ötajtósnál pedig 340 liter. Furcsa, hogy a szélvédő alatti félkörívben található, egymás melletti kijelzők különbözők; a rádió és a klíma adatai pirosban jelennek meg, míg a számítógép „mozija” fehér, és homlokegyenest más karakterű betűkkel, illetve számokkal dolgozik.

Különleges felszereltség

Esztétikus és egyben modern a műszerfal, az anyagok kellemesek, a kivitelezés pedig első osztályú. Minden gomb, kapcsoló és kezelőszerv precízen látja el a feladatát, nincs lötyögés, kotyogás, szorulás, továbbá remek az ergonómia, a vezetőtől karnyújtásnyira minden elérhető.

Ajánlott motor

A motorpalettán 1,6-os (105 LE) és kétliteres (150 LE) benzinesek és egy 1,6-os dízel (109 LE) szerepel. A csúcsváltozat, a kizárólag öt ajtóval kapható Mazda 3 MPS orrában 2,3 literes, 260 lovas, turbófeltöltős erőforrás dolgozik. A szívó benzinmotorokat pörgetni kell a lendületes haladáshoz, így fogyasztásuk nem éppen kedvező és a menetteljesítményeik sem vágják mellbe az embert.

Fenntartási költség

A statisztikák alapján a Mazda3-ra nem jellemző, hogy elromlik. A benzinesek átlagfogyasztása magasabb a szabványosnál. A Mazda fogyasztás és károsanyag-kibocsátás csökkentő start-stop rendszere (i-Stop) csak a kétliteres benzineshez elérhető. A 260 lovas MPS élményautó fenntartása értelemszerűen nem éppen olcsó.

Biztonság

Biztonságból példás a japán kompakt, amit az ötcsillagos Euro NCAP törésteszt eredménye is igazol. Alapfelszereltség többek között a blokkolásgátló fékrendszer (ABS), a dinamikus menetstabilizátor (DSC) kipörgésgátlóval, továbbá hat légzsák és az ISOFIX gyerekülés-rögzítő pontok.

Típustörténet

A Los Angeles-i Autószalonon debütál a második generációs Mazda3 négyajtós, szedán kivitele.

Még ebben az évben bemutatkozik az ötajtós ferdehátú, Sport változat is.

A Mazda3 kétféle modellváltozatának piaci bevezetése. A motorpalettán 1,6-os (105 LE) és kétliteres (150-151 LE) benzinesek és egy 1,6-os dízel (109 LE) szerepel. A csúcsváltozat, a kizárólag öt ajtóval kapható Mazda 3 MPS orrában 2,3 literes, 260 lovas, turbófeltöltős erőforrás dolgozik.

Négyféle felszereltségi szint: CE, TE, TX és TX Plus.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre