MERCEDES-BENZ E-OSZTÁLY

(2009 - )

Pozitív


Hozza a megszokott Mercedes-erényeket: csendes, hihetetlenül kényelmes, és úgy rakták össze, mintha egy darabból lenne. Jóval takarékosabbak a motorok mint korábban, és a vezethetősége is közelít a BMW 5-öshöz. Teletömték csúcstechnikával.

Negatív


Alig lehet valamibe belekötni. A belső formaterv igencsak konzervatívra sikeredett, a kisebb motorokhoz csak ötfokozatú az automatikus váltó. Magas a vételár, drágák az extrák és költséges a fenntartás.

Méret, kényelem, kidolgozás

A műszerfalnál arra törekedtek, hogy a nyolcvanas évek hangulata térjen vissza csúcstechnikával keresztezve. Meglehetősen egyszerűek a szögletes formák, de igényesek az anyagok és remek az összeszerelés. Megmaradtak a jellegzetes mercedeses megoldások, mint a pedálos rögzítőfék, vagy a kissé túlbonyolított ablaktörlő és indexkar. Már az elektromos állítású alapülések is nagyon kényelmesek, a feláras ülés hűteni, fűteni is tud, kanyarban aktívan tart. A hétfokozatú automaták előválasztó karja a kormány mögé került, akár az S osztálynál. Használat szempontjából a kombi a nyerő, mert annak alaphelyzetben is közel 700 literes a csomagtartója, bővítés után pedig majdnem eléri a két köbmétert, és sík felületet képez. Számos apróság könnyíti meg a pakolást a dupla padlótól az elektromos csomagtér-nyitáson át a kialakítható rekeszekig. Akkor sincs gond, ha telepakolják, mert a széria hátsó légrugózás nem engedi, hogy leüljön a hátulja. Azért a szedán sem panaszkodhat a maga 540 literével, ráadásul kihúzható polcot is lehet kérni a hátuljába. Az utastér természetesen igen tágas, még a hátsó fejteret sem érheti kritika.

Különleges felszereltség

Alapáron is minden benne van az E-osztályban, amit egy prémiumlimuzintól el lehet várni. Ennek ellenére kivételesen hosszú az extralistája, könnyen el lehet költeni még egy autó árát a jobb felszereltségre. Rendelhetünk éjjellátó rendszertől intelligens fényszórókon, hátsó szórakoztató rendszeren, és légrugózáson át szinte mindent, ha a pénztárcánk engedi. Szinte átláthatatlanul hosszú a kárpitok, és a belső díszítőelemek listája is, az E osztályt valóban egyedivé lehet varázsolni.

Ajánlott motor

Nem kell megijedni a kis 1.8-as benzinesektől sem, mert még a gyengébb, 184 lóerős is megfelelő dinamikával mozgatja a nagy testet, és ehhez start-stop rendszer is jár. Természetesen a hathengeres 350 CGI még kellemesebb társ, az 500-as nyolchengerese pedig hangjával és erejével is kimagaslik a kínálatból, a csúcs a sportkocsikat megszégyenítő 525 lóerős E63 AMG sportmodell. Mégis, a legtöbben dízellel fogják megvenni, a négyhengeresek közül a 200 CDI 136, a 220 CDI 170, a duplaturbós 250 CDI 204 lóerős. Mégis a legjobban a hathengeres, 231 lóerős 350 CDI passzol az E osztályhoz.

Biztonság

Jelenleg kevés biztonságosabb autó létezik az E-osztálynál. Ötcsillagos eredménnyel végezte el az új, szigorított Euro NCAP töréstesztet. Még a gyalogosokra is gondoltak, a motorháztető felpattan gázoláskor, hogy puhább legyen. Széria a PRE-SAFE rendszer, ami felismeri az ütközésveszélyt, és meghozza az óvintézkedéseket. Persze a légzsák erdő (térdlégzsákok is) és a menetstabilizáló is alapáras, és arra is figyelmeztet az autó, ha elálmosodnánk a volánnál. Felárért sávtartó, holttérfigyelő, táblafelismerő és éjjellátó rendszer is kérhető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre