PEUGEOT 306 (1993 − 2002)

Elektromos problémák, főleg a generátorral, a gyújtással vagy az indításgátlóval
Rozsdásodó, gyorsan átégő kipufogó
Kopott fékek és futóműalkatrészek
Korrozióhoz vezet, ha nem cserélik időben, vagy rossz minőségű folyadékot töltenek a hűtőbe
Főleg a korai példányoknál jelentkezhet rozsda a hátsó kerékíveknél kezdődően
Sok az ismert hibalehetőség, vásárlás előtt igen alapos átvizsgálás kötelező!

Vigye az egeret a sárga jelölőkre!

Névjegy

Benzin:

5 fajta motor

60-164 LE

1124-1998 cm³

6 féle karosszériával

Dízel:

3 fajta motor

64-93 LE

1868-1997 cm³

4 féle karosszériával

Pozitív

Négyféle karosszériaváltozat, hátul is egész tágas utastér, igen nagy rakterű kombi. Kényelmes futómű. Kellemes dízelek, különösen a HDi.

Negatív

Gyenge anyagminőségű és kidolgozású beltér. A '97-es modellfrissítés előtt szegényes felszereltség, szervo nélkül nehéz kormányzás. Gyengus 1,1-es benzines.

Összértékelés

3,5

Mit kínál?

Méret, kényelem, kidolgozás

Elöl megfelelő, hátul már inkább elfogadható helykínálat. A típus korát leginkább a beltér gyenge kidolgozásán és anyagminőségén érezni (és zörgések formájában hallani) - bár korabeli vetélytársai is jellemzően többet nyújtottak ezen a téren. Használható részletmegoldások, a ferde hátúban viszonylag, a lépcsős hátúban és a kombiban igazán nagy csomagtér, ez utóbbi (másfél köbméterre bővíthető rakterével) igazi teherhordóként is beválik. Ha gyakran vannak hátul utasaink, inkább kerüljük a háromajtóst. Létezik kabrió változata is.

Különleges felszereltség

Eleinte szegényes, az 1997-es modellfrissítéstől élhetőbb alapfelszereltség, a fiatalabb példányok jellemzően gazdagabban felextrázottak.


Hogy megy?

Ajánlott motor

A 60 lóerős benzines maradjon a takarékoskodók választása, a 75 lovas 1,4-es viszont már meglepően használható motor, a nagyobb benzinesek már kimondottan erősek. Meglepően harmonikus a szívódízel, nem rossz a korai turbódízel sem, persze, jobb a modern HDi. Igazi élményautó az XSi, és még inkább az S16.

Vezethetőség, menetkomfort

Kezes, jól irányítható, biztonságosan kézben tartható mozgás, kellő visszajelzést adó kormány - egy francia kompakttól nem is várnánk ennyi vezetési élményt! A passzív hátsókerék-kormányzás azért tud meglepetést okozni. Dinamikus mozgása ellenére igazán kényelmes a futómű, még nagyobb úthibákat is derekasan elnyel, de a puha, alig támasztó ülések nem igazán kényelmesek.


Hogy szolgál?

Fenntartási költség

Motor, kor, kivitel, felszereltség, állapot - minden szempontból nagyon széles a választék, viszonylag alacsony árszint mellett. A legjobbak az 1999-es modellfrissítés utáni 306-osok, ilyet, vagy legalább '97 utánit keressünk, ha belefér a büdzsébe. Nem igazán komplikáltak, így nagyrészt könnyen javíthatók a szerkezetek - amire viszont sajnálatosan gyakran szükség is van. Megfizethető alkatrészárak. Sűrűn (3 év) érdemes cserélni a vezérműszíjat és a hűtőfolyadékot. A HDI-k jellemzően karbantartásigényes korba öregedtek, így hosszú távon olcsóbb lehet egy megkímélt, korai dízelt választani.

Biztonság

Nem igazán rossz az 1998-as, három csillagos NCAP eredmény, ám a biztonsági felszereltség hiányos, csak a fiatalabb példányokban tekinthető általánosnak legalább több légzsák és az ABS.

PEUGEOT 306 (1993-2017)

Általános információk
Átlagos életkor
19 év
Átlag km
169.368 km
Adatlapok száma

Osztályzat (158 autós véleménye alapján)

Értékelés
Mennyire szerette
3,0 pont

Használói vélemények

Válasszon márkát!
  • Válasszon márkát!
  • ALFA ROMEO (862)
  • ASTON MARTIN (3)
  • AUDI (1484)
  • BARKAS (9)
  • BENTLEY (3)
  • BMW (1762)
  • CADILLAC (11)
  • CHEVROLET (465)
  • CHRYSLER (234)
  • CITROEN (1556)
  • DACIA (258)
  • DAEWOO (752)
  • DAIHATSU (90)
  • DODGE (22)
  • FERRARI (16)
  • FIAT (2626)
  • FORD (3406)
  • GAZ (3)
  • HONDA (1324)
  • HYUNDAI (442)
  • INFINITI (4)
  • ISUZU (4)
  • JAGUAR (58)
  • JEEP (51)
  • KIA (381)
  • LADA (569)
  • LANCIA (213)
  • LAND ROVER (98)
  • LEXUS (98)
  • LOTUS (4)
  • MAHINDRA (3)
  • MARUTI (42)
  • MASERATI (6)
  • MAZDA (906)
  • MERCEDES-BENZ (1185)
  • MG (8)
  • MINI (22)
  • MITSUBISHI (766)
  • MOSZKVICS (21)
  • NISSAN (974)
  • OLTCIT (2)
  • OPEL (5483)
  • PEUGEOT (2025)
  • POLSKI FIAT (101)
  • PORSCHE (40)
  • PROTON (9)
  • RENAULT (3196)
  • ROVER (292)
  • SAAB (195)
  • SEAT (1160)
  • SHUANGHUAN (4)
  • SKODA (2057)
  • SMART (76)
  • SSANGYONG (46)
  • SUBARU (162)
  • SUZUKI (3358)
  • TALBOT (1)
  • TATA (11)
  • TOYOTA (2073)
  • TRABANT (183)
  • VOLKSWAGEN (3706)
  • VOLVO (745)
  • WARTBURG (134)
  • YUGO (17)
  • ZASTAVA (16)
  • ZAZ (3)
  • FORD (USA) (1)
Választhat modellt is!
  • Választhat modellt is!
Választhat típust is!
  • Választhat típust is!
Keresés

PEUGEOT 306

(1993-2017 )

158 autós véleménye alapján
Hogy tetszett (3,0)
Véleményezze Ön is autóját!

PEUGEOT 306 (1993-2017) képekben

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90JmV2amFyYXRfdG9sPTE5OTMmZXZqYXJhdF9pZz0yMDAy
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90JmV2amFyYXRfdG9sPTE5OTMmZXZqYXJhdF9pZz0yMDAy

PEUGEOT 306 modelltörténet

  • 1993 Új Peugeot bevezetése, három-, vagy ötajtós karosszériával. Motorok: 1.4 (75 LE), 1.6 (89 LE), 1.8 (101 LE), 1.9 d (64 LE), 1.9 td (90 LE)
  • 1994 Kabrióként is kapható, új motorok: 1.1 (60 LE), 2.0 (121 LE)
  • 1995 Négyajtós, lépcsőshátú karosszéria
  • 1997 Modellfrissítés, kombi változat (Break) bevezetése
  • 1999 Új motor: 2.0 HDI (90 LE)
  • 2001 Modellváltás: Peugeot 307

PEUGEOT tesztek

Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi Allure teszt

Nyolc fejedelmi helyet kínál a Traveller

A három testvér közül a legszerencsésebb a Peugeot Traveller. A francia-japán együttműködésből született mikrobusz mindenből többet kapott, egészen exkluzív.


Peugeot 3008 2.0 HDi teszt

Bucimanci ellenszer nélkül - Peugeot 3008 teszt

A Peugeot 3008 egy bátran ajánlható, kellemes autó. Nem vagyok crossover-hívő, mégsem akartam kiszállni belőle.


Peugeot 2008 1.6 e-HDi teszt

A púpos. Peugeot 2008 teszt

Kellemes. Ilyen volt tesztelés közben, s az emléke is az. Más kérdés, hogy inkább divatos, mint ésszerű ez a kategória, mindenesetre a Peugeot 2008 egy púpos, de azért életrevaló példánya a SUV-oknak.


Peugeot 301 Allure 1.6 HDi 92 LE teszt

Nem rossz, de nem is igazán olcsó. Peugeot 301 teszt

Egy-két bosszantó hiba fölött szemet hunyva kellemes autó a Peugeot 301, viszont annyira hű, de olcsó szedánnak nem mondanánk. Dízelként és jól felszerelten próbáltuk.


Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure teszt

Spórol a drága! Peugeot 208 1.6 e-HDi teszt Videó

Ha nem is legnagyobb teljesítményű, de legnagyobb nyomatékú, és egyben igen takarékos 1.6 e-HDi motorjával járt nálunk az elődjénél kisebbre szabott Peugeot 208.


Még több PEUGEOT teszt

Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

AUDI A4 CABRIO 1.8 T

AUDI A4 CABRIO 1.8 T

Ár: 1.949.000 Ft

Évjárat: 2003 / 7

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

SKODA OCTAVIA 1.4 Classic

SKODA OCTAVIA 1.4 Classic

Ár: 1.999.999 Ft

Évjárat: 2009 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN POLO 1.2 65 12V Comfortline FRISSEN SZERVIZELVE!

VOLKSWAGEN POLO 1.2 65...

Ár: 740.000 Ft

Évjárat: 2004 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

PEUGEOT 206 SW 1.4 HDi Presence

PEUGEOT 206 SW 1.4 HDi...

Ár: 720.000 Ft

Évjárat: 2003 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

AUDI A3 1.9 TDI Ambiente

AUDI A3 1.9 TDI Ambiente

Ár: 950.000 Ft

Évjárat: 2000 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

BMW 116i M-packet 3ajtós!

BMW 116i M-packet 3ajtós!

Ár: 2.590.000 Ft

Évjárat: 2009 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

BMW 125d Sport (Automata)

BMW 125d Sport (Automata)

Ár: 12.579.999 Ft

Évjárat: 2016 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

AUDI A3 1.6 TDI Attraction S-tronic DPF SPORT BACK.NAVI.MAGYARORSZÁGI!

AUDI A3 1.6 TDI Attrac...

Ár: 3.049.000 Ft

Évjárat: 2012 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

BMW X1 1.8i sDrive

BMW X1 1.8i sDrive

Ár: 7.380.000 Ft

Évjárat: 2013 / 7

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN BEETLE 1.4 TSI Design DSG Első tulajdonostól 74.000.km

VOLKSWAGEN BEETLE 1.4...

Ár: 4.500.000 Ft

Évjárat: 2012 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó