PEUGEOT 306 (1993 − 2002)

Elektromos problémák, főleg a generátorral, a gyújtással vagy az indításgátlóval
Rozsdásodó, gyorsan átégő kipufogó
Kopott fékek és futóműalkatrészek
Korrozióhoz vezet, ha nem cserélik időben, vagy rossz minőségű folyadékot töltenek a hűtőbe
Főleg a korai példányoknál jelentkezhet rozsda a hátsó kerékíveknél kezdődően
Sok az ismert hibalehetőség, vásárlás előtt igen alapos átvizsgálás kötelező!

Vigye az egeret a sárga jelölőkre!

Névjegy

Benzin:

5 fajta motor

60-164 LE

1124-1998 cm³

6 féle karosszériával

Dízel:

3 fajta motor

64-93 LE

1868-1997 cm³

4 féle karosszériával

Pozitív

Négyféle karosszériaváltozat, hátul is egész tágas utastér, igen nagy rakterű kombi. Kényelmes futómű. Kellemes dízelek, különösen a HDi.

Negatív

Gyenge anyagminőségű és kidolgozású beltér. A '97-es modellfrissítés előtt szegényes felszereltség, szervo nélkül nehéz kormányzás. Gyengus 1,1-es benzines.

Összértékelés

3,5

Mit kínál?

Méret, kényelem, kidolgozás

Elöl megfelelő, hátul már inkább elfogadható helykínálat. A típus korát leginkább a beltér gyenge kidolgozásán és anyagminőségén érezni (és zörgések formájában hallani) - bár korabeli vetélytársai is jellemzően többet nyújtottak ezen a téren. Használható részletmegoldások, a ferde hátúban viszonylag, a lépcsős hátúban és a kombiban igazán nagy csomagtér, ez utóbbi (másfél köbméterre bővíthető rakterével) igazi teherhordóként is beválik. Ha gyakran vannak hátul utasaink, inkább kerüljük a háromajtóst. Létezik kabrió változata is.

Különleges felszereltség

Eleinte szegényes, az 1997-es modellfrissítéstől élhetőbb alapfelszereltség, a fiatalabb példányok jellemzően gazdagabban felextrázottak.


Hogy megy?

Ajánlott motor

A 60 lóerős benzines maradjon a takarékoskodók választása, a 75 lovas 1,4-es viszont már meglepően használható motor, a nagyobb benzinesek már kimondottan erősek. Meglepően harmonikus a szívódízel, nem rossz a korai turbódízel sem, persze, jobb a modern HDi. Igazi élményautó az XSi, és még inkább az S16.

Vezethetőség, menetkomfort

Kezes, jól irányítható, biztonságosan kézben tartható mozgás, kellő visszajelzést adó kormány - egy francia kompakttól nem is várnánk ennyi vezetési élményt! A passzív hátsókerék-kormányzás azért tud meglepetést okozni. Dinamikus mozgása ellenére igazán kényelmes a futómű, még nagyobb úthibákat is derekasan elnyel, de a puha, alig támasztó ülések nem igazán kényelmesek.


Hogy szolgál?

Fenntartási költség

Motor, kor, kivitel, felszereltség, állapot - minden szempontból nagyon széles a választék, viszonylag alacsony árszint mellett. A legjobbak az 1999-es modellfrissítés utáni 306-osok, ilyet, vagy legalább '97 utánit keressünk, ha belefér a büdzsébe. Nem igazán komplikáltak, így nagyrészt könnyen javíthatók a szerkezetek - amire viszont sajnálatosan gyakran szükség is van. Megfizethető alkatrészárak. Sűrűn (3 év) érdemes cserélni a vezérműszíjat és a hűtőfolyadékot. A HDI-k jellemzően karbantartásigényes korba öregedtek, így hosszú távon olcsóbb lehet egy megkímélt, korai dízelt választani.

Biztonság

Nem igazán rossz az 1998-as, három csillagos NCAP eredmény, ám a biztonsági felszereltség hiányos, csak a fiatalabb példányokban tekinthető általánosnak legalább több légzsák és az ABS.

PEUGEOT 306 (1993-2017)

Általános információk
Átlagos életkor
19 év
Átlag km
169.368 km
Adatlapok száma

Osztályzat (158 autós véleménye alapján)

Értékelés
Mennyire szerette
3,0 pont

Használói vélemények

Válasszon márkát!
  • Válasszon márkát!
  • ALFA ROMEO (862)
  • ASTON MARTIN (3)
  • AUDI (1481)
  • BARKAS (9)
  • BENTLEY (3)
  • BMW (1761)
  • CADILLAC (11)
  • CHEVROLET (464)
  • CHRYSLER (234)
  • CITROEN (1552)
  • DACIA (257)
  • DAEWOO (747)
  • DAIHATSU (89)
  • DODGE (22)
  • FERRARI (16)
  • FIAT (2615)
  • FORD (3394)
  • GAZ (3)
  • HONDA (1319)
  • HYUNDAI (441)
  • INFINITI (4)
  • ISUZU (4)
  • JAGUAR (58)
  • JEEP (51)
  • KIA (377)
  • LADA (568)
  • LANCIA (212)
  • LAND ROVER (97)
  • LEXUS (98)
  • LOTUS (4)
  • MAHINDRA (3)
  • MARUTI (41)
  • MASERATI (6)
  • MAZDA (901)
  • MERCEDES-BENZ (1183)
  • MG (8)
  • MINI (21)
  • MITSUBISHI (765)
  • MOSZKVICS (21)
  • NISSAN (969)
  • OLTCIT (2)
  • OPEL (5462)
  • PEUGEOT (2018)
  • POLSKI FIAT (101)
  • PORSCHE (40)
  • PROTON (9)
  • RENAULT (3192)
  • ROVER (290)
  • SAAB (192)
  • SEAT (1160)
  • SHUANGHUAN (4)
  • SKODA (2053)
  • SMART (75)
  • SSANGYONG (46)
  • SUBARU (159)
  • SUZUKI (3354)
  • TALBOT (1)
  • TATA (11)
  • TOYOTA (2068)
  • TRABANT (183)
  • VOLKSWAGEN (3692)
  • VOLVO (745)
  • WARTBURG (133)
  • YUGO (17)
  • ZASTAVA (16)
  • ZAZ (3)
  • FORD (USA) (1)
Választhat modellt is!
  • Választhat modellt is!
Választhat típust is!
  • Választhat típust is!
Keresés

PEUGEOT 306

(1993-2017 )

158 autós véleménye alapján
Hogy tetszett (3,0)
Véleményezze Ön is autóját!

PEUGEOT 306 (1993-2017) képekben

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90JmV2amFyYXRfdG9sPTE5OTMmZXZqYXJhdF9pZz0yMDAy
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90JmV2amFyYXRfdG9sPTE5OTMmZXZqYXJhdF9pZz0yMDAy

PEUGEOT 306 modelltörténet

  • 1993 Új Peugeot bevezetése, három-, vagy ötajtós karosszériával. Motorok: 1.4 (75 LE), 1.6 (89 LE), 1.8 (101 LE), 1.9 d (64 LE), 1.9 td (90 LE)
  • 1994 Kabrióként is kapható, új motorok: 1.1 (60 LE), 2.0 (121 LE)
  • 1995 Négyajtós, lépcsőshátú karosszéria
  • 1997 Modellfrissítés, kombi változat (Break) bevezetése
  • 1999 Új motor: 2.0 HDI (90 LE)
  • 2001 Modellváltás: Peugeot 307

PEUGEOT tesztek

Peugeot 3008 2.0 HDi teszt

Bucimanci ellenszer nélkül - Peugeot 3008 teszt

A Peugeot 3008 egy bátran ajánlható, kellemes autó. Nem vagyok crossover-hívő, mégsem akartam kiszállni belőle.


Peugeot 2008 1.6 e-HDi teszt

A púpos. Peugeot 2008 teszt

Kellemes. Ilyen volt tesztelés közben, s az emléke is az. Más kérdés, hogy inkább divatos, mint ésszerű ez a kategória, mindenesetre a Peugeot 2008 egy púpos, de azért életrevaló példánya a SUV-oknak.


Peugeot 301 Allure 1.6 HDi 92 LE teszt

Nem rossz, de nem is igazán olcsó. Peugeot 301 teszt

Egy-két bosszantó hiba fölött szemet hunyva kellemes autó a Peugeot 301, viszont annyira hű, de olcsó szedánnak nem mondanánk. Dízelként és jól felszerelten próbáltuk.


Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure teszt

Spórol a drága! Peugeot 208 1.6 e-HDi teszt Videó

Ha nem is legnagyobb teljesítményű, de legnagyobb nyomatékú, és egyben igen takarékos 1.6 e-HDi motorjával járt nálunk az elődjénél kisebbre szabott Peugeot 208.


Peugeot 3008 HYbrid4 miniteszt

Rögtön megtetszett - Peugeot 3008 HYbrid4 miniteszt

Magyarországra is megérkezett a Peugeot 3008 dízel-elektromos hibrid hajtáslánccal hajtott, összkerekes egyterűje. Kipróbáltuk, szerettük, pedig erősen rétegmodell.


Még több PEUGEOT teszt

Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ A 140 Avantgarde

MERCEDES-BENZ A 140 Av...

Ár: 299.000 Ft

Évjárat: 1998 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA PREVIA R3

TOYOTA PREVIA R3

Ár: 990.000 Ft

Évjárat: 2001 / 4

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

NISSAN PATROL GR 3.0 Di Elegance

NISSAN PATROL GR 3.0 D...

Ár: 2.590.000 Ft

Évjárat: 2001 / 5

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Dízel

FORD FOCUS 1.4 Comfort

FORD FOCUS 1.4 Comfort

Ár: 590.000 Ft

Évjárat: 2002 / 6

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

SUZUKI SPLASH 1.2 GLX CD AC

SUZUKI SPLASH 1.2 GLX...

Ár: 1.380.000 Ft

Évjárat: 2009 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SKODA FABIA 1.2 12V Ambiente

SKODA FABIA 1.2 12V Am...

Ár: 1.330.000 Ft

Évjárat: 2008 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

SUZUKI SWIFT 1.2 GLX AC ESP

SUZUKI SWIFT 1.2 GLX A...

Ár: 2.380.000 Ft

Évjárat: 2013

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN CADDY 1.9 PD TDI Life

VOLKSWAGEN CADDY 1.9 P...

Ár: 1.499.000 Ft

Évjárat: 2006 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD C-MAX 1.6 TDCi Trend 90 Le.Tempomat. Klíma. Szkönyv

FORD C-MAX 1.6 TDCi Tr...

Ár: 1.999.000 Ft

Évjárat: 2010 / 6

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

MITSUBISHI ASX 1.6 MIVEC Invite 2WD EU6 11e km Mo.-i

MITSUBISHI ASX 1.6 MIV...

Ár: 4.499.000 Ft

Évjárat: 2016 / 6

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

Még több autó