RENAULT TWINGO

RENAULT TWINGO

(1993 - 2007)

Pozitív


Karakteres buszlimuzinos forma, játékos műszerfal, méretéhez képest kimagasló helykínálat, jó variálhatóság, kiforrott, egyszerű szerkezetek, olcsó alkatrészek és fenntartás.

Negatív


Puritán felszereltség, olcsó anyagokból épített beltér, szűk motorválaszték, pontatlan váltó, indirekt kormányzás, rossz oldaltartású ülések.

Méret, kényelem, kidolgozás

Egyszerű, vidám formák uralkodnak a műszerfalon. A digitális sebességmérőt középre tették, akárcsak egy buszlimuzinban. A kopogós, szürke műanyagok egyhangúságát a színes kapcsolók oldják. . A Twingo az egyik legtágasabb miniautó, elöl még langaléták is elférnek, de hátul csak kétszemélyes. Összes változatában sínen csúsztatható a hátsó ülés, így választani lehet a nagyobb hátsó lábtér vagy a nagyobb csomagtartó között. Ez utóbbira szükség is lehet, mivel alaphelyzetben csak 170 literes a raktér.

Különleges felszereltség

A hazai utakon futó Twingók többsége csak a legszükségesebb felszereltségeket tartalmazza. Az újabb modellekben sokszor van szervokormány, központi zár és elektromos ablakemelő is. Kellemes extra a vászonból készült harmonika-tető és az Easy-nek hívott automatikus kuplung.

Ajánlott motor

Kezdetben az ősrégi, 55 lóerős motorral árusították, amit 1996-tól felváltott a korszerűbb, hengerenkénti befecskendezéses, 60 lóerős 1,2-es, ami egy literrel kevesebbet is fogyaszt. Ereje elég városon kívül is, de aki többet akar, annak a 2000-től árusított 75 lóerős, 16 szelepes erőforrás ajánlható.

Fenntartási költség

Minél fiatalabb a Twingo, annál jobb, de az állapot legalább ennyit számít. A legfontosabb tökéletesítések az 1998-as és a 2000-es modellfrissítésnél történtek. A generátor és a kerékcsapágyak az autó gyenge pontjai, de a városban használt autóknál a futómű és a fék is hamarabb elhasználódik, és a hűtőrendszer is figyelmet igényel.

Biztonság

A Renault fokozatosan fejlesztette a Twingo biztonságát, ennek ellenére kevés autóban van légzsák vagy blokkolásgátló, ESP-ről pedig ne is álmodjunk. A sokszorosan modellfrissített 2003-as évjárat ötből három csillagot szerzett az Euro NCAP töréstesztjén.

Típustörténet

Bemutató. Egy motor: 1.3 (55 LE)

Easy: automata kuplung

Dupla légzsák és ABS rendelhető

Új motor: 1.2 (60 LE)

Modellfrissítés, megerősített karosszéria, oldallégzsák és övfeszítő bevezetése

Modellfrissítés, módosított fékrendszer

Új motor: 1.2 16V (75 LE)

Quickshift automataváltó és vészfék-asszisztens rendelhető, ISOFIX gyermekülés-rögzítés a drágább modellekben

Eco-válozat 60 lóerővel, szekvenciális váltóval

Modellváltás

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre