SEAT ALHAMBRA

(1996 - 2010)

Pozitív


Tágas, variálható, akár hét személynek is helyet adó beltér, tömeghez képest is takarékos dízelek, remek utazóautó, testvérmodelljeinél használtan olcsóbb.

Negatív


Korai évjáratok igen silány minőségűek és pocsék megbízhatóságúak, számos típushiba, nehéz és nehézkesen kiszerelhető ülések.

Méret, kényelem, kidolgozás

Bármennyire is a kilencvenes évek elején tervezték, a VW egyterűekben való jártasságának köszönhetően az Alhambra még ma is egész jól megállja a helyét. Akár hét darab csúsztatható-dönthető ülése van (ebből öt kiszerelhető), remek a variálhatósága, praktikus, buszlimuzinos részletekkel. A 2000-es első facelift után az utastér már minőségre is vállalhatóbb lett. A mai buszlimuzinoknál már nem nagyon kell vesződni az ülések kiszerelésével, mind szófogadóan padlójába süllyeszti, de az Alhambra ilyet még nem tud, és a nehéz fotelok nehezen is szerelhetőek ki. Ettől függetlenül igen sokoldalú, a csomagtér befogadóképessége 255-től 2610 literig terjedhet, a beltér akár mini tárgyalóvá, vagy mobil gyerekmegőrzővé is alakítható.

Különleges felszereltség

A nagy üvegfelületek miatt elengedhetetlen klíma itt csak '97-től széria, amúgy pedig minél fiatalabb (ráncfelvarrás 2000-ben és 2004-ben), annál ízlésesebb, és alapból gazdagabban felszerelt a beltér.

Ajánlott motor

A szívó 2.0-ás benzines 116 lóereje viszonylag kevés az üresen 1,7 tonnás kocsihoz, a jó öreg 1.8 Turbo már inkább megfelelő, a 2.8 VR6 remek, főleg 4x4-el, de a fogyasztása akkor inkább ne legyen téma. Ehhez a műfajhoz amúgy is a dízel illik, és abból volt bőven. A TDI, majd PD TDI-k 90-től 140 lóerőig mind megfelelnek, csak rendben legyenek, persze ott is inkább az erősebb harmonikusabb.

Fenntartási költség

A szerelők nagy kedvence, mert mindig ad munkát. Mostanra már amennyire lehet kiforrta magát (mondjuk volt ideje, 1995 óta), de néhány, drágán javítható típushibát képtelen volt levetkőzni, így még mindig a mezőny vége felé találjuk megbízhatóság tekintetében, tehát nem épp egy biztos befektetés.

Biztonság

A tíz évvel ezelőtti NCAP törésteszten elég volt a VW Sharant megtörni, az igen szoros műszaki rokonság miatt minden további nélkül átültethető az eredmény. Három csillag, ami egy ekkora autótól minimum elvárható, de 2000-től már az oldallégzsákok is szériatartozékok, tehát egy erős közepes szint manapság is garantált, feltéve ha már facelifteset veszünk.

Típustörténet

Bemutatkozik az Alhambra, a műszaki alapok a Ford Galaxy-val közösek, a Volkswagen Sharannal pedig minden részlet egyező

Modellfrissítés

Bemutatkozik a második generációs Sharan/Alhambra páros

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre