SUZUKI IGNIS

(2003 - 2008)

Pozitív


Jó terepjáróképességek még az elsőkerék-meghajtású modell esetén is, tágas utastér, erős és takarékos benzinmotorok, precíz váltó, kiterjedt szervizhálózat, alacsony ár és fenntartási költségek.

Negatív


Pattogós, merevtengelyes hátsó futómű, zajos és drága dízel, gyenge fékek.

Méret, kényelem, kidolgozás

A korábbi Suzukiknál igényesebb, bár kemény anyagokból épített műszerfal, keskeny, de elegendő fej- és lábteret biztosító utastér, magasan lévő ülések, jó kilátás. Egyszerű, logikus műszerfal, könnyen bővíthető az alaphelyzetben igen kis csomagtartó. Elegendő tárolórekesz, a jobban felszereltekben kabátakasztó és ülés alatti polc is van.

Különleges felszereltség

Spártai felszereltségű alapmodell (GL és GC), inkább a nem sokkal drágább GLX-et érdemes választani.

Ajánlott motor

Korszerű, változó szelepvezérlésű 1.3-as és 1.5-ös benzinmotorok. Pörgetve nagyon mennek, és nem fogyasztónak sokat. Zajos és gyenge a Fiat-eredetű dízel, viszont csak öt litert fogyaszt.

Fenntartási költség

Olcsó szerviz és alkatrészellátás, megbízható működés, viszonylag kedvező fogyasztás

Biztonság

Töréstesztje nem volt, de legalább a blokkolásgátló és két légzsák minden Ignisben benne van. Oldallégzsák és aktív fejtámla csak a GS-ben van, ESP még abban sem.

Típustörténet

Ignis bevezetése. Ismert Suzuki szerkezetek, ötajtós karosszéria. 1,3-as 83 lóerős motor, fronthajtás.

4×4 meghajtással is kapható.

Modellfrissítés, új Ignis bevezetése szélesebb motor és felszereltség választékkal. Motorok: 1,3/93 LE; 1,5/99 LE. Fiat eredetű 1,3-as dízelmotor, 69 LE. Benzines motorok összkerékhajtással is kaphatók.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre