SUZUKI SPLASH

(2008 - 2014)

Pozitív


Csinos karosszéria, tágas utastér, jó kilátás, pörgős motorok, ügyesen hangolt futómű, elérhető ár.

Negatív


Nagyon apró csomagtartó, viszonylag magas fogyasztás, gyenge háromhengeres alapmotor.

Méret, kényelem, kidolgozás

A magasra tett ülésekből jó lenne a kilátás, ha a vastag tetőoszlopok nem takarnának ki túl sokat elöl és hátul. Áttekinthető a műszerfal, jó helyen van a magasra tett váltó, csak a különálló fordulatszámmérőt nehéz leolvasni. Kényelmesen el lehet helyezkedni az üléseken, az ülőlapok elöl-hátul támasztják a combot. Sok tárolórekesz is van, de a csomagtartó nagyon apró. Cserébe van alsó rekesze, és bővíthető.

Különleges felszereltség

Olcsó műanyagok az utastérben. Az alapmodellben (GC felszereltség) szinte semmi sincs, csak egy szervokormány. Érdemesebb a GLX-et venni, mert sokkal többet ad, igaz a felára borsos, háromszázezer forint. A fényűző GS nem éri meg a GLX-hez képest a négyszázezres felárat.

Ajánlott motor

Az ezres motor csak városba való. Pörgős és kellően erős magas fordulatszámon az új fejlesztésű 1.2-es. A legjobb a nyomatékos és csendes 1.3-as Fiat-dízel, de irreálisan sok, több mint félmillió forint a felára.

Fenntartási költség

A márka autói elég megbízhatóak, így a Splash-ban is bízhatunk. A korai példányoknál azért összeszerelési és fényezési hiányosságok adódhatnak. Minden motor többet fogyaszt a gyári értéknél, a biztosítás elég olcsó.

Biztonság

A Swifthez hasonlóan ez is négy csillagot szerzett a törésteszten. Alap a két légzsák ABS-szel, a GLX-ben oldallégzsák is, méregdrága GS-ben oldal- és függönylégzsák, valamint ESP is van.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre