%KA%Jellemzően a kötelező haladási irány, illetve a kanyarodási szabályok betartása kapcsán bírságoltak kamerakép alapján az önkormányzatok. Már nem tehetik (Fotó: Google)%KA%

Jellemzően a kötelező haladási irány, illetve a kanyarodási szabályok betartása kapcsán bírságoltak kamerakép alapján az önkormányzatok. Már nem tehetik (Fotó: Google)

Míg eddig több budapesti önkormányzat is osztott kamerakép alapján bírságokat − jellemzően a kanyarodási szabályok megszegése miatt, esetenként 50 ezer forintnyit, percenként akár többet, így összességében több milliárd forintnyit -, azt a kormány döntése alapján nem tehetik meg.

Tarlós István, Budapest főpolgármestere már korábban is leszereltetett egy III. kerületi − bírságolásra rendszeresített − kamerát, a csütörtöki kormányinfón elhangzottak szerint pedig az összes önkormányzatnak rendeznie kell az ilyen kamerák helyzetét, magyarán a jövőben nem oszthatnak ezek képei alapján bírságot.

%KA%"A fővárosban lévő kamerák alapján való bírságolásra nem lett volna lehetőségük az érintett önkormányzatoknak" − hangzott el a kormányinfón. A rendőrség azonban bírságolhat kamerakép alapján%KA%

"A fővárosban lévő kamerák alapján való bírságolásra nem lett volna lehetőségük az érintett önkormányzatoknak" − hangzott el a kormányinfón. A rendőrség azonban bírságolhat kamerakép alapján

Arról nem esett szó, hogy mi a helyzet a még be nem fizetett, illetve a már befizetett bírságokkal. Utóbbiakra azonban biztos, hogy keresztet vethetnek azok az autósok, akiket korábban azzal az említett módszerrel csíptek nyakon a szabályszegésen, ami most már nem megfelelőnek lett nyilvánítva.

A szabályok betartása természetesen a jövőben is erősen ajánlott, hiszen bár az önkormányzatok nem oszthatnak bírságot kamerakép alapján, az akár mobil VÉDA kamerák, illetve a rendőrök igen. Meg egyébként is, a közlekedés egy olyan társasjáték, ami akkor működik jól, ha szabályait mindenki betartja. Igen, mindenki, az autóson és a motoroson túl a gyalogos, a kerékpáros, a buszsofőr és a villamosvezető is, mert bizony esetükben is lehet látni számos olyan lépést, amivel aztán például az autósokat kényszerítik szabályszegésre.

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

%KA%Mostantól mindegy, hogy mikor újítjuk meg jogosítványunkat, az mindenképp csak születésünk napjáig fog élni, az jár jól, aki rögtön a szülinapja után újít, az érvényességet ugyanis csakis lefelé kerekítik%KA%

Mostantól mindegy, hogy mikor újítjuk meg jogosítványunkat, az mindenképp csak születésünk napjáig fog élni, az jár jól, aki rögtön a szülinapja után újít, az érvényességet ugyanis csakis lefelé kerekítik

Meglepő változással szembesültek azok, akik idén év elején újították meg jogosítványukat, míg eddig az orvosi vizsgálat, egészen pontosan az igazolás kiállításának napja határozta meg, hogy meddig lesz érvényes a jogosítvány, mostantól az egyszerűség kedvéért minden friss, illetve megújított jogosítvány a delikvens születésnapján jár le, de amennyiben valaki egy héttel a születésnapja előtt újítja meg jogosítványát, akkor egy hét híján egy évet el is veszít jogosítványa érvényességéből. Életkor, illetve egészségi állapot függvénye, hogy mennyi időre kaphatunk hosszabbítást, 50 éves korunkig akár 10, felette már csak 5, 60 felett 3, míg 70 felett csupán 2 évre szólhat a jogosítvány hosszabbítása. De ugyebár az a 70 év feletti, aki egy héttel születésnapja előtt újít, az ugyanúgy csak „két születésnapnyi”, jelen esetben 53 hétnyi hosszabbítást kap, mint az, aki akár a születésnapja utáni napon, így valóban két évig, kétszer annyi ideig élvezheti jogosítványát. Kivétel, hogy a 2 évnél rövidebb egészségügyi alkalmasság esetén továbbra sem a születési dátumhoz kötik a jogosítvány érvényességét.

Mibe kerül?
Tavalyi újítás, hogy az első jogosítvány kiállítása ingyenes, a hosszabbításkor kiadott új plasztikkártyáért azonban 4000, illetve 62 éves kor felett már csak 2300 forint fizetendő. Nincs ingyen az orvosi vizsgálat sem, az 50 éves kor alattiak 7200 forintot kell fizessenek, az 50-60 év közöttiek 4800, a 60-70 közöttiek 2500, míg a 70 év felettiek 1700 forintot. 2015 óta az alvászavart is figyelik az orvosi vizsgálaton, aki gyanús, az hónapokig tartó részletes vizsgálatra számíthat. Ajánlott tehát nem az utolsó pillanatra hagyni a jogosítvány megújítását, a legjobban akkor járunk, ha nem sokkal szülinapunk után megyünk orvoshoz, majd remélhetőleg mihamarabb az okmányirodába, jogosítványunk úgyis csak addig a napig fog élni.

Melyik dátum mit jelöl?

%KA%Több dátummal is találkozunk jogosítványunkon. A kártya előlapján csak a kártya érvényessége látható, hátul látható a 11. oszlopban, hogy meddig használhatjuk vezetői engedélyként%KA%

Több dátummal is találkozunk jogosítványunkon. A kártya előlapján csak a kártya érvényessége látható, hátul látható a 11. oszlopban, hogy meddig használhatjuk vezetői engedélyként

A vezetői engedély előlapján a 4(b). rovatban a vezetői engedély érvényességi ideje olvasható. Eddig az időpontig használható az okmány a személyazonosság igazolására belföldön (ez a kiállítástól számított tíz év, a 70. életévüket betöltöttek esetében határidő nélkül). Itt az érvényességi idő korábban is a születési dátum napjáig szólt.

A vezetői engedély hátoldalán a 10. oszlop a sikeres vizsga időpontját jelöli, amikor jogosultságot szereztek az adott kategóriára. Mellette a 11. oszlopban található kategóriánként a vezetési jogosultság érvényességi ideje. Ezen időpont lejártát követően az adott kategóriára vonatkozó vezetési jogosultság megszűnik, ugyan az okmány továbbra is érvényes lehet, de az csak személyazonosság igazolására használható.

Az érvényességi időpont a 2012. augusztus 24-ét követően kiadott vezetői engedélyek esetében nap.hó.év formátumú, míg a korábban kiadott vezetői engedélyek esetében év.hó.nap. formátumú.

Forrás: police.hu

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

okt
24

Nem engedte el a töltőoszlop a villanyautót

2016. október 24., hétfő 19:39 | Állapot: Friss
%KA%Első ízben még osztrák rendszámmal, több mint 5 évvel ezelőtt vezethettük a Citroën C-Zerót, ma 5,6 millió forintos akciós árával már egészen emészthető ajánlat újonnan is, ám a töltése vagy akár annak leállítása még sokszor kihívást jelent%KA%

Első ízben még osztrák rendszámmal, több mint 5 évvel ezelőtt vezethettük a Citroën C-Zerót, ma 5,6 millió forintos akciós árával már egészen emészthető ajánlat újonnan is, ám a töltése vagy akár annak leállítása még sokszor kihívást jelent

A villanyautós akaratlanul is hittérítő, sokan kíváncsian szemlélik autóját, és egyre többen elcsábulnak. Peugeot iOnunk láttán egy ismerősünk Citroën C-Zerót vásárolt. Nem azért, mert nem tetszett neki az oroszlános embléma vagy a kék üléskárpit − minimálisan eltérő lámpáikon túl ugyanis ezekben különböznek leginkább, hanem azért, mert ilyenből talált éppen jó vételt. Esete azért különleges, mert úgy ugrott bele a villanyautózásba, hogy otthonánál, a fizetős teremgarázsban tölteni sem tudja. Néhány villamosmegállónyira otthonától, illetve munkahelyénél sétatávolságban van azonban ELMŰ töltőoszlop.

%KA%Városba nincs jobb, mint a nem egész 3,5 méter hosszú elektromos kisautó, legyen az Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV vagy Peugeot iOn%KA%

Városba nincs jobb, mint a nem egész 3,5 méter hosszú elektromos kisautó, legyen az Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV vagy Peugeot iOn

Munkahelyénél pedig súlyosan fizetős is a parkolás, a közelben egymásra licitálnak a bérlők a parkolóhelyekért, ezért számára nagyon megérte a zöld rendszám. Járulékos, de nem kicsi előny, hogy az ő felhasználási körülményeihez is a villanyautó a legjobb, szinte csakis városban, zömében 5-10 kilométeres utakat megy. Évente egyszer-kétszer hagyja csupán el a Budapest táblát, külföldre jellemzően nem autóval utazik, de édesapjától a jövőben is fog tudni szerezni belső égésű motoros autót kölcsönbe, ha épp úgy adódna, hogy olyanra van szükséges. Több mint negyed éve használja villanyautóját, szinte csakis közterületi töltőkkel. Eddig kétszer fordult elő vele olyan, hogy az ELMŰ töltőoszlopa automatikusan elkezdte tölteni autóját. Ezzel az a probléma, hogy így ő leállítani sem tudja. Ilyenkor a töltőoszlop reteszeli a kábelt, míg ha rendeltetésszerűen az ELMŰ által is használt és amúgy külföldön is bevett e-KWh alkalmazással indult volna a töltés, azzal le is lehetett volna állítani.

%KA%Egyetlen hátrány említhető: töltés idejére a PSA villanyautók nem reteszelik a töltőkábelt, az oszlopok igen, aztán persze az is baj, ha a töltés végén nem engedik el%KA%

Egyetlen hátrány említhető: töltés idejére a PSA villanyautók nem reteszelik a töltőkábelt, az oszlopok igen, aztán persze az is baj, ha a töltés végén nem engedik el

Az első ilyen alkalommal autóját le tudta ugyan csatlakoztatni a kábelről, azt viszont már nem tudta kihúzni a töltőoszlopból. Hosszas telefonálgatás után tudták a töltőoszlopot távolról leállítani. Múlt vasárnap pedig ismét belefutott abba, hogy egy elvileg nem automata vezérlésű töltőoszlop − a Kacsóh Pongrác útnál − azonnal tölteni kezdte autóját, így azt nem tudta leállítani. Bár időpontra ment volna épp téli gumit szereltetni autójára, le kellett mondja, autója ugyanis nem szabadult. Néhány órával később visszament a töltőoszlophoz, ahol a töltés már befejeződött, de a töltőkábel még mindig fogságban volt. Autóját hiába nyitotta, próbálta indítani, a töltőoszlop nem engedte a kábelt. Bár a korábbi kábelfogságnál neki hibaként rótták fel, hogy autójából kihúzta a kábelt, most − minden egyéb próbája után és az elérhetetlen ügyfélszolgálat láttán − ismét ezt tette, s láss csodát, a töltőoszlop is elengedte a kábelt.

Üzemzavar persze lehetséges, de az azért fura, hogy a töltőoszlopok ügyfélszolgálata hétvégén nem üzemel, csak általános tájékoztatást ad. Az ELMŰ általános ügyfélszolgálatán pedig csak vakarták a fejüket, hogy mégis miként lehetne a töltőoszlopot leállítani. Nem csak a töltőhelyek számát illetően van tehát még mit fejlődni, hanem a rendszer stabilitását illetően is, hiszen jelenleg nem csak az a kérdés, hogy tudunk-e tölteni a kiszemelt töltőponton, hanem az is, hogy el tudunk-e indulni onnan akkor, amikor szeretnénk. Hiába vagyok magam is villanyautó-fanatikus, a városi emisszió csökkentése igényel még némi rugalmasságot − főként akkor, ha nincs privát, otthoni töltési lehetőségünk.

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

ápr
13
%KA%Nem kellemes látvány, főként ha fizettünk is a parkolásért. Hol a hiba a rendszerben? Utánajártunk!%KA%

Nem kellemes látvány, főként ha fizettünk is a parkolásért. Hol a hiba a rendszerben? Utánajártunk!

Az okostelefonok elterjedésével lassan már mindent fizethetünk alkalmazásokon keresztül. A pályamatrica megvásárlása csupán néhány érintés, akárcsak egy parkolás elindítása és befejezése. Utóbbival szívattam meg magamat, amelynek eredményeképpen mikuláscsomagot is kaptam, megjegyzem teljesen jogosan. Ugyanakkor a vásárlás megtörtént, azaz kifizettem a díjat. Gondoltam, egy e-mailt megér az ügy az illetékes Közterület-felügyeletnek. Meglepően gyors választ és felmentést kaptam. Nem erre számítottam, de ezúttal megúsztam. Nézzük, mi is történt pontosan.

Időpontra kellett mennem a belvárosba, a rakparton viszont dugóba kerültem. Semmi para, van még időnk, így is odaérünk − gondoltam. Viszont az időszakos megállások során eszembe jutott, hogy beizzítom a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer appját. Érthetetlen módon minden induláskor kéri a jelszót. Gondoltam, ennyivel bentebb leszek majd parkoláskor. A program le is tett a rakpartra a térképre. Miután sikerült kiverekedni a dugóból, és leparkolni a Magyar Tudományos Akadémia mögött, újra megnyitottam a programot, de láttam, hogy a pozíció még nem frissült, továbbra is a rakparton vagyok.

%KA%Tartsd meg az aprót, Te... A mai világban már valóban felesleges aprópénzzel szaladgálni az automatákhoz, sokkal kényelemesebb mobillal fizetni%KA%

Tartsd meg az aprót, Te... A mai világban már valóban felesleges aprópénzzel szaladgálni az automatákhoz, sokkal kényelemesebb mobillal fizetni

Magas házak körülöttem, szűk utca. Gondoltam, adok némi időt a GPS-nek, hogy újrapozicionáljon, de hiába. Belezoomoltam a térképbe, a rakpart és a jelenlegi helyem lényegében ugyanolyan színű a térképen, azaz egységes a tarifa − véltem én. Így elindítottam a parkolást, és nyugodtan ültem végig az esti programot. Visszaérkezéskor viszont ott volt a mikuláscsomag, ami kissé felháborított. Fizettem, és erre megbüntettek. Paprikás hangulatban indultam hazafelé, útközben már meg is volt a terv, hogy miként fogom bizonyítani az igazamat.

%KA%Fontos ellenőrizni azt, hogy biztos ugyanazt a zónakódot választotta-e ki az okostelefonos alkalmazás, mint amit az automatán látunk!%KA%

Fontos ellenőrizni azt, hogy biztos ugyanazt a zónakódot választotta-e ki az okostelefonos alkalmazás, mint amit az automatán látunk!

A Mobilfizetési rendszer internetes oldaláról lementettem a "bizonylatot", egyben a bizonyítékot, hogy én hamarabb fizettem, mint ahogy a büntetést kaptam. Időközben utánajártam, hogy a rakparton bizony más a díjszabás és a zónaszám, mint az MTA mögött. Ezt benéztem, jogos volt a büntetés, tudatosult bennem. Az e-mailt azért elküldtem, hátha jószívűek lesznek és elnézik nekem. Egy automatikus rendszerüzenet jött vissza perceken belül, amelyben 30 napos válaszadási határidőre hivatkoztak. A 6600 forintos bírság 15 nap után 28 000-re emelkedik, gondoltam, hogy itt nem lesz időben válasz, így lassan elkönyveltem magamban, hogy 6600 forinttal megcsappan a havi költségvetés. Másnap délután viszont, azaz bőven 24 órán belül jött a válasz, hogy megszüntették az eljárást.

%KA%Ne hallgassunk a színekre. Nézzük meg, hogy az alkalmazás jól ismerte-e fel a zónakódot. Ha nem, akkor minden bizonnyal érkezik a télapó%KA%

Ne hallgassunk a színekre. Nézzük meg, hogy az alkalmazás jól ismerte-e fel a zónakódot. Ha nem, akkor minden bizonnyal érkezik a télapó

Éljen a Belváros-Lipótváros Közterület-felügyelet ügyfélszolgálata! Gyorsak és korrektek voltak, én pedig egy életre megtanultam, hogy oda kell figyelni. Nemcsak a térképen lévő színekre, hanem a zónákra is. A GPS rakoncátlankodása esetén pedig igenis venni kell a fáradságot és odasétálni az automatához, leolvasni a számot és bepötyögni a mobilba, hiszen villámparkolás esetén így is eljárhatunk a díjfizetést illetően. Ráadás még az üggyel kapcsolatban, hogy mivel olcsóbb helyen fizettem a parkolást, mint ahol eredetileg álltam, megkérdeztem, hogy miként tudom a különbözetet kifizetni, hiszen nem az volt a cél, hogy átverjem a rendszert néhány 100 forinttal. Erre utólag már nem volt lehetőség, így lényegében ajándékba kaptam közel egy óra parkolást.

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

%KA%Naivan azt gondoltam, hogy a P Zóna tábla előtt megállva nem kell fizetni, de nem így van, P Zónában is kezdődhet P Zóna, így a táblán kívül is "jogos" a büntetés%KA%

Naivan azt gondoltam, hogy a P Zóna tábla előtt megállva nem kell fizetni, de nem így van, P Zónában is kezdődhet P Zóna, így a táblán kívül is "jogos" a büntetés

A törvény nem ismerete nem mentesít a büntetés alól. Tudjuk ezt, csak az a baj, hogy a "törvény", illetve jelen esetben a fizetős parkolási övezet szabályzása a lehető legkevésbé sem logikus. Simán lehetséges az, hogy − ahogyan tettem − megállok szépen a P Zóna kezdete tábla előtt, azt gondolom, hogy ha veszem a fáradságot, hogy a kerület egyáltalán nem forgalmas, üres helyeket mindig adó mellékutcájában parkolok és onnan gyalog megyek úti célomig, akkor megúszom a fizetést. De nem így történt, megkaptam a mikuláscsomagot, a parkolási díj sokszorosát jelentő bírsággal. Elsőre olyannyira nem értettem, hogy csak pislogtam, nem mentem oda az automatához, hogy vegyek egy jegyet 5 percen belül, majd azzal sztornóztassam a büntetést. Aztán idővel összeraktam: bedőltem a táblának, hiába álltam én a P Zóna kezdete tábla előtt, már bizonyára benne voltam egy parkolási zónában, ezért kaptam a bírságot. Mondhatni, hogy jogosan, ha ugyanis bárhol behajtunk egy fizetős zónába, legyen annak jelölése lombkorona alatt vagy tizenöt másik tábla társaságában, akkor onnantól abban vagyunk.

%KA%Vezetés közben arra is figyelni kell, hogy nincs-e az út szélén P Zóna tábla. Azt akkor is látni kell, ha onnan épp egy busz sorol be, ami amúgy az említett helyen (Budapest VIII., Baross utca) egyáltalán nem ritka (Fotó: Google Street View)%KA%

Vezetés közben arra is figyelni kell, hogy nincs-e az út szélén P Zóna tábla. Azt akkor is látni kell, ha onnan épp egy busz sorol be, ami amúgy az említett helyen (Budapest VIII., Baross utca) egyáltalán nem ritka (Fotó: Google Street View)

Viszont kell nekem vezetés közben, amúgy egy kétszer két sávos úton haladva azt nézni, hogy jé, ott a szélen van egy P Zóna tábla? Kell nekem arra emlékezni három sarokkal odébb, amikor meglátom a következő P Zóna táblát, hogy én már P Zónában vagyok? Fel is tettem a kérdést az illetékes Józsefvárosi Parkolás-üzemeltetési Szolgálatnak, egészen konkrétan ezt: "Mi értelme van az ismételten kihelyezett táblának, nem tartják-e azt megtévesztőnek?"

Szolid mellékes vicc, hogy a kérdésfeltevés nem tolja ki a fizetési határidőt, de az is, hogy milyen választ kaptam: "A várakozási övezetbe való behajtásnál, minden bejáratnál jól látható módon táblák jelzik a KRESZ-ben előírtaknak megfelelően a várakozási övezet kezdetét. A KRESZ alapján a várakozási övezet tábla hatálya a feloldó tábláig terjedő útszakaszra, területre terjed ki. Az Ön által megjelölt tábla az övezeten belül egy másik díjtételű zóna határát jelöli. A pótdíjazás időpontjában a fenti rendszámú gépjármű díjfizetés nélkül parkolt a fizető övezetben. "

Új díjtételű övezet?
Arra hivatkoznak, hogy a tábla egy másik díjtételű övezetet jelöl. Teszik mindezt úgy, hogy erről semmiféle információ nincs a táblán. Ezt jeleztem is nekik válaszomban: "Meglep, hogy arra hivatkoznak, hogy a tábla új díjzóna határt jelez, ugyanis pont azt nem teszi. A parkolási díj, az, hogy a táblától más lenne, mint addig, nem derül ki a tábláról, csak a díjfizetési időszak és a maximális parkolási idő, valamint a kerékbilincses büntetés lehetősége látható a kihelyezett táblán. Vagy Önök szerint mégis látható a díjváltozás is rajta?".

%KA%Állítólag új díjtételű övezetet jelöl a megismételt P Zóna tábla. Miként?%KA%

Állítólag új díjtételű övezetet jelöl a megismételt P Zóna tábla. Miként?

Közben ugyanakkor átutaltam a bírságot, ami 14 nap után kétszeresére, vagy talán háromszorosára nőtt volna. A második kérdésemre küldött válaszukat nyilván ez is befolyásolta, az ugyanis a következő, nem kicsit copy-paste szagú: "A várakozási övezetbe való behajtásnál, minden bejáratnál jól látható módon táblák jelzik a KRESZ-ben előírtaknak megfelelően a várakozási övezet kezdetét. A KRESZ alapján a várakozási övezet tábla hatálya a feloldó tábláig terjedő útszakaszra, területre terjed ki. Az Ön által megjelölt tábla az övezeten belül egy másik díjtételű zóna határát jelöli. A díjtétel az automatákon van feltüntetve. A pótdíjazás időpontjában a fenti rendszámú gépjármű díjfizetés nélkül parkolt a fizető övezetben. Kérelmét nem áll módunkban elfogadni. Befizetése alapján parkolási eseménye lezárásra került. További hátralékot nem tartunk nyilván."

Értetlenség, az nagyon van!
Az ismertetett diskurzus után már nem próbáltam újabb kérdést feltenni, hiszen a korábban küldöttekre sem kaptam választ. Szerintem ugyanis a fent kiemelt gyöngyszem nem elfogadható válasz. Ha egy tábla valamit jelöl, akkor azt ne úgy tegye, hogy nekem az automatákra írt díjtételeket kelljen összehasonlítani, hogy megértsem, miért is van kint a tábla. Megjegyzem, a P Zóna tábla előtti utcaszakaszon nincs automata, csak jóval korábban, nagyjából egy sarkonyira, tehát kevéssé látható helyen.

Nem mindenkinek jár a bírság
Kicsit keménynek érzem, hogy én kaptam bírságot, míg például a szeptemberi, szintén józsefvárosi parkolási kálváriám kapcsán az engem autóm (bocsánat, a Ford gyári tesztautójának) összetörésével fenyegető, közterületet önkényesen foglaló fegyverbolt nem. Az említett korábbi esetet követően a közterület-felügyelet munkatársai ellenőrizték a bejelentésemben szereplő parkolóhelyeket, megállapították, hogy azokat valóban mobil kordonokkal kerítették el és "Magánterület − a parkolás tilos" feliratú táblát helyeztek el. Miután a területfoglalásról semmilyen engedélyt nem tudott felmutatni az ott lévő üzlet, a táblákat levetették, de most tessék megkapaszkodni: "mivel a táblát konkrétan kihelyező személy kiléte az ellenőrzések során nem volt megállapítható, ezért ismeretlen személy ellen feljelentést tettek a BRFK VIII. kerületi rendőrkapitányságon közúti közlekedési igazgatási szabályok megsértése szabálysértés miatt."

%KA%Az autók mindenképp megkapják mikulás bírságcsomagjukat, ellenben az akár több parkolóhelyet illetéktelenül, netán fenyegetéssel foglalók a jelek szerint megúszhatják. Azért reméljük, hogy mégsem%KA%

Az autók mindenképp megkapják mikulás bírságcsomagjukat, ellenben az akár több parkolóhelyet illetéktelenül, netán fenyegetéssel foglalók a jelek szerint megúszhatják. Azért reméljük, hogy mégsem

Vajon lett-e utóbbinak bármi eredménye? Az ég világon semmi egyelőre. Mint azt az Autónavigátor.hu megkeresésére az ORFK Kommunikációs Szolgálata elárulta: "A Budapesti Rendőr-főkapitányság VIII. kerületi Rendőrkapitánysága, a Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal Közterület- Felügyeleti Osztálya által benyújtott feljelentést − mivel a rendőrség hatáskörébe tartozó szabálysértés nem merült fel − elutasította a 2012. évi II. törvény 80.§. a) pontja alapján. A további intézkedések megtétele és a forgalmi helyzet tisztázása végett a teljes iratanyag egy példányát áttették a Budapest Főváros Kormányhivatal Közlekedési Felügyelősége Útügyi Osztály Vezetőjének." Most tehát az ő válaszát várjuk annak kapcsán, hogy létezhet ez, hogy egy önkényesen és huzamosan (nem mellesleg kórház mellett) közterületet foglaló, a szabályosan parkolni kívánókat fenyegető cég, illetve annak alkalmazottja bírság nélkül megúszhatja tetteit? Közben pedig ugyebár az egyszeri autós az ismételt P Zóna táblák miatt szépségesen fizeti a büntetést.

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

%KA%Már szinte megszoktuk, de még mindig idegesítő, az autópályák fővárosi bevezetőszakaszain az elválasztósávok átépítése miatt váltakoznak a 80 és a 60 km/órás sebességkorlátozások. Elvileg nem lehet egyenletes tempóval menni%KA%

Már szinte megszoktuk, de még mindig idegesítő, az autópályák fővárosi bevezetőszakaszain az elválasztósávok átépítése miatt váltakoznak a 80 és a 60 km/órás sebességkorlátozások. Elvileg nem lehet egyenletes tempóval menni

Miként arról már beszámoltunk, nyár végétől november végéig átépítik az autópályák fővárosi bevezetőszakaszain a forgalmi irányok közötti elválasztósávot. Hogy ennek mi értelme van, azt most hagyjuk, autósként azonban meglehetősen idegesítő, hogy a 60-as, 80-as korlátozások szabályosan váltakoznak. Különösen most, hogy a munkaterületek mellett razziát hirdetett a rendőrség. Ha az ember szabályosan szeretne közlekedni, akkor folyamatosa gyorsíthat, fékezhet, a gyakorlat persze az, hogy a forgalom mindenhol 80 km/óra körül, inkább gyorsabban megy. De vajon mi értelme van a váltakozó sebességkorlátozásnak?

%KA%Megfigyelhető, a 60 km/órás korlát a felhajtóknál, illetve a nyitott munkaterületeknél van. Így voltaképp érthető, de jobb lenne az egységes sebessérkorlátozás%KA%

Megfigyelhető, a 60 km/órás korlát a felhajtóknál, illetve a nyitott munkaterületeknél van. Így voltaképp érthető, de jobb lenne az egységes sebessérkorlátozás

Megkérdeztük a táblákat kihelyező Magyar Közutat, s a következő választ kaptuk. "Alapvetően autópályákon a sávelhúzásos forgalomtereléseknél 80 km/óra a megengedhető sebesség, a 60 km/órás sebességkorlátozást a munkaterületre történő ki- és behajtóknál, valamint a csomópontoknál alkalmazunk. A munkaterületeknél a lassú, nehéz tehergépjárművek belső forgalmi sávba történő becsatlakozása, a csomópontoknál a gyorsítósáv hiánya miatt álló helyzetből induló járművek indokolják a további sebességkorlátozást. Az egységes 60 km/órás sebességkorlátozás alkalmazása felmerült, de végül a gyorsabb előrejutás támogatása érdekében, ahol lehet megtartottuk a 80 km/órás korlátozást."

A bekötéseknél, azaz a csomópontoknál valóban érthető a lassabb, 60 km/órás sebességkorlátozás, miként azt is látni kell, hogy a nyitott munkaterületek mellett valóban nem túlzottan szerencsés 80 km/órás tempót engedélyezni. Igaz, valószínűleg szerencsésebb, jobban emészthető és betarthatóbb lett volna egy kompromisszumos, végig 70 km/órás sebességhatár. Aki kellően bölcs, s nem zavarják a reflektorral háborgók, az persze most is végigmehet 70-75 km/órás egyenletes tempóval, s vélhetően nem esik majd "bántódása".

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

szept
8

Zsarubolt előtt parkoltam, fenyegetést kaptam

2015. szeptember 8., kedd 11:14 | Állapot: Friss
%KA%Tábla szerint szabályos a parkolás, az üzlet, a "zsarubolt" szerint azonban magánterület az előttük lévő, eltérő útburkolattal rendelkező terület. Én bizony megálltam, ők pedig nem hagyták szó nélkül%KA%

Tábla szerint szabályos a parkolás, az üzlet, a "zsarubolt" szerint azonban magánterület az előttük lévő, eltérő útburkolattal rendelkező terület. Én bizony megálltam, ők pedig nem hagyták szó nélkül

Van úgy, hogy elpattan az agyam, van úgy, hogy reménytelen megállni a városban és van úgy, hogy megállok ott, ahol szabályosnak tűnik, még akkor is, ha egy roppant szimpatikus úriember azt mondja, hogy ott nem állhatok meg. Mi is történt? Megágyazom a sztorit: tegnap éjjel egykor mintegy négyórányi matekozás, állapotjavulására − hiába − várás után feleségem kisebbik fiunkkal be kellett menjen a Heim Pál Gyermekkórházba. Mivel van annyira jó a rendszer, hogy nagyjából mindent magunknak kell vinni, hogy a szükséges papírmunkákat néhány száz méternyire a gyermekkórtermes épülettől odébb, mintegy 20-30 perces rohangászással lehet elintézni, miután a nagyobbik gyermekünket leadtam az óvodába, bementem, hogy egy kicsit szívjak én is a magyar valóságban. A kórház amúgy most egészen emberes volt, már legalább nincs benne 40 Celsius fok, ahogyan a nyáron. Ami viszont körülötte volt, az balkáni.

%KA%A falra helyezett megállni tilos tábla szerintem nem jelent mást, minthogy a falba mégse álljak bele...%KA%

A falra helyezett megállni tilos tábla szerintem nem jelent mást, minthogy a falba mégse álljak bele...

Parkolóhely ugyanis nincs. Bár már a nyár elején megszavazásra került az a tervezet, mely szerint a VIII. kerület csaknem egésze fizetős. A gyakorlatban azonban még ingyenes a Nagyvárad tér melletti néhány nyolcadik kerületi utca. Mivel P+R parkolók továbbra sincsenek, nyilván temérdek − épp nem a kórházban lévő − jó munkásember is itt parkol. Nyilván jó lenne, ha ingyenes lenne a kórház mellett a parkolás, de ha lehet választani, én inkább fizetnék, csak állhassak meg. Autóztam két kört a környéken, majd megálltam egy olyan helyen, ahol a KRESZ szerint szabályos, ám a táblával jelzett (!) parkolósávban műanyag kordonok gátolták a parkolást, az épület falán pedig roppant igényes „Magánterület A Parkolás Tilos” felirat olvasható, s ott is van egy megállási tilalmat jelző tábla − érdekes egyveleg.

%KA%Ha én leparkolok és odébb rakom a kordonjukat, akkor bizony ők is elkerítik az autómat, s jól rámállnak...%KA%

Ha én leparkolok és odébb rakom a kordonjukat, akkor bizony ők is elkerítik az autómat, s jól rámállnak...

Mivel tudomásom szerint a KRESZ alapján abszolút nem tiltott itt a parkolás, a kordont odébb rakva leparkoltam az épp nálam lévő, K VG 548, német forgalmi rendszámú Ford Vignale tesztautóval (remek gép amúgy, róla részletesen később). Azonnal kijöttek az üzletből, hogy itt nem parkolhatok. Én jeleztem, hogy tudomásom szerint igen. Ők pedig, hogy „közterületesek járnak”, kerékbilincset fogok kapni. Mivel nem volt más lehetőségem, mint az, hogy ott parkoljak, nem mellesleg tudomásom szerint szabályosan, jeleztem, hogy szerintem nem kaphatok, majd meglátjuk.

%KA%Nem én voltam az egyetlen, aki csupán ezeket az önkényesen lefoglalt helyeket találtam a kórház mellett − mert nem is volt más. Csak gratulálni tudok a boltnak, kívánom nekik, hogy sose kelljen kórház mellett parkolóhelyet keresgélniük. Tudják, oda nem szórakozni járunk...%KA%

Nem én voltam az egyetlen, aki csupán ezeket az önkényesen lefoglalt helyeket találtam a kórház mellett − mert nem is volt más. Csak gratulálni tudok a boltnak, kívánom nekik, hogy sose kelljen kórház mellett parkolóhelyet keresgélniük. Tudják, oda nem szórakozni járunk...

Ezek után az autót ők körbekordonozták, mögé parkoltak néhány centinyire egy másik (Ford S-MAX) autóval, aminek az utasülésén egy láthatósági mellény volt. Talán ezzel ők már hatóságnak érzik magukat? Felhívták a figyelmemet arra, hogy szerintük nem vezethetném a német rendszámos, amúgy megfelelő meghatalmazással nálam lévő autót, majd megjegyezték, hogy „ugye az sem fog érdekelni, ha esetleg össze lesz törve”. Tudom, mivel én egyedül voltam, talán rosszul hallottam ezt. Nem is foglalkoztam vele, de azért nem szerény mértékű gyomorgörcs volt bennem, hogy vajon mi lesz majd a mintegy 30 perces kórházlátogatás alatt a szinte új, amúgy a Ford legexkluzívabbnak számító autójával.

%KA%Láthatósági mellény az anyósülésen − akkor ő már hatóság?%KA%

Láthatósági mellény az anyósülésen − akkor ő már hatóság?

Az autónak végül úgy látom, nem esett bántódása, de még most is bennem a görcs, hogy vakmerőségben lehetséges, hogy csöppet túlvállaltam magam. Az ügy viszont sok kérdést felvet, amelyet természetesen a Józsefvárosi Közterület Felügyeletnek is elküldtem. Meg is kapták, gyorsan vissza is jeleztek, hogy továbbították a jegyzőnek, aki majd "intézkedik annak megválaszolására és a szükséges intézkedések megtételére", s remélhetőleg megtudhatjuk az alábbiak kapcsán állásfoglalásukat.

  • Vajon szabályos ez a közterület-foglalás?
  • Vajon szabályos a közterület-foglalás a képeken látható kitáblázása? Azok mellett valóban kaphatnék kerékbilincset?
  • Amennyiben nem szabályos a területfoglalás, a vélhetően régóta fennálló tevékenység kapcsán, a kórház melletti parkolás akadályoztatását is alapul véve milyen bírságot osztanak ki a táblákon látható zsarubolt számára?
  • Az elmúlt 5 évben szám és összeg szerint vajon mennyi bírságot osztottak ki parkoló autók számára és mennyit az üzletek önkényes parkolóhely-foglalásai kapcsán?

Várjuk a válaszokat, annak kapcsán pedig lehet szavazni, hogy vajon szívatva voltam-e, vagy abszolút szabályos a ház oldalára írt „Magánterület A Parkolás Tilos” felirat, s a parkolósávot jelölő tábla ellenére eladott, magánkézben lévő lehet az utca.

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

júl
30

Összetörték az autódat? Ne mozdítsd, amíg nem papíroztatok!

2015. július 30., csütörtök 8:13 | Állapot: Friss
%KA%Megosztója szerint tegnap hajnalban törte össze egy fekete terepjáró ezt a Chevrolet Aveót. A károkozó sunyi trükkel szökött el a helyszínről (Fotó: Facebook)%KA%

Megosztója szerint tegnap hajnalban törte össze egy fekete terepjáró ezt a Chevrolet Aveót. A károkozó sunyi trükkel szökött el a helyszínről (Fotó: Facebook)

Már több forrásból is feltűnt az alábbi történet a Facebookon, 13 óra alatt csaknem 2900 megosztást kapott a bejegyzés, mely szerint tegnap (2015. július 29-én) egy hölgy Chevrolet Aveójába ütközött egy fekete terepjáró hajnali 4:45-kor Budapest XVII. kerületében, majd az azt vezető hölgy javasolta, hogy ne tartsák fel a forgalmat, húzódjanak félre, s míg a károsult autó lehúzódott, ő elhajtott a helyszínről. Természetesen keresik a szemtanúkat, bízunk benne, hogy lesz, aki látott valamit, esetleg egy rendszámot is, de a történetnek van tanulsága is. Amennyiben bármilyen balesetbe − főként gyanúsnak tűnő enyhébbe keveredünk, bizony bizalmatlannak kell lenni!

Léteznek ugyebár az eleve a rablásra hajtó koccanások. Ezért fontos, hogy csakis úgy szálljunk ki az autóból, hogy annak kulcsát magunkhoz vesszük, s az autót bezárjuk. Lehetőség szerint a telefonunkat is vegyük magunkhoz, s rögtön kezdjünk el fotózni, azaz dokumentálni. Nem árt baleseti bejelentőt és tollat az autóban (könnyen elérhető helyen) tartani, s azokkal együtt kiszállni, de a legfontosabb, hogy a másik (vétkes) fél autóját, rendszámát rögzítsük. További alapszabály, hogy az autókat addig nem érdemes mozdítani, amíg papíron nincs rögzítve az eset, nem ismerte el a károkozó (írásban is) a felelősségét. Amennyiben ugyanis nincs megegyezés, akkor rendőrt kell hívni, s ő fog dönteni, vagy ő fogja rögzíteni a nyomokat, hogy azokból később eldönthető legyen, hogy ki volt a vétkes.

%KA%Tartsunk magunknál baleseti bejelentőt és tollat, természetesen azzal sem árt tisztában lenni, hogy mi a teendő baleset után. Korábbi cikkünk sokat segíthet%KA%

Tartsunk magunknál baleseti bejelentőt és tollat, természetesen azzal sem árt tisztában lenni, hogy mi a teendő baleset után. Korábbi cikkünk sokat segíthet

Mondom mindezeket részint saját tapasztalatból, hiszen saját magam is futottam már bele olyan esetbe, ami ellen az előre figyelő fedélzeti kamera sem védett volna. Még egyetemista koromban mentem haza éjfél körül edzésről, életem első autójával, az 1993-as Daihatsu Cuoréval, első helyen álltam egy lámpánál, majd jött hátulról egy Fiat Tipo (azaz belém futottak...). A srácok elismerték a hibát, de mondták, hogy náluk nincs papír, én pedig balga módon csak a balesetei bejelentőt tartottam kézközelben, tollat nem, azt keresgéltem a fedél nélküli kesztyűtartó-polcon. Ugye mondanom sem kell, hogy kihasználták a menekülési lehetőséget? Külsérelmi nyom nem látszódott a fényezetlen, ám masszív lökhárítón, alatta persze gyűrődött a hátfal, szakadt az illesztés. Telefonáltam a rendőrségre, ahol a diszpécser az együttérzés teljes hiányával közölte, hogy amennyiben gondolom, bemehetek hozzájuk néhány órára, hogy feljelentést tegyek, de annak nem lesz semmi eredménye. Ez persze már legalább 10 évvel ezelőtt volt, bízom benne, hogy ma már a kamerák többet látnak, s a fenti Chevrolet károkozója meglesz.

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

dec
18

Szívat a tetőcsomagtartó

2014. december 18., csütörtök 16:30 | Állapot: Friss
%KA%Ford Mondeo MkIV − korábban rendes, a tetőtől elálló, jól használható tetősíneket kapott, legutolsó szériájával azonban már a tetőbe símulót%KA% %KA%Ford Mondeo MkIV − korábban rendes, a tetőtől elálló, jól használható tetősíneket kapott, legutolsó szériájával azonban már a tetőbe símulót%KA%

Ford Mondeo MkIV − korábban rendes, a tetőtől elálló, jól használható tetősíneket kapott, legutolsó szériájával azonban már a tetőbe símulót

Nincs nagyobb elismerés egy márkának, mint az, ha a vevő ismét az adott modellt választja. Az pedig extra öröm a gyártónak, ha valaki negyedszerre is ugyanazt a sorozatot választja. Kollégánk ezt tette tavaly télen, három darab használt Mondeo kombi után a negyediket újonnan vette meg. Használtan ugyanis nem talált ínyére valót, az idén kifutott régire pedig már akkor nagyon jelentős, csaknem 25%-os kedvezményt adtak. Nem csupán ahhoz ragaszkodott, hogy Mondeója praktikus kombi legyen, hanem például ahhoz is, hogy csomagterében meglegyen a kihúzható raktérpadló, ami nagyban megkönnyíti annak pakolását. Természetesen megrendelte a gyári tetősínt és az ahhoz való keresztlécet is.

%KA%Gyári tetőcsomagtartó a most kifutott Mondeón − az oldalra csúszkálástól egészen egyszerűen nem lehet tökéletesen óvni a felrakható akár 75 kilogrammos rakományt%KA%

Gyári tetőcsomagtartó a most kifutott Mondeón − az oldalra csúszkálástól egészen egyszerűen nem lehet tökéletesen óvni a felrakható akár 75 kilogrammos rakományt

Viszont míg a Mondeo MkIV széria korábban (még az első komolyabb frissítés után is) a tetőtől elálló alapléceket adott, a legutolsó példányok már a tetőbe-süllyesztett kialakításút. Utóbbi kecsesebb, aerodinamikailag is jobb, csak épp az eredeti funkcióját meglehetősen korlátozottan látja el. Kerékpártartót, síboxot természetese ugyanúgy lehet keresztléceire szerelni, mint a régire, ha viszont csak egy karácsonyfát, egy hosszú gerendát, vagy egy csövet szerelnénk fel, azt nem tudjuk oldalra biztonságosan rögzíteni, ugyanis nincs olyan hosszanti huroklehetőség, ahová kötözni lehetne. És ez sajnos így van a legtöbb mai modellnél.

%KA%Ha nem tesszük fel a keresztléc rögzítésének fedőburkolatát, ott akár meg is kapaszkodhat a kötél, amúgy esély sincs az oldalra csúszkálástól biztonságosan óvni a tetőn szállított rakományt. Ez sajnos nem csak e modellnél jellemző hiba%KA% %KA%Ha nem tesszük fel a keresztléc rögzítésének fedőburkolatát, ott akár meg is kapaszkodhat a kötél, amúgy esély sincs az oldalra csúszkálástól biztonságosan óvni a tetőn szállított rakományt. Ez sajnos nem csak e modellnél jellemző hiba%KA%

Ha nem tesszük fel a keresztléc rögzítésének fedőburkolatát, ott akár meg is kapaszkodhat a kötél, amúgy esély sincs az oldalra csúszkálástól biztonságosan óvni a tetőn szállított rakományt. Ez sajnos nem csak e modellnél jellemző hiba

Megoldás lehet, ha a tetőcsomagtartó oldalsó burkolatát nem szereljük fel, ott ugyanis akad egy kis pont, ahol megakadhat az odahurkolt kötél, ám az elkerülhetetlen lazulást követően könnyen lecsúszhat onnan is, ráadásul ott a keresztgerenda széle éles, akár el is vághatja a nekidörzsölődő kötelet. Mi a megoldás? Már akár az is, ha fent van egy kerékpártartó, de legalább egy U-profilos vagy a keresztléc műanyag középrészébe fúrt merőleges csapot (csavart kell felszerelni, amelyhez már kellő biztonsággal, úgy tudjuk rögzíteni a tetőre rakható (akár 75 kilogrammos) szállítmányt, hogy az ne csak előre-hátra, hanem oldalra se csúszkálhasson. A gyári kialakítás alapján a tetőbe süllyesztett alaptartóval erre ugyanis nincs mód. Vagy talán arra gondoltak a gyárban, hogy majd a kilincsekhez, netán a szintén feláras vonóhoroghoz kötözzük a hevedert, vagy esetleg a tetőablakon kinyúlva tartjuk a csomagot, s védjük az oldalra csúszkálástól?

%KA%A legújabb, már itthon is kapható Mondeo is süllyesztett tetősínt kapott%KA%

A legújabb, már itthon is kapható Mondeo is süllyesztett tetősínt kapott

Van egy rossz hírünk: a legújabb Mondeo is süllyesztett tetősíneket kap, csak remélni tudjuk, hogy okosabban kialakított keresztlécekkel.

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

%KA%Állítólag már az M1 100 km/órás korlátozású szakaszán mentünk 127 km/órával. Ezt mondja a határozat, ez alapján jött a bírság. A fotón nem látszik a korlátozótábla, csak az, hogy a sebességellenőrzés limitje (L) a 100-as táblánál, illetve jelen esetben még előtte 119 km/óra volt, autónk távolsága (D) 130 méter volt a mérőponttól%KA%

Állítólag már az M1 100 km/órás korlátozású szakaszán mentünk 127 km/órával. Ezt mondja a határozat, ez alapján jött a bírság. A fotón nem látszik a korlátozótábla, csak az, hogy a sebességellenőrzés limitje (L) a 100-as táblánál, illetve jelen esetben még előtte 119 km/óra volt, autónk távolsága (D) 130 méter volt a mérőponttól

Mint azt tudjuk, a rendőrség újabbnál újabb módszerekkel kívánja üldözni a megengedett sebesség túllépését. Érvelésük szerint a legtöbb baleseti jegyzőkönyv a sebességtúllépést nevezi meg elsődleges okozóként. A gyorshajtás üldözésével nincs is baj, a sebességmérés módjával azonban van, és ezt most saját bőrünkön érezzük. Nem én vezettem, én még mindig nem kaptam gyorshajtási bírságot, ez azonban nem csak önmegtartóztatás, mázli következménye is. Most azonban ott ültem az autóban, amire az "elkövetést" pontosan egy hónappal követően megjött a bírság.

%KA%Ha a Google Maps Street View által megnézzük, a fenti fotón nem véletlenül nem látszik a 100-as tábla, mert az beljebb van, mint ahol a kép készült%KA%

Ha a Google Maps Street View által megnézzük, a fenti fotón nem véletlenül nem látszik a 100-as tábla, mert az beljebb van, mint ahol a kép készült

Épp több ezer lóerőnyi AMG Mercedes meghajtásán voltunk túl; na igen, kegyetlen az élet. Pont azon beszélgettünk, hogy az épp alattunk lévő 530d xDrive BMW ereje teljesen fölösleges, 130 km/órával szinte alapjáraton csorogtunk be Zsámbék felől az M1-es autópályán. Szemerkélt az eső, nyomott volt a levegő. A 100 km/órás sebességkorlátozó táblát meglátva a kolléga kikapcsolta a tempomatot, igen ám, de az enyhe lejtőn a 3,0 literes soros hathengeres dízel a nyolcfokozatú ZF automatával igen enyhén lassult. Azt gondolná az ember, hogy ez nem is baj, hiszen a táblától messze van még az M1-M7 összekötése, ami valóban veszélyes szakasz, addigra könnyedén lelassult volna az 5-ös. Megláttuk azonban, hogy az autópálya közepén a rendőrök éppen sebességet ellenőriznek. Hirtelen fékezés − természetesen tükörbe pillantás után, de igaz, kicsit benéztük a dolgot, nem lassítottunk kellően előre, nem fékeztünk már a tábla meglátásakor egy hatalmasat, hogy annak vonalában ne lépjük túl az arra írt 100 km/órás tempót.

%KA%Újabb kép a Google Maps Street Viewról, itt is jól látszik, hogy a korlátozás jóval később kezdődik, mint az a pont, ahol a rendőrség a bírsághoz rögzítette tempónkat%KA%

Újabb kép a Google Maps Street Viewról, itt is jól látszik, hogy a korlátozás jóval később kezdődik, mint az a pont, ahol a rendőrség a bírsághoz rögzítette tempónkat

Vajon érkezik majd csekk? Morfondíroztunk rajta, s kapaszkodót adott, hogy a 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet 1. számú melléklete szerint 50-100 km/óra megengedett sebesség esetén 15 km/órás sebességtúllépéstől szabható ki szabálysértési bírság; annak alsó tétele 30 000 Ft. Nem volt egyértelmű, hogy a tábla vonalában sikerült-e 119 km/óra alá csökkenteni a tempót (a szám magyarázata később!). Nem mellesleg, drasztikusnak tűnik, hogy 130 km/órás tempó után rögtön 100 km/órás limit következik, ahogyan az is, hogy a rendőrség már ott ellenőrzi azt.

%KA%Interneten keresztül nem csak azt láthatja a kedves delikvens, hogy gyorshajtásáról milyen fotók készültek, hanem azt is, hogy milyen folyamaton keresztül juthat az ügy akár végrehajtásig. A határozat kézhezvételét követően 15 napon belül van mód fellebbezésre − jelen esetben 5000 forintos illetékkel %KA%

Interneten keresztül nem csak azt láthatja a kedves delikvens, hogy gyorshajtásáról milyen fotók készültek, hanem azt is, hogy milyen folyamaton keresztül juthat az ügy akár végrehajtásig. A határozat kézhezvételét követően 15 napon belül van mód fellebbezésre − jelen esetben 5000 forintos illetékkel

Aztán teltek a hetek, már azt hittük, hogy sikerült megúszni a bírságot, kellően lelassítani az autót, amikor megjött a bírság. S ha a mérés módja, az autópálya közepére állás, a sebesség ellenőrzése közvetlenül a táblánál nem lett volna kellően felháborító, az indoklás biztosan kiveri a biztosítékot. Mint azt a levél írja "az M1 autópálya, 12 km+500 méterszelvényénél (Törökbálint irányából), a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II.) KPM-BM együttes rendeletnek (KRESZ) a megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó 14. § (1) bekezdés d, pont-ban/ben foglalt előírását megszegve, a megengedett legnagyobb 100 km/óra sebesség helyett 127 km/óra sebességgel" közlekedtünk. Megjegyzi továbbá, hogy "A sebességmérés hitelesített mérőberendezéssel történt." Valamint azt is, hogy a hatóság a bírság alapjául szolgáló sebességtúllépés mértékének megállapításakor az ügyfél számára kedvezően vette figyelembe a mérőberendezés hibahatárát − ez 100 km/óra sebességig 3 km/óra, e felett 3%. A szabályokat összeolvasva látható, hogy 119 km/órától járhat közigazgatási bírság a 100 km/órás limitnél, ugyanis az 100 km/óráig engedélyezett tempó esetén 15 km/órás túllépéstől jár, ehhez jön még hozzá a mérési hiba által adódó 3,6, felfelé kerekítve 4 km/óra.

%KA%Összesen három kép készült az autóról, egyen azonosítható a helye, az még biztosan a 100 km/órás korlátozás előtti rész, a bírságot mégis az ott mért tempó alapján kaptuk%KA% %KA%Összesen három kép készült az autóról, egyen azonosítható a helye, az még biztosan a 100 km/órás korlátozás előtti rész, a bírságot mégis az ott mért tempó alapján kaptuk%KA% %KA%Összesen három kép készült az autóról, egyen azonosítható a helye, az még biztosan a 100 km/órás korlátozás előtti rész, a bírságot mégis az ott mért tempó alapján kaptuk%KA%

Összesen három kép készült az autóról, egyen azonosítható a helye, az még biztosan a 100 km/órás korlátozás előtti rész, a bírságot mégis az ott mért tempó alapján kaptuk

Kicsit meglepett minket a 127 km/órás mért tempó, ennél valamivel szerényebbnek saccoltuk volna a tábla elérésekor mért értéket, bár az tény, hogy nem előtte fékeztünk. Igen, hibáztunk. De a szerintünk nem csak mi, hanem a rendőrség is, ugyanis a https://kozigbirsag.police.hu/ címen (a megfelelő azonosítókkal) megtekinthető, a kapott határozat szerint "a szabálysértést igazoló" képfelvételeket a Google Street View felvételeivel összevetve több érdekességre lettünk figyelmesek. Először is, gratulálunk, sikerült a rend éber őreinek pont a 100-as táblánál ellenőrizniük, hogy sikerül e betartani a táblára írt sebességet annak túloldalán. Azon a ponton, ameddig még 130 km/órával lehet autózni, s nem ott, ahol valóban indokolt a 100 km/órás korlátozás. De ez persze nem támadható, sajnos ott is ellenőrizhető a tempó.

%KA%Ez a kép annyit bizonyít, hogy a mérés megkezdésekor kint volt a tábla. Ezt mi sem vonjuk kétségbe, csupán azt, hogy a rögzített 127 km/órával még előtte mentünk, a táblánál fékeztünk. Vajon hányan jártak hozzánk hasonlóan?%KA%

Ez a kép annyit bizonyít, hogy a mérés megkezdésekor kint volt a tábla. Ezt mi sem vonjuk kétségbe, csupán azt, hogy a rögzített 127 km/órával még előtte mentünk, a táblánál fékeztünk. Vajon hányan jártak hozzánk hasonlóan?

Viszont autónk nem látszik a 100-as táblánál, látható a lefilmezett tábla még 12:52-kor, vélhetően ekkor álltak be − záróvonalat átlépve, az autópálya forgalmát veszélyeztetve az autópálya forgalomtól elzárt középső részére − a rendőrök, majd látható, hogy 14:06:04-kor autónk még a 100 km/órás korlátozás előtti részen, a felhajtósáv mellett 127 km/órával megy. Nem igaz tehát az, hogy a 100 km/órás limitnél mentünk 127-tel, az még azon kívül volt. Vajon minden aznap arra autózó még a 100-as korlát előtt mért tempó alapján kapta büntetését? Vajon jó dolog, hogy pont a tábla vonalában, az autósokat hirtelen fékezésre, vészfékezésre kényszerítve ellenőrzik a sebességet a rendőrök? Vajon jó dolog az, hogy a 130 km/órás tempó után 100-as limit következik? Sok a kérdés. Cikkünket természetesen az ORFK sajtóosztályának is eljuttattuk, várjuk válaszukat.

Szóljon hozzá Ön is, tovább a hozzászólásokhoz!

Friss cikkek

Nem gáz a gáz - Audi A5 Sportback g-tron a Wörtherseere

Villantós A5-tel gázosít az Audi a Wörtherseen

2 órája – Autósvilág hírei

Különleges módot választott az Audi, hogy elfogadtassa CNG hajtásait: tuningosra vett A5 g-tronnal készültek a Wörthersee fesztiválra.


Volt már Nordschleife-rekorder a Volvo S60 Polestar

Egy évig titkolta Nürburgring rekordját a Polestar

5 órája – Sztori

Volvóék tovább maradtak a tavalyi WTCC futam után, majd az S60 Polestarral megfutották az utcai négyajtósok rekordját a Nordschleifén .


Eladó egy Ferrari Daytona, ami a '70-es években gyorsabban ért Las Vegasba, mint egy helikopter

Versenyzett egy helikopterrel, gyorsabb volt a Ferrari

8 órája – Autósvilág hírei

Meghirdettek egy 1971-es Ferrari Daytonát, a története igencsak erős, az első tulajdonos nevét még Las Vegasban is viseli egy szálloda. Nem teljesen gyári, ennek köszönheti hihetetlen sztoriját.


Friss tesztek

Lada Vesta LUX vs.  Suzuki Swift 1.2 GL+ összevetés

Melyik jobb a családnak? Suzuki vagy Lada?

Egy időben járt náluk az oroszok és a japánok két újdonsága. Méretben ugyan különböznek, ennek ellenére megnéztük, hogy melyik éri meg jobban, ha családi célra akarunk autót venni.


Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Jó a hazai, de a japó Swift sem csalódás, sőt! - Swift 1.2 GL+ Videó

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral vizsgázott. Nehéz róla rosszat mondani.


Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Jó, Ladába be, ablakot le! - Lada Vesta teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada Vestát. Azért még mindig van hova fejlődni.

Még több teszt

Használtautó.hu

AUDI A3 1.6 Ambition SZERVIZELT.MEGKÍMÉLT.PIONEER

AUDI A3 1.6 Ambition S...

Ár: 880.000 Ft

Évjárat: 1998 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SUZUKI SWIFT 1.3 16V GLX Kitűnő állapot.Új gumik!

SUZUKI SWIFT 1.3 16V G...

Ár: 499.000 Ft

Évjárat: 2003 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FIAT BRAVO 1.4 16V Dynamic 70.000 KM! ELSŐ TULAJDONOSTÓL!

FIAT BRAVO 1.4 16V Dyn...

Ár: 1.499.000 Ft

Évjárat: 2007 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó