júl
29

Sehogy sem szabályos a hátsó bringatartó?

Kell-e rendszám a kerékpártartóra?

2011. július 29., péntek 13:02 | Állapot: Lezártuk

Olvasónk zsákutcába futott: rendszámot eltakarni nem szabad, de harmadik rendszám a kerékpártartóra nem igényelhető. Kiderítettük mi a megoldás.

A rendszámok nem takarhatók el, ezt mindenki tudja, ezért Nyugat-Európában bevett szokás, hogy a kocsi farára szerelt kerékpártartókra kiegészítő táblát helyeznek. Itthon ilyen nincs, de a rendszámnak mégis látszódnia kell.

%KA%Amennyiben a hátsó kerékpártartó takarja a hátsó rendszámot és a lámpákat, kiegészítő egységekről kell gondoskodni − jogi bukfenc azonban, hogy rendszámból nem igényelhető harmadik, az autón lévő pedig nem helyezhető át a tartóra%KA%

Amennyiben a hátsó kerékpártartó takarja a hátsó rendszámot és a lámpákat, kiegészítő egységekről kell gondoskodni − jogi bukfenc azonban, hogy rendszámból nem igényelhető harmadik, az autón lévő pedig nem helyezhető át a tartóra

%KA%Hiába van rendszámtáblatartó a gyári kerékpárhordozókon, azokra itthon csak rendszám-másolat tehető − ezekért a jóhiszemű "azonosító-hamisítást" feltételezve nem jár büntetés%KA%

Hiába van rendszámtáblatartó a gyári kerékpárhordozókon, azokra itthon csak rendszám-másolat tehető − ezekért a jóhiszemű "azonosító-hamisítást" feltételezve nem jár büntetés

András szabályos kívánt lenni, de rá kellett döbbenjen, itthon nem lehet teljesen az: „Vonóhorogra szerelt kerékpártartóval megjártam Amszterdamot. rengeteg ilyen fajta kerékpárszállítót láttam útközben, de mindegyiken volt egy plusz rendszám és plusz világítás. elhatároztam, hogy amikor hazajövök, beszerzem, mert a rendszám tényleg nem látható. Megvettem az eszközt (lámpa rendszámtáblatartó, csatlakozó), aztán jött a probléma: hivatalosan nem készíthetnek rendszám-másolatot, az eredeti pedig nem vehető le az autóról. Mi a teendő?

Az eset kapcsán megkérdeztük a Nemzeti Közlekedési Hatóság Központjának Kommunikációs és Sajtóosztályát, de tőlük leginkább száraz jogszabályokat kaptunk, amelyekkel igazából nem lettünk okosabbak, de jelezték is számunkra, hogy a rendszámtáblák kiadása nem tartozik a Nemzeti Közlekedési Hatóság hatáskörébe, azok szabályaival kapcsolatban a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala az illetékes.

AZ NKH válasza:

A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomba tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet 27.§ (1) bekezdése előírja, hogy a járműre – az e célra kialakított helyre – a jogszabályban előírt hatósági jelzést feltüntető táblát kell elhelyezni.

Az 1/1975. (II.5.) KPM-BM együttes rendelet 5.§ a járművek közlekedésben való részvételének feltételeit sorolja.

„5. § (1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni, b) amelyre külön jogszabályban meghatározott számú, típusú és elhelyezésű hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] van(nak) felszerelve;”

Az (5) bekezdés pedig kimondja, hogy

(5) A hatósági jelzés(eke)t [rendszámtábla(áka)t] a járművön a felszerelésére kijelölt helyen (a fent idézett 6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet 27.§-a szerint), jól olvasható állapotban kell tartani, azt megváltoztatni, letakarni vagy jogosulatlanul eltávolítani tilos.

Bizonyos felszerelt kerékpártartók esetében a rendszámtábla és a világító és jelző berendezések takarásba kerülnek. A kerékpár szállítása során folyamatosan biztosítani szükséges, hogy a jármű valamennyi üzemeltetési műszaki feltételnek megfeleljen (járművön lévő világító és jelző berendezések száma és azok meghatározott szögből történő láthatósága, továbbá a rendszám láthatósága).

%KA%Profi megoldás az Opel FlexFix rendszere, mellyel a rendszám az autón marad, de a kerékpárok mögé kerül%KA% %KA%Profi megoldás az Opel FlexFix rendszere, mellyel a rendszám az autón marad, de a kerékpárok mögé kerül%KA%

Profi megoldás az Opel FlexFix rendszere, mellyel a rendszám az autón marad, de a kerékpárok mögé kerül

Ezzel tehát okosabbak nem lettünk, hosszas telefonos kísérletezés után sikerült elérnünk a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának egyik illetékes ügyintézőjét. Ő fejből mondta a választ: a harmadik rendszámot el kell felejteni, olyan Magyarországon (legalábbis legálisan) nem létezik, ám a rendszámnak − ahogyan azt a jogszabályok elrendelik, látszódnia kell. Ha tehát valaki a hátsó rendszámtáblát eltakaró kerékpártartót szerelne fel, arra a dekorációs matricákat készítő cégekkel kell tábla-másolatot készíttetnie − ilyennel a tapasztalatok szerint itthon és a harmadik rendszámtáblát gyakorlatban is ismerő nyugati országokban is büntetésmentesen lehet autózni.

A tapasztalatokról az egyik kerékpártartó-forgalmazót is megkérdeztük, ők nagyjából ugyanazt mondták, mint a hivatal, kiegészítve azzal, hogy noha itthon a rendőrök által nem jellemző a büntetés a kerékpártartóval eltakart rendszám miatt, az itthon hivatalosan nem igényelhető harmadik tábla hiányáért külföldön nem csak büntetés járhat, még az is előfordulhat, hogy a kerékpártartó leszerelése nélkül nem engedik tovább az autóst. Egy praktikus tanácsot megjegyezték még, nem érdemes a rendszám elvesztését jelentve harmadik táblát igényelni, utóbbiért ugyanis a tábla takarásáért járónál keményebb szankciót kaphat az autója farán kerékpárt szállító autós.

Megszívattak!
Önt is megszívatták? Van egy története?
Mesélje el nekünk!
Nyomtatás
Megosztás

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (9 db)

---- írta: 2014 augusztus 18., hétfő 11:49:07

A rendőrök legújabb vélekedése szerint okirat hamisítás a dekormatricából készült harmadik rendszám. Állításuk szerint mintha valaki a személyijét vagy pénzét másolná le mondjuk fénymásolóval. Amiért az autót lefoglalják az autóst 2 ÉV börtönre is büntethetik. Legalább is a délnyugat balatoni rendőrjárőrök szerint. Bár nem igazán értem az általuk felvázolt párhuzamot.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Davidke írta: 2013 augusztus 23., péntek 20:55:59

Talán a jogszabály alkotónak kellene lépnie, hogy a korral haladva lehetőséget teremtsen a rendszám átrakására, vagy a harmadik "tájékoztató" hatósági jelzés elhelyezésére.
A rendőrök kerékpáros egységeit is így szállítják és azon is van kiegészítő lámpa és a rendszámtáblának hely.
Olyan ez az eset mint a mopedautó amire hosszas huzavona után született jogszabályi rendelkezés.

Józan paraszti ész szerint én azt gondolom, hogy egy harmadik tájékoztató tábla kerüljön inkább a kerékpár szállítóra minthogy ne látszódjon az eredeti hatósági jelzés.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Jenci írta: 2013 augusztus 22., csütörtök 23:53:13

A sok csűrés csavarás helyett, tessék rendszámmal árulni a kerékpár tartókat, mint az utánfutókat. Mivel közlekedésben részt vesz, vizsga esetén ezt is magával kell vinnie a gk. vezetőnek.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rozsdax írta: 2012 június 09., szombat 13:57:38

Én tudok egy webáruházat, ahol egyedi alumínium "rendszámtábla" készítéssel foglalkoznak, van ismerősöm aki tőlük vett a bringatartójára. Fényvisszaverős, az igazival megegyező minőségű, így a traffipax, meg a rendszám leolvasó is jól látja, ergo nem köthetnek bele gondolom. (Míg egy házilagos akármibe szerintem simán.)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pjotr írta: 2011 augusztus 23., kedd 15:07:18

Abszurdisztán. Én így szeretlek. :(

A válaszoláshoz belépés szükséges
Narancs írta: 2011 augusztus 15., hétfő 16:05:44
amegastudio írta: 6 éve

Sajnos a hatóság részéről csak egy vélemény. Ennél zavarosabb az ügy, de matrica rendszám nem tehető fel, mert az okirat hamisításnak minősül. Bővebb info: AUTÓAMEGA, csomagtartó szaküzlet. 1095. Budapest, Soroksári út 42. (www.amegastudio.hu)


Hahaha!
Egy alig burkolt reklám:(((
A rendszámot még mindig nem tehetem át, "üzletember"!
A lényeg, hogy jöjjön a profit, a büntetést meg majd a pórul járt autós fizeti meg! Ez a magyar mentalitás! Gusztustalan.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2011 augusztus 10., szerda 12:37:29

egész addig ilyen fejetlenség lesz minden rendszabályunkban,ameddig a határozathozatalhoz való hozzáférés iskolához van kötve,és nem hozzáértéshez...
ezzel minden téren így vagyunk eben az országban.ahogy ezt a helyzetünk is tökéletesen tükrözi....
nem kell,hogy érts hozzá,ha megfelelő összeköttetésed,iskolád,hátszeled van,hogy felelős beosztásba kerülj...
pedig csak kicsit gondolkodni kellene,de ez nem követelmény a vezetésben...ha már hozol néhány döntést,akkor már van látszata,hogy "dolgozol"....függetlenül attól,hogy ezeknek a döntéseknek sajnos gyakran mások isszák meg a levét,de ez nem számít,védve vagy,ha elég magasan ülsz...oda már nem hallatszik fel az anyázás...
azt meg,hogy megint elqrtad,senki nem kéri számon rajtad,mert aki számonkérhetné,azt sem látja,hogy elqrtad...mert ugyanúgy nem ért hozzá,mint te...vagy ha mégis látja,nem érdekli...
az csak álomnak tűnik,hogy a szakértők végre olyan szakértők lesznek,akik értenek ahhoz,amit csinálnak,és érdemben is odaférnek az irányításhoz...
addig vakok vezetik az ország hajóját...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sün-dörség írta: 2011 július 31., vasárnap 16:46:40

Erre csak azt tudom mondani,hogy tipikus magyarország itt nálunk semmi nem működik vagy ha mégis akkor sem egyszerűen!

A válaszoláshoz belépés szükséges
amegastudio írta: 2011 július 29., péntek 17:53:28

Sajnos a hatóság részéről csak egy vélemény. Ennél zavarosabb az ügy, de matrica rendszám nem tehető fel, mert az okirat hamisításnak minősül. Bővebb info: AUTÓAMEGA, csomagtartó szaküzlet. 1095. Budapest, Soroksári út 42. (www.amegastudio.hu)

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss cikkek

Volkswagen Golf R és GTI Performance menetpróba

Versenypályán próbáltuk a 310 lóerős Golf R-t Videó

3 órája – Újdonság

Van az a teljesítményszint, ami felett sokkal érdemesebb versenypályán tesztelni egy autót, ezért mi is ott vallattuk a Golf R modelleket.


1977 tavaszán mutatkozott be a Volvo 262C, a svédek nagy kupéja

40 éves a Volvo kockakupéja

6 órája – Sztori

A 260-as széria kupéjához az olaszokkal szövetkeztek, a Volvo 262C elsősorban Amerikának szólt, és még a svédeknek is meglepő volt a luxuskupé sikere.


Nem csak vásárlási támogatás segít villanyautózni

Április végéig olcsóbban lehet villanyautóba ülni

13 órája – Autósvilág hírei

Május 1-ig biztos a villanyautókhoz kínált vásárlási támogatás, de van itt még valami, ami által olcsóbban lehet addig villanyautóba ülni.


dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Mini Countryman Cooper D teszt

Mint a Cooper, csak használható – Countryman D

Elég szélesre sikerült nyújtani a Mini palettáját, és még mindig nehezen találják egyes modellek pontos helyét. A második Countryman egészen olyan, mint a kicsi Cooper, de ebben el lehet férni.


Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

Ki akarna ennél többet? - (majdnem) alap Kia Rio teszt

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs Kia Riót. Stabil, és meglepően tágas is.


Összehasonlító teszt: Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw,  Renault Megane Grandtour

Vajon melyik dízel kompakt kombival járunk a legjobban?

Tipikus céges flottaautókat eresztettünk egymásnak dízelmotorral. Focus, cee'd, Megane, Tipo - melyik a nyerő?

Még több teszt

Használtautó.hu

PEUGEOT 106 1.0 Cocktail

PEUGEOT 106 1.0 Cocktail

Ár: 300.000 Ft

Évjárat: 1999 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN GOLF III 1.4 CL

VOLKSWAGEN GOLF III 1....

Ár: 280.000 Ft

Évjárat: 1994

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN GOLF IV 1.6 Pacific

VOLKSWAGEN GOLF IV 1.6...

Ár: 790.000 Ft

Évjárat: 2003 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó