Cserbenhagyásos baleset, nem fizet a biztosító

Mit tehet a vétlen autós, ha nem fizet a biztosító?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Olvasónk története elrettentő, s egyben a legjobb reklám a cascónak, érdemes azzal rendelkezni, ha nem szeretnénk egy cserbenhagyásos baleset után pórul járni.

Nem szükséges hosszú felvezetés, olvasónk, Adrienn története, illetve a szakjogászi állásfoglalás sajnos mindent elmond. Nem csak önhibás balesetek miatt érdemes casco biztosítással rendelkezni.
"2012.12.29-én 18:00 körüli időben családom és én autóbalesetet szenvedtünk Pilisborosjenő lakott területén, a Bécsi úton. A baleset okozója a helyszínt elhagyta, kiléte és a balesetet okozó jármű rendszáma a mai napig ismeretlen maradt. Az ügyben rendőrségi eljárás indult.A gépjárművem (Suzuki Ignis) a baleset következtében használhatatlanra tört, komoly anyagi kárt okozva ezzel családomnak, hiszen banki hitel van az autón, anyagi helyzetem pedig nem teszi lehetővé egy másik autó megvásárlását. Az Aegon biztosítónál a szívességi kárfelvétel megtörtént, de a biztosító 2013. 04. 11-én elutasította a beadott kárigényemet a kötelező gépjármű felelősség biztosításról szóló 2009.évi LXII. törvény 36 § (3) bekezdése alapján. Szomorúsággal töltött el, hogy teljesen vétlen félként, más hibájából elszenvedett egészségkárosodásomért és anyagi káromért nem lennék jogosult kártérítésre. A rendőrség a nyomozást felfüggesztette ismeretlen károkozó okán. A biztosító továbbra sem hajlandó fizetni, sem a sérülésemre, sem az autóm után. Felháborító ez az egész helyzet. Tudomásom szerint a MABISZ kellene, hogy fizessen kártérítést ismeretlen tettes esetén. Szívesen veszem ha bárkinek lenne ötlete mit tehetnék.
Adrienn
Hirdetés
Dr. Telek Zoltán biztosítási szakjogász állásfoglalása
Ha az ismeretlen gépjárművel okozott baleset halállal vagy súlyos személyi sérüléssel jár, a MABISZ megtéríti a károsult gépjárműben okozott károkat is.
Súlyos személyi sérülésnek számít a balesetből eredően összességében legalább 25%-os szervezeti egészségkárosodással járó maradandó fogyatékosságot okozó, vagy a balesetből eredő, legalább 6 hónapos gyógytartammal járó súlyos egészségromlást okozó sérülés.
Ha a balesetben valaki súlyosan megsérült és legalább 6 hónapig táppénzen is volt utána, akkor a károsult gépjárműben okozott kárt is meg kell térítenie a MABISZ-nak. Ilyen ügyben tehát 6 hónapig tartó táppénz után lehet megpróbálni kárigényt érvényesíteni, mert addig a MABISZ jogosan utasítja el a kárigényt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 13:24
    Permalink

    Halgattassék meg a másik fél is!
    Mi van ha “megijedek” egy gyorsan szembejövő teherautótól, vagy azt hiszem hogy valaki nem áll meg a kereszteződésben és berántom a kormányt az árokba. Eleve a biztosító akkor fizet, ha a két autó összeért. Az emberek általában közönyösek, de azért ilyet nem hagynának szerintem. Volt több eset is amiről tudok, hogy utánamentek, vagy felírták a rendszámát a károkozónak.
    Ja, de olyan is volt hogy a mi parkoló autónkba belement a mellette álló, de a rendőrség futni hagyta. Nem volt tanu de mindenki tudta az igazat.

  • 2017.10.29. at 13:24
    Permalink

    Latom senki nem javitotta ki ezt a hozzaszolast ezert reagalok, neten se hagyjuk a hulyeseget terjedni…
    GTK-nal is kifizetik a karosultat ha megvan a jogalap, eleg durva lenne ha azt mondanak a vetlen felnek hogy “igy jart”. Nezzuk sorjaban.
    1. A GTK azt jelenti hogy az auto kijavitasa nem gazdasagos, a gyakorlatban a biztositok a karkori ertek 60-80%-at elero javitasi koltsegnel huzza meg a hatart. GTK-ra vett autonal ha megvan a jogalap a biztosito a kovetkezo teteleket fizeti ki: karkori ertek (eutotax becsles) – roncsertek (amit a user eladhat vagy megtarthat) + hasonlo kategoias auto atirasi koltsege (illetek,eredetvizsga) + a roncs treleres szallitasa max 2 alkalommal.
    2. Felesleges perelni a karokozot, azert fizet az ember kotelezot hogy helyt alljon helyette a biztosito ha masnak kart okoz. Ha megis perelned, perbehivja a biztositot es lasd elozo mondat.
    3. Ha a karokozonak nem volt ervenyes kotelezoje akkor a mabisz fog fizetni (csak legyen meg legalabb a karokozo rendszama), es utolag megprobalja leverni a karokozon (regresszalas).
    4. Ha a karokozo rendszama nincs meg, es nem lehet kideriteni es nincs sulyos serules csak anyagi kar akkor tenyleg bukta van.
    5. A hitelkarokat egyik biztosito sem fizeti sem kgfb sem cascora. Tehat felvettel 5M hitelt, osszetorik a most 2M-ra becsult autod es van meg 3M hiteltartozasod, a biztosito kifizet 2M-t a banknak, ezt leirjak es meg 1M-t fizetsz a banknak a semmire. Ekkor jossz ra hogy rossz hitelt valasztottal tul nagy futamidovel tul alacsony onresszel. Ez a te veszteseged.

  • 2017.10.29. at 13:24
    Permalink

    Egyébként, a GTK pont arról szól, hogy hiába van meg a hibás fél, nem fizeti ki a biztosítója a károdat, mert (szerinte) nem éri meg a javítás. Ilyenkor vagy van CASCO-d, vagy “így jártál”. Esetleg, még járkálhatsz a bíróságra, hátha ki tudod perelni belőle a károd.

  • 2017.10.29. at 13:24
    Permalink

    Egyrészt, az nincs a cikkben, hogy GTK lett, csak annyi, hogy használhatatlan.
    Másrészt, ha maradt is a helyszínen, pl. lámpa, lökháríító darab, akkor sem beazonosítható az elkövető.
    Végezetül, amikor a Splashembe beleszállt egy Vektra és beletolt az előttem lévőbe, akkor én mentem el “saját lábon”, ő nem.
    Nem igazán vagy tisztában vele, miről beszélsz. Rengeteg dologtól függ, hogy milyen kimenetelű lesz egy baleset, az autók tipusa csak egy tényező, sokkal lényegesebb, milyen modón találkoznak. Ha csak leszorít, annak mi kö9ze a márkához? De láttam már Trabant vs. Mercedest, ahol a Trabi ment tovább önerejéből!

  • 2017.10.29. at 13:24
    Permalink

    Bocsi. Valóban: A Yugoszlávia megszűnt. Maradt a Szerbia, Vajdaság, stb. Ám ez semmit sem változtat. A Kötelező
    Biztosítás Minden jármű tulajdonos és vezető kötelezőnek minősített becsapás-funkciója. Ez ellen egyedül semmit sem
    tehetünk. Sz T

  • 2017.10.29. at 13:24
    Permalink

    Ezt sosem értettem, hogy valakinek gazdasági totalkáros lesz a kocsija, ő ott rohad el a helyszínen, a másik autós meg simán elhagyja a helyszínt tök simán, minden nyom nélkül?

    Lehet, autót kellett volna venni, nem szuzyt.

  • 2017.10.29. at 13:24
    Permalink

    A biztosítók pont olyanok, mint a bankok: annyira genyók, amennyire a törvények engedik.
    Másrészt a vétkes autót nem biztos, hogy biztosítós vezette…

  • 2017.10.29. at 13:24
    Permalink

    1. YU már rég óta nem létezik!!
    2. Nem EU tagokat be sem engednek a határon zöld kártya nélkül…
    3. A H-biztosítók valóban szégyellhetik magukat, a világ legdrágább biztosítása itt van, de kárt fizetni ???

  • 2017.10.29. at 13:24
    Permalink

    Ebben az országban a bankok, biztosítók és a multi cégek azt tesznek amit akarnak !!
    Minek a biztosítás..sőt a ki tudja miért bevezetett BALESETI adó? Ha a MABISZ semiképp nem akar fizetni ??
    Ha személyi sérülést nem de az autó- kárt???

  • 2017.10.29. at 13:24
    Permalink

    Szégyellje magát a Biztosító! A Magyar járműtulajdonosok minden esetben Biztosítás kötelezettek. A kárigényt
    jellemtelen felállítás folytán “A másik fél biztosítása” miatt nagyon sok esetben megtagadja. Pl a Yugoszlávia
    országunkban közlekedő autói nem “kötelezett másik felek'”. A magyar autósok kénytelenek elfogadni a passzív
    elbírálást. Ez addig így is marad amíg nem fogunk össze a fentiek megváltoztatásáért. Szalai Tibor

  • 2017.10.29. at 13:24
    Permalink

    A kamerát a belső visszapillantó mögé/ mellé kell/ érdemes felszerelni,attól függően, hogy egy vagy kétirányú optikával rendelkezik (van olyan,ami a hátrafelé is figyel)!Automatikusan rögzít, ha megtelt akkor törli az régebbi anyagot a kártyáról és csak akkor kell lementeni, ha esemény történik. Van GPS beépítéses is,ami rögzíti a sebességet és a koordinátákat is ez egy fokkal komolyabb áron szokott lenni kb 20e ft kártya nélkül a z internetEs BAY-on, az még a trafi képek ellen is részben véd, mert pro és kontra felállásban a rendőrségi papíron szereplő adatok és az adott dátum alatt a kamera által rögzített koordináták vagy a sebesség nem egyezik,akkor már egy 30as “politikus segélyt” már nem biztos, hogy be kell fizetni. Hátránya, hogy pár naponta menteni kell az adatokat, mert a gyors csekk kiküldés kb 2 -3 hétbe is beletelik és addigra törölné a kamera a nem mentett adatokat! Ha a tolvaj be akar menni a kocsiba,akkor nem egy számára ismeretlen dolog motiválja!

  • 2017.10.29. at 13:24
    Permalink

    A kamerát a visszapillantó mellé érdemes tenni. Így fogja be a legnagyobb teret a forgalomból.
    Ha nagyon félted, akkor ki lehet szedni a tartóból, de macerás, ha jól be van rögzítve és vezetékezve. Én simán benne hagyom ezek miatt. Az elektromos vezetéket is beépítettem a kárpit mögé. 6 hónap alatt nem nyúltak hozzá, hiszen nem nagy érték (20.000Ft) és általában észre sem veszik hogy az autóban van, ha behajtom az LCD képernyőjét. Közel van a visszapillantóhoz és nagyrészt fekete, így szinte beleolvad a környezetébe.

  • 2017.10.29. at 13:24
    Permalink

    Ebben egyetértek. Én még nem gondolkodtam el ezen, de kérdéseim azért vannak: hová rögzíted a kamerát? Ha nem akarod minden indulás előtt újra rögzíteni, és megálláskor magaddal vinni, mi akadályozza meg a tolvajokat, hogy beverjék a szélvédőt, és lenyúlják?

  • 2017.10.29. at 13:24
    Permalink

    Elég szomorú, ha ennyit fizetsz. 10 évvel ezelőtt volt kb. 10e Ft egy teljeskörű Casco havidíja, ma ugyanolyan biztosítási feltételek mellett kevesebb, mint a fele. Szerintem nem megfizethetetlen.
    Másrészt gondolj bele, mi is az a biztosítás- sokan gondolják, mint te, hogy ablakon kidobott pénz, de mint a fenti ábra is mutatja, pont jól jött volna, igaz a Casco önrésszel biztosan bukó marad, ha nincs meg a tettes – főleg hitellel terhelt autó esetén.

  • 2017.10.29. at 13:24
    Permalink

    Sajnálom az ilyen esemény résztvevőit, DE KB 10.000-FT-ból egy FEDÉLZETI KAMERA segítségével már nagy eséllyel meglett volna a károkozó! Természetesen a rendőrség munkakedvén is múlik, meg ne legyen haver vagy rendőrségi vezető rokona, mert akkor b@szarinthatja még kamerával is az egészet! De sok mindenben segítség egy ilyen készülék beszerzése és akkor nem fog azzal jönni a biztosító sem, hogy “a jogalap még nem tisztázott” és hónapokra ráülnek az ügyre! Sokkal olcsóbb a casco-nál és képkockánként visszanézhető az esemény, látva a rendszámot vagy az arcot is! 16gb-os kártyával is kb 3 teljes napig visszanézhetek bármit,legyen az egy a bevásárló központi koccanás vagy akár cserbenhagyás! Mindenkinek ajánlom ennek beszerzését, sok gondtól megkímél.

  • 2017.10.29. at 13:24
    Permalink

    Látom a szövegértés még nehezen megy. No nem baj, a jó pap holtig tanul. Szóval, honnan veszed, hogy ez volt a csattanója a hozzászólásomnak?
    Ha van casco-d akkor általában később sajnálod a pénzed, ha nincs akkor meg előbb, már ha történik biztosítási esemény. Bár az előbbinél akkor is ha nem. Mindenesetre, egy bő 500 ezer forintos használtautónál, alig látom kinek éri meg min. 60-80 000 forintot fizetni évente cascora?

  • 2017.10.29. at 13:24
    Permalink

    Így van máskor nem kell casco. Ha nincs hitel, akkor a totálkár is ingyen van már….
    Naponta olvasom az ilyen ostoba károsultak panaszleveleit az interneten. Magyarországon senki nem karambolozik, senkinek nem lopják el az autóját, ha megkérdezed. Közben meg… :-DDD

  • 2017.10.29. at 13:24
    Permalink

    Nem kétséges, ha hitel van az autón akkor kell a casco biztosítás. Mit csináljon az ember akkor, amikor már bő 2 millió forintot fizetett egy biztosítónak, cca. 10 év alatt, de az aztója piaci értéke már csak 800 000? Ennél tőbbet már nem fog kapni ha valami történik, sőt kevesebbet. Fizesse a magas havi biztosítást? A biztosítók nem jeleskedtek a havi díj jelentős csőkentésében, a megbízható ügyfelek felé sem. Ha újra köt egy jóval olcsóbbat, akkor is el vész. De hát ezt fogja tenni! Ki tenne mást? A biztosító haszna is jogos, csak a problémamentes ügyfelet megbecsülhetnék! Mondjuk 2x-és totalkár esetén fizetett összeggel.

Vélemény, hozzászólás?