Lehúzza a hivatal a veteránautóst

Rendszám nélkül nem lehet autónk

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szívat a bürokrácia: ha öreg autónkat szeretnénk félretenni a felújításig, ez ingyen, rendszám nélkül nem tehető meg - vagy fizetjük az ideiglenes forgalomból kivonás díját, vagy bontóba adjuk a kedvencünket.

Gábor öreg autójával kapcsolatban írt nekünk.
„Van egy öreg, 38 éves Audi 80-as gépkocsim, amelyet egy éve ideiglenesen kivonattam a forgalomból. Soha nem okoztam balesetet, ezért már régen elértem a B10-es fokozatot. Mivel fáj a szívem roncstelepre lökni kedvenc "barátomat", szeretném oldtimernek felújítani a későbbiekben, így jó lenne megszabadulni a rendszámától. Erre viszont nincs semmiféle lehetőség, nem tarthatom meg a saját gépkocsimat rendszám nélkül a saját garázsomban! Öreg "barátom" pótlására vettem egy másik gépkocsit, amelyre könyörtelenül kivetették az A0 fokozatú felelősségbiztosítási összeget. A B10-ről hallani sem akarnak, amíg a másik gépkocsiról a bontási igazolást, vagy az adásvételi szerződést be nem mutatom. Jelen állapot: kb. dupla biztosítási díj, a régi kocsira félévente 2 300 Ft forgalomból kivonás díj, a hamarosan helyhiányos, pecsétektől hemzsegő forgalmi cseréje pedig 6 000 forintba fog kerülni… Tud valaki más megoldást?”
Az ügyben feltettük kérdéseinket két biztosítótársaságnak és az okmányirodának is.
Utóbbi helyen közölték, a törvényi rendelkezés értelmében nincs más lehetőség, mint az autó teljes körű „életben tartása”, az ideiglenes, vagy pedig a végleges forgalomban történő kivonás. Utóbbinál szükség van a bontási igazolásra, és bezúzásra kerül a leadott rendszámtábla. (Halkan megjegyeznénk, a hatóság azt nem ellenőrzi, hogy valójában mi került leadásra a bontóban, így némi trükkel az elvi lehetőség megvan arra, hogy az öreg „barát” felújításra kerüljön, de ha elkészül, maximum a nappaliban lehet nézegetni és törölgetni, mert forgalomba már soha nem helyezhető, hiszen voltaképpen nem is létezik).
A biztosítók helyesen tájékoztatták olvasónkat, csak abban az esetben hajlandók a B10-es kategória átvitelére, ha a régi autó lekerül a tulajdonos nevéről, aminek igazolása történhet adásvételi szerződéssel, bontási igazolással (végleges forgalomból kivonás), és akár családon belüli ajándékozási szerződéssel is. Sajnos, ez utóbbi lehetőség sem oldja meg azonban a problémát, hiszen, ha az autó megtartása a cél, akkor az ajándékozottnak is mindent fizetnie kell, kvázi éppen a költségek ideiglenes szüneteltetése nem oldható meg. A biztosítók a bemutatott dokumentumok keltezésétől számítva 2 évig hajlandók a bónuszfokozatot jóváírni.
A legjobban akkor jár, ha felveszi a kapcsolatot a Magyar Veteránautós és Motoros Szövetséggel (MAVAMSZ), akik segítenek az ideiglenes forgalomból kivonás menetében. Postán vagy elektronikus úton el kell küldeni az autó fényképét, külső és belső fotókat egyaránt, meg kell adni a pontos tárolási címet, és csatolandó a forgalmi engedély másolata. A MAVAMSZ ezt továbbítja a Magyar Autóklub felé, ahová szemlére kell bevinni a járművet, és be kell fizetni 10 ezer forintot. Az ügyfél ezután igazolást kap, amit az okmányirodában bemutatva megtörténik a maximum tíz évre szóló ideiglenes kivonás, amit 2 300 forintért bejegyeznek a forgalmiba.
Összességében, az autó tehát minden további nélkül megtartható a felújításig, de ez nincs ingyen.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    Tibi 234! Nem nagy dolog, de motorkerékpárt, utánfutót, lakókocsit ki lehet vonni véglegesen a forgalomból úgy, hogy nem kell leadni a bontóba! / Suzuki GsxR 1000/

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    A fiam 9 éve él az USA-ban, állampolgár. Mondtam is neki, ennyi eltöltött idő után képtelen lennél a Mo-i normákba visszarendeződni. Ebben nincsen semmi túlzás.

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    Mondok egy másikat.

    Mi van akkor ha autóm vagy motorom nem veterán hanem például egy 2005-ös Suzki GsxR 1000
    motorkerékpárom amit többet nem szeretnék közúton használni. Magyarul csak versenyre , pályázásra használnám a továbbiakban.
    Akkor mi van.
    Kanadában éltem 9 évet. Azon csodálkozom, hogy egy itt élő amerikai, hogy nem bolondul meg ebben szánalmasan ostoba és hugyagyú nemzet országában.

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    Végigolvasva a cikket, és hozzászólásokat, elszomorító, hogy ilyen blőd ügy, aminek csak fillérekbe kellene kerülnie, úgy mint átírás, saját tulajdonban tartás használaton kívül, és ezen időszakra köztehermentesség, meg biztosítás, súlyadó stb. stb. micsoda gondokat manővereket, utánajárást és költségeket igényel?! Elképesztő és felháborító!

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    ezzel csak az a gáz hogy az épp átvinni kívánt B10-et bukjuk el a dijnemfizetés miatt!Ugyanis akkor A0-ba tesznek!Kötelező biztosítás lejárta miatt az autót nem vonják ki a forgalomból, ergo ugyanúgy fizeted a teljesítményadót stb…Esetleg még az lehet megoldás ha van rendőr ismerősöd, hogy “elkap” vele a ház előtt és a műszaki nem megfelelőség miatt vonja ki a forgalomból a kocsit.

    Amúgy meg jó az üzembentartó váltásos megoldás is, de a veterán előmínősítés, majd úgy az átmeneti max 10 éves kivonás is járható út, mivel ezzel is vihetjük a bónuszunkat.De csinálhatjuk azt is hogy biztosítóváltáskor kötünk az autóra youngtimer, veterán, nosztalgia biztosítást(mindenhol máshogy hívják), és így szintén vihetjük a bónuszunkat másikra

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    HÁT igen a JÓ MAGYAR TÖRVÉNYEK!!! IGAZA VAN AZ ELÖTTEM lévő hozzászólónak.Tényleg bűnözőt csinálnak az emberből!!!Én pár éve kezdtem régi autókat(persze nem nagy értékűeket,szoci tipusokat)gyűjtögetni.Becsületesen SZÓ SEM LEHET RÓLA,hogy megoldd a problémát.TALÁN tényleg az a jó megoldás ,HA veszel egyet,hogy nem iratod át.Tényleg kivonják egy idő után.Rendszám leadásstb.VISZONT az átírási illetéket NEM úszod meg,mertt azt az ADÓHATÓSÁG felé továbbítják,amit előbb utóbb mindenképp ki kell fizetnedf.KÁR hogy nem tudtam én sem az ELŐminősítésről,s főleg arról,hogy ekkor tényleg nem kell fizetned semmit.EZT én is most hallom előszőr!!! Azt nem tudom,hogy ilyet miért nem tudnak(vagy inkább nem akarnak tudni,a rosszindulat miatt) az OKMÁNYIRODÁKBAN???? én is sok kidobott pénzt megspórolhattam volna,amit inkább az autókra költhettem volna,s nem az államnak fizetnék a NAGY SEMMIRE!! MERT UGYE EZÉRT SEMMIT NEM KAPOK!! Egy vagyont dobok ki egy “értéktelen vacak” átírására is,mint ha egy többmilliós autót vennék.Hát ez az amit nem értek.AZ ÁTÍRÁSI ILLETÉK is lehetne egy kicsit mondjuk megértőbb”értékarányos”,vagy nem? Már az is sokat jelentene! Azért köszönöm,hogy kaptunk egy olyan infót,hogy ELŐMINŐSÍTÉS!!!! Ennek én is utánanézek.DE TÉNYLEG mi van azokkal az autókkal amit már megvettünk de nem akarjuk vagy nem is tudunk az állapota miatt például használni?? Azt is meg lehet oldani ILYEN előminősítéssel???

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    Üdv sorstársaim! A nem használt járműveinkkel kapcsolatban azért nem árt tudni, hogy 2010. elejétől a kgfb minden rendszámmal ellátott, pontosabban FORGALOMBAN lévő gépjárműre vonatkozik oly módon, hogy minden egyes forgalomban töltött napra személyautó típusonként változóan 300-450 Ft-ot számolnak fel fedezetlenségi díjként, ha valaki nem fizette be a biztosítás díját. Tehát ha lejár a max 6 hónapos ideiglenes forgalomból kivonás és a tulaj nem foglalkozik az autójával, tőle függetlenül a T. hivatal újra forgalomba helyezi a gépet és már ketyeg is az óra. Szomszédom járt úgy a teherautóival, hogy néhány nap csúszással ment el újabb 6 hónapot hosszabbítani, de azt már csak akkor kapta meg, amint befizette a napi és teherautónkénti kb. 950 Ft-ot! (összesen vagy 28.000 Ft-tal jött haza szegényebben). Úgyhogy valóban szivatva van a magyar autós társadalom, nagyon oda kell figyelni. Vigyázzon mindenki, nehogy beleessen valaki a csapdába a 6 hónap leteltével.

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    sziasztok, pont ebben a cipőben járok én is. szerintetek a b10es bonuszomat áttudom hozni az ugyanilyen korú, de napi használatban lévő autómra? Amit ideiglenesen szeretnék kivonatni, az 24 éves és valójában csak alkatrésznek szeretném megtartani, a másik pont ilyen autómhoz, amit majd a veterán kor elérésekor szeretnék OTs rendszámmal ellátni. Köszi A.

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    Ugye hogy megint túl elhamarkodottan cselekedtünk !Tudom, hogy sokáig ittvoltak az Oroszok,de nem kellett volna teljesen megszakítani a kapcsolatokat!! Egy : hatalmas kőolajkészletekkel rendelkeznek Kettő : időnként rálehetne küldeni egy-két Ukrán maffiózit a köcsög POLITIKUSOKRA amikor 18 Bőrt akarnak lehúzni a Magyarról !Utána meg pofáznak,hogy szlovák rendszám,meg mért megy az orvos külföldre dolgozni???MERT NEM POLITIKUS FIZETÉSE VAN TE BAROM !!!Még a tizedével is beérné mint ami nektek van ! Hát ennyi ! Ja és hallgassatok FankaDelit !!!!Talán elkezditek megérteni az életet !!!

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    Add el szlovákiába egy ismerősnek, majd pár év múlva vásárold vissza tőle, mikor felújítani akarod. Ha ügyes vagy, akkor egyszerre megirod mindkét adásvételit, csak a visszavásárláskorin a dátumot nem töltöd ki. Arra ügyelj, nehogy meghaljon az vevő/eladó.

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    Sziasztok,
    Kíváncsi vagyok, mi lesz ha szeretnék hivatalosan motorozni. Van egy Pannónia TLF-em, amit 1995 körül vettem. Kicsit használtam, majd felújításra került. Forgalmi az én nevemen van, teljesítmény adó 0 Ft (mert hivatalosan nem tudják a teljesítményét 🙂 ), kgfb-t nem fizetek, soha nem is volt még rá kötve, forgalmi engedélyem van, de műszaki természetesen nincs. Rendszámom szintén van (új). Minden hivatalosan, nem kiskapus megoldással. Holnap biztosan nem viszem forgalomba helyeztetni, de ha mégis vinném, mi történne? Biztosan sok-sok (és még több) pénzt kérnének, meg elküldenének még a Pápához is, de akkor nevetnék egy jót, visszakérnék (vagy vennék) mindent (mert annak idején kifizettem). Hazajőve előgurítanám a verdát és beröffenteném. Nem érdekelne semmi. A másik megoldás, hogy elfogadható áron (10 eFt körül) HIVATALOSAN gurulhatok közúton, de mondjam azt, hogy erre ZÉRÓ az esély??? Na a fent leírtakat biztosan elérik a cikkben szereplő idióta rendeletekkel, meg törvényekkel, de azt, hogy TISZTELJÜK a törvényeket, azt nagyon nem. Üdv, svedex

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    FIGYELEM!!! VAN MEGOLDÁS!!!
    Ha meg akarjuk tartani az autót, csak hagyjuk lejárni a biztostást ,és a szorgalmas önkormányzat először felszólít, hogy fizessük be az elmaradt biztosítást! Természetesen ezt nem tesszük meg, utána pár hónapra rá kivonja magától az autót a forgalomból! És hoppá, van egy patthelyzetünk!A rendszámot ugyan le kell adni, de az autó teljesen legálisan a jogos tulajdonunk marad!!!

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    Tisztelt Gábor és tisztelt Cikkíró!
    Tájékozatlan irodai ügyintézők helyett veteránautózással kapcsolatban esetleg ajánlom figyelmükbe a Magyar Veteránautós és Motoros Szövetség honlapját (www.mavamsz.hu), közhasznú szervezetről lévén szó ez talán nem reklám. Ott meg lehet találni a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 35/2000 (XI.30.) BM rendelet 94.§-ára történő hivatkozást az ÁTMENETI IDŐRE TÖRTÉNŐ KIVONÁS jogintézményéről, amely egyebek mellett a jármű MUZEÁLIS ELŐMINŐSÍTÉSE esetén legfeljebb 10 ÉVRE kapható meg a kicsit tájékozottabb okmányirodáknál. Előminősítő igazolást a Mavamsz irodában lehet kérni (06-1-320-20-57) és többé nincs gond se a biztosításra, se a gépjárműadóra. Felújítást követően pedig lehet ismételten forgalomba helyezni, remélhetőleg már muzeális minősítéssel!
    Sok szerencsét és megannyi új km-t kívánva a régi baráttal
    Üdvözlettel
    dr. Gárdos Zoltán
    Mavamsz főtitkár

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    Az másik gépkocsira a B10 átvitele lehetséges úgy is, hogy a régi gépkocsi üzembentartója megváltozik, ami nem átírás köteles viszont új biztosítás kötése kötelező. Az új üzembentartó lesz az A0. így a B10 átvihető a valóban használt gépkocsira.

    Mi így tettünk 4 éve mikor egy második autó került édesapám nevére. Az “új” autó biztosítási díja kedvezőbb lett B10 biztosítással, így a réginek én lettem az üzembentartója A0-val (forgalmi csere ennyi)
    Mivel tulajdonos váltás nem történt ezért eredetvizsga és átírási költség mentes volt a dolog.

    Az autó életben tartására egy nem fizetett A0 ötletem van, így a biztosítás megszűnik (régebben így volt) Mivel az autót nem kívánják használni így elállhat évekig, hiszen érvényes biztosítást csak műszaki vizsgán illetve forgalomban (rendőr) kérnek.

    Volt itthon egy 5 éve lejárt műszakis, rendszámos járművünk. Azt hittem a biztosítást fizetjük, így nincs gond. Mikor felújítás után műszakira vittem volna, megdöbbenve tapasztaltam, hogy 3 éve nincs rajta biztosítás…………újat kötöttem, ennyi!

    Azóta lehet, hogy változott egy-két dolog, de szerintem a bónusz átvitele ma is adott ezzel a módszerrel

    Már csak az a kérdés mi van egy megkötött A0 biztosítással amit nem fizet az üzembentartó. (ez még 2-3 éve is következmények nélkül megszűnt.
    Azaz lenne egy rendszámos, lejárt műszakis, biztosítás nélküli autó.

    súlyadóra nincs ötletem. A baj, hogy az autóknál nincs olyan, mint a gépeknél azaz végleg kivonás a forgalomból, majd hatósági műszaki vizsgán minden papírja új. Akárcsak egy új gép >> forgalomba bocsátható (ilyet is csináltam már)

Vélemény, hozzászólás?