0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Top 10: ezek a legköltségesebben fenntartható autók

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

·

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban érdekli a fenntartási költség. Mutatjuk a náluk ebben legrosszabakat.

%KA%Amerikában nem elsősorban a fogyasztás, sokkal inkább a fenntartási költség érdekli a vásárlókat%KA%

Amerikában nem elsősorban a fogyasztás, sokkal inkább a fenntartási költség érdekli a vásárlókat

Naná, hogy a jenkiknek fontosabb a fenntartási költség, mint a fogyasztás. Hiszen a benzin náluk még mindig jelentősen olcsóbb, mint Európában, a munkaerőről viszont nem mondható ez el. Pláne, ha Kelet-Európához, vagy hazánkhoz mérjük. A motor1 weblap a RepairPal.com adatbázisa alapján gyűjtötte össze a kategóriák legköltségesebben fenntartható képviselőit.

Ne lepődjünk meg azon, hogy Amerikában több kategóriában is európai modellek kerültek az élre, Európában jó eséllyel más sorrend adódna. Az viszont biztos, hogy az itt látható modellek költségesek, ha pedig amerikai autóval találkozunk − mert ilyen is van bőven, akkor biztosak lehetünk abban, hogy azok Európában tartva igazi pénztemetők lennének.

Míg Amerikában egy − a kategóriájában legkevésbé pénztárca-apasztó − Mustang éves karbantartási költsége mindössze 454 dollár (~120 ezer forint), a másik végletnek számító Porsche Cayman esetén 2370 dollárral, azaz 626 ezer forinttal kell számolni a RepairPal.com igen kiterjedt, a független műhelyek és a márkaszervizek adatait egyaránt gyűjtő adatbázisa szerint, s ezzel a Cayman az összeállítás legköltségesebb modellje, az Amerikában kis, felénk inkább kompaktnak számító kategória legdrágábbjához mérten csaknem háromszoros költséggel.

%KA%Nem kell félni a Golftól, csak a GTI-vel lett a kompakt, Amerikában kisautó kategória legköltségesebben fenntarthatója%KA%

Nem kell félni a Golftól, csak a GTI-vel lett a kompakt, Amerikában kisautó kategória legköltségesebben fenntarthatója

1. Kisautók: Volkswagen Golf GTI
Az Amerikában kicsinek, nálunk kompaktnak számító kategóriában nem a Golf, hanem annak (értelmezhető darabszámban eladott) sportos csúcsverziója vezeti a karbantartási költségek listáját. A menetdinamikájával a sportautók felé húzó modell költségeivel csak eredeti méretosztályában számít költségesnek, ha a hozzá hasonló teljesítményű modellekhez mérjük, nem is rossz a Golf GTI éves szinten 760 dolláros (200 ezer forintos) karbantartási költsége.

%KA%Drága a Mercedesek karbantartása Amerikában, több kategóriában is élre kerültek. A C 300 fenntartása költségesebb, mint egy E-osztályé%KA%

Drága a Mercedesek karbantartása Amerikában, több kategóriában is élre kerültek. A C 300 fenntartása költségesebb, mint egy E-osztályé

2. Középkategória: Mercedes-Benz C 300
Az amerikai adatok szerint a C 300 fenntartási költsége nem csak vetélytársainál, az Audi A4 vagy a BMW 3-as értékénél, hanem a nagytesó E 300-asénál is jelentősebb. Az adatok szerint egy év alatt 1094 dollárt (~289 ezer forintot) kell költeni a C-re, míg az E-re csak 971 dollárt (~256 ezer forintot).

%KA%S 63 AMG verziójával lett a legdrágábban tartható nagyautó a Mercedes S-osztálya%KA%

S 63 AMG verziójával lett a legdrágábban tartható nagyautó a Mercedes S-osztálya

3. Nagyautók: Mercedes-Benz S 63 AMG
Nem annyira meglepő, hogy az ikerturbós AMG verzióval az S-osztály áll a csúcson, éves 1843 dolláros (486 ezer forintos) karbantartási költsége viszont képességeihez mérten nem is tragikus.

%KA%Nem csak a sportautók, a teljes lista legköltségesebbje is a Porsche Cayman%KA%

Nem csak a sportautók, a teljes lista legköltségesebbje is a Porsche Cayman

4. Sportautók: Porsche Cayman
Évi 2370 dolláros (626 000 Ft) karbantartási költségével a Cayman már említetten listavezető, vagy ha úgy jobban tetszik, sereghajtó, érdekes módon egy 911-es a RepairPal.com szerint fele ennyiből tartható.

%KA%Éves szinten szinte fele költség egy Cayenne, mint egy Cayman%KA%

Éves szinten szinte fele költség egy Cayenne, mint egy Cayman

5. Kompakt és középméretű szabadidő-autók: Porsche Cayenne
Ismét egy Porsche, de a Cayenne fenntartási költsége alig több, mint a Cayman esetén látott összeg fele, 1200 dollár (~317 ezer Ft) évente. Kategóriatársai ennél logikusan olcsóbban tarthatók.

%KA%A Mercedes csúcs SUV-ja az összeállítás második legköltségesebb modellje%KA%

A Mercedes csúcs SUV-ja az összeállítás második legköltségesebb modellje

6. Nagy szabadidő-autók: Mercedes-Benz GLS 63 AMG
Évi 2009 dollár, azaz 531 ezer forint a csúcs GLS éves fenntartási költsége, amivel jóval olcsóbban tartható, mint a nála kisebb Cayenne, de olcsóbb, mint a sportos Cayman.

%KA%Bár a legdrágábban tartható egyterű a Kia Sedona, így is olcsó üzemű%KA%

Bár a legdrágábban tartható egyterű a Kia Sedona, így is olcsó üzemű

7. Egyterűk: Kia Sedona
Bár a Kia Sedona a RepairPal.com adatai szerint a legdrágábban tartható egyterű, évi 403 dolláros (106 ezer forintos) költségével még mindig a legkevésbé költséges a top10 modell között.

%KA%Az Európában forgalmazottakhoz legközelebb álló pickupoknál a legköltségesebbnek számító GMC Canyon tartása nem vészesen több, mint a közülük leginkább pénztárcabarát Toyota Tacomáé%KA%

Az Európában forgalmazottakhoz legközelebb álló pickupoknál a legköltségesebbnek számító GMC Canyon tartása nem vészesen több, mint a közülük leginkább pénztárcabarát Toyota Tacomáé

8. Kompakt, illetve középméretű pickupok: GMC Canyon
Nem vészesen, de természetesen drágább fenntartani a platós GMC Canyont, mint a kategória bármely egyéb modelljét, éves szinten 572 dollárt (~151 ezer forintot) visz el a karbantartása. Az itt legolcsóbb Toyota Tacomáé 398 dollár (~105 000 Ft).

%KA%Amerika jelképei a RAM pickupok, egy Ford F-150 viszont jóval olcsóbban tartható, mint a RAM 1500%KA%

Amerika jelképei a RAM pickupok, egy Ford F-150 viszont jóval olcsóbban tartható, mint a RAM 1500

9. Nagyméretű pickupok: RAM 1500
Az Európában gyakorlatilag nem létező kategóriában jobban elhúznak a költségek, mint a kisebb pickupoknál. A legdrágább, évi 863 dollár (~228 ezer Ft) költségű RAM 1500 tartása közel kétszer annyiba kerül, mint a kategóriában legjobbnak számító Ford F-150-é, arra ugyanis csupán 482 dollárt (127 ezer forintot) kell költeni évente.

%KA%Csúcs pickup a RAM 3500, költségeivel is, nagyjából a Porsche Cayenne szintjén jár%KA%

Csúcs pickup a RAM 3500, költségeivel is, nagyjából a Porsche Cayenne szintjén jár

10. Nagy teherbírású pickupok: RAM 3500
Amerikában nagyon más a pickup, mint nálunk, a nagy teherbírásúak 2-3 tonnával terhelhetők és 5-10 tonnát vontathatnak, méretük is akkora, hogy felénk nemigen férnének el az utakon. Az e kategóriát vezető RAM 3500 éves költsége 1244 dollár (~329 ezer Ft), amivel valamivel költségesebb, mint a jóval kevesebb terhet bíró, de jelentősen fürgébb Porsche Cayenne.

Ez is érdekes lehet:
 

Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység...

Szlovénia csak 2030-ig engedélyezné a hagyományos meghajtású járművek eladását

A szlovén kormány elfogadta az alternatív üzemanyagokról szóló stratégiáját, amely szerint 2030...

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...

208 lóerős Ford Transit Custom az M-Sporttól

Mindig is pályázni akartál egy haszonjárművel? Az M-Sport új Ford Transit Custom csapatszállítója...

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

BMW 120i, 2004 - használtteszt

Nem is túl rég játszik szerepet a BMW az ötajtós kompakt kategóriában, de várjunk csak! Az első...

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy...

Volkswagen Caddy Life 1.9 PD TDI DSG, 2007 - használtteszt

DSG ebben? Sokan teszik fel a kérdést a DSG-váltós Volkswagen Caddy kapcsán, pedig készült ilyen...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (9 db)

nick_ írta: 4 hete
schrank írta: 4 hete

a listát úgy kellett volna felállítani, hogy az autó árához képest, mennyi az 1km-re jutó fentartási költség.

mert aki 200 ezer $-ért vesz egy s63-at, annak meg sem kottyan az évi 1,8 ezer $.


Egyetértek, erről van szó!

A válaszoláshoz belépés szükséges
schrank írta: 4 hete

a listát úgy kellett volna felállítani, hogy az autó árához képest, mennyi az 1km-re jutó fentartási költség.
mert aki 200 ezer $-ért vesz egy s63-at, annak meg sem kottyan az évi 1,8 ezer $.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 4 hete
menőmanó írta: 4 hete

Állapodjunk meg abban, hogy kb. kétszeres az árkülönbség a Porsche javára.

Gondolhatod, hogy a kötelező szervizek árainak arányai sem térhetnek el sokat ettől.

Egyébként, hogy melyik a jobb, azt nem egyszerű kijelenteni, de tény, hogy a Porsche nagy név és a teszteken gyorsabb szokott lenni, főleg gyorsulásban. Állítólag a rajt automatikája is tartósabb. Jobban bírja a gyűrődést.


Előzmények megtekintése

Én a magam részéről sokkal inkább bíznék meg a takumi mesterek munkájában, mint akármilyen németében. Láttam a GT-R-ről szóló Gyáróriások-epizódot(fent van a Youtube-on is magyarul): több, mint meggyőző volt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 4 hete

Statisztikának jó ez a lista, de kb. ennyi az értelme. A többször is szereplő Merciről tudjuk, hogy drága a szervizelése, na de mégiscsak a Mercedesről van szó. A brandet és a csúcsminőséget meg kell fizetni. Azért tartom viszonylag feleslegesnek a listát, mert nem hiszem, hogy valaki ennek alapján hoz döntéseket. Vagy ha igen, akkor ott más baj is van. Ha én egy S63 AMG-t akarok venni, akkor nem valószínű, hogy hú de nagyon megijedek a fenntartási költségektől. És az is biztos, hogy ha meglátom ezt a listát, akkor nem rohanok azonnal, hogy nekem bizony egy Hyundai i40 kell inkább (amellett, hogy kiváló autónak tartom). Ha egyszer egy S Mercit akarok, akkor az kell.

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 4 hete
zold írta: 4 hete

Olyan másfélszeres a különbség a Turbo és a GTR között. Nem ástam bele magam hogy ez mit jelent, mert gyanítom a Turbo talán valamivel jobb autó, és nagyobb presztizse viszont valszeg kell még költeni extrákra is, a GTRnél meg max tuning, pl Nismo.








Előzmények megtekintése

Állapodjunk meg abban, hogy kb. kétszeres az árkülönbség a Porsche javára.
Gondolhatod, hogy a kötelező szervizek árainak arányai sem térhetnek el sokat ettől.
Egyébként, hogy melyik a jobb, azt nem egyszerű kijelenteni, de tény, hogy a Porsche nagy név és a teszteken gyorsabb szokott lenni, főleg gyorsulásban. Állítólag a rajt automatikája is tartósabb. Jobban bírja a gyűrődést.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 4 hete
menőmanó írta: 4 hete

Logikád az van, hiszen újonnan a Porsche kb. két és félszer drágább. :)


Előzmények megtekintése

Olyan másfélszeres a különbség a Turbo és a GTR között. Nem ástam bele magam hogy ez mit jelent, mert gyanítom a Turbo talán valamivel jobb autó, és nagyobb presztizse viszont valszeg kell még költeni extrákra is, a GTRnél meg max tuning, pl Nismo.



A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 4 hete

A Golfhoz hasonló Toyota jóval kevesebbe kerül. Nem véletlenül van több belőle.

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 4 hete
zold írta: 4 hete

Engem eddig leginkább a Nissan GTR szervízköltségei sokkoltak (és ott nem 30.000 a szervízperiódus). Biztos a 911 Turbo sem olcsó, de ezért mellbe vágott.


Előzmények megtekintése

Logikád az van, hiszen újonnan a Porsche kb. két és félszer drágább. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 4 hete

Engem eddig leginkább a Nissan GTR szervízköltségei sokkoltak (és ott nem 30.000 a szervízperiódus). Biztos a 911 Turbo sem olcsó, de ezért mellbe vágott.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

19 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

22 órája – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Használtautó.hu

CITROEN C3 1.4 ELIT 2002 Rozsdamentes!!! euro 3

CITROEN C3 1.4 ELIT 20...

Ár: 379.999 Ft

Évjárat: 2005 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN TRANSPORTER T5 Caravelle 2.0 CR TDI Comfortline HOSSZABBIK KIVITEL ! 40.000 KM

VOLKSWAGEN TRANSPORTER...

Ár: 6.799.000 Ft

Évjárat: 2013 / 2

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA HI-ACE Hiace 2.4 D Glass Van GYÁRI 6 Szmé

TOYOTA HI-ACE Hiace 2....

Ár: 659.000 Ft

Évjárat: 2000

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!