0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hazai fejlesztés: okostelefonnal vezettem egy Ford Fiestát

12 ország és 215 kiállító a Automotive Hungary-n

·

Idén is megrendezik a régió legmeghatározóbb autóipari és beszállítói szakkiállítását a Hungexpo területén. Szakmabeliek ingyen látogathatják.

%KA%2017-ben is lesz Automotive Hungary október 18. és 20. között, amire minden eddiginél több embert várnak, így a Hungexpo legnagyobb csarnokát is megkapják%KA%

2017-ben is lesz Automotive Hungary október 18. és 20. között, amire minden eddiginél több embert várnak, így a Hungexpo legnagyobb csarnokát is megkapják

Tényleg okostelefonnal irányítottam egy Fiestát, de előbb nézzük, amiért ez létrejöhetett: ötödik alkalommal nyitja meg kapuit az Automotive Hungary szakkiállítás és az Autótechnika-Autodiga, hagyományosan a Hungexpo területén. Előbbi egyedülálló járműipari szakkiállításnak számít a régióban, tavaly 10 ezer szakmabeli látogatót vonzott, idén pedig már 12 ország, 215 kiállítója vesz részt. Célja nem csak az, hogy felvonultassa a meghatározó autóipari beszállítókat, ezzel szélesebb körben is megismertesse őket, hanem egyfajta üzleti, autóipari fórumként is szolgál. Nem csoda, hogy komoly figyelem övezi, a hazai GDP 9-10%-át adja az autóipar mára. Az Automotive Hungary idei mottója: Jövőd motorja. Alkalmasabb nem is lehetne a téma, amikor az autóipar hatalmas változások előtt áll a villanyhajtások és az önvezető technológiák bejövetelével.

%KA%Többek között a thyssenkrupp Presta Hungary Kft. vezérigazgatója, a MAGE főtitkára, a Hungexpo Zrt. vezérigazgatója, a Nemzetgazdasági Minisztérium képviselője és a zalaegerszegi tesztpályát működtető APZ Kft. ügyvezető igazgatója is megszólalt a sajtótájékoztatón%KA%

Többek között a thyssenkrupp Presta Hungary Kft. vezérigazgatója, a MAGE főtitkára, a Hungexpo Zrt. vezérigazgatója, a Nemzetgazdasági Minisztérium képviselője és a zalaegerszegi tesztpályát működtető APZ Kft. ügyvezető igazgatója is megszólalt a sajtótájékoztatón

Az Autótechnika-Autodiga kiállítás már inkább az autójavító és -fenntartó iparnak szól. Ők négy napon át ismerkedhetnek a legújabb technológiákkal a műszer- és garázsberendezés-forgalmazók segítségével. Az Automotive Hungary keretében idén is számíthatunk a hazai járműipar szereplőire, elsőrangú TIER1, TIER2 és TIER3 beszállítókra, valamint olyan jelentős autóipari cégekre, mint a Continental, a Keyence, a Knüppel, a KUKA, a Mitutoyo, a thyssenkrupp, a Wedco vagy épp a ZF Hungária. Először képviselteti magát például Dél-Korea, Tajvan és Svájc is. Kiemelt figyelmet kapnak az intelligens járművek, így az önvezető technológiák is, amiből ízelítőt is kaptunk.

%KA%Látszólag semmi szokatlan nincs ezen a Fiestán...%KA%

Látszólag semmi szokatlan nincs ezen a Fiestán...

%KA%az utastérbe kukkantva már gyanús lehet, hogy ez nem gyári%KA% %KA%az utastérbe kukkantva már gyanús lehet, hogy ez nem gyári%KA% %KA%az utastérbe kukkantva már gyanús lehet, hogy ez nem gyári%KA%

az utastérbe kukkantva már gyanús lehet, hogy ez nem gyári

Az esemény előtti sajtótájékoztatót egyébként a thyssenkrupp budapesti központjában tartották, ahol többek között kormányvezérlő szoftverek fejlesztését végzik, mára több mint 700 dolgozóval. Munkájuk szemléltetésére elhoztak egy Ford Fiesta tesztautót, amit mostanra teljesen átalakítottak fejlesztési célokra. Feltűnő lehet, hogy több a csáp, az érzékelő, no meg a kamera is az EcoBoost motoros kisautón: tesztkörülmények között, mondjuk a kiskunlacházi vagy a tököli repülőtér hosszú aszfaltcsíkján, ugyanis teljesen önvezető. Most mégsem ezt, hanem volánvezérlő rendszereik hatékonyságát mutatták be. Elképesztő élmény volt egy okostelefonon futó applikáció segítségével vezetni, az autó mellett állva. Gombnyomásra engedett a fék, ez már ismerős lehet akár a BMW okoskulcsairól is, azonban azokon még nem állíthatjuk a kormányszöget. Itt igen, méghozzá egy szimulátor könnyedségével, bár itt azért nagyobb érték mozog a kezünk által.

%KA%Egyszerű, mégis hatásos az applikáció. A Fiesta sebességét persze most 5 km/órára korlátozták, és az instruktorunk kezében is ott figyelt a pánikgomb, ha blamát csinálnánk%KA% %KA%Egyszerű, mégis hatásos az applikáció. A Fiesta sebességét persze most 5 km/órára korlátozták, és az instruktorunk kezében is ott figyelt a pánikgomb, ha blamát csinálnánk%KA%

Egyszerű, mégis hatásos az applikáció. A Fiesta sebességét persze most 5 km/órára korlátozták, és az instruktorunk kezében is ott figyelt a pánikgomb, ha blamát csinálnánk

Úgy gondolom, mindenképp bizakodásra adhat okot, és büszkék lehetünk, hogy a világ 20 legnagyobb járműipari beszállítójából 15 jelen van hazánkban is. Épp ezért, többek között a beszállítók nyomására, tesztpálya épül Zalaegerszegen, ami alkalmas lesz önvezető autók tesztelésére is. Míg az Automotive Hungary október 18-20. között kerül megrendezésre, addig az Autotechnika-Autodiga kiállítás október 18-21. között. A szaklátogatók ingyen látogathatják a rendezvényt.

Ez is érdekes lehet:
 

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk...

Elvette a rekorder, első helyet a Koenigsegg a Bugattitól

Alig pár hétig birtokolhatta a 0-400-0 km/órás rekordot a Bugatti Chiron. A svéd Koenigsegg Agera...

BMW 120i, 2004 - használtteszt

Nem is túl rég játszik szerepet a BMW az ötajtós kompakt kategóriában, de várjunk csak! Az első...

Szlovénia csak 2030-ig engedélyezné a hagyományos meghajtású járművek eladását

A szlovén kormány elfogadta az alternatív üzemanyagokról szóló stratégiáját, amely szerint 2030...

Már teljes gőzzel itt a Zoe, de sok új villanyautót ígér még a Renault

Végre hazánkban is bemutatkozott, hivatalosan is itt a Renault Zoe, amiből már tavaly megérkezett...

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...

Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Custom L2H1 2.0 TDCi Titanium teszt

Nyáron negyedével kevesebbet fogyaszthat a buszocska

Járt már nálunk új EcoBlue motorjával a Ford Tourneo Custom, mégis elhoztam egy újabb körre, hogy kiderüljön, tud ám keveset is fogyasztani.


Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

19 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

22 órája – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD FIESTA 1.5 TDCi Trend MO-i.!Szervízkönyv!KLIMA!

FORD FIESTA 1.5 TDCi T...

Ár: 1.849.000 Ft

Évjárat: 2013

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

FORD FIESTA 1.4 Fresh 66 E GARANTÁLT KM!!!!!!!!

FORD FIESTA 1.4 Fresh...

Ár: 999.999 Ft

Évjárat: 2005 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD FIESTA 1.1l-85le Business Technology

FORD FIESTA 1.1l-85le...

Ár: 3.998.000 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!