0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Egy osztály mind felett - 40 éves a Mercedes S-osztály

40 éves a Mercedes-Benz S-osztály

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy rövidítés, ami egyedülálló biztonságot, csúcs menetteljesítményeket, és folyamatos, előremutató innovációkat takar már 40 éve.

A Ponton (W180 és W128) modellek a korábbi gyakorlattal ellentétben a karosszériába integrált első sárvédőikről kapták nevüket

A Ponton (W180 és W128) modellek a korábbi gyakorlattal ellentétben a karosszériába integrált első sárvédőikről kapták nevüket

Az S-osztály elnevezés a Sonderklasse, vagyis az egyedülálló kategória kifejezésből ered. Nélküle ma nem lenne Audi A8 vagy 7-es BMW sem

Az S-osztály elnevezés a Sonderklasse, vagyis az egyedülálló kategória kifejezésből ered. Nélküle ma nem lenne Audi A8 vagy 7-es BMW sem

A Mercedes második világháború utáni történelmének jelentős mérföldköve volt az 1951-ben bemutatott 220-as, gyári kódnéven W187-esként emlegetett típus. Ezt váltotta 3 évvel később a W180, melyet 220a, illetve formájának köszönhetően Ponton néven ismertek. 1956-ban érkezett a 220S modell, melynek nevében az S az erősebb hathengeres benzinmotorra utalt, és ezt követően a csúcsmodellek jelzéseként vonult be mind a köztudatba, mind a gyári nomenklatúrába. Az 1959-es 220 SE (W128) már befecskendezéssel került forgalomba, így a 220S-nél is erősebb lehetett.

Ezt követően jöttek a fecskefarkúak (W111 és W112) Ezt követően jöttek a fecskefarkúak (W111 és W112) Ezt követően jöttek a fecskefarkúak (W111 és W112)

Ezt követően jöttek a fecskefarkúak (W111 és W112)

Már nem fecskefarkú, de még nem is S-osztály: a W108 (1965-1971)

Már nem fecskefarkú, de még nem is S-osztály: a W108 (1965-1971)

1959-ben kezdték el a Barényi Béla által tervezett, három biztonsági cellából (gyűrődő zónák) álló karosszériát viselő W111-es szériát gyártani, melynek fecskefarka azt a célt szolgálta, hogy tolatáskor a tükörből jobban lehessen hátsó sarkait bemérni. Utódjában, az 1961-es 300SE (W112) típusban már légrugós felfüggesztés és gyári fejlesztésű automata váltó is elérhető volt, ami már korán előrevetítette, hogy ez a sorozat mindig a rendkívül előremutató technikai fejlesztésekről fog szólni. Két év múlva már 10 cm-rel megnyújtott karosszériával is lehetett rendelni, ami újabb lehetőséggel gazdagította a luxusautó-kategóriát. Újabb két év elteltével hagyományos acélrugós változat is piacra került 108 típusjelzéssel, a hosszú tengelytávú, légrugós 109-es mellett. 68-ban került piacra a 600-as limuzin 6,3 literes V8-asával hajtott 300 SEL zászlóshajó, mely sportautós teljesítményt kínált luxusautós komfort mellett.

Jockey Ewing, csak az övén két kerek lámpa bújt a négyszögletes bura mögött. A 450 SEL 6.9 nevében a 8 hengeres motor űrtartalmára utalt az utolsó szám, szintszabályzós futóművel, 1978-tól pedig opciós blokkolásgátlóval kínálták. Amerikában és Kanadában 5 hengeres 3 literes turbódízellel is kapható volt 300 SD néven

Jockey Ewing, csak az övén két kerek lámpa bújt a négyszögletes bura mögött. A 450 SEL 6.9 nevében a 8 hengeres motor űrtartalmára utalt az utolsó szám, szintszabályzós futóművel, 1978-tól pedig opciós blokkolásgátlóval kínálták. Amerikában és Kanadában 5 hengeres 3 literes turbódízellel is kapható volt 300 SD néven

1972-ben érkezett az első igazi S-osztály, a W116-os széria. Ez volt az első sorozatgyártásban ABS-szel készülő autó, a bent ülők testi épségét négyküllős, biztonsági kormánykerék, ütközéstűrő üzemanyagtank, koszt lepergető oldalablakok és hátsó lámpák, valamint megnövelt méretű fényszórók biztosították. További elsőségei: az Észak-Amerikában piacra dobott 300 SD volt az első dízelmotoros luxusautó, és 1978-ban szintén S-alapok adták az első sorozatgyártású turbódízel autó alapját.

A W126 hozta el a sofőr és utasoldali légzsákot, a kipörgésgátlót és a biztonságiöv-előfeszítést. Több mint 818 000 eladott példánnyal egyben ez minden idők legsikeresebb S-osztálya A W126 hozta el a sofőr és utasoldali légzsákot, a kipörgésgátlót és a biztonságiöv-előfeszítést. Több mint 818 000 eladott példánnyal egyben ez minden idők legsikeresebb S-osztálya

A W126 hozta el a sofőr és utasoldali légzsákot, a kipörgésgátlót és a biztonságiöv-előfeszítést. Több mint 818 000 eladott példánnyal egyben ez minden idők legsikeresebb S-osztálya

1979-ben a W126 vitte tovább az első generáció által lefektetett alapokat, 1981-ben jött az az újítás, mely napjainkban már a blokkolásgátlóhoz hasonlóan szintén kötelező tartozéka minden autónak: a légzsák. Krómozott lökhárítóit a karcokat és benyomódásokat jobban toleráló, deformálódó műanyag elemekre cserélték, aerodinamikusabbá tették az autó formáját, a motorfejlesztő brigád pedig könnyebb új fémötvözetekből épített V8-asokat készített a sorozathoz.

A W140 eladásait az Egyesült Államokban már erősen befolyásolták az új japán luxusmárkák, a Lexus és az Infiniti megjelenése

A W140 eladásait az Egyesült Államokban már erősen befolyásolták az új japán luxusmárkák, a Lexus és az Infiniti megjelenése

Demonstráció: kanyarvétel ABS-szel és anélkül

Demonstráció: kanyarvétel ABS-szel és anélkül

1991-ben érkezett a sorozat eddigi legmarkánsabb darabja, a maximális komfortra tervezett és épített W140-es, azaz a bálna merci. Felfújt formája még tágasabb utasteret eredményezett, dupla üvegezésű ablakai pedig jelentősen csökkentették az utastérben érzékelhető zajszintet. A széria alapmotorja a 300 SD-ben található turbódízel volt, viszont a 600 SE és SEL modelleket − a megjelenés óta először − 12 hengeres V-motorok hajtották. Biztonsági téren a bálna legfőbb újítása az elektronikus stabilitásprogram, az ESP volt, amit alapáron kínáltak a V12-esekhez, és az 1995-ös ráncfelvarrás után opcionálisan a V8-assal hajtott S-ekhez is meg lehetett rendelni. Egy évvel később fékrásegítő funkcióval gazdagították a biztonsági opciók sorát. Elektromosan záródó csomagtérajtóval, becsípődésgátló elektromos ablakokkal érkezett.

A W220 könnyedebb és elegánsabb volt elődjénél, kulcsnélküli nyitás-indítást, szellőztetett üléseket és hengerlekapcsolást hozott magával

A W220 könnyedebb és elegánsabb volt elődjénél, kulcsnélküli nyitás-indítást, szellőztetett üléseket és hengerlekapcsolást hozott magával

Az S-osztályokat mindig úgy építették, hogy a német autópályán teljes nyugalommal lehessen kihasználni a sebességkorlátozás nélküli menetet

Az S-osztályokat mindig úgy építették, hogy a német autópályán teljes nyugalommal lehessen kihasználni a sebességkorlátozás nélküli menetet

A bálna kicsit nehéznek és nehézkesnek, ettől eltekintve hallatlan népszerűnek bizonyult, súlycsökkentés miatt mégis megszabadultak a dupla vastag üvegezéstől, helyette viszont egy rakás új biztonsági cuccal újították meg az 1998-ban debütált W220-ast. Megjelent az elektronikusan vezérelt Airmatic légrugós felfüggesztés, a kanyarban az autó sodródását és dőlését csökkentő Active Body Control, valamint a 4Matic összkerékhajtás. Jelentős előrelépés volt az azóta már sokak által koppintott távolságtartós Distronic tempomat, valamint a különféle rendszerek kezelését és visszajelzéseik megjelenítését integráló COMAND vezérlés. Biztonsági szempontból azonban a 2002-ben bevezetett Pre-Safe rendszer volt a legfontosabb újítás, mely vészhelyzet érzékelésekor felkészült a bummra, azaz légzsákrobbanáshoz optimális helyzetbe hozta az üléseket, és előfeszítette az öveket. A Pre-Safe bevezetésével egy időben 500 lóerőre növelték az S600 teljesítményét, és akinek ez sem volt elég, az megrendelhette az ennél is erősebb S55 AMG-t, a csúcsot azonban a V12-es biturbóval szerelt S65 AMG jelentette. 2003-ban lépett piacra, 4,2 másodperc alatt volt 100 km/h-n, és alig 9 másodperc kellett neki 160 km/h-ig. Vezérlésének átprogramozásával 740 LE-t és 1150 Nm-t is ki lehetett belőle hozni.

Akárcsak elődje a W221-es is csak szedánként kapható, jelentős újítása a kardánalagútról a kormánykerékre költöztetett váltókar

Akárcsak elődje a W221-es is csak szedánként kapható, jelentős újítása a kardánalagútról a kormánykerékre költöztetett váltókar

A 2005-ös W221-es szakított elődje gömbölyded formáival, és megkapta a Mercedes több éllel tagolt, agresszívabb új dizájnját. Jelentős újítása az éjjellátást biztosító Night View Assist volt, a Pre-Safe rendszert automata fékezéssel egészítették ki, és megjelent a holttérben elhelyezkedő akadályokra figyelmeztető Blind Spot Assist, valamint a sávtartást támogató Lane Keeping Assist. Az utóbbi években felszínre törő környezetvédelmi törekvésekre a világ első, sorozatban lítium-ion akkumulátorral szerelt S400 Hybriddel, a tiszta üzemű S350 BlueTec dízellel, valamint az alacsony károsanyag-kibocsátású S500 BlueEfficiency modellekkel reagált a Mercedes. 2011-ben a sorozat nimbuszához képest méltatlannak tűnő négyhengeres turbódízelig fajult a takarékoskodási verseny, ez lett a mesés számokat felvonultató S 250 CDI: 204 lóerős, 500 Nm-es motorja 8,2 másodperces gyorsulást és 240 km/h-s végsebességet adhat, mindössze 5,7 literes gyári átlagfogyasztás mellett, de semmiképp sem vele együtt.

A következő generáció Distronic Plus berendezése már 200 km/h-s sebességig segít a vezetőnek a ráfutásos balesetek elkerülésében

A következő generáció Distronic Plus berendezése már 200 km/h-s sebességig segít a vezetőnek a ráfutásos balesetek elkerülésében

Várhatóan 2013-ban fogják bemutatni a következő S-osztályt, s erre nem kizárt, hogy az újkori trendeknek megfelelően valamelyik nagyobb kínai kiállításon kerül sor. A W222 lesz az első teljesen LED-ekre épülő világításrendszerrel felszerelt autó, kamerái és radarjai 360 fokban fogják figyelni a környezetét. Természetesen már magától fog parkolni, sávfigyelő rendszere fékezéssel be is avatkozik a figyelmetlen manőverekbe, fényszóróit pedig folyamatosan reflektorra kapcsolva lehet majd hagyni, mert azok automatikusan érzékelik majd a szemből érkező forgalmat, s annak megfelelően szabályozzák a fényerőt. Kap légzsákokat a biztonsági övekre, és 3D-ben figyeli az előtte elterülő környezetet, s feltehetően hoz még egy-két meglepetést a világ egyik leginnovatívabb sorozatának legújabb tagja.

Ez is érdekes lehet:
 

Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható...

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...

BMW E36 316i, 1998 - használtteszt

Az importlista élén is állt az E36 316i. Tetőablak, klíma, villanyablakok központi zár, minden...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC Coupé teszt

Magasan hordja a farát – Mercedes GLC 220 d Coupé

Csak a képeken tolakodó, a valóságban épp jó méretű SUV a GLC. Kupé farával mindent elveszít abból, amitől praktikus lehet, viszont ez a divat, aminek maximálisan megfelel.


Mercedes-Benz E 220 d teszt

Alapdízel, mégsem a zöldséges autója - Mercedes E 220 d teszt Videó

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.


Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Mercedes-Benz B 200 Automata teszt

Hogy ez mennyivel jobb autó lett! Mercedes-Benz B 200 teszt

Csak egy frissítést kapott a három évvel ezelőtt megjelent Mercedes B-osztály, ám nagyon sokat fejlődött. Egy baja van csak: nem a mi autónk.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

50 perce – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ S-OSZTÁLY S 320 (Automata)

MERCEDES-BENZ S-OSZTÁL...

Ár: 1.070.000 Ft

Évjárat: 2000 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ S-OSZTÁLY S 500 L (Automata) Long AMG

MERCEDES-BENZ S-OSZTÁL...

Ár: 4.590.000 Ft

Évjárat: 2006 / 10

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ S-OSZTÁLY S 350 (Automata) Magyarországi

MERCEDES-BENZ S-OSZTÁL...

Ár: 4.599.000 Ft

Évjárat: 2007 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!