0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Bohém élet - a 90 éves Skoda története 

90 éves a Skoda, mint autógyár

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Itthon, mint a szoci faros tartottuk számon, aztán a VW olcsóbb márkájaként szerettük meg újra. A Skoda története persze ennél gazdagabb.

Ha azt mondom, Skoda, a legtöbbünknek ma is valami ehhez hasonló jut eszébe. A 100-as ma már veteránkorú, a képen a későbbi, kevésbé díszített változata

Ha azt mondom, Skoda, a legtöbbünknek ma is valami ehhez hasonló jut eszébe. A 100-as ma már veteránkorú, a képen a későbbi, kevésbé díszített változata

A Skoda esetében időről-időre lehet és van is mit ünnepelni. Az 1000 MB tavaly megült 50. szülinapja ezek közül fontos és közérthető is, hiszen az első faros egy kiemelkedő momentum volt a cseh technikatörténetben. Mi most a Skoda Auto 90. évfordulójára tekintettel emlékezünk meg a márka régebbi modelljeiről, de ha előreugrunk a lenti, angol nyelvű videóra, akkor abban a 30 éves kisfilmben is egy 90. szülinapra koccintanak. Hogy lehet ez? Nincsen semmi fondorlat, a Skoda név használata előtt harminc éven át létezett a Laurin & Klement gyár, ami meghonosította Mladá Boleslavban az autógyártást. Ekkora időintervallumnál már szinte mindegy is az a plusz harminc év.

A 633 kabrió, a 635 limuzin és egy 1101-es Tudor kabrió. Hogy a csehek nem csináltak érdekes autókat? Nagy tévedés! A 633 kabrió, a 635 limuzin és egy 1101-es Tudor kabrió. Hogy a csehek nem csináltak érdekes autókat? Nagy tévedés! A 633 kabrió, a 635 limuzin és egy 1101-es Tudor kabrió. Hogy a csehek nem csináltak érdekes autókat? Nagy tévedés!

A 633 kabrió, a 635 limuzin és egy 1101-es Tudor kabrió. Hogy a csehek nem csináltak érdekes autókat? Nagy tévedés!

Az elődöknek járó tisztelet lerovása mellett mi most csak a szárnyas, indián fejdíszre emlékeztető logóval futó Skodákat vennénk számba. Maga a márkajel nagyjából egyidős az őt viselő autókkal, a húszas évek középen került fel az automobilokra. Az ötletgazdaként a gyár akkori kereskedelmi igazgatóját tartják számon, de ez nem annyira biztos, minthogy 1925-ben, azaz éppen kilencven éve, Václav Klement és Václav Laurin alapított autógyárat, ami a bohémiai Mladá Boleslavban működött, megvette a pilzeni Skoda művek. Emil Ritter von Skoda gyára még régebbi, 1859-óta készít fegyvereket, turbinákat, de még mozdonyokat és hajókat is.

A 450-es utódja, a Felicia és ennek hétköznapi, zárt változata, az Octavia. A hatvanas évek tipikus autói A 450-es utódja, a Felicia és ennek hétköznapi, zárt változata, az Octavia. A hatvanas évek tipikus autói

A 450-es utódja, a Felicia és ennek hétköznapi, zárt változata, az Octavia. A hatvanas évek tipikus autói

Még itt, a történet elején hadd írjam le egyszer rendesen, ahogy kell, a kis farkincával: Škoda. Sajnos a gyár sem használja elég konzekvensem (például nyomtatásban) a speciális karaktert, aminek a magyarban nincs is megfelelője, meg a keresőoptimalizált webszerkesztés sem szereti túlzottan. Szóval a mai kor minden nyűgjétől még mentes világban, 1925-ben így alapult meg a Skoda gyár autós érdekeltsége, 1930-tól ASAP (Akciová společnost pro automobilový prumysl) néven önálló vállalat. A Hispano Suiza segítségével kezdtek luxusautók gyártásába, de a nagy tervet a begyűrűző világgazdasági válság keresztülhúzta.

Kívül-belül igen menő volt a Skoda 110 R kupé, azaz a szocialista Porsche. Utódja a Garde kevésbé egzotikus, pláne a panel háttér előtt Kívül-belül igen menő volt a Skoda 110 R kupé, azaz a szocialista Porsche. Utódja a Garde kevésbé egzotikus, pláne a panel háttér előtt Kívül-belül igen menő volt a Skoda 110 R kupé, azaz a szocialista Porsche. Utódja a Garde kevésbé egzotikus, pláne a panel háttér előtt

Kívül-belül igen menő volt a Skoda 110 R kupé, azaz a szocialista Porsche. Utódja a Garde kevésbé egzotikus, pláne a panel háttér előtt

A Skoda a jó ötletért a szomszédba ment, a Tatrától ellesett központi csővázas felépítést kezdték alkalmazni így merev és könnyen előállítható autók sorát tudták gyártani. Ilyenek voltak a Popular, a Rapid, a Felicia és a Superb is. Ekkoriban még a háromgangos, szinkronizálatlan váltók korában vagyunk és a kis négyhengeresektől a nagy hathengeresekig van még bőven oldalt szelepelt motor, de a Superb 4,0 literes V8-asa már az akkoriban modern OHV vezérlésű.

Nagy út telt el a farosok és a maiak között. A vicc az, hogy az 1000 MB blokkja a korai Fabiákba még bekerült Nagy út telt el a farosok és a maiak között. A vicc az, hogy az 1000 MB blokkja a korai Fabiákba még bekerült

Nagy út telt el a farosok és a maiak között. A vicc az, hogy az 1000 MB blokkja a korai Fabiákba még bekerült

A második világégés idején a megszállt Csehszlovákia gyárait átállították a hadi termelésre. Így járt a Skoda is, a személyautó-termelés drámaian lecsökkent, 1945 után a 1101/1102, azaz a Tudor modellel indult újjá. Az ASAP államosításával 1948-ban jött létre az AZNP (Automobilové závody, národní podnik). Hogy ez mennyire volt szerencsés, arról utólag könnyű elméleteket gyártani. A Skoda végtére is monopolhelyzetbe került, hiszen a Tatra személyautó részlege innentől gyakorlatilag manufakturális keretek közé szorult. A Skodák fejlesztése szépen haladt, de ha valaki át tudott kukkantani a vasfüggönyön túlra, akkor ez a tempó visszanézve nem tűnt rohamlépésnek.

A brit piacos Skoda Estelle, az Octavia alvázas és motoros, új-zélandi gyártású Trekka és a sajnos csak a prototípus státuszig eljutott, szép és korszerű 720-as A brit piacos Skoda Estelle, az Octavia alvázas és motoros, új-zélandi gyártású Trekka és a sajnos csak a prototípus státuszig eljutott, szép és korszerű 720-as A brit piacos Skoda Estelle, az Octavia alvázas és motoros, új-zélandi gyártású Trekka és a sajnos csak a prototípus státuszig eljutott, szép és korszerű 720-as

A brit piacos Skoda Estelle, az Octavia alvázas és motoros, új-zélandi gyártású Trekka és a sajnos csak a prototípus státuszig eljutott, szép és korszerű 720-as

A Tudor utódjai (az 1200, az 1201 és az 1202) egészen a hetvenes évekig készültek, mivel a gyár csak a régi alapokon tudott kombi kasztnit gyártani, az újabb farosok esetében ez nem volt lehetséges. Nagy dobás volt a fenti sorozat alá pozicionált 440/450-es, azaz a Spartak. 1955-ben jelent meg, 1959-től megújult külsővel és csavarrugós felfüggesztéssel készült, így lett belőle az egészen 1971-ig gyártott Octavia. Ahogy a púpos Wartburgból, úgy a Skodákból is elkészítették a dolgozó ember álomautóját; a 450-es, avagy ahogy később ismertebb lett, a Felicia kabrió a korszak filmjeiben is több főszerepet kapott. Nemigen volt nála sikkesebb autó a hatvanas évek elején.

Az 1950-es 966 Supersportból három létezett, ma ez az egy van a gyári múzeumban. A 733 Spider sem kevésbé érdekes. Bizony, ilyen menő Skoda sportkocsik is születtek Az 1950-es 966 Supersportból három létezett, ma ez az egy van a gyári múzeumban. A 733 Spider sem kevésbé érdekes. Bizony, ilyen menő Skoda sportkocsik is születtek

Az 1950-es 966 Supersportból három létezett, ma ez az egy van a gyári múzeumban. A 733 Spider sem kevésbé érdekes. Bizony, ilyen menő Skoda sportkocsik is születtek

Egy korai, kereklámpás 1203-as busz és a 1201-es furgon változata sem maradt fent nagy számban. Mindkettő érdekes és értékes veterán Egy korai, kereklámpás 1203-as busz és a 1201-es furgon változata sem maradt fent nagy számban. Mindkettő érdekes és értékes veterán

Egy korai, kereklámpás 1203-as busz és a 1201-es furgon változata sem maradt fent nagy számban. Mindkettő érdekes és értékes veterán

A hatvanas évekre sikerült a pártállami irányítás és a tervgazdaság működését ismerve egy szinte felfoghatatlanul nagy dobást véghezvinnie a Skodának. Ez volt a tavaly 50 éves 1000 MB. Alumíniumöntvényből készült motorblokkal, önhordó acélkarosszériával egyenértékű ellenfelel volt a korszak nyugati kis családi autóinak. Kompaktokról ekkoriban még nem beszélhettünk, a faros skodák viszont innentől beették magukat a gyár termelésébe. Hiába jött a 100-as, a 105-ös; a hetvenes évek közepétől ezek már a felépítésük miatt, ha nem is elavult, de mindenképpen meghaladott konstrukciók voltak. Hiába használtuk és szerettük a farosokat, tegyük a kezünket a szívünkre, és képzeljünk egy narancssárga 105-öst egy ugyanolyanan korú, hasonlóan pasztellszínű egyes VW Golf mellé.

Ez már a kilencvenes évek. A Forman bevált, a Felicia ma is jó lenne, de nagyon rohad így tizenévesen, az első szériás Octavia meg nagyon megéri az árát használtan is Ez már a kilencvenes évek. A Forman bevált, a Felicia ma is jó lenne, de nagyon rohad így tizenévesen, az első szériás Octavia meg nagyon megéri az árát használtan is Ez már a kilencvenes évek. A Forman bevált, a Felicia ma is jó lenne, de nagyon rohad így tizenévesen, az első szériás Octavia meg nagyon megéri az árát használtan is

Ez már a kilencvenes évek. A Forman bevált, a Felicia ma is jó lenne, de nagyon rohad így tizenévesen, az első szériás Octavia meg nagyon megéri az árát használtan is

Csődbemenésről, meg a kereslet csökkenéséről szó szem volt persze, hiszen a volt szocialista országok, köztük hazánk autó utáni vágya csillapíthatatlannak bizonyult, annyira ki voltunk éheztetve. Az elsőkerékhajtású, modernebb kockaformájú Favorittal nagyjából ugyanaz volt a helyzet, mint a Lada Samarával. Túl későn jött, megjelenésekor sem volt állejtően modern és a rendszerváltással nagyon sokan inkább valami nyugatira vágytak az uncsi keleti után. Szemben az orosz AvtoVAZ-zal, a termelés minőségét sikerült szinte mindig még az épp elfogadható szinten tartani, így a Volkswagen felkarolta a Skodát 1990 végén. Mára meg annyira eltalált, jó termékeket gyártanak, hogy már senki nem gondol a felforrt hűtővízre. Épp ellenkezőleg, a régi Skodák kedves veteránok. Ha minden jól megy, hamarosan többet is bemutatunk közülük.

A csúcsmodell, a régi és az új Superb egymás mellett. Utóbbi csak egy nagy Passat, de a Skoda számára fontos, hogy már szinte presztízsmodellt is készíthet A csúcsmodell, a régi és az új Superb egymás mellett. Utóbbi csak egy nagy Passat, de a Skoda számára fontos, hogy már szinte presztízsmodellt is készíthet

A csúcsmodell, a régi és az új Superb egymás mellett. Utóbbi csak egy nagy Passat, de a Skoda számára fontos, hogy már szinte presztízsmodellt is készíthet

Ez is érdekes lehet:
 

Gyorsan adnál túl autódon a használat után? Mutatjuk, mit érdemes venned!

Brit tudósok szerint használtan a Lexusok minden többi autónál könnyebben eladhatók. Azért nyilván...

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban...

Újra kémfotókon a következő Nissan Leaf

A Nissan Micra tipikus jegyeivel, ám hosszabb, kupés farral jöhet a következő generációs, már...

Körkép: divat-crossoverek 5 millióig

Egyre csak növekszik a városi crossoverek szegmense. A sok új nevező meghozta a kedvet, hogy...

Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A...

Láttuk az új Volkswagen Polót, sokat nőtt, hangja is nagyobb lett

Berlinben láthattuk élőben először a Volkswagen új kisautóját. A Polo hatodik generációja az...

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon...

Megépült az új szuper-körforgalom Budakalászon. Jobb a lámpatenger, mint egy sima kereszteződés?

A folyton dugót és szenvedést okozó budakalászi, az M0-ás hídra is felvezető körforgalom erősen...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (17 db)

witz írta: 2015 május 22., péntek 19:09:07
Tizenkettő írta: 2 éve

Nem vagyok egy nagy skoda szakértő, de a 110-esnek nem hátul volt még a hűtője? A 120-nak meg már elöl, 13 liter vízzel, csak hogy minél nagyobb legyen a tehetetlensége, az egyébként is baromi hosszú úton amit körbejár az autóban. Lehet a 110-essel pl ezért nem volt ilyen jellegű gond. De ez csak feltételezés. A típus ismerői biztosan jobban tudják ezt.


Előzmények megtekintése

A 11O-nél hátul van a hűtő természetesen, soha semmilyen "ecetféle" folyadékot nem töltöttem bele, nem nyítottam résnyire a motorháztetőt. Csak a 98-as benzinnel volt normális, de 2O és 6O ezer km. között 1OO méterig !! megverte a rendőrségi 12OO-s ladákat. 95-ös benzinnel csak battyogott, de a szervízkönyvében is a 98-s oktánszámú benzin volt megjelölve. Nagyon élveztem ezt az autót, a Rapid nekem nem tetszett annyira, a 12O-as és további skodák pedig számomra jellemtelenek voltak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
szk írta: 2015 május 21., csütörtök 18:42:08

Az hogy a régi skoda motor belekerült a fábiákban az nem vicc,hanem inkább az a vicc,hogy ez a legmegbizhatóbb és talán az egyik legtarosabb motort a Vw 2003-ban nyugdíjazta!!!Ez a motor olajfogyasztás nélkül kis gondoskodással 3-szor túléli a karosszériát ezért nem volt jó a Vw-nek.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 2015 május 19., kedd 22:40:35
Robert83 írta: 2 éve

Igan,bal hatul van a szivocsatornaja.

Ez a forralosdi orultseg 105l volt a csaladban korbejarta 2X Europat mindenhonnan hazament,nem forralt.

Nekem 120l volt az elsom,es az elso dolgom az volt hogy toltottem bele 1l ecetet.

Nekem sem volt gondom vele.

2lehetosegem volt 1es Jetta Skoda,mar tudjatok mit valasztottam es egy pillanatra sem bantam meg.

Viszont 136 Rapid MTXet mai napig elfogadnak.


Előzmények megtekintése

Nekem a 110r tetszik. Az egy nagyon formás autó. Szép a műszerfala, szép az oldala is csak kár, hogy annyira nem erős. Bár gondolom a mai napig jó kis kiránduló autó lehet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Robert83 írta: 2015 május 18., hétfő 21:45:51
Tizenkettő írta: 2 éve

Nem vagyok egy nagy skoda szakértő, de a 110-esnek nem hátul volt még a hűtője? A 120-nak meg már elöl, 13 liter vízzel, csak hogy minél nagyobb legyen a tehetetlensége, az egyébként is baromi hosszú úton amit körbejár az autóban. Lehet a 110-essel pl ezért nem volt ilyen jellegű gond. De ez csak feltételezés. A típus ismerői biztosan jobban tudják ezt.


Előzmények megtekintése

Igan,bal hatul van a szivocsatornaja.
Ez a forralosdi orultseg 105l volt a csaladban korbejarta 2X Europat mindenhonnan hazament,nem forralt.
Nekem 120l volt az elsom,es az elso dolgom az volt hogy toltottem bele 1l ecetet.
Nekem sem volt gondom vele.
2lehetosegem volt 1es Jetta Skoda,mar tudjatok mit valasztottam es egy pillanatra sem bantam meg.
Viszont 136 Rapid MTXet mai napig elfogadnak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 2015 május 17., vasárnap 21:48:44
witz írta: 2 éve

A 110 L-s skodám harminchat !! évig használtam. Sohasem volt gondom a hűtéssel, nem is igen értettem, hogy sokaknak mi a baja vele. Télre mindig bekerült az "orrába" egy zsák 30 kg-os sóder-féle, mert javította a vezetést.98-s benzinnel remekül ment, 130 ezernél legyengült a motor, de nagyon apró hibák mellett nagyon szerettem ezt az autót!! Télre az osztrákoktól szereztem remek mintájú téli gumikat, pazarul vitte az autót.


Előzmények megtekintése

Nem vagyok egy nagy skoda szakértő, de a 110-esnek nem hátul volt még a hűtője? A 120-nak meg már elöl, 13 liter vízzel, csak hogy minél nagyobb legyen a tehetetlensége, az egyébként is baromi hosszú úton amit körbejár az autóban. Lehet a 110-essel pl ezért nem volt ilyen jellegű gond. De ez csak feltételezés. A típus ismerői biztosan jobban tudják ezt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 2015 május 17., vasárnap 21:44:55
Szibi írta: 2 éve

Egyébként nem a Vw szégyene hogy bekerült a Fabiába, hanem a Skoda dicsősége. Alublokkos volt így csak modernizálni kellett.


Egy ohv motor volt 3 helyen csapágyazott főtengellyel. Azért az már a 80-as években sem volt túl korszerű. Szerintem inkább gazdasági okok miatt tartották meg. Ott volt a teljes gyár, gondolták egy bőrt még lehúznak róla mielőtt kidobják.

A válaszoláshoz belépés szükséges
witz írta: 2015 május 17., vasárnap 17:34:15
Piet írta: 2 éve

Nem állítom azt hogy rossz volt a hűtése a Skodáknak, de hozzánk anno mindig ilyen bajokkal kerültek a verdák. Mondjuk hozzá kell tenni hogy 1998-99 környékén voltam sulis így már bőven 10-15 évesek voltak ezek az autók és többségük igen elhanyagolt állapotban volt.


Előzmények megtekintése

Igazad van, de csak általában beszéltem a hűtővízről, mert nekem is sokan panaszkodtak. Az viszont igaz, hogy oda kell figyelni az autóra, nálam ez nem hiányzott, hiszen 36 évig remekül szolgált. Egy műgyűjtő vette meg- de nagyon megbántam az eladást, sőt restellem is már!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Szibi írta: 2015 május 17., vasárnap 17:22:49

Egyébként nem a Vw szégyene hogy bekerült a Fabiába, hanem a Skoda dicsősége. Alublokkos volt így csak modernizálni kellett.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Piet írta: 2015 május 17., vasárnap 15:58:55
witz írta: 2 éve

A 110 L-s skodám harminchat !! évig használtam. Sohasem volt gondom a hűtéssel, nem is igen értettem, hogy sokaknak mi a baja vele. Télre mindig bekerült az "orrába" egy zsák 30 kg-os sóder-féle, mert javította a vezetést.98-s benzinnel remekül ment, 130 ezernél legyengült a motor, de nagyon apró hibák mellett nagyon szerettem ezt az autót!! Télre az osztrákoktól szereztem remek mintájú téli gumikat, pazarul vitte az autót.


Előzmények megtekintése

Nem állítom azt hogy rossz volt a hűtése a Skodáknak, de hozzánk anno mindig ilyen bajokkal kerültek a verdák. Mondjuk hozzá kell tenni hogy 1998-99 környékén voltam sulis így már bőven 10-15 évesek voltak ezek az autók és többségük igen elhanyagolt állapotban volt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
witz írta: 2015 május 17., vasárnap 14:00:12

A 110 L-s skodám harminchat !! évig használtam. Sohasem volt gondom a hűtéssel, nem is igen értettem, hogy sokaknak mi a baja vele. Télre mindig bekerült az "orrába" egy zsák 30 kg-os sóder-féle, mert javította a vezetést.98-s benzinnel remekül ment, 130 ezernél legyengült a motor, de nagyon apró hibák mellett nagyon szerettem ezt az autót!! Télre az osztrákoktól szereztem remek mintájú téli gumikat, pazarul vitte az autót.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Hirdetés

SKODA tesztek

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Clever teszt

Egy ok az elégedettségre - Skoda Fabia Combi teszt

A Skoda Fabia kombiban az a jó, hogy kicsit sem feltűnő, és 4 milliós áron ő a kisautók svájci bicskája. Egy jó megoldás a mindennapokra.


Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170 teszt

Nem szegény ember Audija. Skoda Superb teszt

Eddig is kiváló és elképesztően tágas autó volt a Superb, most is annak találtuk. A Skoda frissített zászlóshajóját DSG-s dízel kombiként teszteltük.


Skoda Rapid 1.2 Tsi Ambition teszt

Olcsónak tűnik, de nem az - Skoda Rapid 1.2 Tsi teszt

Éppen csak nem alap, de leggyengébb turbómotorjával, kielégítő ellátmánnyal járt nálunk a Skoda olcsónak szánt, ám méretes, limuzinnak tűnő ötajtós modellje, a Rapid.


Skoda Citigo 1.0 75 LE Elegance teszt

Egy literrel Horvátországba? Skoda Citigo teszt Videó

Komoly kihívást kapott a Skoda Citigo: egyetlen - hosszú - hétvége alatt tekertünk vele Horvátországba és vissza. Fájdalommentesen sikerült.


Skoda Yeti teszt

Amikor a látszat csalhat

Hiába vezettük pár percet a bemutatón, a Skoda Yeti Experience 2.0 CR TDI 4x4 tesztautó átvételekor mégsem voltunk vele tisztában, vajon egy mindentudó terepes-mindenest, vagy csupán egy dizájnos divatcikket lesz-e szerencsénk személyében megismerni.


Még több SKODA teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SKODA OCTAVIA Combi 1.6 CR TDI Style 29000 Km GYÁRI GARAN!!! FÉLBŐR

SKODA OCTAVIA Combi 1....

Ár: 4.099.000 Ft

Évjárat: 2016 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

SKODA 120 L

SKODA 120 L

Ár: 129.000 Ft

Évjárat: 1982 / 8

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

SKODA OCTAVIA 2.0 CR TDI Elegance DSG

SKODA OCTAVIA 2.0 CR T...

Ár: 3.849.000 Ft

Évjárat: 2014 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!