Magyar szoftvert kaphatnak a jövő járművei

A Google és az Apple autóiban is magyar cég szoftverei jelenhetnek meg

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Dinamikusan fejlődött az utóbbi évtizedben az NNG Kft., amelynek élére idén márciustól új ügyvezető került. A jövőben az online és felhőalapú navigációra fókuszálnak.


Az NNG 11 év alatt garázscégből közel 1000 fős vállalattá nőtte ki magát. Termékkínálatuk is bővült, ugyanakkor ma már nem csak navigációt, hanem komplex szolgáltatásokat is kínál partnereinek. A cég a következő időszak egyik legnagyobb üzleti lehetőségét az internetre kapcsolódó autókban látja: egyes becslések szerint 5 éven belül az új autók 90 százaléka rendelkezik majd online kapcsolattal.
Hirdetés

A sajtótájékoztató apropója az volt, hogy március 1-től Giles Shrimpton irányítja a budapesti székhelyű, navigációs szoftvereket gyártó NNG-t. Az angol származású vezető az internet-alapú autóipari szoftverek felé forduló vállalatot intenzív növekedési szakasz küszöbén veszi át. A feltett kérdésekre egyelőre szűkszavúan válaszolt, annyit lehet tudni, hogy

a jövő önvezető autóiba is készít majd szoftvereket a cég.

A szériaérett komplex rendszereket először 2020-ban láthatjuk, amely akár a Google vagy az Apple autóiba is bekerülhet.

„Úgy gondolom, hogy ha egy cég négy éven keresztül több mint 40 százalékos bővülést tud elérni, akkor ott valamit nagyon jól csinálnak. Az NNG egy új szintre lép, és én rendkívül izgalmas feladatnak tartom ebben a fázisban vezetni a céget” – mondta el Giles Shrimpton, az NNG ügyvezető igazgatója. A cég központja és fejlesztői bázisa továbbra is Magyarországon marad, ahol idén veszik fel ezredik munkavállalójukat – jelezte az új vezető.

A díjnyertes iGO Navigációt használó eszközök száma mára meghaladta a 20 milliót, emellett a szoftver az elkövetkező években 30 globális autómárka több mint 30 millió járművébe fog bekerülni. A jelenlétét a világ minden táján folyamatosan őrző és erősítő NNG összesen 12 irodát és 4 képviseletet működtet Ausztráliában, Brazíliában, Dél-Afrikában, az Egyesült Államokban (3 db), Hongkongban, Indiában, Izraelben, Japánban (2 db), Kínában, Magyarországon (2 db), Németországban és Svájcban.
A cég 2014-ben elnyerte a European Business Awards „Az év növekedési stratégiája” címét, valamint az üzleti élet Oscarjának tartott Stevie Awards díját, mint a 2014-es év leggyorsabban növekedő vállalata. A cég emellett számos termékdíjjal büszkélkedhet, amelyeket partnerei révén nyert el.
[kepallobal=249320]Giles Shrimpton - NNG[/kepallobal]
Giles Shrimpton 15 éves nemzetközi vezetői tapasztalattal rendelkezik, ebből tíz évet autóipari cégek globális üzleti támogatásával szerzett. Pályáját a Philipsnél kezdte, ahol végül az angol piacért felelős vezérigazgatói pozícióig jutott. A Philipset követően a Siemens VDO értékesítési és marketing igazgatója volt 5 éven keresztül, 2006-tól pedig a Valeo Lighting marketing igazgatói pozícióját töltötte be. 2007-ben a TomTomnál lett vezető, az autóipari terület vezérigazgatójaként négy év alatt szinte a nulláról építette föl a vállalati egységet. 2012 és 2013 között a TomTom China vezérigazgatójaként a vállalat kínai piacra történő belépését támogatta.
Az elmúlt évben egy magántőke-befektetési vállalat felső vezetőjeként egy piacvezető autóipari beszállító globális kampányait segítette.
Az NNG ügyvezető igazgatói pozícióját 2016. március 1-től tölti be. Feladata az intenzív globális növekedés előtt álló céget piacvezetővé tenni - nemcsak a navigáció, de az egyéb autóipari szoftverek területén is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 06:06
    Permalink

    Egy kicsit irreleváns, hogy egy nemzetközi cég, ami nem Magyar tulajdonban, fennhatóságban van, csak van itt (is) bázisa, akkor már Magyar termékként aposztrofáljuk az általa létre hozott terméket. Még azon esetben is helytálló felvetésem, ha magyar nemzetiségű ember volt a fő instruktor, vagy az egész az Ő nevéhez köthető. Akkor Magyar tényszerűen, ha a vállalat is Magyar kézben van s ide adóznak a megtermelt javak/bevételek után, itthon tartják -felelősen- a realizált haszon döntő részét… sorolhatnám. Ma már Magyarnak mondunk valamit, akkor is ha csak átrepült a légterünkön… Szupi ez a globalista világ, de ideje lenne paradigmát váltani!!! A Hollandok, Németek, Franciák, -s már a Lengyeleket is ide vehetem- sem így lettek sikerpályás gazdaságok. hanem, hogy a honi ipart, a saját származású gazdasági szereplőiket hozták helyzetbe, adtak irdatlan támogatásokat nekik ÁLLAMI SZINTEN.

Vélemény, hozzászólás?