Sportsikereivel nyerhet vevőket a Mitsubishi

A Mitsubishi és a versenysport

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ami jó a versenypályán, az a vevőket is jól szolgálhatja – ez áll a Mitsubishi filozófiájában. (X)

A Mitsubishi modellek, ahhoz hogy elérjék azt a minőségi színvonalat, amit jelenleg képviselnek hosszú éveken át voltak jelen a motorsport különböző területein és számos trófeát, elismerést nyertek. Az, hogy egy 2000 köbcentis motorból 300 fölötti lóerőt ki tudnak passzírozni, hogy a piacon lévő egyik legstrapabíróbb 4x4 hajtáslánc az övék, vagy hogy az ADAC listák élén tanyáznak a modelljeik nem a véletlen műve.
A 4x4-es hajtásláncaik kiforrottsága a dakaros múltnak köszönhető. A Pajero, az L200, az Outlander és a legfrissebb 4x4-esük az ASX technológiájának egy része a dakaros fejlesztések eredményei.
A Mitsubishi Motors 26 alkalommal indult a Dakar rally versenysorozatban; ebből 12-szer nyert, sőt hét egymást követő évben is sikerült győzelmet aratnia. E páratlan rekord mellett a vállalat 4WD technológiája is nyert, hiszen ráirányította a figyelmet a sorozatgyártású járművekben alkalmazott rendszer tartósságára és terepképességeire. A Dakar persze sokkal többet jelent, mint egy verseny - az extrém terep és a kegyetlen körülmények jelentik a Mitsubishi négykerékhajtású modelljei számára a legjobb tesztlehetőséget. A 70 éve fejlesztett összkerékhajtás-technológia finomítására és a szakértelem gyarapítására egyaránt kiváló terep a sivatag. Így például bármely Pajeróval közlekedőknek valószínűleg sosem kell majd szembenéznie a Dakart jellemző kemény körülményekkel, de biztos lehet benne, hogy a Pajero technológiája már kiállta a próbát.
A Lancer Evo sorozat, mely jelenleg már a X modellnél tart kiemelkedő sikereket ért el különböző rally és gyorsasági versenyeken és sorozatokon.
Hirdetés
Lancer Evolution WRC-vel rally világbajnok volt a finn Makinen 1996-ban, 1997-ben, 1998-ban és 1999-ben. Ebből az 1998-as év volt a legsikeresebb, ekkor a konstruktőri világbajnoki cím is a gördülő gyémántos gyártóhoz került. Makinen Richard Burns-szel együtt megnyerte a címet a Mitsubishi Motorsnak. A későbbi években Alister McRae, Freddy Loix, Francois Delecour is szép eredményeket szállított.

2009-ben az Ausztrál Manufacturer’s Championship-ben is az Evolution X modell diadalmaskodott. 2009 óta a CT9A alvázas Evolution világszerte több Time Attack versenyen ért el kiemelkedő sikereket. Ez a modell tartja a rekordot, az amerikai Time Attack-en , akárcsak japánban a Tsukuba pályán és az ausztrál Eastern Creek pályán is.
A rallys és gyorsasági múltnak köszönhető a Lancer EVO sorozat, ami elhozta a hétköznapi emberek számára is azt az élményt, amit a pilóták élnek át. A Lancer EVO-k amellett, hogy csúcsragadozók, a környezettudatosság előhírnökei is voltak. A gyártó az EVO VII-nél és EVO VIII-nál tesztelte először a felnikbe épített elektromos motorral kiegészített hajtásláncot. Ezek a tesztelések nélkülözhetetlenek voltak a frissen kifejlesztett i-MiEV kisautó kifejlesztéséhez. Ezek a tesztek szintén alapjai az új Outlander hibrid változatának. A Px-Miev koncepcióautóra épülő új Outlander elérhető lesz majd hibrid változatban, dízel erőforráshoz a hátsó tengelyre kapcsolt elektromos motorokkal rásegítő kiegészített hajtással.

Ahhoz, hogy értékelni tudjuk a gyémántos gyártó precíz japánjainak munkaszeretetét és kompromisszumot nem ismerő természetét a tökéletesség iránt, nem kell a 4x4-es kategóriába és az 5 mp alatt 100 km/h-ra kilövő modellek világába betekintenünk. Elég a gyártó tömegmodelljeire néznünk: a Lancerre és a Coltra. A Colt például a vizsgált 23 modellből a 3. helyen végzett a meghibásodásokat összesítő listán.
Akit minőségével, sportsikereivel meggyőzött a márka, az a Mitsubishit 23 éve képviselő Duna Autó Zrt.-nél, azaz a márka legnagyobb és egyben legrégebbi, legtapasztaltabb hazai képviseleténél közelebbről is megismerkedhet modelljeivel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?