A világ legdrágább autói

A világ 10 legdrágábban elárverezett autója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Pörögnek a dollárjelek, aztán lecsap a kalapács. Majd valaki elképesztő összegért hazavihet egy nagy adag fémet. Persze egy autórajongónak nem csak ennyit jelentenek a veterán gépcsodák. Most a számok nyelvén nézzük meg, hogy mégis mennyit jelentenek.


Döbbenetes összegeket kérnek el az új luxusautókért. Ha az itthon is forgalmazott márkák zászlóshajóival kalandozok a konfigurátorban, egy idő után óhatatlanul már azt kezdem számolni, vajon hány házat tudnék venni egy-egy autó árából. És akkor a kis szériában gyárott ritkaságokról még nem is beszéltem. De mindez piskóta az olyan öreg vasakhoz képest, amelyekből kevés példány maradt „életben” a történelem viharai során. Ezekre a gépekre manapság már csak rangos árveréseken lehet licitálni. Az alábbiakban végignézzük a tíz legértékesebb példányt.
Hirdetés

Előre annyit elárulhatok, hogy a tíz autó értéke együttesen több mint 263 millió dollár, azaz 67 854 000 000 forint! Ennyiből már nem csak a megvehető házakat érdemes számolni, ugyanis telik belőle egy 40 hektáros karibi szigetre is. Na, de nézzük a listát, a „legolcsóbbtól” haladva a legdrágábbig!
10. Ferrari 250 GT California Spider Competizione (1959)
Ahogy a nevéből is sejthető, ezt a modellt az Amerikai Egyesült Államok piacára szánták. Alumíniumból készült a motorházteteje, az ajtói és a csomagtér-fedele, és számos példány versenyautóként folytatta életútját, miután kigurult a gyárból. A Gooding & Company által 2016-ban elárverezett példány is egy korábban versenyautóként szolgált példány, amely végül 18 150 000 dollárért cserélt gazdát, ami körülbelül 4,7 milliárd forint a jelenlegi árfolyammal számolva.

9. Ferrari 250 GT SWB California Spider (1961)
Egyike a nagy 2015-ös „barnfind fogásnak”, amikor is több, mint 100 veterán ritkaságra bukkantak egy franciaországi farm istállójában. A restaurálatlan olasz gép 18 500 000 dollárért, tehát közel 4,8 milliárd forintért vándorolt új tulajdonosához. Az előző California Spidertől annyiban különbözik, hogy a rövidebb tengelytávolságú változat és versenyautóként sem használták. Valamint a motorjából 280 lóerőt csalogattak elő.

8. Alfa Romeo 8C 2900 B Lungo Spider (1939)
Kicsit előre tekintve elárulom, hogy a lista három autója közül ez az egyik, amelyik nem a Ferrari emblémáját viseli. De azért egy kis kapocs mégis felfedezhető, hiszen Enzo Ferrari akkor hagyta el az Alfa Romeót, amikor ez az autó megszületett. A nevét kihámozva kiderül, hogy a 2,9 literes (soros, nyolchengeres) motor dolgozik benne 180 lóerővel. A B arra utal, hogy már a továbbfejlesztett változat, amelyet kényelmesebbre és megbízhatóbbra faragtak a mérnökök. A lungo pedig a hosszú, pontosan 3 méteres tengelytávot jelenti. Az autót tavaly augusztusban árverezték el az USA nyugati partján, 19 800 000 dollárért, tehát körülbelül 5,1 milliárd forintért.

7. Jaguar D-Type (1955)
Az XKD 501 szériaszámot viselő modell egy vérbeli versenyautó, amely 1956-ban megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt is. A soros hathengeres, 3,4 literes motorja 285 lóerős teljesítményű. Ez az erő egészen 251 kilométer/óra sebességig repítette a Mulsanne egyenesben a legendás francia versenypályán. 21 780 000 dollárt, szóval körülbelül 5,6 milliárd forintot fizetett érte új tulajdonosa .

6. Ferrari 275 GTB/C Speciale (1964)
Különleges darabja a Ferrari történelmének, hiszen csak három darab épült belőle. Bár versenyautónak tervezték, végül utcai autóként használták. Különlegessége továbbá, hogy ez a Ferrari első független hátsó felfüggesztéses közúti autója. Hajtásáról egy V12-es, 3,3 literes motor gondoskodik 275 lóerővel. Évekkel ezelőtt 26 400 000 dollárt ért, a kalapács koppanásakor. Ez átszámítva körülbelül 6,8 milliárd forintot jelent.

5. Ferrari 275 GTB/4 S NART Spider (1967)
A NART mozaikszó annyit tesz, North American Racing Team. Ha csak a legdrágább közúti autókról készülne a lista, akkor itt meg is állhatnék. Ugyanis ez a modell a maga 27 500 000 dolláros leütési árával a valaha elárverezett legdrágább közúti gép. Az autót egyedül egy amerikai kereskedő, Luigi Chinetti értékesítette a maga idejében. A befolyásos kereskedő meggyőzte Enzo Ferrarit és Sergio Scagliettit, hogy készítsenek a 275 GTB/4 modellből egy kabrió változatot. Ez lett a NART, amelyből 25 darab gyártását tervezték, azonban az érdeklődés hiánya miatt csak 10 készült el.

4. Ferrari 290 MM (1956)
Ezt a Ferrarit kimondottan a Mille Miglia versenyre tervezték, amire a nevében szereplő MM jelölés is utal. A V12-es, 320 lóerős motorral felszerelt 0626-os szériaszámú gép hosszú versenymúltat tudhat maga mögött. Egy New York-i árverésen 2015-ben cserélt gazdát 28 050 000 dollárért, közel 7,3 milliárd forintért.

3. Mercedes-Benz W196 (1954)
A lista harmadik helyén bizony egy valódi Formula 1-es gép található. Az 1950-es évek közepén Juan Manuel Fangio és Stirling Moss vezette sikerre a versenyautót, amelyben soros nyolchengeres, 2,5 literes motor dolgozott. A legendás versenyautót Goodwoodban árverezték el 2013-ban 29 650 095 dollárért, ami 7,6 milliárd forintnak felel meg.

2. Ferrari 335 S (1957)
Mindössze négy darab készült a Ferrari 315 S továbbfejlesztett változatából a 335 S-ből. Négyliteres V12-es motorja 390 lóerő leadására képes amellyel eléri a csúcssebessége a 305 kilométer/órát! Pályafutásának végét a Sportautó Világbajnokság szabályváltozása idézte elő 1985-ban. Párizsban árverezték el 2016 elején 35 711 359 dollárért (9,2 milliárd forint), amellyel közel került a legdrágábban elárverezett autó címéhez.

1. Ferrari 250 GTO (1962) 38 millió dollár. Egészen pontosan 38 115 000 zöldhasút (9,8 milliárd forintot) ért 2014 augusztusában a Ferrari 250 GTO. Pedig a maga korában egy Cadillac is drágább volt nála. A szóban forgó példányt ráadásul kétszer csúnyán össze is törték, amikor versenybalesetbe keveredtek velük. A második után sokáig kérdéses maradt, hogy egyáltalán megjavítják-e. Végül úgy döntöttek, hogy igen, amiért hálás lehet az utókor.

Érdekes látni a Ferrari dominanciáját a listán. Vajon letaszíthatja a trónról egy másik márka modellje a közeljövőben? A kommentek között várom a véleményeteket, hogy szerintetek, melyik autó győzheti le egy licit során, illetve, hogy melyiket választanátok a listából, ha végtelen vagyonnal rendelkeznétek?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.03.31. at 21:07
    Permalink

    Ez a blogmotor xopjon halat…

    Érdekes lista, kettőhöz volt szerencsém élőben is, a 2016-os Retromobile egy eléggé emlékezetes rendezvény volt annak idején, nem csak a Ferrari miatt , de ez volt ez alső oldtimer-rendezvényem amelyen gyári támogatással állítottak ki a márkamúzeumok. Azóta nagyon rákattantam ezekre a rendezvényekre, de a Retromobie-nak nem nagyon akad párja árverések és készlet tekintetében.

    Szerintem a 30 millió eurós ár olyan szint ahonnan nem tudom elképzelni, hogy tovább fog emelkedni.

    Amúgy csodálom hogy a Top10 be egyáltalán más belefért, mint a Ferrari, főleg a D Type-on csodálkoztam, most hogy a Jag elkezdett utángyártani D type-okat, szerintem többet garantáltan nem lesz többet ilyen.

    A Legviccesebb az, hogy a Ferrari az egyeten márka, amelyik igazán tojik az oldtimer tulajokra, a nagy történelmi presztizsmárkák, mint a Jag, Mercedes és a Porsche hatalmas üzletet épített ki, minden nagy nemzetközi oldtimerkiállításon mesés gyári standokkal készülnek (nekem úgy tűnik, hogy a BMW és az Audi inkább kötelező feladatból vesz részt ezeken, hogy ne maradjon le).

    Ha van olyan márka ami erősen szerepel az oldtimerkörökben az a Maserati, és a régi Alfák, de azok is általában 2-3 millió Euró körül forognak. Talán egyetlen márka van amin csodálkozom, hogy nem szerepel, és az a Bugatti.

Vélemény, hozzászólás?