0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Megjavítottam az elektromos Focust - némi segítséggel

Adódhatnak nehézségek a villanyautózásban is, de milyen jó megoldani őket!

·

Voltak bajok a Focusszal, de nem engedtük el egymás kezét. Már trélert rendeltek hozzá, nekem bérautót, amikor hazai és össz európai segítséggel elhárítottuk a hibát.

%KA%Péntek reggel Kutná Horában azzal az érzéssel fotóztam a Focust, hogy jó eséllyel utoljára látom, a szerviz nem fogja tudni megoldani töltési hibáját%KA%

Péntek reggel Kutná Horában azzal az érzéssel fotóztam a Focust, hogy jó eséllyel utoljára látom, a szerviz nem fogja tudni megoldani töltési hibáját

Borongósan és szomorúan indult a péntek a mesebeli Kutná Horában. A csütörtökön tölthetetlenné vált Focus ugyanis nem javult meg. Így aztán, miután a mezőny elstartolt, én a legközelebbi Ford márkaszerviz, Kolín felé vettem az irányt, hiszen esélytelen volt, hogy bárhol töltsem az autót. Azt az autót, ami egyre inkább lenyűgöz hatótávjával. Csütörtökön még arra gyúrtunk, hogy elvigyen az aznapi célba, erre még 42 kilométer hatótáv volt benne reggel.

%KA%Nem jó jel a töltésszint-jelző LED-jeinek együttes villogása, nem is ment a töltés%KA%

Nem jó jel a töltésszint-jelző LED-jeinek együttes villogása, nem is ment a töltés

Töltés-visszajelző LED-jei folyamatosan villogtak, rendszeresen azt hitte, hogy töltőn van, amikor pedig csatlakoztattuk, a töltés nem indult el. Vicces volt amúgy a Csehországban nem forgalmazott modellel megjelenni a kereskedésnél. Alaposan megnézték a szervizkönyvét, mert ilyet még nem láttak. Aztán a műhelybe való beálláshoz is segítenem kellett. Naná, mert az amúgy remek kulcs nélküli indítás a hiba miatt külön figyelmet igényelt: Start gomb megnyom, kormánykeréken „húzd ki a töltőt” figyelmeztetés elfogadása, Start gomb újra, töltőn van-e az autó kérdés megválaszolása, ok, Start gomb, és ekkor már tényleg készenlétbe került az autó.

%KA%Csehországban még nem forgalmazzák az elektromos Focust, így nem meglepő, hogy a szerviz nem volt felkészülve rá. Diagnosztikai szoftver, gyári tudásbázis persze ehhez is van mindenhol%KA%

Csehországban még nem forgalmazzák az elektromos Focust, így nem meglepő, hogy a szerviz nem volt felkészülve rá. Diagnosztikai szoftver, gyári tudásbázis persze ehhez is van mindenhol

A műhely azonnal fogadott, de bizony volt egy kis fejtörés, hogy mi lehet a baja, több mint 3 munkaórát rászántak, de nem jutottunk előre. Dél körül megszületett a − várható − döntés: nincsenek kiképezve és felkészülve az elektromos Focus javítására, így náluk ez az autó nem lesz megjavítva. Maradt az autó hazatrélerezéséről döntés, nekem rendeltek egy bérautót, ami viszont igencsak lassan érkezett meg. Közben pedig a Ford hazai vevőszolgálati igazgatója faggatta a gyári (európai és amerikai) specialistákat, küldte nekem és a készséges, segítőkész szerviznek is az ötleteket, hogy miket nézzünk meg. Először voltak nyelvi nehézségek, hiszen angolul beszéltem, aztán az Autónavigátor.hu felirat segített, jött egy magyarul beszélő szerelő. Neki külön köszönet, délután kettőkor éhségem csillapítására egy nápolyival is megkínált, de nem fogadtam el, hasonlókkal fel voltam szerelkezve, egy meleg levesért viszont komoly összegeket adtam volna.

%KA%Sok-sok trükkel próbálkoztunk, végül egy nagyfeszültségű csatlakozó összébb nyomása oldotta meg a Focus tölthetetlenségét%KA%

Sok-sok trükkel próbálkoztunk, végül egy nagyfeszültségű csatlakozó összébb nyomása oldotta meg a Focus tölthetetlenségét

Közben lebontottuk a középkonzolt, hogy megnézzék, a töltőreteszelő kapcsoló nem szorult-e meg valamitől. Nem. 12 V-os akku levétele (több mint 10 percig). Vissza, semmi változás. Végül kaptunk egy videót, amit meg se néztem, de azt láttam, hogy melyik nagyfeszültségű csatlakozót kellene ellenőrizni. A szervizben senki sem vállalta szívesen. Pedig alaposan be van bugyolálva. Fogtam, összenyomkodtam, aztán jöhetett a következő tanács követése: nézzük meg, alulról nincs-e sérülés, netán valamelyik kábelnél nyest-rágcsálás nyoma. Odagurultak az emelőhöz, én pedig csak sasoltam a kocsiba. Hopppá, nincs hibaüzenet! Nézzük meg a töltőcsatlakozót, nem villog! Próbáljuk ki a töltést − megy! Megoldottuk, délután fél négyre.

%KA%Ha nem lett volna Type2 kábelem, ha a biztonság kedvéért nem tartom magamnál az egyik cseh töltőkulcsot (RFID bilétát), igencsak időigényes lett volna az akku olyan szintre tornászása, hogy azzal egy villámtöltőhöz eljussak. Így is 2,5 órába került, hogy legyen bő 100 kilométernyi hatótáv%KA%

Ha nem lett volna Type2 kábelem, ha a biztonság kedvéért nem tartom magamnál az egyik cseh töltőkulcsot (RFID bilétát), igencsak időigényes lett volna az akku olyan szintre tornászása, hogy azzal egy villámtöltőhöz eljussak. Így is 2,5 órába került, hogy legyen bő 100 kilométernyi hatótáv

Volt annyi hatótávom, hogy elhajtsak a legközelebbi Type2 töltőig, de azt nem tudtam működésre bírni. Pedig egy benzinkúton van, a hozzá való RFID állítólag a benzinkúton, ahol semmit sem tudtak róla. Volt egy elérhető B terv, további 20 kilométernyire, illetve részint visszafelé, nekem pedig volt 24 kilométer hatótávom. Próbáljuk meg- mondtam magamban, és bejött. A Typ2 töltőn el kellett tölteni bő 2,5 órát, hogy a legközelebbi, 93 kilométerrel odébb lévő CCS-hez biztonsággal indulhassak el (a Focus AC töltésből legfeljebb 6,6 kW-osat, DC-ből jóval komolyabbat 50 kW-osat fogad, így ha számít az idő, érdemesebb utóbbit választani). Közben ettem, pihentem, meg persze kicsit dolgoztam, miután tegnapra végre lett mobilnetem. Az első CCS töltőtől viszont egyenes úton, országonként egy-egy villámtöltéssel mehettem Budapestig. A hazai állapotokat jelzi, hogy a tatabányai töltő van a legmesszebb az autópályától, hiszen azt a Delphi üzemelteti, csupán jófejségből. Utóbbi viszont legalább ingyenes (ahogyan péntekenként érdekes módon a szlovák töltők is), míg a cseh E-on kúton csak teslás eTour-társunknak köszönhettem, hogy elindult az áram az autóba. Neki ugyanis van regisztrációja hozzá, azt mondta nem drága a töltés, meghív rá. Így tényleg könnyű villanyautózni. Az viszont kevésbé volt kellemes, hogy éjszaka, akarom mondani háromnegyed ötkor a budaörsi hotelba érve részleges áramszünet fogadott. Ismét kellett némi varia, a szervezők töltőmesterével kvázi kivártuk az áramszünet végét, utána pedig egy 16 kW-tal töltő mobil DC töltővel tudtuk feltölteni a Focust, hogy néhány órával később ismét útra kelhessünk vele − némi pihenés és egy friss váltótárs érkezése után.

%KA%Három ország, három villámtöltés. Persze a késői indulás miatt ismét csúnyán éjszakai autózásba futottam, de nekem legalább működött már a töltő, nem úgy, mint a csapatnak, akik reggel, az előző esti vihar után próbáltak tölteni. Az E-on viszont legalább gyorsan orvosolta az éjszakai villámkár hibáját%KA% %KA%Három ország, három villámtöltés. Persze a késői indulás miatt ismét csúnyán éjszakai autózásba futottam, de nekem legalább működött már a töltő, nem úgy, mint a csapatnak, akik reggel, az előző esti vihar után próbáltak tölteni. Az E-on viszont legalább gyorsan orvosolta az éjszakai villámkár hibáját%KA%

Három ország, három villámtöltés. Persze a késői indulás miatt ismét csúnyán éjszakai autózásba futottam, de nekem legalább működött már a töltő, nem úgy, mint a csapatnak, akik reggel, az előző esti vihar után próbáltak tölteni. Az E-on viszont legalább gyorsan orvosolta az éjszakai villámkár hibáját

Probléma bármelyik autóval adódhat, ezek orvoslása az elektromosoknál talán az átlagautóktól megszokottnál több időt jelent a szervizek számára. Ezt sajnos bele kell kalkulálni a villanyautózásba. Viszont milyen büszkén mesélhetjük majd ezeket a kalandokat unokáinknak. Ilyen volt a hőskor, amikor már örültünk a 200 kilométer feletti (valós) hatótávnak, és bizony szembe kellett nézzünk mind az autók, mind a töltők oldaláról egy-egy hibával. Viszont ezek megoldása az érdekes. Az assistance, ha nem is a leggyorsabb, de azért elintézte volna, hogy tárgynapon hazaérhessek, de még jobb, hogy a „saját” autóval mehettem tovább. Igaz, megint sikerült alaposan éjszakába nyúlóan villanyautózni. Ma pedig irány Zágráb, Ljubljana. Remélhetőleg kevesebb kalanddal.

Töltőpartnerünk a Schneider Electric, vezetéstechnikai partnerünk a Groupama Tanpálya.

%KA%%KA%

Tovább az eTour sorozat további cikkeihez.

Ez is érdekes lehet:
 

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák...

Videón mutatta meg az Audi az új A8-as autonóm parkolását

Alig három hét múlva mutatkozik be a német gyártó vadonatúj zászlóshajója, az A8-as. A képek...

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban...

Megépült az új szuper-körforgalom Budakalászon. Jobb a lámpatenger, mint egy sima kereszteződés?

A folyton dugót és szenvedést okozó budakalászi, az M0-ás hídra is felvezető körforgalom erősen...

Láttuk az új Volkswagen Polót, sokat nőtt, hangja is nagyobb lett

Berlinben láthattuk élőben először a Volkswagen új kisautóját. A Polo hatodik generációja az...

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

Minden, amit a motorolajokról tudni érdemes

A belső égésű motorok megfelelő működése érdekében a legfontosabb „alkatrész” a motorolaj, spórolni...

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...

Megvettem első autómat, egy 1996-os 318is-t. Tudom, nem hathengeres

A BMW "hathengernélkezdődik", tudom, mégis négyhengerest vettem. Viszont kupé, napfénytetős...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (11 db)

Xtom írta: 5 napja

Szépen halad a technikai de ez még csak félmegoldás sincs a belsőégésűek kiváltására :) .

A válaszoláshoz belépés szükséges
svatek2233 írta: 6 napja

Szánalmas egy ócskaság ez a Ford. A csatlakozó még csak szét sem csúszott hanem alapból egy fos. Kell még várni ezekre az elektromos kocsikra bőven. Ha kicsit léped neki lemeríted seperc alatt az akksit. Így jó elmenni egy nyaralásra ha napokig a szervízben rohad a verda.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Petya25 írta: múlt héten
skylaw írta: múlt héten

Én ettől vesznék meg, hogy állandóan azt nézzem, eljutok-e még a 40km-re lévő töltőhöz úgy hogy 43-at mutat a kocsi. Meg persze attól hogy 2-3 órákat töltsem az autót azért, hogy tudjak vele 100km-t menni..

Úgy lehet kényelmes, ha mindenhol van ilyen töltő, és pont mentem valahova és amíg ott vagyok tölt magának.. de mi van olyankor, amikor nem jókedvemből állok ott meg, és 2-3 órát malmozzak amíg tölt a kocsi? Az akkor nettó időpocséklás.


Amíg nem oldják meg az 5 perc alatt fullra tankolást, addig nem értelmes első autós alternativa. Kár eröltetni. Csak fix (kiszámítható) ingázásra meg drága játék. A felét nem éri az egész gép.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: múlt héten

Szánalmas, de tényleg.
A Ford alátok rak egy Focus-t hogy promozzátok az elektromos autójukat, cserébe szuperlatívuszokban írtok az autóról (már csak a kicsi x hiányzik a cikkek alól), ha nem csúszik szét ez csatlakozó, akkor borítékolható lett volna az összefoglaló cikk eredménye.

"Szerencsére" volt műszaki hiba, ami miatt a kedves ügyfélszolgálati igazgató vévigtelefonálta a fél világot, hogy ne kelljen Csehországból trélerezni az autót.

Ez a kedves ügyfélszolgálati igazgató amúgy engem is felhívhatna végre és találhatna megoldást a problémámra, főleg, hogy én magam raktam a kocsit a seggem alá, nem pedig a PR-osztály ;) (a piros pöttyös ford focus, a telefonszámom ott van az email alján, amire elfelejtettetek válaszolni)

A válaszoláshoz belépés szükséges
skylaw írta: múlt héten

Én ettől vesznék meg, hogy állandóan azt nézzem, eljutok-e még a 40km-re lévő töltőhöz úgy hogy 43-at mutat a kocsi. Meg persze attól hogy 2-3 órákat töltsem az autót azért, hogy tudjak vele 100km-t menni..
Úgy lehet kényelmes, ha mindenhol van ilyen töltő, és pont mentem valahova és amíg ott vagyok tölt magának.. de mi van olyankor, amikor nem jókedvemből állok ott meg, és 2-3 órát malmozzak amíg tölt a kocsi? Az akkor nettó időpocséklás.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Petya25 írta: múlt héten

Lassan a szánalmas.hu-ra való a történet.
Túlmelegedés hibát megoldja egy csatlakozó megigazítása, hát....
Minimum hanyag összeszerelés vagy gyenge konstrukció, ha fed comp nem tud róla.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kaktuszbónusz írta: múlt héten
gnx írta: múlt héten

Nagyfeszültségű csatlakozó összébb nyomása?

Mi ez 2017-ben? A Ford ott tart hogy egy kábelcsatlakozó egy új autón szétlazul vagy még szét is csúszott?

Azt hiszem nem a Ford a minőség szinonímája az elektromos autózás terén és nem is lesz az ha ilyenek még előfordulnak.


Nekem Focusom van, most három éves, 90 e. km van benne, egy izzó égett ki eddig, más baja nem volt. Az elektromos változat meglepő, hogy ilyen macerás. Ezek szerint ez még nincs igazán kiforrva a Fordnál, elég kellemetlen.

A válaszoláshoz belépés szükséges
gnx írta: múlt héten

Nagyfeszültségű csatlakozó összébb nyomása?
Mi ez 2017-ben? A Ford ott tart hogy egy kábelcsatlakozó egy új autón szétlazul vagy még szét is csúszott?
Azt hiszem nem a Ford a minőség szinonímája az elektromos autózás terén és nem is lesz az ha ilyenek még előfordulnak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
PDA_FAN írta: múlt héten

Szomorú, hogy a Ford egy ilyen egyszerű technológiát, mint a villanyautó, képtelem megbízhatóan gyártani.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Piet írta: múlt héten

Folyamatosan követem Mátyás és a Focus Electric, cseppet sem eseménytelen Európai útját. Hát mit ne mondjak emelem kalapom, azért kalandból kijutott rendesen. De kitartás, a cél már nincs messze!

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?


Suzuki Swift 1.0 GLX SHVS teszt

Teszten a turbós és hibrid Swift

Az alap után ezres turbósával és a Balenonál hatékonyabb hibridrendszerével vallott nálunk az új Suzuki Swift. Vajon másfél millióval drágábban is megéri?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

5 órája – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Miért van álca alatt a Volvo legújabb kombija?

Szerinted milyen kamerát cipel ez az álcázott Volvo V90?

14 órája – Sztori

Épp gyanútlanul tartottunk a reptér felé a Kia Stonic leleplezése után, amikor egyszer csak véletlenszerűen előbukkant egy álcázott Volvo V90.


Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Felnőtt az Év Autója - Peugeot 5008 menetpróba

17 órája – Újdonság

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A SUV-ok piacán fog hódítani a legnagyobb oroszlán. Lássuk, vajon ő lesz-e a kategória királya?


Használtautó.hu

FORD FOCUS 1.4 Ambiente ///NAVIGÁCIÓ / 3 kulcs

FORD FOCUS 1.4 Ambient...

Ár: 1.490.000 Ft

Évjárat: 2008 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CHRYSLER VOYAGER 2.5 CRD SE (7 személyes )

CHRYSLER VOYAGER 2.5 C...

Ár: 970.000 Ft

Évjárat: 2002 / 12

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN PASSAT VII Variant 2.0 CR TDI Comfortline BMT DSG

VOLKSWAGEN PASSAT VII...

Ár: 3.111.111 Ft

Évjárat: 2012 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!