0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Egy legenda visszatér?

Állítólag ismét lesz Toyota Celica

Autónavigátor.hu·

Meg nem nevezett forrásból kiszivárgott hírek szerint a Toyota az elmúlt hetekben szabadalmaztatta a Celica modellnevet Észak-Amerikában, s erre készül Európában is.

%KA%1970-ben érkezett, 2006-ig hét generációban készült a Toyota Celica, hamarosan állítólag visszatérhet az egykor a Carina alapjaira épített kupé %KA%

1970-ben érkezett, 2006-ig hét generációban készült a Toyota Celica, hamarosan állítólag visszatérhet az egykor a Carina alapjaira épített kupé

Folyamatosan érkeznek a jó hírek azok számára, akik hiányolják az egykor oly hangsúlyos sportosságot a Toyota termékkínálatából: a Frankfurti Autószalonon bemutatkozott, növelt teljesítményű hibrid termékpaletta, a sportos almárka visszatéréséről szóló hírek és természetesen a hamarosan reflektorfénybe kerülő, új Supra ígérete mellett újabb reménysugár csillant meg a rajongók számára: a Toyota észak-amerikai irodája a napokban levédette a Celica típusnevet, amelyhez a márka legnagyobb ralisikerei fűződnek.

%KA%Az első Celica, ami Japánban TA22 néven volt kapható, a 4,17 méter hosszú kétajtóst 1,4-2,2 literes benzinesekkel, négy- és ötfokozatú kézi, valamint háromsebességes automata váltóval kínálták%KA%

Az első Celica, ami Japánban TA22 néven volt kapható, a 4,17 méter hosszú kétajtóst 1,4-2,2 literes benzinesekkel, négy- és ötfokozatú kézi, valamint háromsebességes automata váltóval kínálták

A Celica 1970-ben született, közvetlen és frappáns válaszként a Ford Mustangra. A Carina szedán alapjaira épülő sportautó 36 év alatt hét generációt élt meg, és minden idők egyik legnépszerűbb Toyota modelljévé vált. A korai hátsókerekes időszak után, utolsó húsz évében (a negyedik generációtól kezdve) elsőkerék-hajtású platformra szerelték, illetve 1986 és 1999 között összkerékhajtással is gyártották. A kabrióként is kínált, generációról generációra markáns arculatváltáson áteső Celica mindazonáltal nem utcai, hanem rali versenyautóként vált halhatatlanná.

%KA%Az ötödik generáció ralisikerei és bukólámpái már az alapváltozatot is menővé tették, két éve próbáltunk egyet%KA%

Az ötödik generáció ralisikerei és bukólámpái már az alapváltozatot is menővé tették, két éve próbáltunk egyet

A Celica már 1972-ben részt vett a Rali Világbajnokság (WRC) futamain, tíz évvel később pedig bajnokságot nyert. A Celica GT-Four (1988-1997) és Carlos Sainz elválaszthatatlan párost alkottak, de az ő két egyéni bajnoki címe mellé Juha Kankkunen és Didier Auriol is szerzett egyet-egyet. 1994 és 1997 között a Pikes Peak nemzetközi hegyi felfutón Rod Millen Celicája sem talált legyőzőre; az általuk beállított rekordot tíz éven át megközelíteni sem tudták.

%KA%Immár tíz éve nincs Celica, az utolsó (hetedik) generáció 2006 áorilisában futott ki%KA%

Immár tíz éve nincs Celica, az utolsó (hetedik) generáció 2006 áorilisában futott ki

Kérdés, hogy a Celica visszatérését mi motiválja, és hol találna magának helyet a Toyota jelenlegi modellpalettáján. A hátsókerék-hajtású GT86 és a hamarosan érkező Supra között nem feltétlenül férne el egy elsőkerék-hajtású modell; valószínűbb, hogy a Celica a Corolla/Auris család sportos (esetleg hibrid?) oldalhajtásaként találhat magának piacot.

%KA%Húsz évvel ezelőtt, 1997-ben még a Pikes Peaken is láthattunk Celicát, sőt, Rod Millen átépített autója 1994 és 1997 között nem talált legyőzőre%KA%

Húsz évvel ezelőtt, 1997-ben még a Pikes Peaken is láthattunk Celicát, sőt, Rod Millen átépített autója 1994 és 1997 között nem talált legyőzőre

Mindez jelenleg csupán spekuláció, ám annak tükrében, hogy a Toyota fokozott igyekezettel igyekszik visszatérni a sportos személyautók piacára, nagyon valószínű, hogy nem csupán archiválni szerették volna a Celica nevet, hanem annak múltjához méltó felhasználásra törekednek a Toyota illetékesei.

Ez is érdekes lehet:
 

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk...

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy...

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...

208 lóerős Ford Transit Custom az M-Sporttól

Mindig is pályázni akartál egy haszonjárművel? Az M-Sport új Ford Transit Custom csapatszállítója...

Volkswagen Caddy Life 1.9 PD TDI DSG, 2007 - használtteszt

DSG ebben? Sokan teszik fel a kérdést a DSG-váltós Volkswagen Caddy kapcsán, pedig készült ilyen...

Szlovénia csak 2030-ig engedélyezné a hagyományos meghajtású járművek eladását

A szlovén kormány elfogadta az alternatív üzemanyagokról szóló stratégiáját, amely szerint 2030...

Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon...

Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység...

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (5 db)

zold írta: 3 hete
menőmanó írta: 3 hete

Én egyáltalán nem így látom.

A Toyota már nem csinált belőle versenyautót, így nem kellett az öszkerekes változat.

Az 1.8-as szívó 192 Le-vel azért egész jól ment, sokkal jobban mint egy-két előző változat az 1,6-os és 2,0-es motorokkal. Érdekes, hogy még a létező kompresszoros motort sem tették bele.

Mi volt ennek a konkurenciája?

A Honda Integra is hasonló autó volt, igaz egy kicsit gyorsabb és sokkal keményebb, durvább, de összességében a mindennapi használatban nem feltétlenül jobb.

Nem tudom az eladási adatokat, főleg nem a konkurenciához és a régi Celicakhoz viszonyítva sem, de én semmiképp nem nevezném gagyinak. Semmi gond nem volt azzal az autóval.


Benne van biztos az is, hogy közben létrejöttek/fölfejlődtek a mai értelemben vett prémiummárkák, és aki igényes sportos autót keresett az inkább ilyet vett kicsit többért (manapság nyugaton már a családi autókat írtják ki a prémiummárkák). Az ESP előtti időkben a Celica Sti és a GT4 bizony kiemelkedő darab volt (ez mondjuk 2 generáció a 7ből), a 7. celica viszont nem. Ráaádsul a forma se lett valami jó, míg az előző még korerkt volt, ráadásul passzolt a Toyota formavilágába (a Soarer/ Lexus SC kisöccseként).

Az Integra esetében is ugynez volt a baj, mint az utós Celicűval. Ilyen autót nem építünke elsőkerekesnek. Lehet hogy jobb volt mint az utsó Celica, de mondjuk nem jelent sokat. Ha vad megjelenésű elsőkerekes autó kell ott a FTO. Ha meg rendes vezetési élményű autó akkor ott az S2000, vagy pláne a 3er kupé.

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 3 hete

Én egyáltalán nem így látom.
A Toyota már nem csinált belőle versenyautót, így nem kellett az öszkerekes változat.
Az 1.8-as szívó 192 Le-vel azért egész jól ment, sokkal jobban mint egy-két előző változat az 1,6-os és 2,0-es motorokkal. Érdekes, hogy még a létező kompresszoros motort sem tették bele.
Mi volt ennek a konkurenciája?
A Honda Integra is hasonló autó volt, igaz egy kicsit gyorsabb és sokkal keményebb, durvább, de összességében a mindennapi használatban nem feltétlenül jobb.
Nem tudom az eladási adatokat, főleg nem a konkurenciához és a régi Celicakhoz viszonyítva sem, de én semmiképp nem nevezném gagyinak. Semmi gond nem volt azzal az autóval.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 3 hete
menőmanó írta: 3 hete

Önjelölt szakértőként ugyan magyarázd már el, hogy miért is volt gagyi az utolsó Celica?


Előzmények megtekintése

Mert egy E120 Corolla TS-re ráhúztak egy aránytalan kupéformát. Ez nem az az anyag amiből "legendák" készülnek. Olyan szériagyilkos gyenge próbálkozás volt, mint az utolsó Galant (mit Európába el sem hoztak) vagy a Corrado. A Végén valami 10.000db fogyott vilgászerte, amikor feladták az egészet.

Az előzők csúcsváltzatai Rallye-versenyautóknaka adtak alapot. Az utsó 1.8-as elsőkerekes fordászné-kupé nem csak a konkurencia mellett volt gáz, de az elődökhöz képest is. 90-ben a gömbölyő-békalámpás Celica 4WD-vel és azzal a turbómotorral igen kemény sportkocsi volt, de ez inkább a kivétel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 3 hete
zold írta: 3 hete

"Legenda"? Na jó el lehet menni valahova... " született, közvetlen és frappáns válaszként a Ford Mustangra" vagy inkább a gyenge ázsiai koppintása. Aztán fokozatosan feljődött fel egy kifejezetten remek és eredeti autóvá (a bukólámpás speciel nekem is kedvencem), amelynek sportsiekereit kicsit árnyékolta a ikerlámpás S205 Celica turbós botránya (diszkvalifikáció és eredmények törlése, valamit kivonulás a sportágból), majd a gagyi utolsó modell ami el is temette a nevet.



Amúgy a Celica hagyományosan egy első kerékhajtású olcsó tömegmodellre épült, nem tudom mekkora keresle lenne egy új Celicára, ha ott a GT86 ami korrektül néz ki és élvezetesnek is tartják. Elnézve a Toyota elmúlt pár évét, nem látom be, hogy miből tudnának ilyet készíteni.


Előzmények megtekintése

Önjelölt szakértőként ugyan magyarázd már el, hogy miért is volt gagyi az utolsó Celica?

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 3 hete

"Legenda"? Na jó el lehet menni valahova... " született, közvetlen és frappáns válaszként a Ford Mustangra" vagy inkább a gyenge ázsiai koppintása. Aztán fokozatosan feljődött fel egy kifejezetten remek és eredeti autóvá (a bukólámpás speciel nekem is kedvencem), amelynek sportsiekereit kicsit árnyékolta a ikerlámpás S205 Celica turbós botránya (diszkvalifikáció és eredmények törlése, valamit kivonulás a sportágból), majd a gagyi utolsó modell ami el is temette a nevet.

Amúgy a Celica hagyományosan egy első kerékhajtású olcsó tömegmodellre épült, nem tudom mekkora keresle lenne egy új Celicára, ha ott a GT86 ami korrektül néz ki és élvezetesnek is tartják. Elnézve a Toyota elmúlt pár évét, nem látom be, hogy miből tudnának ilyet készíteni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

TOYOTA tesztek

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Toyota Verso 2.0 D-4D DPF Lounge teszt

Ez lenne a legjobb családi autó? Toyota Verso teszt

Megújult a Toyota Verso, a fizimiskán túl a technika is részint friss. A klasszikus egyterűs jellemzőkhöz a Toyota vezetési élményt is bőven csomagolt, ez bizony jó!


Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium teszt

Testvérgyilkosság áldozata lehet - Toyota Prius Plug-in teszt Videó

Már a világ legnépszerűbb hibridjének számító Toyota Priusból is létezik konnektorból tölthető variáns. Testvérei nem fogják hagyni érvényesülni.


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

19 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

22 órája – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA CELICA 2.0 GT-Four 256 LE

TOYOTA CELICA 2.0 GT-F...

Ár: 1.990.000 Ft

Évjárat: 1995 / 10

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA CELICA 1.8 VVTi

TOYOTA CELICA 1.8 VVTi

Ár: 1.128.000 Ft

Évjárat: 2000 / 8

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA CELICA 1.8 VVTi

TOYOTA CELICA 1.8 VVTi

Ár: 990.000 Ft

Évjárat: 2000 / 5

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!